LD1983 Posted March 5, 2011 Posted March 5, 2011 Beste lezers, Op dit moment rijd ik in een Franse auto, maar wil deze inruilen voor een grotere/hogere auto. Mijn oog is gevallen op een Kia Sportage 1.6 GDI vanwege zijn looks en de garantie die Kia biedt! Ik twijfel echter nog tussen een Kia Sportage 1.6 GDI of een Nissan Qashqai. Voor mij is het verbruik een belangrijk punt, omdat ik de auto prive aanschaf en prive rijd. Kan iemand mij iets vertellen over het verbruik van de 1.6 GDI?? De verkopers zijn uiteraard allemaal enthousiast maar ik wil graag weten hoe e.e.a. in de praktijk uitpakt. Alvast dank voor de reacties! Quote
cornelis Posted March 5, 2011 Posted March 5, 2011 Met mijn redelijk rustige rijstijl (ik ben echter geen slak op de weg) haal ik met mijn 1.6 GDI sportage (ODO nu 4000km ) regelmatig 1 op 12-13 km. Mijn ritten zijn hierbij meestal 50% snelweg en 50% plattelandwegen. 2 lange snelwegritten naar het buitenland lieten een verbruik zien 1 op 13,3 - 13,5. Omdat ik de sportage ook voor zakelijke ritten gebruik noteer ik bij elke tankbeurt de ODO en de getankte liters. Hiermee hou ik dus ook het verbruik in de gaten. Het lage verbruik is dus voor deze SUV haalbaar maar hangt sterk van je rechtervoet af. Succes bij de uiteindelijke autokeuze. Ik zou het wel weten ! Quote
elmerblues Posted March 5, 2011 Posted March 5, 2011 Het is wel duidelijk dat de fabrieksopgave van 1:15,625 (gecombineerd verbruik) in de praktijk niet representatief is. Maar ja, welk merk haalt nu ook de fabrieksopgave.. Quote
cobus Posted March 6, 2011 Posted March 6, 2011 Beste lezers, Op dit moment rijd ik in een Franse auto, maar wil deze inruilen voor een grotere/hogere auto. Mijn oog is gevallen op een Kia Sportage 1.6 GDI vanwege zijn looks en de garantie die Kia biedt! Ik twijfel echter nog tussen een Kia Sportage 1.6 GDI of een Nissan Qashqai. Voor mij is het verbruik een belangrijk punt, omdat ik de auto prive aanschaf en prive rijd. Kan iemand mij iets vertellen over het verbruik van de 1.6 GDI?? De verkopers zijn uiteraard allemaal enthousiast maar ik wil graag weten hoe e.e.a. in de praktijk uitpakt. Alvast dank voor de reacties! Vanaf het begin gelijk rond de 1 op 13.5, bij geconbineerd gebruik. Gr Cobus Quote
ronverona Posted March 7, 2011 Posted March 7, 2011 Zie ook topic "praktijk verbruik nieuwe Sportage". Heb er zelf ook een. Rijdt als een trein maar het vereist volgens mij wel veel discipline in rijstijl om een verbruik van 1 op 13 te halen. Ik haal nu 1 op 12 bij een (volgens mijn vrouw veel te) rustige rijstijl waarbij ik ongeveer 50% in stad omgeving rijd en 50% buiten de stad bij 80-120 km/uur. Quote
MelskeH Posted March 7, 2011 Posted March 7, 2011 Misschien zou een standaard formulier handig zijn, zoals deze bij een andere post: motorinhoud: 1600 Getuned: J (waar?)\N brandstof: B\D Versnellingsbak: hand\auto Stand kilometerteller: aantal kilometers gereden: aantal liters getankt: aantal liters\kilometer: aantal kilometers\liter: Quote
bigwade Posted March 7, 2011 Posted March 7, 2011 Dames heren, vul dat nou ajb hier http://www.kiaclub.nl/topic/5158-praktijk-verbruik-nieuwe-sportage/page__view__getnewpost__fromsearch__1 in Dan houden we de boel bij elkaar. Quote
Peterrrrr Posted March 8, 2011 Posted March 8, 2011 Qua verbruik zou de Qashqai de betere auto zijn... heb zowel een Sportage 1.6 als diverse Qashqai's gereden. Sportage met een beetje geluk 1 op 12, Qashqai ruim 1 op 14-15 ! Quote
bigwade Posted March 8, 2011 Posted March 8, 2011 Qua verbruik zou de Qashqai de betere auto zijn... heb zowel een Sportage 1.6 als diverse Qashqai's gereden. Sportage met een beetje geluk 1 op 12, Qashqai ruim 1 op 14-15 ! Wordt veel over dat hok gemopperd http://www.autozine.nl/text/comment_toon.php?mok=1404 En ik heb het eerder gezien met een bedrijf dat er 5 had, allemaal met veel problemen. Dat was een jaar geleden, inmiddels kan het beter zijn. Quote
elmerblues Posted March 9, 2011 Posted March 9, 2011 Een Qashqai is overigens ook lichter en kleiner dan een Sportage, dus die vergelijking gaat niet helemaal op. Dit overigens t.o.v. de gewone Qashqai en niet de +2. Quote
Recommended Posts