Jump to content

Recommended Posts

Posted

Beste lezers,

Op dit moment rijd ik in een Franse auto, maar wil deze inruilen voor een grotere/hogere auto. Mijn oog is gevallen op een Kia Sportage 1.6 GDI vanwege zijn looks en de garantie die Kia biedt! Ik twijfel echter nog tussen een Kia Sportage 1.6 GDI of een Nissan Qashqai. Voor mij is het verbruik een belangrijk punt, omdat ik de auto prive aanschaf en prive rijd. Kan iemand mij iets vertellen over het verbruik van de 1.6 GDI?? De verkopers zijn uiteraard allemaal enthousiast maar ik wil graag weten hoe e.e.a. in de praktijk uitpakt.

Alvast dank voor de reacties!

Posted

Met mijn redelijk rustige rijstijl (ik ben echter geen slak op de weg) haal ik met mijn 1.6 GDI sportage (ODO nu 4000km ) regelmatig 1 op 12-13 km. Mijn ritten zijn hierbij meestal 50% snelweg en 50% plattelandwegen. 2 lange snelwegritten naar het buitenland lieten een verbruik zien 1 op 13,3 - 13,5. Omdat ik de sportage ook voor zakelijke ritten gebruik noteer ik bij elke tankbeurt de ODO en de getankte liters. Hiermee hou ik dus ook het verbruik in de gaten. Het lage verbruik is dus voor deze SUV haalbaar maar hangt sterk van je rechtervoet af.

Succes bij de uiteindelijke autokeuze.

Ik zou het wel weten !

Posted

Het is wel duidelijk dat de fabrieksopgave van 1:15,625 (gecombineerd verbruik) in de praktijk niet representatief is. Maar ja, welk merk haalt nu ook de fabrieksopgave..

Posted

Beste lezers,

Op dit moment rijd ik in een Franse auto, maar wil deze inruilen voor een grotere/hogere auto. Mijn oog is gevallen op een Kia Sportage 1.6 GDI vanwege zijn looks en de garantie die Kia biedt! Ik twijfel echter nog tussen een Kia Sportage 1.6 GDI of een Nissan Qashqai. Voor mij is het verbruik een belangrijk punt, omdat ik de auto prive aanschaf en prive rijd. Kan iemand mij iets vertellen over het verbruik van de 1.6 GDI?? De verkopers zijn uiteraard allemaal enthousiast maar ik wil graag weten hoe e.e.a. in de praktijk uitpakt.

Alvast dank voor de reacties!

Vanaf het begin gelijk rond de 1 op 13.5, bij geconbineerd gebruik.

Gr Cobus

Posted

Zie ook topic "praktijk verbruik nieuwe Sportage".

Heb er zelf ook een. Rijdt als een trein maar het vereist volgens mij wel veel discipline in rijstijl om een verbruik van 1 op 13 te halen. Ik haal nu 1 op 12 bij een (volgens mijn vrouw veel te) rustige rijstijl waarbij ik ongeveer 50% in stad omgeving rijd en 50% buiten de stad bij 80-120 km/uur.

Posted

Misschien zou een standaard formulier handig zijn, zoals deze bij een andere post:

motorinhoud: 1600

Getuned: J (waar?)\N

brandstof: B\D

Versnellingsbak: hand\auto

Stand kilometerteller:

aantal kilometers gereden:

aantal liters getankt:

aantal liters\kilometer:

aantal kilometers\liter:

Posted

Qua verbruik zou de Qashqai de betere auto zijn... heb zowel een Sportage 1.6 als diverse Qashqai's gereden.

Sportage met een beetje geluk 1 op 12, Qashqai ruim 1 op 14-15 !

Posted

Qua verbruik zou de Qashqai de betere auto zijn... heb zowel een Sportage 1.6 als diverse Qashqai's gereden.

Sportage met een beetje geluk 1 op 12, Qashqai ruim 1 op 14-15 !

Wordt veel over dat hok gemopperd

http://www.autozine.nl/text/comment_toon.php?mok=1404

En ik heb het eerder gezien met een bedrijf dat er 5 had, allemaal met veel problemen.

Dat was een jaar geleden, inmiddels kan het beter zijn.

Posted

Een Qashqai is overigens ook lichter en kleiner dan een Sportage, dus die vergelijking gaat niet helemaal op. Dit overigens t.o.v. de gewone Qashqai en niet de +2.