Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Wie wacht er nu het langst op zijn/haar Sportage?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

28 december besteld, zou begin april moeten komen volgens de dealer.

Ook eind december besteld en normaal eind april levering maar ik zal al tevreden zijn als het eind mei wordt en niet langer.

• 2 maanden later...
Geplaatst

Hoi, Ik heb 10 mei een SandTrack 1.6 GDI X-clusive besteld. Hoorde vanmorgen wat de verwachtte levertijd was. Schrok me kapot.. 5-1-2012

Enige troost: heb je wel als datum eerste toelating 2012, goed voor de restwaarde :lol:

Geplaatst

Ik mag 12 maanden wachten op men sportage :(

Besteld op 30/04/2011 bij een kia dealer in België verwachte levertermijn 12 maanden!

Vraag me af hoe het komt dat ze in nederland sneller leveren?

Veel plezier met jullie mooie wagens!

Geplaatst

besteld 25/01/2011, levering ergens in de (verre) toekomst.

Normale levering mei 2011 ze hebben nog 4 uur, ik vrees ervoor :D

Geplaatst

Allen,

Kia Sportage FWD, 2.0 Cdri, exclusive + panoramadak besteld op 18 Nov. 2010 in Nederland en levering nog niet bekend bij dealer.

Dus op zijn vroegst eind Juni, ofwel min. 7,5 mnd.

Janm

Geplaatst

Kia Sportage FWD, 2.0 Cdri, exclusive + panoramadak besteld op 18 Nov. 2010 in Nederland en levering nog niet bekend bij dealer.

Dus op zijn vroegst eind Juni, ofwel min. 7,5 mnd.

Ik zou toch ook eens aan de dealer één of ander document vragen waarop je de datum van (zijn) bestelling kan zien.

Anders kan ie zeggen wat ie wilt...

• 3 weken later...
Geplaatst

Idd de auto is besteld bij de leverende dealer 27-10-2010. Fijn scheelt weer een maand.

Wat mij nog het meeste steekt is het feit dat niemand iets kan zeggen over de levering.

Dit is erg slecht en onprofessioneel. Tis verdorie geen rol drop die je koopt.

Hoe simpel kan het zijn voor een fabrikant als kia om een online leveringssysteem voor de klant te ontwikkelen om

de voortgang te kunnen zien. Hallooooo Kia!!!, we zitten in 2011 hoor!!!!

Je hebt helemaal gelijk!!

Dit is voor mij de reden geweest om inderdaad de auto te annuleren. Het is alsof je deelneemt aan een tombola. Sorry Kia... je ziet er prachtig uit en was graag in het bezit geweest ervan. Maar niet op deze manier. Er zijn nog heeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeel leuke andere nieuwe auto modellen.

Want wat als er problemen zijn met de Kia!?!!?!!? Zijn er dan wel onderdelen????????

Oja bijna vergeten.... ik wacht al/pas 4 maanden op de auto.

Geplaatst

Je hebt helemaal gelijk!!

Dit is voor mij de reden geweest om inderdaad de auto te annuleren. Het is alsof je deelneemt aan een tombola. Sorry Kia... je ziet er prachtig uit en was graag in het bezit geweest ervan. Maar niet op deze manier. Er zijn nog heeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeel leuke andere nieuwe auto modellen.

Want wat als er problemen zijn met de Kia!?!!?!!? Zijn er dan wel onderdelen????????

Oja bijna vergeten.... ik wacht al/pas 4 maanden op de auto.

Je wachtTE pas vier maand.Dat is nog niets vergeleken met anderen.Als je na een tien maand wachten zegt dat het genoeg is geweest en de auto annuleerd kan ik nog begrijpen maar vier maand is nu toch nog niet overdreven(toch niet als het van in het begin wordt vermeld).

Neem dan bij een ander merk maar een toonzaalmodel.Zo heb je die lekker snel.Het zou jammer zijn dat je daar ook nog eens vier maand zou moeten wachten :twisted: .Ook bij sommige andere merken kan je soms moeten wachten of het zou een model van een paar jaar geleden moeten zijn :P .

Geplaatst

Mijn bestelling voor de KIA Sportage 1.6 GDI met Navi + Panoramadak in Black Pearl geplaatst op 16 februari 2010.

De vermoedelijke levertijd was eind mei/begin juni. vorige week te horen gekregen dat het wel eens augustus kon worden.

Er van uitgaan dat het half juni zou worden is dit dus een overschrijding van 6 weken als de auto begin augustus geleverd zou worden.

Volgens de Bovag voorwaarden (zie hieronder) kan ik dus annuleren, waar ik steeds meer aan zit te denken.

Artikel 6 - De overschrijding van de leveringstermijn

1. Bij overschrijding van de vermoedelijke leveringstermijn van de auto kan de koper de verkoper schriftelijk in gebreke stellen. Indien de verkoper

drie weken na die ingebrekestelling de auto nog niet heeft afgeleverd, heeft de koper het recht de overeenkomst zonder rechterlijke tussenkomst

ontbonden te verklaren. Indien de verkoper alsnog binnen de gestelde termijn van drie weken de auto aflevert, zal een eventuele prijsverhoging

binnen deze termijn niet worden doorberekend.

2. Indien de verkoper toerekenbaar tekortschiet ten aanzien van een overschrijding van de vermoedelijke leveringstermijn, kan de koper vergoeding

verlangen van de geleden schade. Bij overschrijding van een vast overeengekomen leveringstermijn heeft de koper het recht zonder

ingebrekestelling of rechterlijke tussenkomst de overeenkomst ontbonden te verklaren en/of vergoeding te verlangen van de geleden schade.

3. Indien de overschrijding van een leveringstermijn een gevolg is van overmacht aan de kant van de verkoper hebben zowel koper als verkoper

het recht de overeenkomst te ontbinden. Het recht op ontbinding ontstaat zodra de overeengekomen vaste termijn is overschreden. Zodra een

vermoedelijke leveringstermijn is overschreden, hebben partijen het recht op ontbinding drie weken na de in lid 1 bedoelde ingebrekestelling dan

wel op het moment dat verkoper meedeelt niet binnen drie weken te kunnen leveren. In alle gevallen waarin de verkoper zich kan beroepen op

een situatie van overmacht met een blijvend karakter, zijn beide partijen bevoegd de overeenkomst te ontbinden.

Artikel 7 - Annulering

1. De koper heeft de bevoegdheid de koopovereenkomst te annuleren, ongeacht of de verkoper in zijn verplichtingen tekort is geschoten.

Deze annulering kan alleen schriftelijk plaatsvinden. De koper is gehouden om binnen één week na deze annulering de verkoper alle schade die

hij ten gevolge van de annulering lijdt te vergoeden. Deze schade is vastgesteld op 15% van de koopprijs van de geannuleerde auto. Indien de

koper binnen 10 dagen deze schadevergoeding niet heeft betaald, heeft de verkoper het recht de koper schriftelijk mee te delen dat hij nakoming

van de gesloten overeenkomst verlangt. In dat geval kan de koper geen beroep meer doen op de annulering. De verplichting van de koper tot

betaling van deze schadevergoeding is een schuld in de zin van artikel 17 van deze Algemene Voorwaarden waarvoor uitdrukkelijk een moment

van betaling is overeengekomen.

2. De bevoegdheid tot annuleren vervalt indien de in te kopen auto door de koper aan de verkoper is geleverd

Geplaatst

Ik heb dus zoals zoveel keer gezegd :D ook een sportage besteld, evoque casa white awd met panoramisch dak, besteldatum 10.01.2011 .

Zoals de meesten kreeg ik op laatste knip te horen ten vroegste september maar kan ook later zijn.

Nu we wachten al zolang, als we opzeggen wat ga je dan kopen stockmodel ergens anders of terug een wachttijd bij een ander merk!!!!

Als je je wagen annuleert moet je voor je eigen uitmaken of dat een verstandige beslissing is,UIT WRAAK MOET JE HET NIET DOEN WANT DE ENIGE DIE HIER DAN DE DUPE VAN IS, IS JEZELF!!!!!!!!

Overweeg heel grondig de reden van je annulatie!!!!

Geplaatst

ik heb een 1.7 crdi evoque cassa white besteld half januari maar is reeds meerdere malen uitgesteld van levering

dealer beloofde eerst voor mei, daarna augustus pfff :angry::angry: en nu weet hij het zelfs niet meer.

Geplaatst

ik heb een 1.7 crdi evoque cassa white besteld half januari maar is reeds meerdere malen uitgesteld van levering

dealer beloofde eerst voor mei, daarna augustus pfff :angry::angry: en nu weet hij het zelfs niet meer.

enjoy de club dealer eerst mei dan juni, juli nu september of mss oktober :blink: :blink:

dit kan toch niet meer!

greetzzz

Geplaatst

besteld op 08/01/2011 maar tot hier toe zou hij op 5juli in productie gaan

en hopelijk eind juli of begin augustus geleverd worden maar is nog ni zeker

Geplaatst

Hoe komt het toch dat iedereen zo lang moet wachten? :blink:

Ik had mijn nieuwe SP3 2.0L automaat met panoramadak binnen 10 dagen.

Geplaatst

Hoe komt het toch dat iedereen zo lang moet wachten? :blink:

Ik had mijn nieuwe SP3 2.0L automaat met panoramadak binnen 10 dagen.

Toonzaalmodel :rolleyes: .

Wat echt opvalt zijn de wachtenden waarvan het grootste deel in België zit <_< .

Geplaatst

Besteld 18-11-2010 2.0 crdi x-clusive + panoramadak; kleur sandtrack.

Levering nog niet bekend.

Jan

Eindelijk bericht gehad van mijn dealer dat de auto definitief eind deze maand in produktie gaat en ik hem definitief eind juli in mijn bezit hem.

Er worden voor deze dealer 3 stuks 2.0 crdi afgeleverd die respectievelijk 4, 10 en 18 (de mijne) in november vorig jaar besteld zijn.

Hoop dan ook dat alles verloopt zoals nu bevestigd is.

Een voorlopig blije aanstaande KIA rijder (deo volente)

Jan

Geplaatst

Eindelijk bericht gehad van mijn dealer dat de auto definitief eind deze maand in produktie gaat en ik hem definitief eind juli in mijn bezit hem.

Er worden voor deze dealer 3 stuks 2.0 crdi afgeleverd die respectievelijk 4, 10 en 18 (de mijne) in november vorig jaar besteld zijn.

Hoop dan ook dat alles verloopt zoals nu bevestigd is.

Een voorlopig blije aanstaande KIA rijder (deo volente)

Ik ben blij voor jou Jan, en voor de 2 andere wachtenden.

Toch vreemd dat auto's die in november besteld werden ook gelijktijdig zullen aankomen...

Kleine vergetelheid van de dealer...? dry.gif

Geplaatst

Ik ben blij voor jou Jan, en voor de 2 andere wachtenden.

Toch vreemd dat auto's die in november besteld werden ook gelijktijdig zullen aankomen...

Kleine vergetelheid van de dealer...? dry.gif

Misschien de bestelbonnen ergens kwijtgespeeld en ze drie maand nadien teruggevonden.Dan maar snel opgestuurd.Zal je maar overkomen :angry: .Zoals Kurt stelt is het toch vreemd dat er drie zijn die dan besteld hebben nu hun wagens op hetzelfde moment geleverd krijgen :blink: .

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...