Jump to content

Wie wacht er nu het langst op zijn/haar Sportage?

Recommended Posts

Guest Timo0103
Posted

Wie van ons wacht u het langs op zijn of haar Sportage.

Die van mij is 21 september besteld, wie is er eerder?

Posted

waar en wat heb jij besteld dan? Ik had hem 26 september besteld en rond 18 januari stond die bij de dealer.

Posted

En nog niet gehad? denk dat jij de langste bent :( .

Posted

Kheb hem in februari besteld en ik zou hem krijgen in juli zucht

Een beetje logisch dat de wachttijden opschuiven naargelang de besteldatum.Niet dat het leuk is maar het is nu zo.Wat wel sneu is dat je zoals Timo in september al hebt besteld en nu nog zit te wachten.Hier zit echter ook het probleem (denk ik) dat er niet rechtstreeks is besteld bij de dealer maar via nog een andere tussenpartij.Hopelijk voor hem raakt dit snel opgelost want ik denk niet dat er hier iemand is die hem gaat kloppen op dit punt.

Posted

Ik hoop zeker dat niemand het droeve record van Timo breekt. Als het nog enigszins een troost is, dit is de reactie van iemand die een tijdje terug een Hyundai IX35 had besteld en dit postte op het hyundai forum:

'Mijn IX 35 komt in April 2011 als het goed is dan heb ik maar 50 weken gewacht.'

Volhoudertje! Een ander was wat ongeduldiger:

iemand die dit bericht over een late levering van zijn dealer heeft gekregen en zijn auto heeft geannuleerd want zijn auto was besteld in maart'2010 en ging maar in sept 2011 geleverd worden.

De mensen hebben ook geen geduld meer tegenwoordig :lol::blink:

Guest Timo0103
Posted

Een beetje logisch dat de wachttijden opschuiven naargelang de besteldatum.Niet dat het leuk is maar het is nu zo.Wat wel sneu is dat je zoals Timo in september al hebt besteld en nu nog zit te wachten.Hier zit echter ook het probleem (denk ik) dat er niet rechtstreeks is besteld bij de dealer maar via nog een andere tussenpartij.Hopelijk voor hem raakt dit snel opgelost want ik denk niet dat er hier iemand is die hem gaat kloppen op dit punt.

Idd de auto is besteld bij de leverende dealer 27-10-2010. Fijn scheelt weer een maand.

Wat mij nog het meeste steekt is het feit dat niemand iets kan zeggen over de levering.

Dit is erg slecht en onprofessioneel. Tis verdorie geen rol drop die je koopt.

Hoe simpel kan het zijn voor een fabrikant als kia om een online leveringssysteem voor de klant te ontwikkelen om

de voortgang te kunnen zien. Hallooooo Kia!!!, we zitten in 2011 hoor!!!!

Posted

Idd de auto is besteld bij de leverende dealer 27-10-2010. Fijn scheelt weer een maand.

Wat mij nog het meeste steekt is het feit dat niemand iets kan zeggen over de levering.

Dit is erg slecht en onprofessioneel. Tis verdorie geen rol drop die je koopt.

Hoe simpel kan het zijn voor een fabrikant als kia om een online leveringssysteem voor de klant te ontwikkelen om

de voortgang te kunnen zien. Hallooooo Kia!!!, we zitten in 2011 hoor!!!!

@ Timo,

Helemaal met je eens. Ik heb vandaag nog dezelfde discussie gevoerd met KIA NL en de dealer waar ik hem besteld heb omdat ik maar niets hoorde. Ik wacht sinds 4-11-2010 en er is ook nog geen enkel zicht op een datum. Blijkbaar hangt er geen planning aan de KIA productielijn vast en leveren ze maar mondjesmaat wat hier en daar. Ik begrijp niet hoe je zo kan werken. De eerste en zeker laatste keer dat ik een nieuwe auto bestel die nog gemaakt moet worden bij KIA en misschien zelfs wel ga cancelen als ik niet snel wat hoor... Sterkte met wachten!

Posted

Timo

(http://www.kiaclub.nl/topic/5425-even-voorstellen/page__view__findpost__p__44280)

Ik denk dat je slachtoffer bent van je eigen slimheid..

Je hebt je auto 21/9 besteld bij nieuweautokopen.nl

Bij de leverende dealer is 27/10 besteld.

Gezien deze ervaringen http://www.autoweek.nl/forum/read.php?26,3376094,4434123#msg-4434123 kan het zomaar zijn dat de dealer de bestelling gewoon met een batch bestelling mee heeft laten lopen.

Het zal ze op die condities immers worst zijn.

Zijn we weer een paar weken verder en dan is 4 maanden niet gek.

Of het die paar honderd euro extra korting waard is en gezeik met inruil (langer doorrijden) is vraag 2

Laten we hopen dat je auto er eind van de maand is.

Sterkte!

Guest Timo0103
Posted

Timo

(http://www.kiaclub.nl/topic/5425-even-voorstellen/page__view__findpost__p__44280)

Ik denk dat je slachtoffer bent van je eigen slimheid..

Je hebt je auto 21/9 besteld bij nieuweautokopen.nl

Bij de leverende dealer is 27/10 besteld.

Gezien deze ervaringen http://www.autoweek.nl/forum/read.php?26,3376094,4434123#msg-4434123 kan het zomaar zijn dat de dealer de bestelling gewoon met een batch bestelling mee heeft laten lopen.

Het zal ze op die condities immers worst zijn.

Zijn we weer een paar weken verder en dan is 4 maanden niet gek.

Of het die paar honderd euro extra korting waard is en gezeik met inruil (langer doorrijden) is vraag 2

Laten we hopen dat je auto er eind van de maand is.

Sterkte!

Net bericht gehad, jawel hij komt!!!!!

Tussen nu en eind april zeiden ze.

Ik leg mij er maar bij neer en ga er niet meer over na denken hoe of wat.

Hij zal wel een keer komen.

Posted

Net bericht gehad, jawel hij komt!!!!!

Tussen nu en eind april zeiden ze.

Ik leg mij er maar bij neer en ga er niet meer over na denken hoe of wat.

Hij zal wel een keer komen.

Ik dacht een bericht gelezen te hebben dat het toch eind maart zou worden (kan het bericht niet meer vinden, dit forum heeft een beroerde zoekfunctie)? Zit je nou toch nog op een half jaar...

Dit is geen goede reclame voor nieuweautokopen.nl, zou het zelf nu niet meer overwegen.

Guest Timo0103
Posted

Ik dacht een bericht gelezen te hebben dat het toch eind maart zou worden (kan het bericht niet meer vinden, dit forum heeft een beroerde zoekfunctie)? Zit je nou toch nog op een half jaar...

Dit is geen goede reclame voor nieuweautokopen.nl, zou het zelf nu niet meer overwegen.

Klopt idd, het zou eind maart worden maar dat is nu weer bijgesteld.

In mijn geval zat NAK.nl 2000 euro voordeliger dan de dealer dus het gaat niet om een paar honderd euro.

Om nou meteen NAK af te kraken is niet helemaal fair, zij zijn afhankelijk van de leverende dealers.

Nu is de communicatie van Kia helaas om te janken en hebben ze toevallig een auto op de markt gezet die inslaat als een bom, dan krijg

je dit soort taferelen.

Ik denk dat ik het instructie boekje voor de 4e keer maar eens door ga lezen. :lol:

Posted

Doordat NAK er tussen zat heeft het toch minimaal een maand vertraging X-tra opgelopen, toch? Maar goed, je kan je nu echt ergens op richten.

Ja, dat instructieboekje doorlezen ken ik...de folders zijn hier al helemaal beduimeld, het kia club logo staat ingebrand in mijn beeldscherm en van mijn vrouw mogen de woorden Kia Sportage, levertijd en kleur niet meer thuis uitgesproken worden :lol:

Posted
het kia club logo staat ingebrand in mijn beeldscherm en van mijn vrouw mogen de woorden Kia Sportage, levertijd en kleur niet meer thuis uitgesproken worden :lol:

Wacht tot ze er mee mag rijden! Dát zal pas een smile op haar gezicht toveren...tongue.gif

Posted

Wacht tot ze er mee mag rijden! Dát zal pas een smile op haar gezicht toveren...tongue.gif

Ach, het is maar blik hoor............

Posted

Als we onze auto's alleen maar als 'blik' beschouwen, zaten we hier niet...

We hebben hier elkaar toch opgezocht omdat we onze auto iets meer beschouwen dan alleen dat. Voor ons komt er toch een stuk emotie en trots bij kijken. Of beschouwde jij je auto ook maar als een stuk blik toen je deze zo mooi oppoetste voor je fotoserie in je garage :D

Posted

Ja, schandalig hé zo'n opmerking van BW. Hij schreef laatst ook al dat een auto in eerste instantie een vervoermiddel is om je van A naar B te begeven ! Nou vraag ik je. De man heeft kennelijk geen gevoel. :lol:

Posted

Augustus 2010 besteld en afgeleverd 4 februari 2011 +- 6 maand

Wanneer men nu een bestelling plaatst in Belgie, is de wachttijd 12 maanden of 1 jaar aldus onze dealer...

Posted

28 december besteld, zou begin april moeten komen volgens de dealer.