Jump to content

Luchtfilters

bigwade

Recommended Posts

• Replies 75
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Iemand al ervaringen met vervangings luchtfilters ?

Op mijn SP2 had ik een Green.

Het kan tussen de oren zitten maar ik dacht dat het allemaal wat beter reed.

Green heeft ze niet voor de SP3, K&N wel.

http://www.knfilters.com/search/product.aspx?Prod=33-2451

Heb wel ergens een luchtfilter gezien die "speciaal" was en die was groen van kleur.

Zal eens kijken of ik hem terug kan vinden. Was volgens mij op E-Bay.

Heb wel ergens een luchtfilter gezien die "speciaal" was en die was groen van kleur.

Zal eens kijken of ik hem terug kan vinden. Was volgens mij op E-Bay.

Als ik vragen mag zijn deze beter en zijn dat filters die 1 keer per jaar vervangen dient te worden.

groetjes

Als ik vragen mag zijn deze beter en zijn dat filters die 1 keer per jaar vervangen dient te worden.

groetjes

Weet ik niet.

De filter die ik gezien heb en groen was.

Link

Deze is blauw "Cool Blue" en hoeft alleen uitgewassen te worden. Link

Dit is een rode K&N $ 40,57 met extreem hoge verzendkosten $ 47,44 wel naar Nederland Link

Dit is een rode K&N $ 40,57 met extreem hoge verzendkosten $ 47,44 wel naar Nederland Link

die heeft een ander serie nummer en vorm, uitkijken dus.

De K&N 33-2451 zou het juiste type zijn en is via dealers hier in NL gewoon te verkrijgen.

Vorige keer heb ik er 50-60 euro voor betaald (van het merk Green)

Het voordeel is dat het een verbeterde luchtstroom geeft waardoor er wat meer koppel is bij lagere toerentallen.

Daarnaast hoeft het NOOIT meer vervangen te worden maar bij 60K slechts gewassen en opnieuw ingeolied te worden.

RTFM oid

Het scheelt geld, is milieuvriendelijk en rijdt beter.

Wat willen we nou nog meer.

NB wel stickertje op je luchtfilterhuis plakken anders rukt een leerlingmonteur het ding bij een beurt er alsnog uit.

die heeft een ander serie nummer en vorm, uitkijken dus.

De K&N 33-2451 zou het juiste type zijn en is via dealers hier in NL gewoon te verkrijgen.

Vorige keer heb ik er 50-60 euro voor betaald (van het merk Green)

Het voordeel is dat het een verbeterde luchtstroom geeft waardoor er wat meer koppel is bij lagere toerentallen.

Daarnaast hoeft het NOOIT meer vervangen te worden maar bij 60K slechts gewassen en opnieuw ingeolied te worden.

RTFM oid

Het scheelt geld, is milieuvriendelijk en rijdt beter.

Wat willen we nou nog meer.

NB wel stickertje op je luchtfilterhuis plakken anders rukt een leerlingmonteur het ding bij een beurt er alsnog uit.

Behoud je wel de garantie dan.

En hoe moet je dit olien en waar kun je dat kopen.

groetjes

Behoud je wel de garantie dan.

En hoe moet je dit olien en waar kun je dat kopen.

groetjes

Zoek even op "sportfilters, Green en K&N" dan kun je echt van alles lezen over hoe of wat.

En garantie, ja natuurlijk blijft die.

Misschien dat men hier Simota Filters ook wat kan vinden.. Geef je bij je bestelling door dat je van het KIAforum bent krijg je ook nog korting to Euro 40,-/stuk.

Voor de Sportage hebben ze geen aparte filter (wel voor de cee'd) maar deze :article13120308.jpg Schijnt ook te passen in de SP3.

Best geld, maar eh...... ben erg benieuwd naar je ervaring.

Laat even weten.

Vrijdag heb ik hem dan zal ik ook meteen voltanken en bijhouden of het het gebruik minder word zit nu op een gemidelde van 1 op 11,5

ik had hem op mijn Soul ook zitten en was toen ook verast wat dat scheelde.

Groetjes Rob

Vrijdag heb ik hem dan zal ik ook meteen voltanken en bijhouden of het het gebruik minder word zit nu op een gemidelde van 1 op 11,5

ik had hem op mijn Soul ook zitten en was toen ook verast wat dat scheelde.

Groetjes Rob

Hij zit er in ?

Merk je iets met rijden ?

Door het wachten wordt het duurder..

Van mijn leverancier heb ik ook bericht gehad en hij heeft tot nu toe nog geen luchtfilter voor de SP3. Maar hij houdt me wel op de hoogte als ze er zouden komen. Prijs zal rond de € 40,- of € 50,- zijn.

Door het wachten wordt het duurder..

Van mijn leverancier heb ik ook bericht gehad en hij heeft tot nu toe nog geen luchtfilter voor de SP3. Maar hij houdt me wel op de hoogte als ze er zouden komen. Prijs zal rond de € 40,- of € 50,- zijn.

Sorry maar wat bedoel je met ,[Door het wachten wordt het duurder..]

Bij mij werd hij al 20 euro goedkoper wel een K & N filter

Ik bedoel daarmee de tijd die je al aan het wachten bent sinds afgelopen vrijdag.. Je moest er maar van afhankelijk zijn en je brood ermee moeten verdienen..

En K&N betekend niet altijd dat je het beste hebt, maar wel meestal de duurste.

Ondanks dat wens ik je veel plezier en vooral genot van deze nieuwe filter en ook ik ben benieuwd naar de ervaringen die je zult hebben..

Nou filter zit er in, ja de auto rijd al fijn, maar als je wil Racen dan wil hij wel met dit filter

moet zegen dat hij wel soepeler loopt en als je hem echt intrapt vliegt snel ver in de begrenser na mij gevoel toch wel een aanraader 73 euro is geld maar je hebt hem wel heel lang dus hij komt vanzelf terug en bij mij vorige auto`s werd het verbruik ook iets minder

dus ik ben happy

Nou filter zit er in, ja de auto rijd al fijn, maar als je wil Racen dan wil hij wel met dit filter

moet zegen dat hij wel soepeler loopt en als je hem echt intrapt vliegt snel ver in de begrenser na mij gevoel toch wel een aanraader 73 euro is geld maar je hebt hem wel heel lang dus hij komt vanzelf terug en bij mij vorige auto`s werd het verbruik ook iets minder

dus ik ben happy

Dat klinkt veelbelovend.

Nog even 2 vraagjes:

* wat is het typenummer van dit filter?

* produceert de Kia nu meer motorgeluid?