vand.m Geplaatst 23 April, 2011 Geplaatst 23 April, 2011 Dealers http://www.knfilters.com/search/dealersearch.aspx?part=33-2451 Weet je toevallig of zo`n filter ook op een automaat goed gaat werken? Zijn er al mensen die een automaat met deze filter hebben of je weet? Ik heb eeb Sportage 2.0 automaat besteld en als zo`n filter een toegevoegde waarde heeft vind ik dit natuurlijk wel interessant.Wordt het koppel ook bij een automaat beter? Is dat te verwachten? En het bezineverbruik? Quote
Alex VB Geplaatst 23 April, 2011 Geplaatst 23 April, 2011 Ook bij een automaat zal een verbeterde luchtfilter als die van K&N prestatiesverbeteren. het motorblok blijft nl hetzelfde.. Quote
vand.m Geplaatst 23 April, 2011 Geplaatst 23 April, 2011 Ook bij een automaat zal een verbeterde luchtfilter als die van K&N prestatiesverbeteren. het motorblok blijft nl hetzelfde.. OK!!! Dank je! Vergeet te vragen of het verstandig is die filter gelijk te plaatsen als ik de auto nieuw heb, of die eerst in te rijden? Na bijv. 10.000 km.? Quote
bigwade Geplaatst 23 April, 2011 Topic Starter Geplaatst 23 April, 2011 OK!!! Dank je! Vergeet te vragen of het verstandig is die filter gelijk te plaatsen als ik de auto nieuw heb, of die eerst in te rijden? Na bijv. 10.000 km.? Technisch gezien heb ik geen idee.. Vorige keer heb em bij de 8000km gewisseld. @Alex heeft jouw leverancier een idee w.b. wanneer te kunnen leveren ? Anders ga ik toch ook voor de K&N waarschijnlijk. Quote
Alex VB Geplaatst 23 April, 2011 Geplaatst 23 April, 2011 @Bigwade, Ik krijg deze week uitsluitsel of hij van de fabriek de info krijgt mbt de luchtfilters voor de SP3. Ik zou als ik jou was het zeker voor het onzekere nemen.. Quote
bigwade Geplaatst 23 April, 2011 Topic Starter Geplaatst 23 April, 2011 @Bigwade, Ik krijg deze week uitsluitsel of hij van de fabriek de info krijgt mbt de luchtfilters voor de SP3. Ik zou als ik jou was het zeker voor het onzekere nemen.. Heb geen haast hoor. Op papier zou jouw leverancier een beter filter leveren. Kan natuurlijk ook eerst de K&N doen en later die andere, geen punt. Ben ook erg benieuwd naar de (verbruiks) ervaringen van PBoot Quote
vand.m Geplaatst 24 April, 2011 Geplaatst 24 April, 2011 Heb geen haast hoor. Op papier zou jouw leverancier een beter filter leveren. Kan natuurlijk ook eerst de K&N doen en later die andere, geen punt. Ben ook erg benieuwd naar de (verbruiks) ervaringen van PBoot Zal eerst wel even met de standaard filter rijden voordat ik die ga vervangen. Kan ik het verschil ook beter vergelijken. Die Simota Filters lijken me ook een stuk beter als K&N als ik hun site zo bekijk. Maar ik heb ook nog even de tijd dus misschien zijn de geschikte filters van Simota voor de sportage dan ook inmiddels leverbaar. Quote
vand.m Geplaatst 30 April, 2011 Geplaatst 30 April, 2011 Zal eerst wel even met de standaard filter rijden voordat ik die ga vervangen. Kan ik het verschil ook beter vergelijken. Die Simota Filters lijken me ook een stuk beter als K&N als ik hun site zo bekijk. Maar ik heb ook nog even de tijd dus misschien zijn de geschikte filters van Simota voor de sportage dan ook inmiddels leverbaar. Iemand al iets bekend over de Simota Filters? Welk type er in de Sportage passen? Quote
Alex VB Geplaatst 30 April, 2011 Geplaatst 30 April, 2011 Hier nog geen informatie binnen gekregen. Ik zal van de week bellen naar Simota om na te vragen ook al heeft hij mij beloofd te belen als er meer info was. Quote
vand.m Geplaatst 1 Mei, 2011 Geplaatst 1 Mei, 2011 Hier nog geen informatie binnen gekregen. Ik zal van de week bellen naar Simota om na te vragen ook al heeft hij mij beloofd te belen als er meer info was. Dank je! Ik heb geen haast maar ben wel benieuwd! Ik hou verdere info wel in de gaten! Ben later uiteraard ook geïnteresseerd naar evt. ervaringen van andere met deze filter. Groet, vand.M Quote
PowerAutoBoot Geplaatst 2 Mei, 2011 Geplaatst 2 Mei, 2011 Nou ik heb met de K & N filter nu 190 km alleen Amsterdams stad werk gedaan en moest weer 18 liter bijtanken dus zeg maar 1 op 10 dacht dat hij nu nog iets zuiniger was geworden ik persoonlijk vind dit niet slecht Quote
vand.m Geplaatst 2 Mei, 2011 Geplaatst 2 Mei, 2011 Nou ik heb met de K & N filter nu 190 km alleen Amsterdams stad werk gedaan en moest weer 18 liter bijtanken dus zeg maar 1 op 10 dacht dat hij nu nog iets zuiniger was geworden ik persoonlijk vind dit niet slecht Lijkt mij ook niet slecht 1:10 alleen stadswerk. Ben ook benieuwd naar de evt resultaten van de Simota filter als AlexVB bericht hierover heeft gekregen en of die gaat passen in de Sportage 3. De K&N filters zijn wat ik er over lees ook goed maar ik dacht dat de Simota nog beter waren en daar hoef je geen olie onderhoud aan te doen.Weliswaar pas na 80.0000Km. Maar ook de constructie van de Simota filters zou beter zijn. Althans daar schermen ze mee. Groet, Vand.M Quote
bigwade Geplaatst 2 Mei, 2011 Topic Starter Geplaatst 2 Mei, 2011 Groet, Vand.M Ik wacht met je mee Quote
Alex VB Geplaatst 2 Mei, 2011 Geplaatst 2 Mei, 2011 Zodra mijn turbo volgende week vervangen is zal ik in mijn cee'd eentje plaatsen en jullie de bevindingen laten weten op ons forumpie.. Quote
vand.m Geplaatst 23 Mei, 2011 Geplaatst 23 Mei, 2011 Zodra mijn turbo volgende week vervangen is zal ik in mijn cee'd eentje plaatsen en jullie de bevindingen laten weten op ons forumpie.. Goedemorgen, Inmiddels al wat bekend over die Simota filter? Ben erg benieuwd of die straks in mijn Sp3 2.0 X-ecutive, automaat, PP, Nav, Panoramdak, benzine, gaat passen. Duurt nog even (hopenlijk niet te lang) maar dan weet ik het alvast voor later! Groet, vand.m Quote
Alex VB Geplaatst 23 Mei, 2011 Geplaatst 23 Mei, 2011 Ik heb nog geen contact gehad met de leverancier.. Ik heb op dit moment helaas andere prioriteiten.. Quote
vand.m Geplaatst 23 Mei, 2011 Geplaatst 23 Mei, 2011 Ik heb nog geen contact gehad met de leverancier.. Ik heb op dit moment helaas andere prioriteiten.. OK! Bedankt! Groet, vand.m Quote
zwafra Geplaatst 30 Mei, 2011 Geplaatst 30 Mei, 2011 Heb vanmiddag ook de K&N luchtfilter besteld die van mijn moest 83,- euro kosten (incl.Btw) bij de firma Brezant in Purmerend ..volgende week woensdag is hij binnen .. Post mij bevindingen over het K&N sportluchtfilter t.z.t hierover wel .. Quote
vand.m Geplaatst 30 Mei, 2011 Geplaatst 30 Mei, 2011 Ik ben benieuwd hoe de luchtfilter bevalt en naar de resultaten. Maar ik heb een 2.0 automaat besteld maar dat zal toch niet zo heel veel verschil maken? Ik wacht je bevindingen af. Groet, vand.m Quote
bigwade Geplaatst 30 Mei, 2011 Topic Starter Geplaatst 30 Mei, 2011 Heb het K&N filter hier besteld http://www.autosportparts.eu/ Jasper Tielen J.P.S. Autoport Parts 82, incl btw komt deze week daar binnen, maar met hemelvaart etc. zal het wel volgende week worden eer ik hem heb. Automaat of handbak maakt niet uit het filter is voor de 2.0 en andere (zie lijst op site van K&N) Quote
GeertV Geplaatst 1 Juni, 2011 Geplaatst 1 Juni, 2011 Rijdt inderdaad gevoelgmatig iets beter met een sportluchtfilter. Al raad ik de luchtfilters in de vorm van en open kelk of een tornado filter volledig af. vervangende wafelluchtfilters zijn wel ok omdat deze toch in de standaard luchtbox zitten. Heb vroeger op enkele dutse wagens met sportkelk gereden. om de 5000 km de zaak reinigen en herolien. Toch hierdoor enkele luchtdebietmeters stuk gehad en tot 3 maal toe een turbo. Filtering van de kelk is niet zo perfect en is nefast voor de componenten die net achter de filter komen. Je krijgt er wel wat meer trekkracht door en een hemels mooi grrrrr lawaai. :D Quote
bigwade Geplaatst 1 Juni, 2011 Topic Starter Geplaatst 1 Juni, 2011 Deze toch maar besteld http://www.knfilters.com/search/product.aspx?Prod=33-2451 vervangingsfilter in de box Quote
Alex VB Geplaatst 2 Juni, 2011 Geplaatst 2 Juni, 2011 Goede keus bw.. Mijn leverancier heeft helaas de filters voor de SP3 nog niet in zijn assortiment. Ze zijn niet tevreden mbt de testversies en blijven door ontwikkelen. Quote
elmerblues Geplaatst 2 Juni, 2011 Geplaatst 2 Juni, 2011 Heb vroeger op enkele dutse wagens met sportkelk gereden. om de 5000 km de zaak reinigen en herolien. Toch hierdoor enkele luchtdebietmeters stuk gehad en tot 3 maal toe een turbo. Filtering van de kelk is niet zo perfect en is nefast voor de componenten die net achter de filter komen. Kijk, je noemt hier nou precies het punt waarom ik huiverig ben voor andere merken luchtfilters en dan met name de varianten die ingeolied moeten worden. Zo'n luchtdebietmeter noemen wij in nederland luchtmassameters. Ik weet niet wat voor type luchtmassameter er in een SP3 zit (zal ook nog wel verschil zitten in 1.6 en 2.0) maar er zijn luchtmassameters die kapot gaan door ingeoliede luchtfilters. Een oliefilm, afkomstig van het luchtfilter zet zich af op het meetelement van de luchtmassameter en die gaat daardoor stuk. Ik moet hier wel bij benadrukken dat het verschilt per type luchtmassameter. Een voorbeeldje: een luchtmassameter van een K-Jetronic of L-jetronic (oude inspuitsystemen van Bosch) interesseert het niets wat voor luchtfilter je hebt. Latere types (gebruikt bij bijv. motronics), die werken met o.a. hittedraden, kunnen er wel last van hebben. Je denkt natuurlijk dat EB uit zijn nek loopt te lullen dus hieronder wat reacties van amerikaanse fora m.b.t. Bosch luchtmassameters die o.a. bij BMW worden gebruikt: "A well lubed K&N filter will deposit K&N oil on the MAF sensor wire and cause more of the wire to burn off at each shutdown, eventually destroying the sensor. Common consensus is to ditch the K&N and use the good ole paper filter." "You've probably rear like me that using after market oiled-foam air cleaners are not conducive to long MAF life." Een MAF is een luchtmassameter (Mass Air Flow). Nogmaals, ik weet niet welk type luchtmassameter de SP3 gebruikt maar het is om deze reden waarom ik bijv. geen reinigbaar K&N filter monteer. Of Kia moet het officeel bevestigen dat het geen probleem is om deze dingen te gebruiken. O ja, zo'n luchtmassameter gaat niet in 1 keer stuk. Dat duurt wel een tijdje. Quote
PowerAutoBoot Geplaatst 3 Juni, 2011 Geplaatst 3 Juni, 2011 Ik weet het niet maar zou K & n een filter voor de sportage op de markt brengen die de boel zou stuk maken? Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.