Jump to content
Onderdelenshop24.com

Recommended Posts

Posted

Beste KIa rijders,

Voor het eerst in mijn leven stap ik over op kia.

Aankomende zaterdag krijg ik mijn nieuwe auto.

Nu ben ik fan van goed geluid in mijn auto.

Nu heb ik 4 tweeters, 4 speakers 1 subwoofer, 2 filters en twee versterkers.

Dit werd aangestuurd door mijn alpine autoradio met bluetooth.

Wat moet ik doen? Dit aansluiten op de standaard installatie of op mijn alpine of past hier een nieuwe 2Din multimedia in.

Graag tips?

Wat is een goeie 2Din multimedia set.

Posted

Beste KIa rijders,

Voor het eerst in mijn leven stap ik over op kia.

Aankomende zaterdag krijg ik mijn nieuwe auto.

Nu ben ik fan van goed geluid in mijn auto.

Nu heb ik 4 tweeters, 4 speakers 1 subwoofer, 2 filters en twee versterkers.

Dit werd aangestuurd door mijn alpine autoradio met bluetooth.

Wat moet ik doen? Dit aansluiten op de standaard installatie of op mijn alpine of past hier een nieuwe 2Din multimedia in.

Graag tips?

Wat is een goeie 2Din multimedia set.

als u de full option genomen hebt zit daar standaard een sub met versterker in, en speelt héél goed

greetzzz

Posted

Ik denk dat de originele kia radio geen versterker uitgangen heeft in mijn ceed heb ik een inbouwset kunnen kopen voor een 2 din radio. Deze zal waarschijnlijk ook wel leverbaar zijn voor een sportage 3 (niet via kia besteld maar via een car hifi speciaal zaak)

Posted

Ik denk dat de originele kia radio geen versterker uitgangen heeft in mijn ceed heb ik een inbouwset kunnen kopen voor een 2 din radio. Deze zal waarschijnlijk ook wel leverbaar zijn voor een sportage 3 (niet via kia besteld maar via een car hifi speciaal zaak)

Jantje, dat is niet helemaal zeker.

In de SP3 is ruimte voor de subwoofer en ik zie instellingen op mijn radio die ik niet kan

gebruiken maar kennelijk bestemd zijn voor die subwoofer.

Ik verwacht dus dat op de boerelulleradio er wel degelijk een SW uitgang zit.

Iemand die het inmiddels gesloopt en vervangen heeft voor iets anders mag het helemaal zeggen trouwens,

dan weten we dat ook weer.

Posted

Jantje, dat is niet helemaal zeker.

In de SP3 is ruimte voor de subwoofer en ik zie instellingen op mijn radio die ik niet kan

gebruiken maar kennelijk bestemd zijn voor die subwoofer.

Ik verwacht dus dat op de boerelulleradio er wel degelijk een SW uitgang zit.

Iemand die het inmiddels gesloopt en vervangen heeft voor iets anders mag het helemaal zeggen trouwens,

dan weten we dat ook weer.

Er is een verschil tussen een subwoofer uitgang en een tulp uitgang. Zoals hij de hele installatie omschrijft werkt hij met tulp kabels tussen de radio en de versterkers.

Het originele subwoofer systeem werkt waarschijnlijk (net als bij andere merken) via normale stroomdraden. De bass versterker zit daarbij gewoon weg gewerkt in de radio zelf

Posted

Er is een verschil tussen een subwoofer uitgang en een tulp uitgang. Zoals hij de hele installatie omschrijft werkt hij met tulp kabels tussen de radio en de versterkers.

Het originele subwoofer systeem werkt waarschijnlijk (net als bij andere merken) via normale stroomdraden. De bass versterker zit daarbij gewoon weg gewerkt in de radio zelf

Wat jantje.2 zegt klopt helemaal. De meneer wie vandaag mijn POLO heeft uitgebouwd heeft nog geen sportage 3 ingebouwd. Dus we moeten even kijken hoe we het gaan doen.

Hij had het over een converter die uitgangen van de kia radio omzetten in TULP. Hij heeft iemand gebeld en de kosten voor die convertor zijn €299 .

Dat ga ik dus niet doen.

Kan ik gewoon een standaard DIN 2 montageset van de sportage 2 bestellen. Past dat in de sportage 3. Als dat zo is wil ik gewoon een nieuwe 2Din multimedia instalatie kopen.

Heeft iemand een tip.

De volgende eisen:

Aparte front speakers uitgang

aparte Rearspeakers uitgang

Aparte Subwoofer

Ipod aansluiting

Bluetooth voor telefoon.

Niet duurder dan €500

En wat goed past in de kia sportage3

Posted

Ga zaterdag eerst eens luisteren/kijken wat er in zit en of dat bevalt of niet.

Daarna kun je verder..

Kost niks.

Posted

Wat jantje.2 zegt klopt helemaal. De meneer wie vandaag mijn POLO heeft uitgebouwd heeft nog geen sportage 3 ingebouwd. Dus we moeten even kijken hoe we het gaan doen.

Hij had het over een converter die uitgangen van de kia radio omzetten in TULP. Hij heeft iemand gebeld en de kosten voor die convertor zijn €299 .

Dat ga ik dus niet doen.

Kan ik gewoon een standaard DIN 2 montageset van de sportage 2 bestellen. Past dat in de sportage 3. Als dat zo is wil ik gewoon een nieuwe 2Din multimedia instalatie kopen.

Heeft iemand een tip.

De volgende eisen:

Aparte front speakers uitgang

aparte Rearspeakers uitgang

Aparte Subwoofer

Ipod aansluiting

Bluetooth voor telefoon.

Niet duurder dan €500

En wat goed past in de kia sportage3

Ik heb zelf een pioneer p3100dvd ingebouwd. Deze heeft 2 versterker uitgangen (zelf deels in te stellen, 2x normale versterker of 1x normaal 1x subwoofer uitgang). Ik weet niet of je de speakers door de hele auto aangesloten hebt zitten op een versterker en of je dit dan ook weer voor en achter apart gescheiden wilt hebben?

Voor meer informatie over goede head units kan je is kijken op www.showyoursound.nl of rond neuzen op de diverse webshops die pioneer/sony of andere goede merken verkopen. Hier valt vaak al een hoop informatie te winnen voor je.

Voor een inbouwfrontje voor een sportage 3 kan je onder andere eens bellen met Butz in Hilversum, daar heb ik ook het inbouw frontje (een speciaal plastic lijstje zodat de radio beter aansluit op de rest van het dashboard) vandaan.

Ik denk alleen dat je voor 500 weinig kans maakt met jouw eisen pakket.

Posted

Beste KIa rijders,

Vul eens je profiel helemaal in. Zou eigenlijk iedereen moeten doen.

Dat is makkelijk voor iedereen, zien we met wie we het te doen hebben en waarover.

Dan is het leuk dat leden die zelf geen Sportage III hebben denken te weten hoe het zit.

Maar we weten nog niet eens wat hij zelf voor radio heeft gekocht in zijn nieuwe Sportage III. Geen (kan volgens mij niet, maar jenever can tel), Basis of het navigation pack?

Zoek eens op het forum er is al veel over de radio van de Sportage III verteld.

En als je Engels redelijk is kun je hier zelfs vinden hoe je de radio, speakers en zelfs een subwoofer kunt uit en inbouwen.

En inderdaad luister eerst eens naar je nieuwe radio en lees de verschillende bijdragen van de andere forum leden voordat je gaat vervangen, uitbouwen etc.

Ik heb het navigation pack en vind het geluid niet tegenvallen met een subwoofer achterin.

Er zijn andere dingen die mij niet bevallen aan het systeem.

Maar dat lossen we op een andere manier wel op.

Sportage II is anders dan Sportage III.

Setjes voor DIN2 voor de Sportage III hier in Nederland? Ik heb ze nog niet gezien.

Posted

Vul eens je profiel helemaal in. Zou eigenlijk iedereen moeten doen.

Dat is makkelijk voor iedereen, zien we met wie we het te doen hebben en waarover.

Dan is het leuk dat leden die zelf geen Sportage III hebben denken te weten hoe het zit.

Maar we weten nog niet eens wat hij zelf voor radio heeft gekocht in zijn nieuwe Sportage III. Geen (kan volgens mij niet, maar jenever can tel), Basis of het navigation pack?

Zoek eens op het forum er is al veel over de radio van de Sportage III verteld.

En als je Engels redelijk is kun je hier zelfs vinden hoe je de radio, speakers en zelfs een subwoofer kunt uit en inbouwen.

En inderdaad luister eerst eens naar je nieuwe radio en lees de verschillende bijdragen van de andere forum leden voordat je gaat vervangen, uitbouwen etc.

Ik heb het navigation pack en vind het geluid niet tegenvallen met een subwoofer achterin.

Er zijn andere dingen die mij niet bevallen aan het systeem.

Maar dat lossen we op een andere manier wel op.

Sportage II is anders dan Sportage III.

Setjes voor DIN2 voor de Sportage III hier in Nederland? Ik heb ze nog niet gezien.

Mijn welgemeende excuses dat ik iemand probeer te helpen. Zoals ik al aangeef in mijn posts weet ik inderdaad niet hoe het zit bij een sportage 3 maar ik weet wel een hoop over achteraf ingebouwde audio installaties. Als je zelfs daar al commentaar op gaat krijgen dan is het toch zeker dat dit forum dood gaat :)

Posted

Mijn welgemeende excuses dat ik iemand probeer te helpen. Zoals ik al aangeef in mijn posts weet ik inderdaad niet hoe het zit bij een sportage 3 maar ik weet wel een hoop over achteraf ingebouwde audio installaties. Als je zelfs daar al commentaar op gaat krijgen dan is het toch zeker dat dit forum dood gaat :)

Elkaar helpen daar is het forum voor, gewoon blijven doen.

Het is geen commentaar, het is een waarneming.

Ik vond het alleen apart dat na de vraag van "Millennium" en het antwoord van "Sage2011evoque" (vul je profiel aan)

jij reageerde met: "Ik denk dat de originele kia radio geen versterker uitgangen heeft....".

Daarom die zin.

Terug naar het Topic?

We weten nog steeds niet wat voor radio "Millennium" heeft.

Posted

De radio die hij er standaard in heeft zitten maakt bij deze vraag van millenium weinig uit mijn inziens. Hoe goed de standaard uitrusting ook is, zelfs als je de originele kia sub etc. erin heb zitten, haalt het gewoon niet bij een goed ingebouwde audio systeem achteraf.

Posted

Ligt helemaal aan je eisenpakket en hoe goed je het kunt horen.

Sommigen vinden goed goed genoeg en anderen willen helderder geluid of juist meer bas.

Belangrijkste is denk ik toch eerst eens luisteren hoe het nu is, zou zo maar helemaal mee kunnen vallen als ik de geluiden van andere gebruikers hoor ;)

Posted

Beste mede bezoekers,

Heb net ff alles ingevuld in mijn profiel!!

De radio die ik nu heb is de alpine CDE-113BT - Bluetooth® CD RECEIVER / USB AND iPod® CONTROLLER .

Ik hou graag van een beetje bas.

Morgen ga ik eerst luisteren hoe het klinkt in de standaard radio.

Maar wat ik niet snap als er nog geen montage setje te koop is hoe plaatsen jullie de DIN2 Multimedia dan in de nieuwe sportageIII.

Er moeten twee versterkers (phoenixgold) op aangesloten worden een kleintje voor de subwoofer en een grote voor de voor en achter speakers.

Posted

Beste mede bezoekers,

Heb net ff alles ingevuld in mijn profiel!!

De radio die ik nu heb is de alpine CDE-113BT - Bluetooth® CD RECEIVER / USB AND iPod® CONTROLLER .

Ik hou graag van een beetje bas.

Morgen ga ik eerst luisteren hoe het klinkt in de standaard radio.

Maar wat ik niet snap als er nog geen montage setje te koop is hoe plaatsen jullie de DIN2 Multimedia dan in de nieuwe sportageIII.

Er moeten twee versterkers (phoenixgold) op aangesloten worden een kleintje voor de subwoofer en een grote voor de voor en achter speakers.

Niet iedereen hier maakt gebruik van de radio/navi die bij de sportage 3 afgeleverd word.

Posted

Wat ik nou opmerkelijk vind: de optielijst spreekt bij het navi pakket over een subwoofer maar ook over een externe versterker. Daar hoor ik eigenlijk niemand over. Zit die er wel in? Of is de subwoofer gecombineerd met een extra versterker?

Posted

Volgens mij heeft er hier op het forum nog niemand de radio verruild voor een DIN2.

Je kunt kiezen bij de aankoop (DIN2) navigation pack of niet.

Zelf vervangen kijk maar eens hier

Die externe versterker zit bij de subwoofer.

plaatje

post-2348-0-81977800-1302286014_thumb.jpg

Posted

Volgens mij heeft er hier op het forum nog niemand de radio verruild voor een DIN2.

Je kunt kiezen bij de aankoop (DIN2) navigation pack of niet.

Zelf vervangen kijk maar eens hier

Die externe versterker zit bij de subwoofer.

plaatje

Top Gozert......

Nu dan de vraag of dat als extra op de boerelulleradio aangesloten kan worden en wat de kosten zijn.

Zijn die SW sets überhaupt los te koop van Kia....

Posted

Het moet los te koop zijn, het is tenslotte gewoon een onderdeel van de auto. Dus in de onderdeellijsten staat deze wel. Hopelijk is bij alle modellen de kabelboom gelijk, dat zou betekenen dat de stekkers voor de versterker en subwoofer er al liggen..misschien alleen vastklikken :lol:

• 3 weeks later...
Posted

Pioneer heeft reeds een 2din inbouwframe voor de sp3

Voor diegene die hun sound willen upgraden met gebruik van versterkers kunnen gebruik maken van een high-low converter

Ben actief bezig met caraudio en mijn voorkeur gaat naar de converters van audiosystem, mosconi (deze 2 vallen nu onder de naam gladen audio) en die van helix

Een ander alternatief is het gebruik maken van versterkers met een ingebouwde converter zoals bv de mosconi one