jpnijmegen Posted April 23, 2011 Posted April 23, 2011 ik heb gezien dat in t zwarte deel van mijn voorruit allemaal vlekken in de coating zitten , dit is gewoon lelijk hebben ze slecht gecoat, meer mensen die er last van hebben ? verder vind ik t lelijk dat aan de binnenkant van de dakdragers die gaten open zijn , had makkelijk mooi afgewerkt kunnen worden met dopjes . ook zit er geen bagagenet in de kofferbak bij mij , maar volgens mij is dat toch standaard ? t is een super auto en ben er zeer blij mee en wat een bekijks van mensen heb je ermee en ook word je aangesproken zelfs voor t stoplicht haha !!! Quote
cobus Posted April 23, 2011 Posted April 23, 2011 Geen last van een slechte coating op de voorruit , bagagenet is standaard dus die heb je nog tegoed van Kia Gr Cobus Quote
Alex VB Posted April 23, 2011 Posted April 23, 2011 Bagagenet is afhankelijk van je uitvoering die je hebt. En als je niet tevreden bent mbt de coating even langs bij de dealer en navragen en vergelijken met een andere Sportage van hun. Quote
bowie97 Posted April 23, 2011 Posted April 23, 2011 ik heb gezien dat in t zwarte deel van mijn voorruit allemaal vlekken in de coating zitten , dit is gewoon lelijk hebben ze slecht gecoat, meer mensen die er last van hebben ? verder vind ik t lelijk dat aan de binnenkant van de dakdragers die gaten open zijn , had makkelijk mooi afgewerkt kunnen worden met dopjes . ook zit er geen bagagenet in de kofferbak bij mij , maar volgens mij is dat toch standaard ? t is een super auto en ben er zeer blij mee en wat een bekijks van mensen heb je ermee en ook word je aangesproken zelfs voor t stoplicht haha !!! Gaatjes aan de binnen kant zijn voor de dakdragers. Quote
jpnijmegen Posted April 24, 2011 Author Posted April 24, 2011 Gaatjes aan de binnen kant zijn voor de dakdragers. Dat weet ik alleen is lelijk vind ik , ik heb dealer al gebeld en bij de 1000 km beurt ( ja in Nederland !!) zouden ze t nakijken Quote
bigwade Posted April 24, 2011 Posted April 24, 2011 Dat weet ik alleen is lelijk vind ik , ik heb dealer al gebeld en bij de 1000 km beurt ( ja in Nederland !!) zouden ze t nakijken 1000km beurt ? NIET DOEN ! Staat NIET in je boekje..is OVERBODIG en ONNODIG geld uitgeven. Quote
jpnijmegen Posted April 24, 2011 Author Posted April 24, 2011 1000km beurt ? NIET DOEN ! Staat NIET in je boekje..is OVERBODIG en ONNODIG geld uitgeven. is toch gratis? moet toch service zijn Quote
Guest Timo0103 Posted April 24, 2011 Posted April 24, 2011 is toch gratis? moet toch service zijn Het is gewoon niet nodig en grote onzin. Wacht gewoon volgens het boekje tot de eerste beurt. Quote
elmerblues Posted April 25, 2011 Posted April 25, 2011 ook zit er geen bagagenet in de kofferbak bij mij , maar volgens mij is dat toch standaard ? Standaard vanaf de X-ecutive. Quote
Sage2011evoque Posted April 25, 2011 Posted April 25, 2011 ik ga de mijn hier toch in belgie ook na 2500 km een service beurt geven en olie vervangen, is namelijk niet slecht voor een goede motor? bij nieuwe motors komen altijd vliempjes of braampjes los in de motor( cullasen zuigers etc en komt in de olie terecht! dus even verversen van olie zo is al het vuil uit de motor. en kan hem blijven soepel draaien greetzzz Quote
Treespotter (aka Birdy) Posted April 25, 2011 Posted April 25, 2011 bij nieuwe motors komen altijd vliempjes of braampjes los in de motor( cullasen zuigers etc en komt in de olie terecht! dus even verversen van olie zo is al het vuil uit de motor. en kan hem blijven soepel draaien greetzzz Verversen is dan nog niet nodig. De toleranties van een moderne automotor zijn tegenwoordig echt veel beter dan vroeger en het magneetje dat in de meeste oliefilters zit vangt alles op waar jij bang voor bent. Wat betreft die hierbovengenoemde 1000 km beurt. Ik vind dit een goede service van de dealer. Langsgaan en de auto even doorspreken zorgt voor een goede relatie met de dealer en is voor de eigenaar HET moment om nog even naar kleine schoonheidsfoutjes te laten kijken. Quote
bigwade Posted April 25, 2011 Posted April 25, 2011 ik ga de mijn hier toch in belgie ook na 2500 km een service beurt geven en olie vervangen, is namelijk niet slecht voor een goede motor? bij nieuwe motors komen altijd vliempjes of braampjes los in de motor( cullasen zuigers etc en komt in de olie terecht! dus even verversen van olie zo is al het vuil uit de motor. en kan hem blijven soepel draaien greetzzz In BE schijnt een soort 1000km check te zijn (verplicht) Of ze daar bij ook olie wisselen weet ik niet. Dat is niet zo in NL. Een 1000km beurt komt NIET voor in je boekje en een oliewissel al helemaal niet. De oliewissels bij Kia zijn behoorlijk aan de prijs, zeker voor de diesel. Boekje; 1 jaar of 30.000km benzine, 2 jaar of 30.00km diesel. NB dit topic gaat over een matige voorruit en meer. Over onderhoud kun je hier veel meer vinden (zoekfunctie) en daar op reageren. Quote
jpnijmegen Posted April 26, 2011 Author Posted April 26, 2011 Verversen is dan nog niet nodig. De toleranties van een moderne automotor zijn tegenwoordig echt veel beter dan vroeger en het magneetje dat in de meeste oliefilters zit vangt alles op waar jij bang voor bent. Wat betreft die hierbovengenoemde 1000 km beurt. Ik vind dit een goede service van de dealer. Langsgaan en de auto even doorspreken zorgt voor een goede relatie met de dealer en is voor de eigenaar HET moment om nog even naar kleine schoonheidsfoutjes te laten kijken. dat is wat ik nou ook goed vind dat je de kleine puntjes waar je niet tevreden over bent met je dealer kunt doornemen en hij t dan oplost , volgens mij is jo ten oever in nuth ook de enige die dit doet Quote
bigwade Posted April 26, 2011 Posted April 26, 2011 dat is wat ik nou ook goed vind dat je de kleine puntjes waar je niet tevreden over bent met je dealer kunt doornemen en hij t dan oplost , volgens mij is jo ten oever in nuth ook de enige die dit doet Helemaal prima zolang je maar niet hoeft te betalen voor een onnodige oliewissel. Die ruit zal misschien vervangen moeten worden. Ben daar zelf nooit zo blij mee, dus kijk het even aan. Suc6 Quote
Alex VB Posted April 28, 2011 Posted April 28, 2011 Jo ten Oever in Nuth doet wel meer dingen die bij vele andere KIA dealers niet standaard zijn. En dat is niet negatief, maar juist positief bedoeld. In België is de 1.000km beurt standaard en gratis. Hier wordt dan alles nagekeken mbt lekkages e.d. En ik vind het persoonlijk alleen maar goed dat ten Oever dit ook dit. Moeten meerdere dealers doen. Quote
Recommended Posts