Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallo allemaal,

Bij deze stel ik me even voor. Mijn naam is Tamara, bijna 35, woonachtig in Noord-Holland, getrouwd en moeder van 2 hele lieve meiden (bijna 1 en 3,5). Ben gek op auto's, voornamelijk grote, logge, stoere Amerikanen :D

Sinds mijn eerste autootje rijd ik Ford. Eerst een Ka die door mij volledig verbouwd is. Heeft me klauwen met geld gekost en heb er niks van terug gezien...maar wel van geleerd ;) Destijds ook de Nederlandse Ka Club opgericht.

Nu rijd ik een Ford Focus Wagon Titanium met Business pack. Heerlijke wagen, maar we hebben hem via Ford Options en dat contract loopt eind mei af. Op de Autorai hebben we gekeken naar de nieuwe Focus. Mooie wagen van buiten...maar het interieur...vreselijk! Heb altijd gezegd dat ik mijn voorruitverwarming niet kwijt wil...maar helaas verliest zelfs dat het van het spuuglelijke dashboard ;)

Gelukkig stond aan de overkant de nieuwe Sportage dus meteen een kijkje genomen. Als eerste de achterklep open getrokken om te kijken hoeveel ruimte ie daar heeft (kinderwagens nemen ruimte in he) en we waren blij verrast. Nu zijn we dus in onderhandeling met enkele dealers voor een goede prijs en ik verwacht dat we zeer snel de knoop door gaan hakken.

Dus ik maak de overstap van Ford naar KIA, van Ka Club naar KIA Club :) Heb al wat zitten lezen in het Sportage forum en nu de aanschaf van een KIA dichterbij komt toch maar besloten me te gistreren. Ik denk dat ik hier nog wel even blijf hangen.

Mochten jullie nog vragen hebben, schroom niet!

Posted

Het scheelt maar één letter, maar een wereld van verschil!

Tamara, welkom op het forum en veel lees- en postplezier!

Het is wederzijds, wanneer jij nog vragen hebt, stel ze gerust.

Maar volgens mij hoeven wij jou niets wijs te maken.......:D

Afbeelding2.jpg

Posted

Hallo Tamara,

Eerste zin en dan vooral het eind, klinkt heel goed.

Ben er eigenlijk ook zo een.

Dat Frod is dan een beetje jammer (als ex Chevy man)

Maar daarna gaat het helemaal goed, genezen dus.

Leuke intro !

Veel leesplezier, en vragen ?

Zoek eerst even rond.

Over de SP3 is al heeeeeeeeeeeeeeeel wat geschreven, w.b. sturen, brommen,

verbruik, levertijd, kleuren en nog veel meer.

grtz!

Posted

Wij rijden in een aygo-tje :) Na jaren de gezinsauto gereden te hebben hebben we de rollen eens omgedraaid en ben ik de boodschappen auto gaan rijden :)

Posted

Goed Plan,

was mijn 2001 idee :-)

Heb ook nooit begrepen waarom papsemansen, éénmans naar kantoor met hun 5 meter estate in de file gaan staan terwijl moedermamsen met hun kleine gebakkies, hele judo-teams moesten vervoeren.

Draai dat eens om en je verminderd de files met de helft, baas blij met een halve parkeergarage en je hebt hele blije moeders.

Dat is toch WIN/WIN :-))

Posted

Heb ook nooit begrepen waarom papsemansen, éénmans naar kantoor met hun 5 meter estate in de file gaan staan terwijl moedermamsen met hun kleine gebakkies, hele judo-teams moesten vervoeren.

Draai dat eens om en je verminderd de files met de helft, baas blij met een halve parkeergarage en je hebt hele blije moeders.

Ik ga in geen 400 jaar in zo'n asfalttumor rondrijden. Het zal ongetwijfeld iets met compensatie te maken hebben :D maar ik heb het liefst een beetje flinke auto om mij heen. Dit ook na een aantal stevige klappers...

Maar goed, niet iedereen denkt er zo over en soms zie ik wel eens een kerel rondrijden in een bij voorkeur roze metallic daihatsu cuore van het vrouwtje en dan denk ik man, man, man...als je jezelf eens ziet... :blink:

Posted

EB je begrijpt het geloof ik niet.

In een huishouden met 2 auto's is de auto van de kerel vaak een grote.

Mams mag het met de mug doen.

Die mug hoeft niet roze te zijn, zo heb ik vandaag een zeer stoer Fiat 500tje zien rijden met ruige velgen.

Als kerel (in zijn uppie) daar nou eens mee gaat rijden naar zijn werk, zeg 35km waarvan 20km file, kan mams de grote leasebak gebruiken voor zwaarder werk, zoals bierkratten laden, judo-teams vervoeren etc.

Ik zeg WIN/WIN :wink:

Posted

Hier is het gebruik zo'n beetje 50/50. Dus af en toe neem ik de grote, af en toe mag ik de mug ;) Weet niet hoe dat straks gaat als er een Sportage voor de deur staat >:)