Jump to content

Telefoon koppelen, wat gaat er fout

Guest Timo0103

Recommended Posts

Guest Timo0103

Hallo allemaal,

Ik heb mijn telefoon gekoppeld aan de radio via bluetooth.

Dit verloopt vlekkeloos en is dan ook keurig gekoppeld.

De volgende keer als ik instap begint de vrouwenstem herhaaldelijk te roepen Pairen mislukt.

En dit blijft ze roepen. Ik heb een blackberry bold 9870

Telefoon staat op zichtbaar dus dat is het ook niet.

Hallo allemaal,

Ik heb mijn telefoon gekoppeld aan de radio via bluetooth.

Dit verloopt vlekkeloos en is dan ook keurig gekoppeld.

De volgende keer als ik instap begint de vrouwenstem herhaaldelijk te roepen Pairen mislukt.

En dit blijft ze roepen. Ik heb een blackberry bold 9870

Telefoon staat op zichtbaar dus dat is het ook niet.

Mijn vrouw heeft ook een BlackBerry en die heeft hetzelfde probleem. Dit komt volgens mij door BlackBerry omdat deze afgeschermd is. Dus 1 keer gaat het goed en de andere keren niet meer. Heb het opgegeven en me vrouw belt maar niet in de auto of neemt mijn telefoon mee.

Guest Timo0103

Heb vandaag even rustig zitten pielen met mijn BB.

Een heel rijtje opties uitgevinkt op mijn BB zodat alleen handsfree overblijft en het werkt subliem.

Net zoals de rest van de auto, wat een lekkere bak.

Het koppel is zo verslavend lekker dat je altijd veel te hard rijdt.

Dat had ik met mijn BB in de CR-V ook.. maar nadat de CR-V in de BB stond moet er via het menu nog aangegeven worden .. " deze verbinding altijd goedkeuren "

Het is ff zoeken maar nu werkt het al 3 jaar zonder probleem.

Ik zou toch nog niet te vroeg juichen.

Ik heb ook een bb bold; en om de paar weken gaat ineens de pairing niet goed; 'koppeling mislukt' zegt hij dan.

Dan moet ik de bb in de kia deleten; een nieuwe aanmaken in de kia; dan de kia laten koppelen met de bb die nog in het menu van de bb staat; en dan gaat het weer een paar weken (of soms maar 2 dagen) goed.

En dan weer het zelfde ritueel (1 minuut weliswaar; ik weet nu wat ik moet doen).

• 2 weeks later...

Beste allemaal,

Ook ik had problemen met mijn Blackberry Bold. Dit is overigens een bekend probleem, ik wist het al voordat ik de auto kreeg.

Het probleem is inderdaad dat de BB wel paired met de carkit, maar vervolgens volstrekt willekeurig geen verbinding meer kan maken. soms gaat het lange tijd goed en soms is het de eerste keer dat je opnieuw verbinding probeert te maken al direct mis. Je krijgt dan de melding pairing failed. De OPLOSSING is echter vrij eenvoudig. Sinds eind februari rij ik met mijn Sportage naar volle tevredenheid en bel er vrolijk op los via de bluetooth verbinding met BB die het altijd doet.

Wat te doen!

1. gooi alle bestaande telefoonconfiguraties uit de carkit.

2. laat de carkit opnieuw pairen met de BB (dit gaat altijd goed) cf. de instructie van de BB en de auto.

3. dan direct (nog voordat je de carkit of de BB uitschakeld) in je verbindingenmenu van de BB (binnen de bluetooth opties) voor het apparaat: SPORTAGE de codering (encryptie) uitschakelen. (deze staat standaard op AAN).

4. alle andere instellingen kun je gewoon handhaven.

5. veel plezier met het bellen via je BB in je SPORTAGE.

Beste allemaal,

Ook ik had problemen met mijn Blackberry Bold. Dit is overigens een bekend probleem, ik wist het al voordat ik de auto kreeg.

Het probleem is inderdaad dat de BB wel paired met de carkit, maar vervolgens volstrekt willekeurig geen verbinding meer kan maken. soms gaat het lange tijd goed en soms is het de eerste keer dat je opnieuw verbinding probeert te maken al direct mis. Je krijgt dan de melding pairing failed. De OPLOSSING is echter vrij eenvoudig. Sinds eind februari rij ik met mijn Sportage naar volle tevredenheid en bel er vrolijk op los via de bluetooth verbinding met BB die het altijd doet.

Wat te doen!

2. laat de carkit opnieuw pairen met de BB (dit gaat altijd goed) cf. de instructie van de BB en de auto.

3. dan direct (nog voordat je de carkit of de BB uitschakeld) in je verbindingenmenu van de BB (binnen de bluetooth opties) voor het apparaat: SPORTAGE de codering (encryptie) uitschakelen. (deze staat standaard op AAN).

Inderdaad; bij mij staat de codering ook op 'aan'; ik heb hem nu uitgezet; ben benieuwd. Want deze week was het na een paar probleemloze weken weer 3x raak ................

Dank (hopelijk).

Guest Timo0103

Beste allemaal,

Wat te doen!

Helaas ook dit werkt niet <_<

Guest Timo0103

Timo, en adresboek ook overgezet ?

Cor

Dat heb ik nog niet geprobeerd, ben nog niet op de hoogte hoe 1 en ander werkt.

Ben al blij dat dit werkt.

Dat heb ik nog niet geprobeerd, ben nog niet op de hoogte hoe 1 en ander werkt.

Ben al blij dat dit werkt.

Dat zou na pairing automatisch moeten gaan.. kijk op je Nav eens op "adresboek" ?

Bij de afgeleverde Venga waren er een paar adressen overgezet.. bleken de andere adressen op de simkaart te staan.

Alle adressen vanaf de simkaart naar telefoon gezet en bij volgende pair stond het hele lijstje netjes in de Venga..

( Ik neem aan dat er geen verschil zit tussen Nav Venga en Sp3 )

Door alles nu op de Venga uit te proberen en te leren moet het straks bij de SP3 een fluitje van een cent zijn.. B)

Nadat het dus met de telefoon van mijn vrouw was gelukt - een Samsung GT-B3410 - was ik vandaag toch nieuwsgierig of het met mijn Blackberry Torch ook zou lukken.

En jawel hoor verbinding werd in 1 keer gemaakt en alle nummers die op de telefoon staan - niet op de simkaart - zijn over gezet.

NAV. Venga en SP3 lijkt me hetzelfde dus voorlopig zie ik geen problemen als de SP3 geleverd wordt.

Cor