kenter Geplaatst 12 Mei, 2011 Geplaatst 12 Mei, 2011 Wie is er in het bezit van een witte KIA Sportage? Hoe bevalt de kleur en moet je een witte auto ook vaker schoonmaken? Quote
smetjesmee Geplaatst 12 Mei, 2011 Geplaatst 12 Mei, 2011 Wie is er in het bezit van een witte KIA Sportage? Hoe bevalt de kleur en moet je een witte auto ook vaker schoonmaken? Kijk eens in de Broosje-lijst. Daar staan alle kleuren op. Dan kan je zelf de eigenaar even contacteren. http://www.kiaclub.n...dpost__p__59973 Quote
elmerblues Geplaatst 12 Mei, 2011 Geplaatst 12 Mei, 2011 Wit is volgens de nu al legendarische Broosje-lijst verreweg de populairste kleur geworden voor de Sportage (met dank aan onze zuiderburen) Het staat de auto ook erg goed, zeker met een zwart panoramdak. Ergens op het forum is nog wel een foto-sessie van een witte te vinden. Verder uit eigen ervaring: eigenlijk is wit alleen in de winter een erg onpraktische kleur. Dan wordt de boel zichtbaar smeriger. Verder valt het op zich wel mee. Zwart is veeeeeeeel gevoeliger. Die is feitelijk alleen op zijn mooist net na een poetsbeurt. Vooral dan niet mee gaan rijden Ik heb jaren achter elkaar 30.000 kilometer p/j gereden met een zwarte auto. Dat doe ik nooit meer. Ik word er af en toe 's nachts nog wel eens zwetend wakker van. Quote
chrichri Geplaatst 12 Mei, 2011 Geplaatst 12 Mei, 2011 Ik word er af en toe 's nachts nog wel eens zwetend wakker van. Is van die vele poetsbeurten . Ik heb het mij toch geriskeerd om Black Pearl te nemen.Bij mij blijft hij mooi voor altijd in de garage staan zo wordt hij niet meer smerig.Alleen om de week eens afstoffen. Quote
sportagent Geplaatst 17 Mei, 2011 Geplaatst 17 Mei, 2011 Wie is er in het bezit van een witte KIA Sportage? Hoe bevalt de kleur en moet je een witte auto ook vaker schoonmaken? hallo wit is tha bomb!!!!!!!!!!!! veruit de mooiste sportiefste kleur en hij lijkt het grootst!!! Quote
Ysie Geplaatst 18 Mei, 2011 Geplaatst 18 Mei, 2011 In bepaalde modellen van auto's is wit een van de mooiste kleuren, in andere modellen weer lelijk. Over smaak val niet te twisten. Over 1 ding kunnen we het eens zijn OF WIT NU LELIJK IS OF NIET hij valt gewoon het meest op en dat telt . Quote
harter Geplaatst 18 Mei, 2011 Geplaatst 18 Mei, 2011 Ik vind de Sportage in het wit ook prachtig en heb lang getwijfeld om hem in die kleur te kopen. Echter durfde ik het niet aan met het oog op de inruilwaarde. Jaren geleden was de kleur wit ook erg in de mode maar van het een op het andere moment raakte ze de witte auto niet meer kwijt omdat de kleur niet meer geliefd was. Maar hoe dan ook blijft een persoonlijke keuze. Quote
Ysie Geplaatst 18 Mei, 2011 Geplaatst 18 Mei, 2011 Ik vind de Sportage in het wit ook prachtig en heb lang getwijfeld om hem in die kleur te kopen. Echter durfde ik het niet aan met het oog op de inruilwaarde. Jaren geleden was de kleur wit ook erg in de mode maar van het een op het andere moment raakte ze de witte auto niet meer kwijt omdat de kleur niet meer geliefd was. Maar hoe dan ook blijft een persoonlijke keuze. De sportage die ik besteld heb is ook wit, vond hem te mooi,witte sportieve look, zwarte vensters en donker panoramisch dak, kon het niet laten hem zo te nemen. Is wel waar dat wit een modekleur is en het mogelijk is dat hij mischien binnen een paar jaar niet meer in is. Iemand die ik ken werkt in een firma die leasewagens doet, is zelf officieel de firma die kia mag leasen. Ze hebben ook een sportage gekregen maar was verboden van hun baas een witte te nemen. Bang dat de mode omslaat en hij minder geld gaat waard zijn. Toch blijf ik erbij dat een sportage het mooist en sportiefst is in het wit . Quote
harter Geplaatst 18 Mei, 2011 Geplaatst 18 Mei, 2011 De sportage die ik besteld heb is ook wit, vond hem te mooi,witte sportieve look, zwarte vensters en donker panoramisch dak, kon het niet laten hem zo te nemen. Is wel waar dat wit een modekleur is en het mogelijk is dat hij mischien binnen een paar jaar niet meer in is. Iemand die ik ken werkt in een firma die leasewagens doet, is zelf officieel de firma die kia mag leasen. Ze hebben ook een sportage gekregen maar was verboden van hun baas een witte te nemen. Bang dat de mode omslaat en hij minder geld gaat waard zijn. Toch blijf ik erbij dat een sportage het mooist en sportiefst is in het wit . Helemaal mee eens blijft zeer mooi in het wit. Maar heb je hem wel eens in het zwart gezien in combinatie met de chrome delen das ook niet verkeerd hoor Quote
Ysie Geplaatst 18 Mei, 2011 Geplaatst 18 Mei, 2011 Ja, is waar in het zwart is het ook prachtig met al die chrome. Stond voor een moeilijke keuze, zwart of wit. Hopelijk heb ik er geen spijt van:). Quote
smetjesmee Geplaatst 18 Mei, 2011 Geplaatst 18 Mei, 2011 Ja, is waar in het zwart is het ook prachtig met al die chrome. Stond voor een moeilijke keuze, zwart of wit. Hopelijk heb ik er geen spijt van:). Wij hebben voor de prachtige zwarte uitvoering gekozen, ondermeer omdat het chroom er zo mooi op uitkomt. Verder ben ik van mening dat zwart tijdlozer is dan wit, als is ie ook prachtig in 't wit met het zwarte schuifdak. Maar het is dan ook zoals de Fransen zeggen: "Des goûts et des couleurs on ne discute pas...", en gelijk hebben ze. Quote
chrichri Geplaatst 18 Mei, 2011 Geplaatst 18 Mei, 2011 Ja, is waar in het zwart is het ook prachtig met al die chrome. Kan ik alleen maar eens mee zijn .Maar volgens Bigwade is zwart geen kleur . De grilldelen in chroom(plastic) komen op de Black pearl mooi tot uiting . Quote
Ysie Geplaatst 19 Mei, 2011 Geplaatst 19 Mei, 2011 Kan ik alleen maar eens mee zijn .Maar volgens Bigwade is zwart geen kleur . De grilldelen in chroom(plastic) komen op de Black pearl mooi tot uiting . .Ja, Bigwade, soms zou hij beter zijn naam veranderen in Bigmouth . Bigwade "no hard feelings" . Quote
sportagent Geplaatst 19 Mei, 2011 Geplaatst 19 Mei, 2011 wit is cheap en zo 2006........ Welke kleur heb jij dan bigwade? Jij hebt z'on bejaarde kleur denk ik. Ik las ook dat er iemand was die had het over een lagere inruilwaarde omdat het een mode kleur is, haha dat iemand erover nadenkt over de inruilwaarde over zoveel jaar, bizar. Die denkt aan wat een ander mooi vind, als je wit toch mooi vind dan koop je die kleur toch. Ik moet eerlijk zeggen dat de andere kleuren erg saai zijn. Mijn dealer heeft alle kleuren op rij en ik word er niet warm of koud van behalve van de witte. Zelfs de zwarte vond ik niet mooi. Hij stond er maar dof bij. Voordat ik een witte kocht dacht ik niet eens aan wit, maar met die zwart/chromen accenten is het gewoon een plaatje!! WAAROM SAAI DOEN ALS HET SPORTIEF EN FRIS KAN!!!!! Quote
sportagent Geplaatst 19 Mei, 2011 Geplaatst 19 Mei, 2011 Ik vind de Sportage in het wit ook prachtig en heb lang getwijfeld om hem in die kleur te kopen. Echter durfde ik het niet aan met het oog op de inruilwaarde. Jaren geleden was de kleur wit ook erg in de mode maar van het een op het andere moment raakte ze de witte auto niet meer kwijt omdat de kleur niet meer geliefd was. Maar hoe dan ook blijft een persoonlijke keuze. hallo harter, dit ga je toch niet menen wat je op hebt geschreven? Is het echt zo dat jij geen witte neemt , terwijl je hem prachtig vind, "MET HET OOG OP DE INRUILWAARDE"? Ik weet niet of je het weet maar als je met de inruilwaarde in je maag zit dan moet je geen nieuwe auto kopen, omdat je daar veel op afschrijft, je kan er beter 1 kopen van 10 jaar oud, das het goedkoopste! Quote
sportagent Geplaatst 19 Mei, 2011 Geplaatst 19 Mei, 2011 De sportage die ik besteld heb is ook wit, vond hem te mooi,witte sportieve look, zwarte vensters en donker panoramisch dak, kon het niet laten hem zo te nemen. Is wel waar dat wit een modekleur is en het mogelijk is dat hij mischien binnen een paar jaar niet meer in is. Iemand die ik ken werkt in een firma die leasewagens doet, is zelf officieel de firma die kia mag leasen. Ze hebben ook een sportage gekregen maar was verboden van hun baas een witte te nemen. Bang dat de mode omslaat en hij minder geld gaat waard zijn. Toch blijf ik erbij dat een sportage het mooist en sportiefst is in het wit . VOLLEDIG MEE EENS!!!!!! PROFICIAT MET JE WERELDBAK!! Quote
harter Geplaatst 19 Mei, 2011 Geplaatst 19 Mei, 2011 hallo harter, dit ga je toch niet menen wat je op hebt geschreven? Is het echt zo dat jij geen witte neemt , terwijl je hem prachtig vind, "MET HET OOG OP DE INRUILWAARDE"? Ik weet niet of je het weet maar als je met de inruilwaarde in je maag zit dan moet je geen nieuwe auto kopen, omdat je daar veel op afschrijft, je kan er beter 1 kopen van 10 jaar oud, das het goedkoopste! Als ik dingen niet meen ga ik ze ook niet vertellen hier toch. Maar het is simpel ik vind zowel wit en zwart erg mooi en om tot een weloverwogen keuze te komen ga je dan wegstrepen zo simpel werkt het in het leven. En ja inruilwaarde heeft enig belang in mijn keuze wat is daar mis mee. Waarschijnlijk ga ik ongeveer drie jaar rijden in de Kia en koop dan weer een nieuwe auto en dan is een goede inruilwaarde altijd meegenomen. Maar belangrijker nog de kleur is een persoonlijke keuze en de een vind wit mooi en de ander vind zwart mooi. Dat je naast de witte kleur geen andere kleur mooi vind dat mag maar er zijn er die daar een andere mening over hebben. Quote
harter Geplaatst 19 Mei, 2011 Geplaatst 19 Mei, 2011 Welke kleur heb jij dan bigwade? Jij hebt z'on bejaarde kleur denk ik. WAAROM SAAI DOEN ALS HET SPORTIEF EN FRIS KAN!!!!! Hmmzz die kleur heb ik niet gezien wat is dat voor een kleur de bejaarde kleur. En ja sportief ik heb een X-clusive met prachtige sportieve 18-inch velgen en panoramadak zeer sportief Quote
elmerblues Geplaatst 19 Mei, 2011 Geplaatst 19 Mei, 2011 Ik vind ook meerdere kleuren mooi. Bij mij heeft de definitieve kleurkeuze derhalve ook meegewerkt bij de inruilwaarde. Ik heb zelfs een hele rits dealers afgebeld met welke kleur ze mij wel of niet graag zien aankomen na een paar jaar en deze gecombineerd met 1 van mijn favoriete kleuren (en interieurkeuze). De toekomstige 2ehands markt in het kort: een donkere kleur is altijd goed (black pearl, dark gun, phoenix). Zilver is altijd goed (machine, sirius). Sand track is iets modegevoeliger maar weinigs dealers zien dat als een probleem (quote: 'meneertje, aanvulling in de showroom op al het zwart/donkerblauw/zilver geweld' maar ook 'absoluut nu een courante kleur, maar kan zijn dat over een paar jaar iedereen er op is uitgekeken'). Clyde blue raadt niemand aan. Byte blue en techno orange liggen inruiltechnisch wat lastiger (quote:'goede kleuren voor wat kleinere auto's maar op grotere auto's minder gewild'). Bij wit zijn de reacties gemengd. De ene dealer ziet het niet als een probleem ('staat hem gewoon erg goed, zeker met de donkere koplampen en panoramadak') de andere is wat voorzichtiger en zegt dat de markt wispelturig is en dat met 2 of 3 jaar de kans weer bestaat dat niemand meer een witte wil (is een aantal jaar geleden ook gebeurd). Bij een BMW dealer een vergelijkbaar verhaal gehoord. Dus als je een witte absoluut de mooiste kleur vind, moet je het vooral doen. Als je naast wit ook andere kleuren net zo mooi vind (zoals ik), kunnen andere argumenten meespelen. Quote
elmerblues Geplaatst 19 Mei, 2011 Geplaatst 19 Mei, 2011 Hmmzz die kleur heb ik niet gezien wat is dat voor een kleur de bejaarde kleur. Ik wil geen mensen voor het hoofd stoten maar door de heren verkopers/inkopers wordt 'Sirius Silver' meestal als een ouwel*llen kleur gezien Mensen, dit zijn niet mijn woorden eh.... Quote
harter Geplaatst 19 Mei, 2011 Geplaatst 19 Mei, 2011 Ik wil geen mensen voor het hoofd stoten maar door de heren verkopers/inkopers wordt 'Sirius Silver' meestal als een ouwel*llen kleur gezien Mensen, dit zijn niet mijn woorden eh.... Zeg maar zo uiteindelijk eindigen we allemaal in een zwarte auto dus kan ik alvast oefenen. Trouwens mijn dealer vertelde dat wit zeker een gevaarlijke kleur is i.v.m. inruil omdat het een modekleur is. Maareh mensen dit zijn ook niet mij woorden eh..... Quote
Ysie Geplaatst 19 Mei, 2011 Geplaatst 19 Mei, 2011 hallo harter, dit ga je toch niet menen wat je op hebt geschreven? Is het echt zo dat jij geen witte neemt , terwijl je hem prachtig vind, "MET HET OOG OP DE INRUILWAARDE"? Ik weet niet of je het weet maar als je met de inruilwaarde in je maag zit dan moet je geen nieuwe auto kopen, omdat je daar veel op afschrijft, je kan er beter 1 kopen van 10 jaar oud, das het goedkoopste! Hier ben ik volledig mee eens, wat niet wegneemt als je hem na 3 jaar wegdoe heb je wel de mogelijkheid dat hij minder waard is maar de vraag hoeveel scheelt het en is dat dan de moeite waard. Blijft gokken of het modekleur is maar dan moet je wel met een auto rijden met een mindere kleur. Quote
TaMS Geplaatst 19 Mei, 2011 Geplaatst 19 Mei, 2011 Ik wil geen mensen voor het hoofd stoten maar door de heren verkopers/inkopers wordt 'Sirius Silver' meestal als een ouwel*llen kleur gezien Mensen, dit zijn niet mijn woorden eh.... Tegen de tijd dat ie geleverd wordt ben ik waarschijnlijk al bejaard...dus dan heb ik in ieder geval de goede kleur gekozen... Quote
harter Geplaatst 19 Mei, 2011 Geplaatst 19 Mei, 2011 Weet je Ysie er bestaan geen mindere kleuren. ik vond bij de koop drie kleuren heel mooi Zwart, Wit en Dark Gun Metal. En uiteindelijk kies je voor de kleur die je mooist vind. Zo zijn er ook mensen die kiezen voor de Techno Orange ik vind het niet mooi maar het is zeker geen mindere kleur. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.