kiasportage-munstergeleen Geplaatst 17 Mei, 2011 Geplaatst 17 Mei, 2011 Ik ben bezitter van Kia sportage maart 2011. Gekocht bij Boy Heijnen die mij prettig hebben geholpen. Prachtige uitvoering glazendak, 18 inch niet Kia velgen, prachtig. Deze editie is voorzien van een telefooncarkit handsfree besturing en voice dailing. Nu is er een probleem met alle carkits in alle nieuwe sportage versies 2e generatie. De computer van de auto kan de telefoonlijst niet laden, gevolg je kunt niet bellen via voicedailing. Dus alleen maar via je eigen telefoonb bellen. Gevolg kans op een bekeurng van 140 euro en levensgevaarlijk als je zoals ik zakelijk bel in mijn auto. De dealer geeft aan dat dit probleem bekent is bij KIa maar deze niets doen! Wie heeft hier ervaring mee? Wie heeft ervaring met communicatie met KIA? Wordt dit een rechtsbijstand gevalletje? Is de dealer verantwoordelijk voor het leveren van een deugdelijke carkit die ik betaald heb, of te wel deze zit in de aankoopprijs, en moet functioneren of geld terug waarmee ik een Parrot kan kopen en laten inbouwen! Tenslotte zal ik bij verkoop de koper moeten mededelen dat hij niet handsfree kan bellen. Dus is dit van invloed op de verkoopprijs. Mijn ergernis is dat ik mijn Parrot in de ingeruilde auto heb laten zitten omdat de dealer aangaf dat er een carkit in de auto zit en een parrot niet meer nodig is. Help een enthousiaste Kiarijder Quote
bigwade Geplaatst 17 Mei, 2011 Geplaatst 17 Mei, 2011 "Wordt dit een rechtsbijstand gevalletje?" U is een echte zeiksnor, vooral als dit je binnenkomer is. Telefooncel of auto gekocht ? BAH. Ik ga op zoek naar een vorm van AzijnTroffee voor dit soort postings. Misschien kunnen ontwerpers helpen met het design Quote
Ysie Geplaatst 18 Mei, 2011 Geplaatst 18 Mei, 2011 "Wordt dit een rechtsbijstand gevalletje?" U is een echte zeiksnor, vooral als dit je binnenkomer is. Telefooncel of auto gekocht ? BAH. Ik ga op zoek naar een vorm van AzijnTroffee voor dit soort postings. Misschien kunnen ontwerpers helpen met het design Zo reactie geven op iemand die heel veel geld betaald geeft voor een een wagen waar bepaald opties het niet doen!!!!!!!!!!!!! Er staat hier ergens op het forum dat de leden veel te weinig reageren maar door zo zuurpruimen die onmiddellijk beginnen verwijten als het hun ding niet is verbeterd het er niet op. Spijt me maar een carkit moet werken (anders zou het er niet op zitten) en veel van onze leden hier zouden dat ook niet willen. Dus hou zo'n commentaar voor u en reageer dan niet ipv domme opmerkingen te geven. Zoals ik al vroeger zei, denk dat er hier heel veel garagehouders zitten . Wat betekent dan die 7 jaar garantie van kia als er niets werkt en ze er ook niets aan doen!!!!!!!!!!!!! Quote
Ysie Geplaatst 18 Mei, 2011 Geplaatst 18 Mei, 2011 Zo reactie geven op iemand die heel veel geld betaald geeft voor een een wagen waar bepaald opties het niet doen!!!!!!!!!!!!! Er staat hier ergens op het forum dat de leden veel te weinig reageren maar door zo zuurpruimen die onmiddellijk beginnen verwijten als het hun ding niet is verbeterd het er niet op. Spijt me maar een carkit moet werken (anders zou het er niet op zitten) en veel van onze leden hier zouden dat ook niet willen. Dus hou zo'n commentaar voor u en reageer dan niet ipv domme opmerkingen te geven. Zoals ik al vroeger zei, denk dat er hier heel veel garagehouders zitten . Wat betekent dan die 7 jaar garantie van kia als er niets werkt en ze er ook niets aan doen!!!!!!!!!!!!! Een forum dient toch in de eerste plaats om elkander te helpen, niet om scheldwoorden te gebruiken en te kleineren. Als een persoon in paniek schiet als er iets aan zijn wagen is en de garage hun niet wilt helpen en hij hier uitleg vraagt wat te doen en krijgt dan van de ZEIKSNOR !!!! Jij gebruikt misschien niet je carkit en rijd van punt A rond de kerk naar punt B en gebruikt je carkit niet, anderen moeten ver rijden voor hun werk en moeten heel veel bellen, als je telkens je aan de kant van de weg moet plaatsen (omdat je nieuwe carkit niet werkt en er niemand wilt aan werken in garantie) ben jij om middernacht nog niet thuis . Er zijn gewoon andere manieren om je mening duidelijk te maken. Quote
elmerblues Geplaatst 18 Mei, 2011 Geplaatst 18 Mei, 2011 Ik weet niet helemaal wat hier de toegevoegde waarde is van de specifieke carkit (opladen?) maar feitelijk kunnen Bluetooth telefoons gewoon werken via de bluetooth van de radio zonder telefoonhouder o.i.d. Dat er inderdaad problemen zijn met het telefoonboek kan ik onderschrijven. Ik heb eens een avondje zitten knokken met het systeem en kwam achter het volgende: - telefoonboek moet op de telefoon staan, niet op de SIM - systeem moet op Engelse taal staan - het adresboek wordt inderdaad wel van de telefoon overgezet in de auto na het succesvol pairen - het telefoonboek is dan alleen via voicedialing benaderbaar en er valt niet doorheen te scrollen via menutoetsen. Je hebt geen enkele indicatie dat het telefoonboek is geladen. - doordat het systeem op engels staat, moet je de op je telefoon ingevoerde namen op zijn engels uitspreken. Da's niet te doen, dat werkt meer niet dan wel. - Het systeem werkt het beste door het telefoonboek maar gewoon links te laten liggen en zelf entry's invoeren in het telefoonboek van de auto. Dat kan heel makkelijk via voiceinvoer, en je kan dan wel nederlandstalige voicetags gebruiken. Als je dan wilt gaan bellen geef je dan het voicecommando 'call thuis' (als voorbeeld) en dat herkent de auto heel goed. Nadeel is wel dat je al je contacten zo stuk voor stuk moet toevoegen via voicetags. - Als ik op mijn bluetooth telefoon een telefoonnummer uit mijn telefoonboek kies, gaat het gesprek automatisch over het handsfree gedeelte van de auto. Dus je kan altijd via je telefoon een nummer kiezen mocht je geen zin hebben in invoer. Ik heb het ook in de Nederlandse taal geprobeerd maar daar werkt opvallend weinig. Ik kon niet eens een nummer dialen, hij herkende de ingesproken cijfers niet. Dit zijn mijn ervaringen, misschien dat iemand anders andere ervaringen heeft. Quote
scorpioshuma Geplaatst 18 Mei, 2011 Geplaatst 18 Mei, 2011 "Wordt dit een rechtsbijstand gevalletje?" U is een echte zeiksnor, vooral als dit je binnenkomer is. Telefooncel of auto gekocht ? BAH. Ik ga op zoek naar een vorm van AzijnTroffee voor dit soort postings. Misschien kunnen ontwerpers helpen met het design BW deze meneer kaart iets aan, waarbij hij hulp vraagt. Hij kraakt het systeem niet af als zeiksnor. Ik denk dat hij terecht aangeeft dat hij op aanraden van de verkoper zijn Parrot in de oude auto heeft laten zitten, die hij anders had overgebouwd. Deze meneer belt kennelijk heel veel vanuit de auto en dan is een goede carkit een voorwaarde. Als ik me niet vergis is het woord carkit ook verdwenen uit de verkoopfolders en vervangen door bluetooth functionaliteit. Maar dat doe ik even uit het blote koppie. Ik kan me voorstellen dat dit (als de dealer niet zelf met een nette oplossing komt) een geval is voor de rechtsbijstand. Quote
Alex VB Geplaatst 18 Mei, 2011 Geplaatst 18 Mei, 2011 Misschien eerst eens kijken of de optie van elmerbleus werkt. Het is misschien omslachtig, maar als het werkt dan werkt het.. Ik denk dat er vanuit KMNL wel een reactie staat op dit forum bij het subforum Nieuws KIA Motors Nederland. Misschien daar ook eens kijken.. Quote
bigwade Geplaatst 18 Mei, 2011 Geplaatst 18 Mei, 2011 BW deze meneer kaart iets aan, waarbij hij hulp vraagt. Ik denk dat hij terecht aangeeft dat hij op aanraden van de verkoper zijn Parrot in de oude auto heeft laten zitten, die hij anders had overgebouwd. Deze meneer belt kennelijk heel veel vanuit de auto en dan is een goede carkit een voorwaarde. Als ik me niet vergis is het woord carkit ook verdwenen uit de verkoopfolders en vervangen door bluetooth functionaliteit. Maar dat doe ik even uit het blote koppie. Dat laatste zit vast knor Ik ga hier toch nog even op reageren. Als bellen tijdens het rijden je core business is ga je dat van te voren regelen. Je kunt er niet zomaar vanuit gaan dat jouw fancy mobieltje het tiptop doet op een bij levering reeds verouderde radio. (zoek hier ook maar eens op fabrieks navi) Die Parrot had meneer gewoon over kunnen laten bouwen. Er staan hier genoeg berichten over toestellen met communicatie problemen. Dat is geen Kia probleem maar een algemeen probleem. Mobieltjes techniek gaan nou eenmaal sneller dan die van de radio's.. Kia heeft bij mijn weten een lijst met toestellen die wel goed werken. Als je er willens en wetens op gaat gokken dat je mobiel het doet op de fabrieks radio en je hebt dat ding nodig voor je werk dan ben je in mijn ogen niet goed bezig. Als dan in het 1e bericht van meneer op dit forum het woord rechtsbijstand staat krijg ik overal jeuk en vlekken. Meneer wil namelijk geen oplossing maar een claim. Dan denk ik , wees een grote vent, schroef er alsnog een Parrot van een paar tientjes in en klaar. Als gebaar van goede wil neem ik het woord Zeiksnor terug. De Azijn Troffee is klaar en heet AUW-gurk, de zure bom. Waarvan Akte. Quote
Ysie Geplaatst 18 Mei, 2011 Geplaatst 18 Mei, 2011 Dat laatste zit vast knor Ik ga hier toch nog even op reageren. Als bellen tijdens het rijden je core business is ga je dat van te voren regelen. Je kunt er niet zomaar vanuit gaan dat jouw fancy mobieltje het tiptop doet op een bij levering reeds verouderde radio. (zoek hier ook maar eens op fabrieks navi) Die Parrot had meneer gewoon over kunnen laten bouwen. Er staan hier genoeg berichten over toestellen met communicatie problemen. Dat is geen Kia probleem maar een algemeen probleem. Mobieltjes techniek gaan nou eenmaal sneller dan die van de radio's.. Kia heeft bij mijn weten een lijst met toestellen die wel goed werken. Als je er willens en wetens op gaat gokken dat je mobiel het doet op de fabrieks radio en je hebt dat ding nodig voor je werk dan ben je in mijn ogen niet goed bezig. Als dan in het 1e bericht van meneer op dit forum het woord rechtsbijstand staat krijg ik overal jeuk en vlekken. Meneer wil namelijk geen oplossing maar een claim. Dan denk ik , wees een grote vent, schroef er alsnog een Parrot van een paar tientjes in en klaar. Als gebaar van goede wil neem ik het woord Zeiksnor terug. De Azijn Troffee is klaar en heet AUW-gurk, de zure bom. Waarvan Akte. Wat is dit forum tof, dan vragen er een paar mensen zich af hoe het komt dat er niet veel mensen op dit forum actief meedoen . Quote
bigwade Geplaatst 18 Mei, 2011 Geplaatst 18 Mei, 2011 Wat is dit forum tof, dan vragen er een paar mensen zich af hoe het komt dat er niet veel mensen op dit forum actief meedoen . Want ?? de AUW-gurk is nog niet toegekend hoor.... Het gaat mij hier om. Voor 95% is een auto vooral gemaakt om te rijden. Die laatste 5% zijn gadgets ala telecom/navi en meer. Nou zijn er weinig klachten w.b. die 95%, (buiten het sturen van de SP3) De klachten over die laatste 5% zijn echt enorm. Waar gaat het dan over, vraag ik me af. Wat kun je verwachten, wat kan je zelf doen en wat ga je claimen en wat neem je voor lief.......dat werk....... Van "ik heb er voor betaald dus alles moet het doen, ook al weet ik niet dat het er in zit" krijg ik iig jeuk. grtz! Quote
oldspice Geplaatst 18 Mei, 2011 Geplaatst 18 Mei, 2011 Hahaha die Big wade !!! Mijn kofferruimte verlichting hapert soms , en nu ga ik Kia motors aanklagen , krijg ik nou ook zo'n prijs ?? Quote
Smart Geplaatst 18 Mei, 2011 Geplaatst 18 Mei, 2011 Ze moeten ook even wennen aan BW ZEN......... Quote
bigwade Geplaatst 18 Mei, 2011 Geplaatst 18 Mei, 2011 Ze moeten ook even wennen aan BW Kan zomaar.. ben nu wel benieuwd naar reactie van kiasportage-munstergeleen Quote
Ysie Geplaatst 18 Mei, 2011 Geplaatst 18 Mei, 2011 Kan zomaar.. ben nu wel benieuwd naar reactie van kiasportage-munstergeleen Hij is slimmer Quote
elmerblues Geplaatst 19 Mei, 2011 Geplaatst 19 Mei, 2011 Ik denk dat hij meer zoiets had van dit, toen hij de reactie van BW zag: Quote
Kiakees Geplaatst 23 Juni, 2011 Geplaatst 23 Juni, 2011 Goedemiddag, zojuist mijn KIA opgehaald en constateer hetzelfde probleem. Heb jij het ondertussen al op kunnen lossen. Mvgr Kees Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.