Ga naar inhoud

Levertijd Sorento


RikK

Aanbevolen Berichten

Hoi. Ik heb begin februari een Sorento besteld. Verwachte leverdatum eind mei. Het is nu bijna zover, maar tot mijn vebazing is er totaal niets bekend over de bestelling en is de verwachte leverdatum gewoon opgeschort naar juli. Zijn er soortgelijke ervaringen? Zijn er leden die kunnen delen hoe lang ze op hun Sorento hebben moeten wachten?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi. Ik heb begin februari een Sorento besteld. Verwachte leverdatum eind mei. Het is nu bijna zover, maar tot mijn vebazing is er totaal niets bekend over de bestelling en is de verwachte leverdatum gewoon opgeschort naar juli. Zijn er soortgelijke ervaringen? Zijn er leden die kunnen delen hoe lang ze op hun Sorento hebben moeten wachten?

Na teruglezen een aanvuling. De bestelling is natuurlijk wel bekend, maar er is geen aanvullende informatie over een concrete leverdatum. Vervolgens is de indicatie (nog steeds maar een indicatie) van levering opgeschort naar juli

Link naar reactie
Delen op andere sites


Na teruglezen een aanvuling. De bestelling is natuurlijk wel bekend, maar er is geen aanvullende informatie over een concrete leverdatum. Vervolgens is de indicatie (nog steeds maar een indicatie) van levering opgeschort naar juli

Rikk,

om jouw zorg een stukje weg te nemen... het zit als volgt:

- je hebt besteld in feb. dan gaat als het goed is deze auto mee in de (productie)maand april,

- afhankelijk van het aantal bestellingen is deze auto dan in mei gereed om op transport te gaan.

- er moet dan wel een schip in Korea liggen. Deze schepen zijn enorm groot met plaats voor duizenden auto's aan boord. Ik heb begrepen dat er minimaal maandelijks wel een schip langs Korea vaart.

- auto laden, het schip varen, auto lossen, papierwinkel douane en transport naar de dealer zit tussen 4 tot 6 weken gemiddeld.

- de dealer moet er dan nog meestal ook wat werk aan doen

- in jouw situatie mag je op zijn vroegst een auto verwachten vanaf half juni. Juli is ook realistisch.

- maar je begrijpt, als er een lange bestellijst is voor Sorento's en schiet de productie van jouw Sorento net iets voorbij het vertrek van het schip dan zul je extra wachtweken erbij krijgen.

Jouw dealer kan op twee momenten meer vertellen, ze kunnen zien als jouw auto op het schip is gezet. Een kleine moeite om jou dan even te bellen. En als de auto bij de dealer is afgeleverd bellen ze natuurlijk ook. :-).

bovenstaande op basis van eigen ervaring, Sorento besteld in jan 2011, geleverd in mei 2011.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi Bert,

Is dat het nieuwe model geweest? Als het toen al een half jaar was, wat zal het nu zijn dan? Maak me zorgen.....

Ja is nieuwe model. Moet er wel bij vertellen dat ik een witte besteld had en dat die (volgens de dealer) niet op

voorraad was en dus "nieuw" in Korea besteld moest worden.

Volgens mij bij keuze voor traditionele kleuren zwart en zilver, zijn er wel Sorento's op voorraad bij andere dealers.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb in september 2010 een 2.2 CRDI Excutive 2WD besteld. Geschatte levering jan. 2011. Eind november werd door delaer gemeld dat auto waaarschijnlijk niet voor 31-12-2010 op de kade zou staan wat in zou houden dat de BPM hoger zou worden.

Vlak voor kerst telefoontje van de dealer dat mijn Sorento was gearriveerd in de haven van Rotterdam, dus geen verhoging BPM. Oudejaarsdag bij de dealer wezen kijken. Op 8 januari op kenteken en afgeleverd.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als je snel over je nieuwe auto wilt beschikken is het zeker de moeite waard om de dealer te laten kijken wat er aan voorraad in Nederland (of België) staat. Mogelijk krijg je dan niet precies de kleur die je wilt of wijkt de uitvoering iets af, maar je hebt de auto zeer snel (als dat nodig is) Kocht in december 2009 een (nieuw model) Sorento uit de voorraad van de dealer. Geleverd op 5 januari 2010. Was overigens precies het model en kleur die ik wilden hebben

Omdat wij niet meer naar het buitenland gaan met de caravan en wij denken aan een Lexus hybride is deze (ruim) 1 jaar oude Sorento (20.000 km) met vele extra's te koop voor een wel heel aantrekkelijke prijs.Als je geìnteresserd bent in deze bijna nieuwe auto (absoluut 100% schadevrij en met heel veel extra's) stuur dan even een PB. Reken op ca. 9000 euro beneden de huidige nieuwprijs.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 2 weken later...

Hoi. Ik heb begin februari een Sorento besteld. Verwachte leverdatum eind mei. Het is nu bijna zover, maar tot mijn vebazing is er totaal niets bekend over de bestelling en is de verwachte leverdatum gewoon opgeschort naar juli. Zijn er soortgelijke ervaringen? Zijn er leden die kunnen delen hoe lang ze op hun Sorento hebben moeten wachten?

Wij hebben op 17 Februari 2010 onze Sorento besteld en uiteindelijk half September de auto gekregen, terwijl onze auto tussen Mei en Juni geleverd zou worden. De garage maakte ons wijs dat er productieproblemen waren, maar ze kunnen natuurlijk je alles wijsmaken. Voor de rest een tevreden gebruiker.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 3 weken later...

Gisteren zeer summier nieuws van de garage. Verwachte leverdatum met maand uitgesteld. Nog steeds geen details bekend dus ook niet waarom uitstel van indicatieve leverdatum. Indicatie voor levertijd is dus een half jaar nu.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gisteren zeer summier nieuws van de garage. Verwachte leverdatum met maand uitgesteld. Nog steeds geen details bekend dus ook niet waarom uitstel van indicatieve leverdatum. Indicatie voor levertijd is dus een half jaar nu.

03/03/2011 een zwarte Sorento, meest luxe uitvoering 7 persoons besteld. Was afgelopen Donderdag bij de garage aangekomen.

Moest eerst nog even op een show getoond worden, ze zijn redelijk schaars blijkt uit tekst van dealer, dus vrijdag a.s. mag ik hem halen.

7 persoons is minder standaard in de fabriek en moet dus apart ingepland worden.

Daarnast hebben ze een beetje capaciteitsproblemen op de schepen waarmee auto's naar Europa komen i.v.m. Tsunami / Aardbeving en issues met toelevernciers.

Er zijn een periode minder auto's gefrabriceerd, daarmee zijn ze een inhaalslag aan het doen en duss kan status 'boot' soms een beetje langer duren.

Status 'boot' betekend, dat hij geproduceerd is en vanuit de fabriek als zijnde verscheept gemeld staat.

Staat dus op kade in Korea, op boot of vlak voor kade in NL (nieuwe status).

Meestal is 'boot' tussen 3 - 6 weken.

Hoop voor je dat hij snel komt.

*Als ik hier onzin neerpen, dan lieg ik in commisie aangezien dit de tekst is die ik van mijn dealer kreeg de afgelopen weken*

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 4 weken later...
  • 4 maanden later...
  • 5 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...