Marjo Posted May 23, 2011 Share Posted May 23, 2011 Bij ons, noord-limburg, zijn steeds meer marters actief. In de straat zijn al diverse auto's aangevreten. Ik heb gelezen dat ze niet alle auto's lusten. Iemand ervaring mee ? Zo ja, wat heb je er tegen gedaan ? Er is marterspray en een ultrasone marterverjager in de handel. Wat werkt ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
harter Posted May 23, 2011 Share Posted May 23, 2011 Ik heb geen ervaringen daarmee, maar het lijkt me niet echt goed voor je motor als Mart Smeets erop zit Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alex VB Posted May 23, 2011 Share Posted May 23, 2011 Een oude beproefde methode is het wc blokje. Deze hang je ergens in he motorblok.. ruikt je wagen ook nog eens lekker. Er zijn ook nog bij de automaterialen zaken diverse hulpmiddelen te verkrijgen zoals een marteralarm. Deze maakt een pieptoon die Marters niet kunnen verdragen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bowie97 Posted May 23, 2011 Share Posted May 23, 2011 Marjo, Werp eens een blik (niet te hard) op het Duitse kia forum. Daar hebben ze allerlei trucs en middeltjes staan. Tot en met een aluminium dak antenne toe. Ik weet hoe vraatzuchtig die beestjes kunnen zijn, 50 meter glasvezelkabel was in honderden stukjes gebeten. Men zegt dat dit komt door de ommanteling. Er zou om de kabel soepel te maken vismeel bijgevoegd worden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...