Marjo Posted May 23, 2011 Share Posted May 23, 2011 Bij ons, noord-limburg, zijn steeds meer marters actief. In de straat zijn al diverse auto's aangevreten. Ik heb gelezen dat ze niet alle auto's lusten. Iemand ervaring mee ? Zo ja, wat heb je er tegen gedaan ? Er is marterspray en een ultrasone marterverjager in de handel. Wat werkt ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
harter Posted May 23, 2011 Share Posted May 23, 2011 Ik heb geen ervaringen daarmee, maar het lijkt me niet echt goed voor je motor als Mart Smeets erop zit Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alex VB Posted May 23, 2011 Share Posted May 23, 2011 Een oude beproefde methode is het wc blokje. Deze hang je ergens in he motorblok.. ruikt je wagen ook nog eens lekker. Er zijn ook nog bij de automaterialen zaken diverse hulpmiddelen te verkrijgen zoals een marteralarm. Deze maakt een pieptoon die Marters niet kunnen verdragen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bowie97 Posted May 23, 2011 Share Posted May 23, 2011 Marjo, Werp eens een blik (niet te hard) op het Duitse kia forum. Daar hebben ze allerlei trucs en middeltjes staan. Tot en met een aluminium dak antenne toe. Ik weet hoe vraatzuchtig die beestjes kunnen zijn, 50 meter glasvezelkabel was in honderden stukjes gebeten. Men zegt dat dit komt door de ommanteling. Er zou om de kabel soepel te maken vismeel bijgevoegd worden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
beatus Posted May 24, 2011 Share Posted May 24, 2011 Marjo, Werp eens een blik (niet te hard) op het Duitse kia forum. Daar hebben ze allerlei trucs en middeltjes staan. Tot en met een aluminium dak antenne toe. Ik weet hoe vraatzuchtig die beestjes kunnen zijn, 50 meter glasvezelkabel was in honderden stukjes gebeten. Men zegt dat dit komt door de ommanteling. Er zou om de kabel soepel te maken vismeel bijgevoegd worden. In Duitsland (Beieren) verleden jaar een stuk of 8 auto's alle bekabeling aangevreten (mijn Renault lustte ze niet. ..) voor € 80 een soort kastje bij een garage laten installeren onder de auto, zend een hoog frequente toon uit waardoor ze niet in de buurt van auto komen (honden en katten trouwens ook niet meer verbruikt bijna niets.... Kreeg het weekeinde daarop nw buren met een A 180 advies gegen maar wilde niet luisteren, alles onder de motorkap tot aan de remleidingen aangeknaagt. Dus voor een kleine €100 ben je veilig..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted May 24, 2011 Share Posted May 24, 2011 Een oude beproefde methode is het wc blokje. Deze hang je ergens in he motorblok.. ruikt je wagen ook nog eens lekker.. Maakt merk nog uit ?? HAHA! Motorruimte, bedoel je toch ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smart Posted May 24, 2011 Share Posted May 24, 2011 ALEX MB (=MarterBlokje) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted May 24, 2011 Share Posted May 24, 2011 ALEX MB (=MarterBlokje) =VB VartaBlokje ?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alex VB Posted May 25, 2011 Share Posted May 25, 2011 inderdaad IN de motorruimte ergens AAN het motorblok of kabels van.. Merk is niet belangrijk.. Misschien Harpic max omdat deze groot zijn.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bowie97 Posted May 25, 2011 Share Posted May 25, 2011 Je hebt geluidkastjes schrikdraad apparaten en noem maar op. Ik heb ergens een tip van een slachtoffer gelezen dat de goedkoopste en meest stinkende toiletblok goed zou werken. Misschien helpen mottenballen ook wel, die ouderwetse met kamfer. Maar het heeft ook te maken met wat wordt aangeboden, als het bij de buren beter ruikt of er is geen herrie of je krijgt geen optater of alle drie tegelijk zullen ze daar toeslaan De vraatzucht of vernielingszucht van deze beesten beperkt zich niet alleen tot de motorruimte. Elk stuk bekabeling, ommanteling waar ze bij kunnen vreten ze aan zelfs de antenne op de achterkant van de auto. Een maal zo een gast gehad laat hij ook nog een geurspoor achter voor zijn collega's. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
beatus Posted May 25, 2011 Share Posted May 25, 2011 Maakt merk nog uit ?? HAHA! Motorruimte, bedoel je toch ? Nou niet echt dus....... ze slapen op het motorblok door de rest warmte (heb ik mij laten vertellen door een vriendelijke boswachter) en richten daar een ware ravage aan vandaar " onder de motorkap" en dat is dus geen gein want het loopt behoorlijk in de papieren om de schade hersteld te krijgen, bij de meeste parkeer en rust plekken staat ook een waarschuwingsbord voor deze lieve beestjes Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
beatus Posted May 25, 2011 Share Posted May 25, 2011 Nou niet echt dus....... ze slapen op het motorblok door de rest warmte (heb ik mij laten vertellen door een vriendelijke boswachter) en richten daar een ware ravage aan vandaar " onder de motorkap" en dat is dus geen gein want het loopt behoorlijk in de papieren om de schade hersteld te krijgen, bij de meeste parkeer en rust plekken staat ook een waarschuwingsbord voor deze lieve beestjes http://shop.conrad.nl/auto/uitrusting/beveiliging/marterverschrikkers/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted May 25, 2011 Share Posted May 25, 2011 Tuig dat spul..... Je mag ze niet eens kapot maken... http://nl.wikipedia.org/wiki/Steenmarter Die toiletblokjes schijnen ook al niet zo goed te werken. Hier een kenner.. http://www.hanbrinkcatesteenmarter.nl/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts