Jump to content

achteruitkijk-camera

edjo

Recommended Posts

Het is me sinds een 3-tal dagen opgevallen, dat op het beeld van de achteruitkijkcamera , rechtsonder, een deel van de bumper zichtbaar is. Hierdoor krijg ik het gevoel dat de camera scheef zit.

Ik rij nu ongeveer 3 maanden met de sportage, en ik vraag me nu af of dit altijd zo geweest is, of dat er misschien vorige week iets is gebeurd aan de camera.

De hulplijnen lijken wel nog mooi evenwijdig met de straat.

Ik heb de camera ter plaatse goed nagekeken, en alles zit goed vast, geen krassen, geen vlekken, geen speling. Zou er misschien iets interns in de lens veranderd zijn ? Of is dit volgens jullie altijd zo geweest.

Om dit te verduidelijken, zie foto :

DSC04842.jpg

Alvast bedankt vr de reacties !

Het is me sinds een 3-tal dagen opgevallen, dat op het beeld van de achteruitkijkcamera , rechtsonder, een deel van de bumper zichtbaar is. Hierdoor krijg ik het gevoel dat de camera scheef zit.

Edjo, hoe stond je wagen geparkeerd op het ogenblik van de foto?

Het stukje achterbumper wat je idd. ziet loopt op het eerste zicht niet evenwijdig met de rijweg.

Het lijkt alsof je schuin geparkeerd staat, maar de lijnen op het beeld lopen toch evenwijdig met de oprit...vreemd. blink.gif

Het lijkt me ook niet normaal dat je een stuk bumper ziet.

Dat zal vermoedelijk wel bevestigd worden door mensen die hun SP3 met navi al hebben...

Edjo, hoe stond je wagen geparkeerd op het ogenblik van de foto?

Het stukje achterbumper wat je idd. ziet loopt op het eerste zicht niet evenwijdig met de rijweg.

Het lijkt alsof je schuin geparkeerd staat, maar de lijnen op het beeld lopen toch evenwijdig met de oprit...vreemd. blink.gif

Dat zal vermoedelijk wel bevestigd worden door mensen die hun SP3 met navi al hebben...

De auto stond mooi loodrecht op de straat geparkeerd.

Dit is volledig normaal en heb ik ook.

Vind het juist fijn dat je de bumper kan zien, zo heb je een extra zekerheid dat je nergens tegenaan zit.

De piep gaat al constant op 30cm afstand en dus kun je nog wel wat achteruit en dat kan je zo juist prima inschatten en zien!

Mij viel dit de 2de dag dat ik de auto had ook ineens op en ik dacht eerst ook dat er iets fout was maar nu zie ik het als een handig extra :P

Dit is volledig normaal en heb ik ook.

Vind het juist fijn dat je de bumper kan zien, zo heb je een extra zekerheid dat je nergens tegenaan zit.

De piep gaat al constant op 30cm afstand en dus kun je nog wel wat achteruit en dat kan je zo juist prima inschatten en zien!

Mij viel dit de 2de dag dat ik de auto had ook ineens op en ik dacht eerst ook dat er iets fout was maar nu zie ik het als een handig extra :P

Bedankt voor je snelle reactie. Het is vreemd, want ik was er nochtans van overtuigd dat het ervoor niet was. Ik zal er verder geen aandacht meer aan schenken. :rolleyes:

Beste

Stukje pumper is bij mij ook zichtbaar, en ik geef toe ik heb ook in het begin even geschrokken omdat ik dacht dat de camera verplaatst was. Maar algauw zie ik alleen het voordeel van in, nu zie je perfect waar je auto eindigd en kan je de laatste cm nog zien voor het achterwaarts inparkeren. En door de foto zie ik dat de ook bij jullie een engelstalige waarschuwing staat, dat terwijl de bedieningen in het nederlands zijn, nu moet ik mij ook niet afvragen dat het op mijne wagen anders is. Aan allen nog veel plezier met de camera's en de wagen.

Bij deze had ik ook iedereen graag gewaarschuwd voor het gebuik van de achteruikijkcamera.

Ik heb laatst in een ondergrondse parking , met volle overtuiging, achteruit willen parkeren. Ik dacht, met de camera een makkie. :rolleyes:

Het probleem is dat ik dat ding voor de 100 procent vertrouwde tot ik tegen iets botste dat boven de camera hing, en dus niet zichtbaar was. Het was een stukje muur dat op 1m20 uitsprong.

Ik heb mijn lesje wel geleerd, en graag wilde ik iedereen nog eens alert maken dat je toch best even achteruit kijkt bij het wegrijden, of parkeren. :wink:

En het staat er nochtans bij ( in het Engels) :oops:

Bij deze had ik ook iedereen graag gewaarschuwd voor het gebuik van de achteruikijkcamera.

Ik heb laatst in een ondergrondse parking , met volle overtuiging, achteruit willen parkeren. Ik dacht, met de camera een makkie. :rolleyes:

Het probleem is dat ik dat ding voor de 100 procent vertrouwde tot ik tegen iets botste dat boven de camera hing, en dus niet zichtbaar was. Het was een stukje muur dat op 1m20 uitsprong.

Ik heb mijn lesje wel geleerd, en graag wilde ik iedereen nog eens alert maken dat je toch best even achteruit kijkt bij het wegrijden, of parkeren. :wink:

En het staat er nochtans bij ( in het Engels) :oops:

Je reactie toen kan ik me voorstellen :hang::nuke::mad::tank::hammer::2guns:

Hopelijk viel de schade voor je mee.

Je reactie toen kan ik me voorstellen :hang::nuke::mad::tank::hammer::2guns:

Hopelijk viel de schade voor je mee.

Er was geen schade, gelukkig, ik reed heel traag achteruit en hoorde een tikske. :D Maar mijn achterruit had er wel bijna uitgeweest.

Er was geen schade, gelukkig, ik reed heel traag achteruit en hoorde een tikske. :D Maar mijn achterruit had er wel bijna uitgeweest.

Gelukkig maar.Misschien had je dit ook met de gewone parkeersensoren voorgehad.Ik weet niet hoe die werken aangezien ik mijn Sportage nog maar drie weken heb en er nog maar pas gebruik van maak.