Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi forum

1.7 CRDI, Dark Gun Metal besteld in België op 29 januari 2011, nog geen productiedatum bekend.

Leverdatum niet bekend.

tja daar word je flauw van!!

hopelijk krijg je snel goed bericht

Geplaatst

@ rollyturbo

Ze hebben ons dus ferm liggen hé!

Eerst was produktiedatum 22/7 waarvan akte.

Vandaag krijg ik een telefoontje dat ze zelfs niet weten wanneer hij nu geproduceert wordt.

Voor mijn part haalt mijn vrouw de wagen af vanaf nu zien ze mij niet meer bij Coolman.

"de nederlander Coen Beun zegt produktie 8/8 en Christof zei tegen mijn vrouw dat ze bij KIA niet weten wanneer.

Wie snapt hier nog iets van????? :angry::angry::angry::angry:

grtz Luc1

welk type heb jij besteld?in nl of belgie?

de communicatie is echt ronduit slecht,kia nl kia belgie de dealers(over het algemeen )bij ons weten ze ook niets,alleen dat we midden in de lijst blijven staan ,onze auto heeft het inmiddels opgegeven,nog wel een dure apk gehad in jan.en daarna na 2 mnd staat ie stil en heeft ie geen zin meer :angry: ,nog maar even een andere aangeschaft voor de time being....geen soul aanbod hier in nl.

Geplaatst

@toy

besteld in belgie op 15/01

2.0crdi dark gun metal 2WD met panodak en alpine grey leder

grtz Luc1

mooi!!

wij in maart een 1.6 exclusive black pearl zwart leder,zonder pan.dak hopelijk komen onze auto,s snel!

Geplaatst

@luc1

Op 11 juli heb ik volgende gepost :

""" Vorige week ook nog es mijn licht opgestoken bij mn verdeler ; die zou mij eerstdaags ; indien meer nieuws contacteren .

Deze morgen telefoon gehad , nadat hij contact heeft gehad met Kia België ; zou in produktie gaan na het verlof , want fabriek blijkt te sluiten , de laatste week van juli en de eerste week van augustus .

Deze gegevens kreeg ik dus te horen : zal dus in de 2de week van augustus geproduceerd worden , dit echter nog onder voorbehoud ???? Zou dan bij dealer zijn begin september ??? zal dus ook 7 maand worden i.p.v. de voorop gestelde 20 weken .

Nu hopelijk valt dat " onder voorbehoud " weg en wordt ie dus op de band gezet voor produktie zoals beloofd ."""

Tot op heden had ik nog altijd niks gehoord ; en bij het zelf bellen naar Coen , wordt er niet opgenomen ; doch bij lang laten doorrinkelen is het Christophe die opneemt ; het was ook Christophe die mij begin juli opgebeld heeft , nadat hij belooft had mij terug te bellen ; met bovenstaand nieuws.

Had ikzelf geen stappen ondernomen en zelf gebeld , heb ik den indruk dat ik nog altijd niks gehoord had . Jammer toch ; gezien hij ( Coen )mij nog verzekerd had ; indien ik hem bestelde voor 31/01 de bestelling zeker zou doorgaan en dat ik vanaf begin Februari anders tegen een langere wachttijd zou aankijken i.p.v. 20 weken .

Ben begin maart naar keuring gemoeten met mijn huidige wagen ; dit is gelukkig zonder kosten verlopen , en is terug gekeurd tot maart 2012 , - nu anders had Coen beloofd indien hij niet gekeurd mocht raken : geen probleem ... U komt maar een vervangwagen halen ... over kosten werd er toen niet gesproken ....- Gelukkig heb ik er geen nodig zeg , want welke regeling zou er geweest zijn ???

Heb hem wel opgebeld , omdat ik na het lezen van Smetjesmee's ervaring met zn trekhaak ; dat ik geen uitsnijding wil in mijn bumper .. hij beloofde mij de plaatsing van een afneembare zonder uitsnijden van achterbumper ...zal dan ook zo moeten zijn .

Hallo zeg ; ondertussen is het volgende maandag reeds de volle 26 weken ( = 6 maand ) straks wordt het een ezelsdracht ..... ????

Wij zullen blijven wachten . Dus besteld op 31/01 Sportage Evogue (nu Sense ) 1.7 CRDI in Dark Gun Metal met panodak en afneembare trekhaak .

Greetz Rolly

Geplaatst

Ik denk dat het een olifanten dracht wordt !!!

Geplaatst

Hallo allemaal,

Zo’n half jaar na m’n eerste post in even voorstellen, eindelijk een vervolg. Vorige week is na zeven en een halve maand wachten eindelijk onze Kia Sportage geleverd, een 2.0B X-clusive Aut. AWD.

Na onze Ford Mondeo Wagon te hebben ingeruild, kon mijn vrouw de eerste kilometers sturen. De verkoper keek verrast, vroeg nog of we erom getost hadden, maar nee, mijn vrouw stapte gewoon aan bestuurderskant in en stelde de spiegels . Gelukkig kon ik na een 20-tal kilometers ook zelf het stuur ter hand nemen. Na samen in een week ruim 600 kilometer gereden te hebben zijn wij zeer enthousiast.

Als positieve punten benadrukken wij een mooie afwerking van het exterieur, de rust aan boord, voldoende vermogen, luxe en klimaat, zeer goed weggedrag en in tegenstelling tot wat negatieve ervaringen hier op het forum, een goed stuurgedrag. Wellicht echter dat dit laatste met de AWD te maken heeft.

Een aantal negatieve punten zijn er ook. De automaat schakelt op de snelweg veel te snel en te ver terug (bij lichte stijging op viaducten bijvoorbeeld), het ontbreken van auto-sluiten van het bestuurdersraam, de toch wat klein uitvallende kofferruimte en de harde kunststof delen in de portieren. Qua afwerking legt de Kia Sportage het nog af tegen de Ford Mondeo, maar dat is zeker geen schande. We vinden het interieur wel erg mooi en we kunnen met de minpunten prima leven.

De kwestie met het terugschakelen van de automaat zal ik aankaarten bij de dealer. Ik heb onder andere via dit forum begrepen dat het een veel genoemde klacht is. Wellicht dat er bij voldoende reclamatie, een software update kan volgen die dit probleem kan verhelpen. Wat voor nu overigens werkt, is de 6e versnelling op de snelweg “locken”. Dit is echter een lapmiddel en zou dan ook niet nodig moeten zijn.

Tot zover mijn eerste ervaring. Ik wens ieder die nog op uitlevering wacht sterkte, maar vooral ook erg veel voorpret. Nogmaals, het is het wachten waard. Ook ruim zeven maanden!

PS. Ik heb een aantal foto’s in mijn garage geplaatst.

PPS. Voor eventuele liefhebbers, ik de originele skidplates en sideskirts voor de Sportage 3 te koop. Zie hiervoor mijn advertentie elders in dit forum. Wij hebben besloten ze niet te plaatsen daar wij de auto ook zonder erg mooi vinden. Wellicht echter dat een ander ze juist overweegt…

Geplaatst

De mijne besteld 19/1. Op 5/7 was er een chassisnummer gekend. Leverdatum volgens dealer : eind augustus. zou graag Kia Belgium telefonisch contacteren. Heeft iemand nummer?

Mathilde de Villenfagne

KIA Motors Belgium

Sales & Network Assistant

Tel: +32 2 7090062

met deze mevr heb ik al contact gehad, zonder nieuws, maar u kan het misschien eens proberen,groetjes

Geplaatst

kia sportage 1.7D, casawhite met optie 18" velgen is op 15 januari 2011 besteld, levering 15 mei,Tot ik mei telefoon kreeg van dealer dat de auto nog nergens gepland stond kwa produktiedatum. Toen heb ik met Kia Motors Brussel contact gehad, waarschijnlijk produktie 13 juni.

Op 22 juni bel ik terug Brussel want op 23 juli vertrekken op verlof. Toen werd mij geen datum doorgegeven want ze weten het niet.

Van mijn dealer heb ik dan een andere wagen voorgesteld gekregen, hun wagen ingeschreven in april, levering eind juli, maar totaal ander kleur, standaard velgen en evenveel betalen, want ondertussen zijn deze wagens opgeslagen!!! Hier ben ik dus niet op ingegaan. Zij wist mij toen te vertellen dat het september zou worden, dus nog niet zeker!

Een collega van mij heeft eind januri 1.6 benzine besteld en deze zou vorige week aangekomen zijn. Ik heb ook eens naar andere garages gebeld en 1 wist mij er te vertellen dat in juni 2.0 diesel, in juli 1.6 benzine en in augustus de 1.7 diesel gemaakt zouden worden, maar ja zijn we er dan bij!!!!! we zijn nu 31/07 en ik weet niets meer. jullie wel? groetjes

Geplaatst

Hallo allemaal,

Zo’n half jaar na m’n eerste post in even voorstellen, eindelijk een vervolg. Vorige week is na zeven en een halve maand wachten eindelijk onze Kia Sportage geleverd, een 2.0B X-clusive Aut. AWD.

Na onze Ford Mondeo Wagon te hebben ingeruild, kon mijn vrouw de eerste kilometers sturen. De verkoper keek verrast, vroeg nog of we erom getost hadden, maar nee, mijn vrouw stapte gewoon aan bestuurderskant in en stelde de spiegels . Gelukkig kon ik na een 20-tal kilometers ook zelf het stuur ter hand nemen. Na samen in een week ruim 600 kilometer gereden te hebben zijn wij zeer enthousiast.

Als positieve punten benadrukken wij een mooie afwerking van het exterieur, de rust aan boord, voldoende vermogen, luxe en klimaat, zeer goed weggedrag en in tegenstelling tot wat negatieve ervaringen hier op het forum, een goed stuurgedrag. Wellicht echter dat dit laatste met de AWD te maken heeft.

Een aantal negatieve punten zijn er ook. De automaat schakelt op de snelweg veel te snel en te ver terug (bij lichte stijging op viaducten bijvoorbeeld), het ontbreken van auto-sluiten van het bestuurdersraam, de toch wat klein uitvallende kofferruimte en de harde kunststof delen in de portieren. Qua afwerking legt de Kia Sportage het nog af tegen de Ford Mondeo, maar dat is zeker geen schande. We vinden het interieur wel erg mooi en we kunnen met de minpunten prima leven.

De kwestie met het terugschakelen van de automaat zal ik aankaarten bij de dealer. Ik heb onder andere via dit forum begrepen dat het een veel genoemde klacht is. Wellicht dat er bij voldoende reclamatie, een software update kan volgen die dit probleem kan verhelpen. Wat voor nu overigens werkt, is de 6e versnelling op de snelweg “locken”. Dit is echter een lapmiddel en zou dan ook niet nodig moeten zijn.

Tot zover mijn eerste ervaring. Ik wens ieder die nog op uitlevering wacht sterkte, maar vooral ook erg veel voorpret. Nogmaals, het is het wachten waard. Ook ruim zeven maanden!

PS. Ik heb een aantal foto’s in mijn garage geplaatst.

PPS. Voor eventuele liefhebbers, ik de originele skidplates en sideskirts voor de Sportage 3 te koop. Zie hiervoor mijn advertentie elders in dit forum. Wij hebben besloten ze niet te plaatsen daar wij de auto ook zonder erg mooi vinden. Wellicht echter dat een ander ze juist overweegt…

waar heb je de jouwe besteld als ik dat mag weten

Geplaatst

hey, sorry voor de late reactie , heb hem gekocht bij Vandecruys in Nijlen

en heb een goede service gehad tijdens het wachten op onze sportage ,had mijn vorige

auto verkocht en heb van hem een vervang wagentje gehad voor die tijd

grts ludwig

waar heb je hem gekocht als ik da mag vragen

Geplaatst

Besteld 1/16/2011. Vandaag belde ik naar Brussel en de datum van de productie is nog niet bekend. 2.0 CRDI AWD MANUEL + NAVI. De dealer zei dat de auto kon in oktober komen als alles volgens de planning gaat .De vraag is u vet hij dat als in Brussel hebben nog geen datum. Rasimo

Geplaatst

Besteld 1/16/2011. Vandaag belde ik naar Brussel en de datum van de productie is nog niet bekend. 2.0 CRDI AWD MANUEL + NAVI. De dealer zei dat de auto kon in oktober komen als alles volgens de planning gaat .De vraag is u vet hij dat als in Brussel hebben nog geen datum. Rasimo

Ik heb mijn SP3 12 januari 2011 besteld, ik heb ook zelf naar KIA Belgie gebeld.

Ik werd er vriendelijk te woord gestaan, mijn bestelde auto werd gezocht in hun computer systeem.

En ER IS NOG GEEN PRODUCTIE DATUM BEKEND Meneer.

Ik wordt er stilaan MOEDELOOS van.

groet,

Vanelli

Geplaatst

Ik heb mijn SP3 12 januari 2011 besteld, ik heb ook zelf naar KIA Belgie gebeld.

Ik werd er vriendelijk te woord gestaan, mijn bestelde auto werd gezocht in hun computer systeem.

En ER IS NOG GEEN PRODUCTIE DATUM BEKEND Meneer.

Ik wordt er stilaan MOEDELOOS van.

groet,

Vanelli

Heb ook juist gebeld, laatste vooropgestelde datum was 14 augustus, nu al verschoven naar eind augustus,maar geen zekerheid, zeiden ze!!!

je zou er inderdaad moedeloos van worden

wat is er daar toch gaande??

dat is toch geen normale gang van zaken alles ging normaliseren als Hyundai daar weg was (is ondertussen naar tsjechië), er is juist niets veranderd....

Geplaatst

hey

sportage met alle toeters en bellen besteld op 15/01/2011 en vanmorgen telefoon en mailtje gehad met deze mededeling :D:D

Geachte,

Zowels al reeds telefonisch bevestigd werd, zal uw auto op 6 augustus geproduceerd worden; deze datum is door de fabriek bevestigd.

Met vriendelijke groeten,

Ellen Brüls

KIA Motors Belgium

YIHAAAAAAAAAAAAAAAA

greetzzzzz

Geplaatst

hey

sportage met alle toeters en bellen besteld op 15/01/2011 en vanmorgen telefoon en mailtje gehad met deze mededeling :D:D

Geachte,

Zowels al reeds telefonisch bevestigd werd, zal uw auto op 6 augustus geproduceerd worden; deze datum is door de fabriek bevestigd.

Ellen Brüls

KIA Motors Belgium

YIHAAAAAAAAAAAAAAAA

greetzzzzz

In elk geval van harte gefeliciteerd.

Ik hoop ook mijn SP3 nog ergens dit jaar te krijgen.

Of zou het een 2012 model worden. :( :( :(

Geplaatst

Masterdicky,

Wat heb jij besteld, mij hebben ze gezegd halfweg augustus productie en dit is bevestigd!

Hoop dat het weer geen fabeltje is.

Een 2.0 diesel sense AWD.

groet,

Vanelli

Geplaatst

hey

Geachte,

Ellen Brüls

KIA Motors Belgium

YIHAAAAAAAAAAAAAAAA

greetzzzzz

Gefeliciteerd! Ik hoop voor je dat het waar is want ik lees overal dat de fabriek van 25 juli tot 8 augustus gesloten is i.v.m. vakantie.En dan toch 6 augustus produceren? NB. op zaterdag!

Nogmaals ik hoop het niet voor je!

Geplaatst

Mijn dealer zei me een 2 maand terug dat er in augustus een nieuwe lijn opengaat om de sportage te maken, ik ga het moeten geloven.

Juist een antwoord gehad van kia België ivm de leveringstermijn van mijn SP III.

Geachte,

Ik heb goed nieuws voor u : uw wagen wordt op 8 augustus geproduceerd; deze datum is door de fabriek bevestigd en zal dus niet meer uitgesteld worden. Uw auto zal ongeveer drie weken later bij uw dealer aankomen.

Nog 3 weken en dan eindelijk in mijn bezit.

Geplaatst

Gefeliciteerd! Ik hoop voor je dat het waar is want ik lees overal dat de fabriek van 25 juli tot 8 augustus gesloten is i.v.m. vakantie.En dan toch 6 augustus produceren? NB. op zaterdag!

Nogmaals ik hoop het niet voor je!

volgens mijn dealer zijn ze niet gesloten maar werken ze met minder mankracht.

i hope so,dan gaat de productie in elk geval gewoon door :D

Geplaatst

word de leveringslijst nog bijgehouden?

die van bestelde datum en geleverde datum mischien dat we er dan een bepaald systeem in kunnen zien qua levering en type :mellow:

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...