Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Proficiat !!!!!!!!!!!!!

:):):):)

Geplaatst

Ik ben al jaren een zeer tevreden Kia rijder. Na twee Carens-en nu mijn huidige Sportage II ingeruild voor een Sportage III 2.0 plus pack (dark gun met.). Ik heb een dag doorgebracht met het bezoeken van Kia dealers in de regio om inruilvoorstellen te verzamelen. Toen bleek ik een levertijd voorgespiegeld te krijgen van 5-7 maanden...... Ook de geboden inruil werd afgestemd op die termijn!

Ik had geen zin om die tijd te wachten, en na een paar dagen speuren op internetsites vond ik een aanbod van een dealer met voorraad auto’s (Ja ze bestaan echt, dealers die gewoon auto’s durven te bestellen zonder daar direct een klant voor te hebben...........!)

Bezoekje gebracht en een prima inruilvoorstel gekregen. Nu nog even wachten nog op het kenteken en een trekhaak! Levertijd dus van 1 week..........

Geplaatst

Vandaag voor de eerste keer bij de dealer geweest, en hij was best een beetje boos op KIA Nederland

Hij heeft wel uitgevogeld dat mijn auto nog moet worden gemaakt, ook nog geen chassisnr. bekend.

Dat zal dus op z'n vroegs eind september begin Oktober worden eer dat de TUUT voor de deur staat.

Het probleem van de dealer is dat er een groot aantal nieuwe Sportage rijders waarvan hun tuut nog niet geleverd is nog steeds vrolijk doorrijden

met hun ingeruilde tuut.

Die dus voor de dealer verder in waarde zijn gezakt en dus een behoorlijke financiele strop gaan betekenen.

De Winst die normaal op een KIA gemaakt wordt is voor de dealer bij een aantal auto's al verdwenen, waaronder mijn tuut.

Want zoals de vlag er nu bij staat wordt de wachttijd 7,5 maand.

Eerst maar is effe met vakantie, en dan zie ik wel weer.

Geplaatst

Hallo aan alle wachtenden ;

Na vandaag een mailken naar Kia Belgie gestuurd te hebben om ongenoegen over wachttijd te uiten ( besteld 31/01/2011 -voorspelde levertijd 20 weken en wij zijn nu in week 29 "198 dagen !!", na een paar uur volgend mailken terug .

'T is godgeklaagd !!!!!!!!!!!!!!!!!

Nog veel moed in het wachten

Greetz Rolly

Hier ontvangen mail :

Wij in ons systeem dat uw wagen midden september in productie zal gaan, maar deze datum (net zoals de vorige die men u gegeven heeft) is niet door de fabriek bevestigd en kan dus alsnog veranderen. Meer duidelijkheid hebben we hierover de eerste of tweede week van september; wij kunnen u wel zeggen dat u uw auto ten vroegste eind september, begin oktober zult hebben omdat de levertijd drie weken bedraagt. U moet weten dat een productiedatum pas 90% zeker is 2 weken op voorhand, en een châssisnummer hebben we pas al de wagen al reeds geproduceerd is.

Natuurlijk heeft de Kia-fabriek een planning, maar deze is nooit vast, omdat het vooropgestelde tempo niet altijd gevolgd kan worden, en vandaar komen ook de aanpassingen op de productiedatum.

Wij excuseren ons nogmaals voor het ongemak,

Altijd ter uwer beschikking,

Ellen Brüls

KIA Motors Belgium

Geplaatst

@rollyturbo

Heb vandaag ook een mail gestuurd naar KIA om mijn ongenoegen te uiten.

Ik kreeg het volgende terug

90% zekerheid dat mijn wagen vrijdag geproduceert wordt en ik mag na het weekend terugmailen om te vragen of dit werkelijk zo is.

Nu het rare:in mijn geval hebben ze reeds een chassisnummer maar de wagen is nog niet geproduceert.

Dus snappen wie kan,ik kan er met mijn "boereverstand"niet meer bij :huh::huh:

grtz

Luc1

Geplaatst

Ook gemaild naar Kia Belgium om mijn ongenoegen te uiten en om voor eens en altijd een eerlijk antwoord te vragen

volgende mail gekregen:

Geachte,

Eerst en vooral proficiat met de aankoop van uw Kia Sportage. Ik ben er van overtuigd dat u heel wat rijplezier zal ondervinden aan deze fantastische wagen.

We begrijpen dat de huidige leveringstermijnen van deze wagen voor heel wat frustraties en problemen zorgen.

Graag geef ik u dan wat meer informatie omtrent dit probleem.

Zoals al meerdere malen aangehaald is de nieuwe Sportage een wereldwijd succes, waarbij de vraag 5x het aanbod overstijgt.

Eerlijkheid dient ons te zeggen dat we dit zelfs in de meest gunstige prognoses nooit hebben verwacht. Dit vertaalt zich naar, jammer genoeg, een tekort in de productiecapaciteit.

Een snelle en eenvoudige manier om dit probleem op te lossen is er jammer genoeg niet. Een nieuwe fabriek plaatsen gebeurt nu eenmaal niet op 1 nacht.

Echter, om de tekorten weg te werken, is er sinds februari beslist om op een andere manier te werken. Waar vroeger elke minuut een andere wagen en uitvoering van de band rolde, worden nu zoveel mogelijk dezelfde wagens geproduceerd. Dit om het productieproces te versnellen.

Dit geeft als gevolg dat om de 2 weken een nieuwe configuratie wordt vastgelegd op de band, waardoor we zelf maar een tijdlijn doorkrijgen van 2 weken. Dit verklaart dan waarom ook waarom u, en andere wachtende klanten, vaak een andere datum te horen krijgt.

De gegeven informatie is steeds afkomstig van onze fabrieken, maar we hebben enkel maar 100% zekerheid over een order wanneer deze in de tijdlijn van de komende 2 weken is opgenomen.

We zijn er ons van bewust dat dit een moeilijke situatie is. Niet enkel voor onze concessiehouders, maar zeker en vast ook voor de wachtende eindklant.

Wel willen wij u verzekeren dat wij er alles in het werk stellen om u en alle andere wachtende klanten zo snel mogelijk hun langverwachte wagen te mogen ontvangen.

Van zodra uw wagen geproduceerd is, zal u het meteen vernemen via uw lokale dealer, Garage Dereeper.

We vragen nog even geduld en rekenen op uw begrip voor deze moeilijke situatie.

Met vriendelijke groeten,

Dries Vanloo

KIA Motors Belgium

Sales District Manager

Tel: +32 2 709 00 50 

Fax: +32 2 205 02 67 E-mail: dv@kia.be

www.kia.be

Geplaatst

@luc1 en @masterdicky

Ben blij dat ik niet alleen sta , maar ben serieus aan ' t overwegen om toch op te zeggen , want had ik op voorhand geweten dat ik 7 maand moest achten i.p.v. 20 weken , had ik voor een andere degelijke wagen geopteerd ( en die zijn er ook hoor ) , anderzijds koos ik de Kia voor zijn lijn , dat gaf de doorslag .Het is trouwens niet de bedoeling dat men een jaar op voorhand zijn auto moet bestellen . Zal morgen al mijn broodje bestellen voor binnen 3 maand , hallo zeg !!!!

Nu 20 weken zijn snel voorbij ; maar als dit dan nog uitloopt tot pakweg oktober is dat noog een 6 tal weken bij en we zijn nu al in week 29 ??? Ik begrijp het echt niet meer ;

Dat men de man of vrouw welke de planning moet opstellen ginder , maar met zijn klikken en klakken buitenzwierelt .

Zelf heb ik destijds in een productie - unit gewerkt in een assemblagebedrijf en ik kan U verzekeren ; dat wanneer er een achterstand was , die prioritair moest weggewerkt worden .

Dan werd er zater - , zon - en feestdagen en in 3 shiften ( vroeg , laat en nacht ) en nog met extra mankracht aan gewerkt en overuren gepresteerd om deze achterstand weggewerkt tekrijgen .

Wil men niet meer werken of wat ? Ben nu 61 jaar en daar erger ik mij maar steeds weer aan .

Bij Kia is dit blijkbaar niet zo , en houd men zich " ledig " om nieuwe modellen op stapel te zetten en te lanceren , in plaats van achterstand weg te werken . Schandalig !!!!

Maar als van deze dan ook de levertijden zullen oplopen ??? dan weet ik het niet meer . Aan iedere succesmedaille is er ook een achterzijde hoor , waarmee ik maar wil zeggen dat schone liedjes over 't algemeen nie lang duren . Dus Kia opgelet , U smijt uw eigen ruiten in .

Toch nog veel wachtgeduld toegewenst .

Greetz Rolly

Geplaatst

@rollyturbo

Heb vandaag ook een mail gestuurd naar KIA om mijn ongenoegen te uiten.

Ik kreeg het volgende terug

90% zekerheid dat mijn wagen vrijdag geproduceert wordt en ik mag na het weekend terugmailen om te vragen of dit werkelijk zo is.

Nu het rare:in mijn geval hebben ze reeds een chassisnummer maar de wagen is nog niet geproduceert.

Dus snappen wie kan,ik kan er met mijn "boereverstand"niet meer bij :huh::huh:

grtz

Luc1

Ik heb vandaag gebelt en kreeg het zelfde te horen, uw wagen wordt vrijdag geproduceerd en het chasisnummer is bekent, 1 klein verschil bij mij was ze 95 percent zeker.

Geplaatst

Positieve geluiden allemaal van onze zuiderburen. :angry: Ook ikzelf wacht nu bijna 7 maanden op de levering van mijn SP3 en nog geen enkel uitzicht op een verwachte leverdatum.

Waar ik mezelf wel wat zorgen over begin te maken is als de wagen straks eindelijk in oktober of november wordt geleverd en op kenteken wordt gezet betekent dit wel dat dat de auto binnen twee maanden wel een jaar oud is. Ik begin er nu sterk over na te denken in dat geval de auto pas in januari op kenteken te laten zetten.

Hoe denken de andere wachtende daar eigenlijk over?

Geplaatst

hallo iedereen, wij zijn ook van die vele wachtende , wij hebben de onze besteld op 26/01/2011 , en tot nu toe nog niks van productie laat staan lever tijd , ik vind persoonlijk dat kia hier iets aan moet doen , de prijs staat vast , maar ik denk aan een stel winter banden voor de kia of een ander optie moeten geven , ik ga bij mijne dealer blijven zagen , wij hopen dat we hem dit jaar nog hebben, ik zelf werk ook in de autoindustrie (daf trucks) en daar hebben ze ook hoge verkoop pieken gehad en toen was het niks anders als overwerken , zaterdag-zondag en feestdagen om de klanten hun bestelde trucks snel te kunnen leveren, klant is koning zeggen ze toch , dus kom maar met die winterwielen kia, groetjes bart.

Geplaatst

Dan werd er zater - , zon - en feestdagen en in 3 shiften ( vroeg , laat en nacht ) en nog met extra mankracht aan gewerkt en overuren gepresteerd om deze achterstand weggewerkt tekrijgen .

Wat nu als de fabriek al op zaterdag, zondag en feestdagen en in 3 shifts draait? Hoe ga je nog meer auto's uitpoepen dan?

Ik weet niet waar die KIA Rio (lijkt een populaire auto te worden) gemaakt gaat worden maar als die zometeen ook los gaat in dezelfde fabriek, dan wordt het feest.

Ben ik blij dat ik een voorraad auto in oktober 2010 heb kunnen kopen.

Marcel

Geplaatst

Hallo ,

ik weet natuurlijk niet wat de productiecapaciteit van de fabriek is , en hoeveel Sportage's er per dag van de band rollen , maar had men destijds de " Opel - fabriek in Antwerpen " overgenomen ; mits wat ombouw , de capaciteit was één van de productiefste van Europa . Velen gingen er wel bij gevaren hebben . Jammer , verloren kans ....KIa.

Rolly

Geplaatst

Aan alle gefrusteerden,

Ik kan maar één ding kwijt, heb moed.

In dit verhaal is er geen schuldige. Het probleem is en blijft dat KIA zelf slachtoffer is van zijn succes. Men had nooit verwacht dat deze wagen zo'n succes zou hebben en de fabriek in Zilina is er dan ook niet op voorbereid.

Begrijp me niet verkeerd dat ik alle handelingen goedkeur. Ikzelf heb 7 maanden moeten wachten op mijn Sportage. Ik hem hem nu 2 dagen en moet zeggen dat het tot nu toe volledig beantwoordt aan mijn verwachtingen. Ikzelf heb ook mails gestuurd en gebeld naar Brussel om enige uitleg en zo lang je de wagen niet hebt wordt je bijna gek.

Nooit of te nimmer zal ik in de toekomst dan ook nog een wagen bestellen zij het KIA of een ander merk waar een wachttijd opzit van zogezegd 6 maanden.

Het zal een toonzaalmodel zijn of een stockwagen. Zo ben je zeker niet te lang te moeten wachten en ook niet zoals in mijn geval mijn vorige wagen veel te vroeg te hebben verkocht zodat ik 2 maand met de fiets naar het werk moest.

Eén ding blijft overeind, dat is dat het een supermooi model is en dat zijn prijs tenopzichte van andere merken méér dan meevalt.

Dus aan iedereen houdt de moed erin en je zal blij zijn met het resultaat. Zodra jullie rijden is alle ellende vlug vergeten.

Mijn impressies volgen op de desbetreffende onderwerpen zodra ik tijd heb om te posten.

Geplaatst

Wat de Rio betreft: Ik heb uit goede bron vernomen dat de dealers nu al een bestelling moeten plaatsen en zo dus voor een eigen stock moeten zorgen tegen de tijd dat het nieuwe model gelanceerd wordt. Maar schat als dealer maar eens in welke kleur en/of uitvoering het beste gaat aanslaan.

Geplaatst

hallo,

ben eens naar de garage geweest om eens te luisteren hoe het zat welke mogelijkheden ik had om een andere wagen (stockwagen) want hij had er 4 staan http://www.waaslandmobiel.be/start.php of huur soul toch een andere oplossing, daarmee zei hij kom eens mee naar buro kzal eens zien wat ik kan doen en wat blijkt de wagen staat al op transport en zit in belgie aan douanen was dit even schrikken voor mij en ook voor hem want er waren er 10 stuks op weg naar hem en heeft geen productiedatum gekregen.....raar.

mijn bestelling is van 26/01/11

casa white 2.0 B automaat evouge met pano dak.

Gr33tz

Geplaatst

Laatste update :

Net mailken ontvangen van Kia - Brussel ( Brüls E )dat men gezien heeft in het systeem dat de productie van mn wagen " vervroegd " is naar 8 september , dit echter ook onder voorbehoud ... dus levering ca midden oktober .

Hoop dat het waar is .

Greetz Rolly

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...