Ga naar inhoud

Levertijd Kia Sportage


2011-sportage

Aanbevolen Berichten

Hallo "lotgenoten",

22 maart 2011 de 1.7 CRDi X-clusive Sirius Silver met afneembare trekhaak besteld.

Bij de bestelling uitgegaan van levering medio juli(4 maanden)dit i.v.m. de vervanging van mijn huidige leaseauto.

Gisteren weer even bij de dealer geweest en deze kon mij vermelden dat hij bericht heeft gehad dat hij medio september zal binnen komen.

Dat zou dan 6 maanden zijn, ik hoop dat Kia deze toezegging nakomt.

Voor degene die hem al/net hebben ontvangen gefeliciteerd! Voor diegene die nog wachten, toch nog maar even volhouden helaas!!

Grtz John

Ook mijn dealer heeft mij gisteren gebeld dat onze SP3 in september geleverd gaat worden.

Mag ondertussen ook al eens we wachten al vanaf 12 januari 2011, zal dus op zijn meest 8 maanden worden.

groet,

Vanelli

Link naar reactie
Delen op andere sites


de laatste tijd lees ik hier op het forum dat er veel auto's gaan geleverd worden in september of dit waar is ben ik benieuwt naar heb ook nog eens geinformeerd en de onse zou 12 september in productie gaan maar erlijk gezegd ik geloof er nieks van .

we zullen zien nu nog minsten 8 weken wachten

Link naar reactie
Delen op andere sites


Heb de mijne op 5 februari besteld, updata van kia nl op 15/8 hou rekening met medio oktober! is dus negen maanden. Als ze uitlopen naar november waar ik ook rekening mee houd, dan wachten ze maar op mijn de levering wil ik dan in januari 2012 hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Heb de mijne op 5 februari besteld, updata van kia nl op 15/8 hou rekening met medio oktober! is dus negen maanden. Als ze uitlopen naar november waar ik ook rekening mee houd, dan wachten ze maar op mijn de levering wil ik dan in januari 2012 hebben.

Ook ik heb hem op 5 februari van dit jaar besteld. Als mijn SP3 ook pas in oktober of zelfs later geleverd gaat worden, wil ik hem dit jaar niet meer hebben en kunnen ze hem bewaren tot januari 2012. Zoals ik al eerder schreef ik heb geen zin om een wagen te accepteren voor 35K die na twee maanden al een jaar oud is

Wellicht een goed idee voor de KCG om dit ook als gespreksonderwerp mee te nemen eind september.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Heb de mijne op 5 februari besteld, updata van kia nl op 15/8 hou rekening met medio oktober! is dus negen maanden. Als ze uitlopen naar november waar ik ook rekening mee houd, dan wachten ze maar op mijn de levering wil ik dan in januari 2012 hebben.

Ook ik heb hem op 5 februari van dit jaar besteld. Als mijn SP3 ook pas in oktober of zelfs later geleverd gaat worden, wil ik hem dit jaar niet meer hebben en kunnen ze hem bewaren tot januari 2012. Zoals ik al eerder schreef ik heb geen zin om een wagen te accepteren voor 35K die na twee maanden al een jaar oud is

Wellicht een goed idee voor de KCG om dit ook als gespreksonderwerp mee te nemen eind september.

Ook ik sluit me hier volledig bij aan.

Ik heb te horen gekregen dat het waarschijnlijk okt./nov. zal worden. 26 maart koopcontract getekent.

Levertijd zou eerst ongeveer 6 maanden zijn.

Dat wordt nu dus 7/8 maanden.

Ik wacht weliswaar nog niet zo lang als Harter en en nog velen anderen. Mocht het dus november worden dan het kenteken op jan.2012. Een goed idee om dat mee te nemen in het overleg van de KCG.

Besteld: X-cutive PlusPack 2.0 automaat, Panoramadak, Nav. Casa White.

Sterkte voor de wachtenden.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Eiiiiiiindelijk!

Deze morgen een bericht gehad van KIA dat de wagen geproduceerd is en dat hij binnen

twee en een halve week bij de dealer zou moeten zijn.

LAAT HET ONS HOPEN!!!Hopelijk geen ongevallen met trailers of appelgrote hagelstormen.

We kijken er echt naar uit :D:D

Voor zij die ook al lang wachten hopelijk krijgen jullie eerstdaags ook de verlossende mail

grtz Luc1

Link naar reactie
Delen op andere sites


@luc1

Van harte geproficiateerd ,

hopelijk krijg ik ook ooit eens een gunstige mail ; want de laatste , welke ik gekregen heb is echter nog altijd : " productiedatum werd vervroegd naar 8 september , dit echter nog altijd onder voorbehoud van wijzigingen in de planning van het fabriek " ? Dus na die datum wel nog een drietal weken vooraleer bij dealer .

Uw productiedatum was 15/08 als ik het goed heb , maar die was wel al bevestigd door fabriek zeker ?

Greetz Rooly

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik begin rustig aan zot te worden. Mensen die hun auto in februari hebben besteld , kunnen die al afhalen en de anderen zoals ik, die hun auto in januari of zelfs vroeger hebben besteld ,wachten nog altijd. Vandaag heb ik naar Brussel gebeld en zelfs de productiedatum is nog niet gekend en ik vraag me af of dat ik toevallig geen Ferrari heb besteld, want daar moet men één jaar wachten -haha-. :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites


name='Sage2011evoque' zei: de wachtijd nu was als je een sportage besteldt 1.5jaar

Dat gaan we toch niet menen, er zijn schifts bijgekomen en de verkoop blijft nu ongeveer gelijk of loopt zelfs iets terug met b.v. bijna 500 stuks (voor Ned )per maand .

Juist vanwege deze wachttijden heb ik er al 6 die deze auto niet gaan aanschaffen en zo vallen er toch weer enkelen af (indeze misschien een voordeel aan het worden)

En dan nog dat irritante gecommuniceer met dat bedrijf en zijn dealers, KIA HOUDT NIET VAN VAAG, luidt het in die reclame, neem me niet kwalijk, maar ik vindt het na een paar maanden in de praktijk heel erg vaag.

Dan hebben sommigen iets op te merken over de grote merken b.v. VW, nou dat is dan helemaal niets vergeleken met Kia, en die VW hebben toch iets meer auto's van hun merk rondrijden dan de firma Kia.

Link naar reactie
Delen op andere sites


de mijnen is in aankomst, ten laatste volgende week, vroeg aan dealer wat de wachtijd nu was als je een sportage besteldt 1.5jaar :huh: :huh: :huh:

greetzzz

Heb een beetje mijn bedenkingen bij deze uitspraak ...gemiddelde wachttijden blijken hier zo een beetje rond de 6 a 9 maanden (uitzonderingen daarbuiten gelaten).

En nu is dat plots 1.5 jaar ???En dit terwijl men produktie aan het opvoeren is en de vraag naar deze wagen over zn piek heen lijkt ??hmmm dry.gifdry.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites


@yoco

"En dit terwijl men produktie aan het opvoeren is en de vraag naar deze wagen over zn piek heen lijkt ??"

De vraag naar deze wagen is nog niet over zijn piek ; het is eenvoudig doordat de klanten afhaken wegens te lange wachttijden . Ik ken er persoonlijk al 4 die geopteerd hebben voor een ander merk , en dit enkel en alleen om die wachttijd .

@ kristof

"Ben benieuwd hoe de sportage eruit ziet i, na 7 maand wachten weet ik het niet echt meer! "

Proficiat ; uw geduld wordt eindelijk niet verder meer op de proef gesteld ; veel succes met de nieuwe boliede .

Greetz Rolly

Link naar reactie
Delen op andere sites


Vandaag dan ook maar eens een mailtje gestuurd naar KIA-Belgium. Het was inderdaad (logisch) te vroeg om naar de productiedatum te vragen.

Ik had echter nog een paar vragen waarop mijn dealer ook geen juist antwoord wist zoals verschil Sense en Sense+ en de reden waarom ik geen APS

kan bijbestellen op een auto die waarschijnlijk pas in januari 2012 gaat gefabriceerd worden. Ik heb nooit zo snel een nietszeggende reply op een mail ontvangen (3 minuten).

Helaas kan niemand mij blijkbaar antwoorden vermits ik weer terug naar de dealer verwezen word. Ik dan nog eens gemaild maar zonder antwoord ditmaal.

Besluit: Stel aub geen moeilijke (normale) vragen aan Kia Belgium :(

Geachte,

Spijtig genoeg kunnen wij geen productiedata voor begin 2012 bevestigen (met zekerheid); een datum is pas redelijk zeker 2 à 3 weken op voorhand. Voorlopig kunnen wij gewoon niet preciezer zijn.

Indien u uw bestelling wenst te wijzigen of meer informatie wilt over de verschillende modellen, dient u contact op te nemen met uw dealer.

Met vriendelijke groeten,

KIA Motors Belgium

Link naar reactie
Delen op andere sites


de mijnen is in aankomst, ten laatste volgende week, vroeg aan dealer wat de wachtijd nu was als je een sportage besteldt 1.5jaar :huh: :huh: :huh:

greetzzz

Heb een beetje mijn bedenkingen bij deze uitspraak ...gemiddelde wachttijden blijken hier zo een beetje rond de 6 a 9 maanden (uitzonderingen daarbuiten gelaten).

En nu is dat plots 1.5 jaar ???En dit terwijl men produktie aan het opvoeren is en de vraag naar deze wagen over zn piek heen lijkt ??hmmm dry.gifdry.gif

op de lijn waar de sportage extra zou gedraaid worden, wordt blijkbaar nu de i40 van hyndai gemaakt?? volgens dealer e

greetzzz

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo Allemaal,

Ik kan het wel van de daken schreeuwen..... :clap: :clap: :clap: !!!!!!!!!

Onze langverwachte auto is bij de dealer....YESSSSS !!!!!!

Kon wel huilen van blijdschap,niet dat we nou héél erg lang hebben gewacht,maar werd wel erg gedeprimeerd :huh: van alle berichten hier...

Wij hadden "onze" auto besteld op 13 april (was al bang voor deze datum...hihi).

En de afspraak was dat we hem september/oktober zouden krijgen,eerst zou het augustus/september zijn maar omdat ik toch liever de 1.6 GDI X-clusive had dan de 1.6 GDI X-cutive duurde het nog een maand langer..

Mijn partner had weliswaar 2 weken geleden gebeld en geëist dat we de auto voor 25 oktober wilde hebben,maar het schijnt dat ze écht niet weten wanneer de auto's geleverd gaan worden....

Tja....of dat echt zo is zullen we nooit weten,maar ik probeer ze te geloven....

Maar al met al.....hij is bij de dealer in Hoofddorp,en nu moeten we nog ongeveer 2 weken wachten voor de aanvraag van het kenteken,en voor het oppoetsen...

Ik kan niet wachten,ben trouwens benieuwd wat voor kenteken we gaan krijgen....ik heb steeds gezegd dat we met de letter s zouden gaan krijgen....weet iemand met welke letter ze nu bezig zijn..heb gisteren met de letters RST gezien...of zijn ze toch al bij de letter S...???

Als iemand het weet hoor ik het graag,niet dat het nou van levensbelang is...maar toch..vind het gewoon leuk...

Zodra we hem hebben zet ik hem op de site.....

Ben helemaal verliefd op die auto...Hmmm Love at first site.. :wub:

Liefs Claud

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gefeliciteerd Claudia, veilige kilometers gewenst :D

Ik vraag mij wel af waarom wij in België een veel langere wachttijd hebben dan in Nederland?

Hoeveel kopers wachten hier al sinds januari en de mijne is amper 3 weken na die van Claudia besteld

en ik moet nog minstens tot februari wachten. Wat een rare situatie toch :(

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo Allemaal,

Ik kan het wel van de daken schreeuwen..... :clap: :clap: :clap: !!!!!!!!!

Onze langverwachte auto is bij de dealer....YESSSSS !!!!!!

Kon wel huilen van blijdschap,niet dat we nou héél erg lang hebben gewacht,maar werd wel erg gedeprimeerd :huh: van alle berichten hier...

Wij hadden "onze" auto besteld op 13 april (was al bang voor deze datum...hihi).

En de afspraak was dat we hem september/oktober zouden krijgen,eerst zou het augustus/september zijn maar omdat ik toch liever de 1.6 GDI X-clusive had dan de 1.6 GDI X-cutive duurde het nog een maand langer..

Mijn partner had weliswaar 2 weken geleden gebeld en geëist dat we de auto voor 25 oktober wilde hebben,maar het schijnt dat ze écht niet weten wanneer de auto's geleverd gaan worden....

Tja....of dat echt zo is zullen we nooit weten,maar ik probeer ze te geloven....

Maar al met al.....hij is bij de dealer in Hoofddorp,en nu moeten we nog ongeveer 2 weken wachten voor de aanvraag van het kenteken,en voor het oppoetsen...

Ik kan niet wachten,ben trouwens benieuwd wat voor kenteken we gaan krijgen....ik heb steeds gezegd dat we met de letter s zouden gaan krijgen....weet iemand met welke letter ze nu bezig zijn..heb gisteren met de letters RST gezien...of zijn ze toch al bij de letter S...???

Als iemand het weet hoor ik het graag,niet dat het nou van levensbelang is...maar toch..vind het gewoon leuk...

Zodra we hem hebben zet ik hem op de site.....

Ben helemaal verliefd op die auto...Hmmm Love at first site.. :wub:

Liefs Claud

gisteren de onze opgehaald 1.6 exclusive,kenteken is rzt-,gek dat je kenteken moet worden aangevraagd kia levert ze direct af,hij kwam bij ons mee

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op http://www.rdw.nl kan je het laatst gereserveerde kenteken zien.

Overigens kan je ze nog niet dezelfde dag online opvragen, maar pas als ie op naam gezet wordt geloof ik. Weet niet precies hoe de procedure daarin werkt.

Marcel

Ik kreeg destijds niet de meest recentste, omdat ze meestal in bulk worden aangevraagd bij het RDW. Dus staar je niet blind op de laatste combinaties.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...