Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Beste forum-lezers

Zoals sommigen onder jullie wellicht weten ben ik 1 van de gelukkigen die na 4,5 maanden wachten het goede nieuws kreeg van zijn dealer dat de auto binnen was.

Dat was gisteren (di 7/06) het geval. Er werd ook bij verteld dat men reeds bezig was met de trekhaak te monteren. We hebben nl. een vertikaal afneembare besteld zodat er niets aan de bumpers hoeft te gebeuren. Trekhaak afnemen, stopcontact wegklappen en klaar is kees... niets meer te zien.

Het spreekt voor zich dat ik vanavond na het werk eens wou gaan kijken naar onze nieuwe bolide.

Ik werd vriendelijk ontvangen door onze verkoper en hij nam me direct mee naar het afgesloten plein achter de garage.

Mijn eerste gedacht was: "jammer dat ie niet binnen staat"

Na even zoeken - want het plein stond goed vol, niet allemaal met SP3's natuurlijk, maar toch een stuk of 3 zwarte - vonden we wat we zochten, want de dakdragers (die we er gratis bij onderhandeld hebben) stonden er al op gemonteerd. (van die zwarte - ik had liever de alu-kleurige gehad... maar ja, een gegeven paard mag je niet in de mond kijken hé)

Man... ik moet zeggen, bij de eerste aanblik moest ik toch even slikken !!! blink.gif

Het was precies of de wagen had al een paar duizend Km gebold...

Overal matte vlekken op het chassis en op de koplampen. De wagen lag vol zand... De zwarte kunststof strook beneden de voorruit (waar de ruitenwissers zich bevinden), daar kon je de kleur bijna niet van herkennen van het zand.

Mijn hemel, was dat even schrikken !ohmy.gif Gelukkig zat er plastic bescherming op de deurgrepen en zittingen, of ik had gedacht dat het om een occasie ging.

Ik heb meteen gevraagd aan de verkoper of dat normaal was? Volgens hem wel... hij had er al andere zien toekomen die achteraf mooi stonden te blinken in de toonzaal stelde hij mij gerust.

Helemaal gerust ben ik er toch niet in, maar ook de dealer verzekerde me dat alles in orde zou komen.

2de domper was de trekhaak, volgens mij een misser van de plaatsers:

Zoals ik al vermeldde hadden we een type gevraagd dat je kon uitnemen en waarvan achteraf niets meer te zien was. Staat zo op de bestelbon en hebben we ook genoeg voor betaald.

Nu, terwijl we naar de vuilste nieuwe SP3 ooit staan te kijken geeft de verkoper met rode wangen toe dat ze een ander type trekhaak gemonteerd hebben, horizontaal afneembaar, omdat ze 'dachten' dat ik die trekhaak nodig heb op reis (wat dus helemaal het geval niet is) en dat ze maar een klein stukje uit de bumper hebben moeten zagen (slik !) en dat hij beseft dat het dat niet was dat we gevraagd hadden en dat we -als we dat wilden - een andere bumper en trekhaak zouden krijgen als er iemand anders met een zwarte SP3 een horizontale trekhaak zou bestellen. blink.gifunsure.gifsad.gifhuh.gifdry.gifohmy.gif

Kan je je dat voorstellen...? Een misser van hen, en wij zouden moeten wachten tot er iemand anders een trekhaak besteld! No way !!!!

Dat heb ik direct aan de verkoper duidelijk gemaakt. Dan moeten ze maar een volledig nieuwe bumper laten afkomen van de fabriek !

Zaterdag wordt dat zéker haarfijn op de factuur geplaatst.

... en als de vlekken in de lak er niet uit zijn neem ik hem niet mee. De cheque gaat dan terug op zak, en al moet ik nog een paar maanden wachten, de SP3 zoals ik die besteld heb zullen ze afleveren!

Maar misschien maak ik mij teveel zorgen en komt alles toch nog goed.

Afwachten dus tot zaterdag... maar ik moet zeggen dat er nog enkele slapeloze nachten zullen volgen!

jullie ietwat ontgoochelde nieuwe SP3-collega

PS. De wachtenden moeten zich daar niet door laten ontmoedigen hé ! De 2 andere SP3's zagen er toch wat beter uit...wink.gif

Geplaatst

Beste forum-lezers

Zoals sommigen onder jullie wellicht weten ben ik 1 van de gelukkigen die na 4,5 maanden wachten het goede nieuws kreeg van zijn dealer dat de auto binnen was.

Dat was gisteren (di 7/06) het geval. Er werd ook bij verteld dat men reeds bezig was met de trekhaak te monteren. We hebben nl. een vertikaal afneembare besteld zodat er niets aan de bumpers hoeft te gebeuren. Trekhaak afnemen, stopcontact wegklappen en klaar is kees... niets meer te zien.

Het spreekt voor zich dat ik vanavond na het werk eens wou gaan kijken naar onze nieuwe bolide.

Ik werd vriendelijk ontvangen door onze verkoper en hij nam me direct mee naar het afgesloten plein achter de garage.

Mijn eerste gedacht was: "jammer dat ie niet binnen staat"

Na even zoeken - want het plein stond goed vol, niet allemaal met SP3's natuurlijk, maar toch een stuk of 3 zwarte - vonden we wat we zochten, want de dakdragers (die we er gratis bij onderhandeld hebben) stonden er al op gemonteerd. (van die zwarte - ik had liever de alu-kleurige gehad... maar ja, een gegeven paard mag je niet in de mond kijken hé)

Man... ik moet zeggen, bij de eerste aanblik moest ik toch even slikken !!! blink.gif

Het was precies of de wagen had al een paar duizend Km gebold...

Overal matte vlekken op het chassis en op de koplampen. De wagen lag vol zand... De zwarte kunststof strook beneden de voorruit (waar de ruitenwissers zich bevinden), daar kon je de kleur bijna niet van herkennen van het zand.

Mijn hemel, was dat even schrikken !ohmy.gif Gelukkig zat er plastic bescherming op de deurgrepen en zittingen, of ik had gedacht dat het om een occasie ging.

Ik heb meteen gevraagd aan de verkoper of dat normaal was? Volgens hem wel... hij had er al andere zien toekomen die achteraf mooi stonden te blinken in de toonzaal stelde hij mij gerust.

Helemaal gerust ben ik er toch niet in, maar ook de dealer verzekerde me dat alles in orde zou komen.

2de domper was de trekhaak, volgens mij een misser van de plaatsers:

Zoals ik al vermeldde hadden we een type gevraagd dat je kon uitnemen en waarvan achteraf niets meer te zien was. Staat zo op de bestelbon en hebben we ook genoeg voor betaald.

Nu, terwijl we naar de vuilste nieuwe SP3 ooit staan te kijken geeft de verkoper met rode wangen toe dat ze een ander type trekhaak gemonteerd hebben, horizontaal afneembaar, omdat ze 'dachten' dat ik die trekhaak nodig heb op reis (wat dus helemaal het geval niet is) en dat ze maar een klein stukje uit de bumper hebben moeten zagen (slik !) en dat hij beseft dat het dat niet was dat we gevraagd hadden en dat we -als we dat wilden - een andere bumper en trekhaak zouden krijgen als er iemand anders met een zwarte SP3 een horizontale trekhaak zou bestellen. blink.gifunsure.gifsad.gifhuh.gifdry.gifohmy.gif

Kan je je dat voorstellen...? Een misser van hen, en wij zouden moeten wachten tot er iemand anders een trekhaak besteld! No way !!!!

Dat heb ik direct aan de verkoper duidelijk gemaakt. Dan moeten ze maar een volledig nieuwe bumper laten afkomen van de fabriek !

Zaterdag wordt dat zéker haarfijn op de factuur geplaatst.

... en als de vlekken in de lak er niet uit zijn neem ik hem niet mee. De cheque gaat dan terug op zak, en al moet ik nog een paar maanden wachten, de SP3 zoals ik die besteld heb zullen ze afleveren!

Maar misschien maak ik mij teveel zorgen en komt alles toch nog goed.

Afwachten dus tot zaterdag... maar ik moet zeggen dat er nog enkele slapeloze nachten zullen volgen!

jullie ietwat ontgoochelde nieuwe SP3-collega

PS. De wachtenden moeten zich daar niet door laten ontmoedigen hé ! De 2 andere SP3's zagen er toch wat beter uit...wink.gif

Wat een ramp!

Ik heb echt met jullie te doen...

En ik voel me er zelf ook niet echt lekker bij, wetende dat ik ook een zwarte besteld heb bij de zelfde dealer.

Ik heb wel geen trekhaak besteld.

Dit is toch wel geen goeie reclame.

Ik hoop dat ik de mijne niet hoef aan te treffen in zo'n staat.

Weet je of er tussen die 2 andere zwarte, een 2.0 crdi Evogue stond?

Ik weet al wat ik het eerst zal bekijken als ik mijne ga afhalen? De achterbumper ;)

Geplaatst

'smetjesmee'

ik begrijp zeker je gemoeds toestand, maar maak je over dat vuile aanzicht niet al te druk,

tijdens het transport van de afgelopen dagen is het op het traject vanaf fabriek naar hier noodweer geweest.

Ik ken traject en dat gaat nogal wat kilometers door open vlakten waar ware zandstormen kunnen ontstaan en zeker na een droge periode zoals afgelopen

weken en hier ook nog een paar regenbuien erover dat wil wel hoor.

Kijk wel even of hij met veel gevoel mooi is schoongemaakt (de kleine krasjes die kunnen ontstaan) als dat een beetje vlug en slordig is beetgepakt.

Zie je snel genoeg als het zonnetje erop schijnt.

Trekhaak is ook gewoon slordigheid, punt.

Neemt waarschijnlijk nog niks weg bij je gevoel wat je nu hebt maar wilde dit toch even kwijt aan jouw adres.

Gewoon lekker slapen des te scherper ben je als je hem echt gaat halen.

Grtz Kialoog.

Geplaatst

smetjesmee

Mijn eerste aanblik van mijn auto bij de dealer (eind 11/2010) was met 20cm hard geworden sneeuw.

Dat gaat met dooien ook lekker tekeer.

Ik zie er niks van terug.

Hey, het is een..........AUTO en tegen een beetje zand, sneeuw en meer moet het kunnen.

Die rukpukkel en bumper mogen ze fijn op eigen kosten herstellen.

Geen stresssssssssssssssssss

Het komt goed..

Geplaatst

Ik kan niet klagen van de dealer(behalve dat ze niet hadden gezegd dat ze weg gingen uit Eke maar dat is ondertussen ook al opgelost).Zeker de hoofdverkoper met wie ik alles heb afgehandeld was een fijne man.Had er zelfs nog matjes ingelegd zonder dat ik het moest vragen of betalen.Ik heb mijn wagen wel de eerste maal gezien toen ik hem ging afhalen.Die stond mooi te blinken :D .Ik denk dat het bij jou ook wel het geval zal zijn.Alleen het probleem met de bumper en trekhaak zou ik ook niet pikken en hun voor laten zorgen dat dit in orde komt.Als dit in orde is kan je evenwel genieten van je nieuwe Sportage zoals de meeste anderen hier op het forum.Dus laat je niet direct ontmoedigen ;) .

Geplaatst

Bedankt iedereen voor de troostende woorden.

Intussen hebben wij er een nachtje op geslapen, maar er blijft er toch een raar gevoel hangen.

Waar we zó naar uitkeken is in 1 klap veranderd in een stresserende situatie.

Nu, wat de lak betreft, daar reken ik wel op dat die in orde komt.

De bumper zal een ander paar mouwen zijn.

Ik had in mijn betoog de reden niet vermeld dat men er een ander type trekhaak op gemonteerd heeft: blijkbaar is er een enorme wachttijd voor de vertikaal afneembare.

Da's nog geen reden om er een andere op te plaatsen hé... Ik heb dan ook aan de dealer en de verkoper duidelijk gemaakt dat ze mij maar moesten opgebeld hebben.

Volgens mij is het een foutje van de techniekers, maar dat zullen we nooit zeker weten.

In ieder geval zijn we weer een dag verder en ben ik van plan om een mail of brief te sturen aan de dealer met mijn verwachtingen:

1. een auto met lakwerk in onberispelijke staat.

2. binnen de zoveel tijd een nieuwe bumper en trekhaak zoals op de bestelbon. Ik weet nog niet welke termijn ik daar zou opplakken? Liefst zo vlug mogelijk natuurlijk.

PS. Misschien een rare vraag, maar kan ik wachten met betalen (en dus ook afhalen) tot de wagen in orde is...?

grtz, Kurt

Geplaatst

Smetjesmee (Kurt),

Je betaald volgens mij als je hem afneemt.

Zoals jij schrijft staat alles duidelijk op papier, daardoor sta je in je recht.

Als je perse wilt dat de bumper en de trekhaak zo gemonteerd wordt als afgesproken moeten ze daarmee akkoord gaan.

Je kunt wachten tot zaterdag als hij klaar staat.

Bekijk hem dan goed of alles is zoals het hoort, eventueel met de verkeerde trekhaak en dan moet je voor je zelf de knoop doorhakken.

Je moet dan duidelijke afspraken maken met de dealer.

1. Niet accepteren.

2. Laten staan en wachten tot alles zo gemaakt is als afgesproken.

3. Meenemen en later zo laten maken als afgesproken, uit je verhaal blijkt die trekhaak moeilijk leverbaar is. Het zou dus kunnen zijn dat er een nieuwe bumper geplaatst wordt en de trekhaak nog niet aanwezig is.

4. Meenemen zoals hij nu is maar dan wel iets van de totaal prijs af of wat extra's erbij.

Je hebt nu naar mijn mening een goede onderhandelings positie

Ik heb zelf een horizontale afneembare trekhaak en als de haak in de kofferbak ligt zie je de doos en het kapje. Mij stoort het niet.

Alleen vind ik het vreemd dat ze de wagen niet eerst gewassen hebben voordat ze de trekhaak en de dakdragers er op hebben gezet.

Of is deze vanaf fabriek er op gezet? Denk het eigenlijk niet.

Of is hij zo vuil op het afgesloten plein achter de garage geworden.

Geplaatst

@smetjesmee

Hopelijk raakt het probleem met uw trekhaak zo spoedig mogelijk opgelost - dealer moet overeenkomst naleven toch , dus nieuwe bumper en trekhaak opzetten .

Anderzijds mogen we , degenen die al aan het wachten zijn toch tevreden zijn , want hebt U de nieuwe prijzen al eens bezien ? Voor de " Sense " ( vroeger Evogue ) is het sinds mijn bestelling al 1310€ meer ; ik weet niet of deze prijsstijging ook zo groot is met de " Fusion " of " Lounge " versie .

Maar al bij al is dit een heel pak meer , dus blij dat we bij de eersten waren , ook al duurt het wachten nog zo lang .

Wie hem nu besteld zit volgens mijn dealer met wachttijden van 12 à 13 maand ????

Dus hopelijk is ie mooi gepoetst en kan je vlug de baan op ; succes !

Greetz Rolly

Geplaatst

Als je perse wilt dat de bumper en de trekhaak zo gemonteerd wordt als afgesproken moeten ze daarmee akkoord gaan. --> denk ik ook

Je moet dan duidelijke afspraken maken met de dealer.

1. Niet accepteren. --> ik weet niet of dit juridisch mogelijk is?

2. Laten staan en wachten tot alles zo gemaakt is als afgesproken. --> Probleem is dat dit lang kan duren, en we wachten al zo lang...

3. Meenemen en later zo laten maken als afgesproken, uit je verhaal blijkt die trekhaak moeilijk leverbaar is. Het zou dus kunnen zijn dat er een nieuwe bumper geplaatst wordt en de trekhaak nog niet aanwezig is. --> is naar mijn gevoel de beste optie voor ons. Zelfs met nieuwe bumper erop kunnen we wel een tijdje wachten op een trekhaak.

4. Meenemen zoals hij nu is maar dan wel iets van de totaal prijs af of wat extra's erbij. --> zullen we niet doen. De trekhaak zou ons iedere keer weer storen.

Je hebt nu naar mijn mening een goede onderhandelings positie

Alleen vind ik het vreemd dat ze de wagen niet eerst gewassen hebben voordat ze de trekhaak en de dakdragers er op hebben gezet. --> idem

Of is deze vanaf fabriek er op gezet? Denk het eigenlijk niet. --> neenee, werd hier bij de dealer gedaan.

Of is hij zo vuil op het afgesloten plein achter de garage geworden. --> dan zouden al die andere wagens ook zo vuil geworden zijn...

Tnx voor de tips bowie97!

Geplaatst

Hey Smetjesmee,

oeioei ik kan me helemaal inleven met jou situatie !!!!!!!!!

ivm dat zand: dat zal wel komen van op het parkeerterrein bij de fabriek. Dat kan gerust zijn. Alleen moet de verdeler dat zo snel mogelijk afspuiten met water!!!!!! Dus niet wrijven hé, anders heb je krassen !!!!

Die plekken op het koetswerk.......???? Hopelijk is dit geen remvloeistof of geen hydroliek olie.....!!!!(camion transport voitures)

En met die trekhaak amaai .............je hebt groot gelijk dat je het been stijf houd. Das een boeresmesse die dit probeerde te monteren!!!!

Pffff we zijn er zelf niet goed van!!!! Amai, moeten we zo de laatste weken afwachten.....!!!!! en we hebben ook enen met een trekhaak besteld!!!

Indien er geen oplossing komt, publiceren op facebook hé!!!! Eerst een mailke naar de invoerder en bij geen deftig antwoord publiceren op het net!

De wagen kost genoeg.

mvg Benny

Geplaatst

Kurt,

Die hele toestand is sneu voor jou. Uit je enthousiaste commentaren op dit forum mag blijken dat je sterk uitkeek naar de levering van je Sportage. De levering van zo een wagen zou een feest moeten zijn en niet een bron van ergernis.

Dat de auto niet mooi gepresenteerd werd is niet aangenaam maar dat lijkt mij snel verholpen. De trekhaak is andere koek. Niet betalen lijkt mij zeker mogelijk want er wordt niet geleverd wat je besteld hebt. Het risico bestaat dan dat je lang kan wachten voor het in orde is gebracht. Blijkbaar wil men het oplossen door deze auto te verkopen en voor jou een nieuwe te bestellen. Wanneer je wel betaald dan is de vraag wanneer het in orde gebracht zal worden. Een hoge prioriteit zal dit niet hebben voor de garage.

Het is te begrijpen wanneer men je een trekhaak aanbiedt die je niet besteld hebt dat je eerste reactie is: "no way". Ik zou het even laten rusten en eens terug gaan kijken wanneer de wagen netjes geprensenteerd wordt. Misschien valt het wel mee en kan je mooie compensatie bekomen. Een zoals dat meestal gaat in het leven zal ook hier de soep niet zo heet gegeten worden als ze wordt opgediend.

Geplaatst

Het is inderdaad balen dat je de auto zo moet aantreffen, maar zoals al meerdere keren is gezegd als hij eenmaal gepoetst is geeft het een heel ander gevoel.

Wat betreft de trekhaak vind ik een heel raar verhaal. Ook ik heb een afneembare trekhaak besteld en vanmiddag de dealers eens gebeld met de vraag hoe dit nu wordt gemonteerd.

Het is in principe niet nodig om een uitsparing te maken in de bumper om de trekhaak te plaatsen is natuurlijk ook een heel raar gezicht als je de trekhaak afneemt en dan met een gat in je bumper rond moet rijden. Mocht er toch iets met de bumper nodig zijn dan is dit minimaal en is dit niet zichtbaar omdat het aan de onderkant van de wagen zit. Ik heb nu met hem de afspraak gemaakt dat op het moment dat de wagen binnen is en voor dat ze aan de montage beginnen ik graag even gebeld wil worden om de montage zelf mee te maken. Lijkt me een beetje kansloos dat ze zo maar de bumper in stukken gaan lopen zagen. :angry:

Daarnaast verklaarde de dealer ook nog dat dit natuurlijk niet het geval is zeker wanneer je een wagen later weer inruilt kan dit tot problemen leiden. Niet iedereen wil graag een trekhaak toch als je hem niet nodig hebt tenzij je een lastige vrouw hebt. :lol:

Geplaatst

bennycortina, Questor

Bedankt voor de steun mannen.

Geplaatst

Het is inderdaad balen dat je de auto zo moet aantreffen, maar zoals al meerdere keren is gezegd als hij eenmaal gepoetst is geeft het een heel ander gevoel.

Wat betreft de trekhaak vind ik een heel raar verhaal. Ook ik heb een afneembare trekhaak besteld en vanmiddag de dealers eens gebeld met de vraag hoe dit nu wordt gemonteerd.

Het is in principe niet nodig om een uitsparing te maken in de bumper om de trekhaak te plaatsen is natuurlijk ook een heel raar gezicht als je de trekhaak afneemt en dan met een gat in je bumper rond moet rijden. Mocht er toch iets met de bumper nodig zijn dan is dit minimaal en is dit niet zichtbaar omdat het aan de onderkant van de wagen zit. Ik heb nu met hem de afspraak gemaakt dat op het moment dat de wagen binnen is en voor dat ze aan de montage beginnen ik graag even gebeld wil worden om de montage zelf mee te maken. Lijkt me een beetje kansloos dat ze zo maar de bumper in stukken gaan lopen zagen. :angry:

Daarnaast verklaarde de dealer ook nog dat dit natuurlijk niet het geval is zeker wanneer je een wagen later weer inruilt kan dit tot problemen leiden. Niet iedereen wil graag een trekhaak toch als je hem niet nodig hebt tenzij je een lastige vrouw hebt. :lol:

Ik kan aannemen dat ze de wagen piekfijn kunnen opkuisen, maar het doet toch geen deugd hem in zo'n staat aan te treffen.

Wat die trekhaak betreft: ik denk het volgende ('t is maar giswerk hé)

Men wist dat wij niets vanonder de bumper willen zien komen als de trekhaak er niet opzit.

Aangezien de vertikaal afneembare in backorder staat nemen ze dan maar een horizontaal afneembare, en die plaatsen ze zo hoog mogelijk om het koppelstuk toch maar niet te laten zien.

Daarom denk ik dat ze een stuk uit de bumper gezaagd hebben. Kan mis zijn hoor...

Helemaal goed heb ik het niet bekeken wegens te ontgoocheld.

... en gelukkig is mijn vrouw maar 'af en toe' lastig laugh.giflaugh.gif

Geplaatst

Das inderdaad balen,u auto zo zien,ik ga ook een afneembare trekhaak monteren maar ik wist niet dat er 2 soorten waren? Mijn dealer heeft daar niks van gezegd. Nu nog een vraagske kunt ge een afneembare trekhaak combineren met de skidplates?

Geplaatst

Vandaag heb ik trouwens een brief gericht aan de dealer (via mail naar de verkoper)

Het werd een vriendelijke doch kordate brief waarin ik de 2 mankementen aanhaal en een oplossing verwacht.

Ik heb trouwens vermeld dat ik de brief enkel schreef om iets op papier te hebben dat ooit nuttig zou kunnen zijn, én dat ik het vertrouwen in hen zeker behield.

Wat de trekhaak betreft heb ik hen tot 1/07 gegeven om dit in orde te brengen. Dit lijkt me niet overdreven aangezien ze deel uitmaken van een grotere groep en elders nog een Kia-garage hebben.

We vertrekken op 16/07 op reis en ik wil de wagen graag eerst 14 dagen inrijden.

De verkoper reageerde via mail dat hij ontgoocheld was en dat hij vond dat het wederzijds vertrouwen geschonden was.

Hij zou beter moeten weten want ik vond en vind hem nog steeds een toffe kerel. Dit heb ik hem dan ook geantwoord.

Als er trouwens iemand ontgoocheld mag zijn denk ik wel dat wij dat zijn.

Zijn baas (de dealer) heb ik opgebeld om 18u om even naar zijn reactie te peilen, maar volgens een medewerker was hij er even niet.

Ik heb m'n GSM-nr. gegeven, maar heb tot nu toe nog niets gehoord.

Wellicht belt ie morgen...

Jammer dat er zo'n reactie komt... er staan nochtans geen verwijten in mijn brief.

De staat waarin de wagen van het transport komt valt hen niet te verwijten, en het probleem van de trekhaak kan ook opgelost worden.

In denk dat het mijn volste recht is om die zaken op papier te zetten...

Even laten bezinken... morgen bekijkt men het misschien eens van mijn kant en komt er een totaal andere reactie.

Geplaatst

Das inderdaad balen,u auto zo zien,ik ga ook een afneembare trekhaak monteren maar ik wist niet dat er 2 soorten waren? Mijn dealer heeft daar niks van gezegd. Nu nog een vraagske kunt ge een afneembare trekhaak combineren met de skidplates?

Misschien wel als het zo'n verticaal afneembare is.

Die moet je ontgrendelen en gewoon naar beneden laten zakken.

Het 'gat' zit volledig weg onder de bumper en de fiche klapt weg.

Geplaatst

Misschien wel als het zo'n verticaal afneembare is.

Die moet je ontgrendelen en gewoon naar beneden laten zakken.

Het 'gat' zit volledig weg onder de bumper en de fiche klapt weg.

Dit is ook de oplossing die ik graag wenst. Dat is toch ook min of meer de reden dat je voor een afneembare trekhaak kiest dat wanneer je hem er afhaalt je er niets meer van ziet. met een horizontale constructie blijf je altijd een soort van gat zien of een gat met daarover heen een afdekplaatje of kapje.

Geplaatst

Korte update:

Net mail gehad van de dealer. Echt een man op zijn plaats.

Hij begrijpt ons standpunt volledig en zal er alles aan doen om de problemen op te lossen.

Er zal zo vlug mogelijk gekeken worden om de bumper eraf te halen van de eerstvolgende zwarte stockwagen met sensoren (want die zitten erop!)

Hij kon niet garanderen dat dit nog voor ons verlof zou zijn maar dan toch zeker kort daarna.

Gratis vervangwagen tijdens de ruilbeurt is ook geen probleem.

...en hij heeft beloofd dat ie zaterdag zal staan blinken!!! laugh.gif

Ben al heel wat optimistischer... tongue.gif

Heb hem dan ook bedankt in mijn antwoord en nogmaals gezegd dat wij alle vertrouwen in hem behouden.

Meer kan ik niet doen hé...

Geplaatst

Smetjesmee ,

Mijns inziens kan U uw wagen perfekt opgepoetst meenemen , en het bedrag ter waarde van de afneembare trekhaak achterhouden tot dit probleem opgelost is , er er wel degelijk een vertikaal afneembare afgeleverd en opgezet is ;

ik had destijds ook een bedrag ter waarde van licht metalen velgen achtergehouden bij de aflevering van één van mijn voorgaande wagens , wel in overleg met de verkoper toendertijd ; omdat de juiste niet geleverd waren ; dit heeft toen de zaak wel bespoedigd en in de kortste keren werden de juiste afgegeleverd zodat de afrekening dan ook snel kon plaatsvinden .

Alles komt op zijn pootjes terecht , maar zo houd U iets achter de hand .

Greetz Rolly

Geplaatst

Korte update:

Net mail gehad van de dealer. Echt een man op zijn plaats.

Hij begrijpt ons standpunt volledig en zal er alles aan doen om de problemen op te lossen.

Er zal zo vlug mogelijk gekeken worden om de bumper eraf te halen van de eerstvolgende zwarte stockwagen met sensoren (want die zitten erop!)

Hij kon niet garanderen dat dit nog voor ons verlof zou zijn maar dan toch zeker kort daarna.

Gratis vervangwagen tijdens de ruilbeurt is ook geen probleem.

...en hij heeft beloofd dat ie zaterdag zal staan blinken!!! laugh.gif

Ben al heel wat optimistischer... tongue.gif

Heb hem dan ook bedankt in mijn antwoord en nogmaals gezegd dat wij alle vertrouwen in hem behouden.

Meer kan ik niet doen hé...

Kurt,zo zie je dat je het best eerst probeert met beleefd te zijn.Als dit een serieus iemand is ziet hij ook dat ze de afspraken niet zijn nagekomen.Best dat je het vroeger hebt gezien dan wanneer je de wagen zou gaan ophalen.Nu was het een gehele ontgoocheling omdat hij er ook niet uitzag.Bij het normale ophalen zou hij anders geblonken hebben en viel de trekhaak misschien minder op(alhoewel een gat in je bumper is nooit leuk :( ).

In ieder geval zal je toch nog met plezier je wagen kunnen ophalen en ik denk dat de dealer wel te vertrouwen is.Voor hem is het toch ook geen goede reclame.

Geplaatst

het bedrag ter waarde van de afneembare trekhaak achterhouden tot dit probleem opgelost is

Goeie tip rollyturbo. Ik denk dat ik het zo doe.

Voor hem is het toch ook geen goede reclame.

Het zou idd. geen goeie reclame geweest zijn moest hij niet zo correct geweest zijn.

Gisterenavond 23u20 stuurde hij nog een heel vriendelijke mail met zijn blackberry.

Hoeveel zouden er dat doen...?

Ik denk wel dat we morgen trots huiswaarts zullen keren...wink.gif

Geplaatst

Het is onterecht om te zeggen dat het vertrouwen geschonden is zoals de verkoper u liet weten.

Ik maak uit u bericht aan hun nergens op dat er geen vertrouwen meer zou zijn.

Dat slaat dus nergens op.

Verder hadden ze het probleem met de trekhaak direct moeten oplossen.

Het zou hun sieren niet te wachten tot na de vakantie maar te zorgen dat een zaterdag als de auto wordt opgehaald deze tip top in orde is incl de goede trekhaak en zoals eerder was afgesproken.

Als dit een zaterdag allemaal geregeld is als u de auto ophaalt houd u daar ongetwijfeld een positiever gevoel aan over dan u nu nog langer te laten wachten. Als er dan ook nog een bosje bloemen aan mevrouw wordt overhandigd met de excuses dan kan u dag niet meer stuk.

Ik hoop dat het zo zal lopen en dat u bij het ophalen een fijne zaterdag zal hebben en dat het leed snel vergeten zal zijn.

Groet,

vand.m

Geplaatst

Dat de auto vuil is van het transport is heel normaal, de trekhaak is gewoon een domme fout.

Vraagje: dealer is Novoto Roeselare toevallig?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...