2011-sportage Geplaatst 13 Juni, 2011 Geplaatst 13 Juni, 2011 Thule trekhaak met afneembaar kogel inclusief kabelset, deze trekhaak is niet te gebruiken in combinatie met een achter skidplate. Bovenstaande staat op de kia site nu heb ik wel deze trekhaak en heb ook de skidplate maar ik vraag me af waarom deze niet te plaatsen is met skidplate. Weet iemand waarom deze trekhaak niet in combi kan met skidplate ????????? Quote
harter Geplaatst 13 Juni, 2011 Geplaatst 13 Juni, 2011 Thule trekhaak met afneembaar kogel inclusief kabelset, deze trekhaak is niet te gebruiken in combinatie met een achter skidplate. Bovenstaande staat op de kia site nu heb ik wel deze trekhaak en heb ook de skidplate maar ik vraag me af waarom deze niet te plaatsen is met skidplate. Weet iemand waarom deze trekhaak niet in combi kan met skidplate ????????? Wellicht dat het met maatvoering te maken heeft. Iets anders kan ik niet bedenken. Quote
Smart Geplaatst 13 Juni, 2011 Geplaatst 13 Juni, 2011 Er moet dan in de skidplate gezaagd worden.....? Te weinig (tussen)ruimte met skidplate voor het plaatsen van de afneembare kogel? Bij mij in de Venga is ook in de bumper gezaagd om de afneembare kogel te kunnen plaatsen. Daarnaast is mijn 13-polige stekker ook nog wegklapbaar in de bumper. Quote
ludwig001 Geplaatst 13 Juni, 2011 Geplaatst 13 Juni, 2011 hoi ,heb vrijdag ook gaan horen voor een afneembare trekhaak te plaatsen als mijn sportage er is en men wist te zeggen dat er een klein stukje uit de bumper moet gezaagd worden dus zullen ze in de skidplate ook moeten gaan zagen zeker Thule trekhaak met afneembaar kogel inclusief kabelset, deze trekhaak is niet te gebruiken in combinatie met een achter skidplate. Bovenstaande staat op de kia site nu heb ik wel deze trekhaak en heb ook de skidplate maar ik vraag me af waarom deze niet te plaatsen is met skidplate. Weet iemand waarom deze trekhaak niet in combi kan met skidplate ????????? Quote
smetjesmee Geplaatst 13 Juni, 2011 Geplaatst 13 Juni, 2011 Thule heeft ook een wegklapbare trekhaak in z'n gamma. Prijs weet ik niet, en ook niet of die past op de SP3. Ziet er anders wel handig uit: http://youtu.be/bF-qahBInZ0 Quote
harter Geplaatst 13 Juni, 2011 Geplaatst 13 Juni, 2011 Thule heeft ook een wegklapbare trekhaak in z'n gamma. Prijs weet ik niet, en ook niet of die past op de SP3. Ziet er anders wel handig uit: http://youtu.be/bF-qahBInZ0 Welk merk trekhaak heb jij dan aangekocht? Dit is toch een verticaal afneembare en past die trekhaak dan perfect op de SP3? Ook ik heb een afneembare trekhaak besteld en ben ook erg benieuwd hoe dit er uit gaat zien Quote
rollyturbo Geplaatst 13 Juni, 2011 Geplaatst 13 Juni, 2011 Hallo , geplukt van site kia.nl bij sportage acessoires hetgeen volgt ; zie zelf maar eens naar de site : Er staan zelfs foto's bij Deze is dewelke ik alvast besteld heb , hopelijk en afgaande op de foto's ziet het er m.i. goed uit . Thule trekhaak met afneembaar kogel inclusief kabelset, deze trekhaak is niet te gebruiken in combinatie met een achter skidplate. Met deze trekhaak kunt u uw Sportage ook gebruiken voor het trekken van een aanhang-wagen, caravan of trailer. Bovendien kunt u er eenvoudig een fietsendrager op monteren. Prijs € 819,00 incl. montage.trekhaak : Onderdeelnummer : 3W281ADE01 met 7 Polige kabelset met uitschakelbare parkeerhulp : 3W620ADE00CP € 879,00 incl. montage. trekhaak : Onderdeelnummer : 3W281ADE01 met 13 polige kabelset met uitschakelbare parkeerhulp : 3W621ADE00CP Greetz Rolly Quote
rollyturbo Geplaatst 13 Juni, 2011 Geplaatst 13 Juni, 2011 Hallo , hier fotooken van bovenstaande Thule vertikaal afneembare trekhaak in bijlage Greetz Rolly Quote
smetjesmee Geplaatst 14 Juni, 2011 Geplaatst 14 Juni, 2011 Welk merk trekhaak heb jij dan aangekocht? Dit is toch een verticaal afneembare en past die trekhaak dan perfect op de SP3? Ook ik heb een afneembare trekhaak besteld en ben ook erg benieuwd hoe dit er uit gaat zien Wij hadden een verticaal afneembare trekhaak besteld, maar bij het afhalen bleek er een verkeerde op te zitten gaf de verkoper toe. Ze hebben een stukje uit de bumper moeten zagen en dat wilden we absoluut niet! Nu, intussen hebben we een schriftelijke bevestiging dat alles goed komt. Het type dat er momenteel op zit is de THULE BMA (brink matic advance) Ik vraag me af of er bij thule wel een ander type verticaal afneembare bestaat waarbij er geen aanpassing aan de bumper nodig is. Misschien hebben ze de mijne gewoon verkeerd gemonteerd en moest hij wat hoger komen... Quote
Opa Geplaatst 14 Juni, 2011 Geplaatst 14 Juni, 2011 Thule trekhaak met afneembaar kogel inclusief kabelset, deze trekhaak is niet te gebruiken in combinatie met een achter skidplate. Weet iemand waarom deze trekhaak niet in combi kan met skidplate ????????? Bijgaand de foto van mijn Thule afneembare trekhaak. Mijn dealer rekende er € 869 voor (uitschakelbare parkeerhulp). Ik heb geen idee of men in de bumper heeft moeten zagen ? Maar het ziet er goed uit en functioneert ook prima. Wellicht kan de combinatie met skidplate niet omdat de koppeling dan te weinig ruimte heeft ??? Quote
smetjesmee Geplaatst 14 Juni, 2011 Geplaatst 14 Juni, 2011 Bijgaand de foto van mijn Thule afneembare trekhaak. Mijn dealer rekende er € 869 voor (uitschakelbare parkeerhulp). Ik heb geen idee of men in de bumper heeft moeten zagen ? Maar het ziet er goed uit en functioneert ook prima. Wellicht kan de combinatie met skidplate niet omdat de koppeling dan te weinig ruimte heeft ??? Da's hetzelfde type als de mijne Opa, en er werd idd. ook een stuk uitgezaagd. Combinatie met skidplate lijkt volgens mij ook niet te gaan lukken met dit type. Quote
harter Geplaatst 14 Juni, 2011 Geplaatst 14 Juni, 2011 Da's hetzelfde type als de mijne Opa, en er werd idd. ook een stuk uitgezaagd. Combinatie met skidplate lijkt volgens mij ook niet te gaan lukken met dit type. Dit is dus ook niet wat ik wil. Want als je de trekhaak er afhaalt dan blijf je met zo'n uitsparing in je bumper rondrijden. Gaat nog een leuk verhaal worden met de trekhaak en vraag me af of het überhaupt wel kan zonder een inkeping in de bumper. Blijkbaar kan Thule dit niet leveren. Wellicht levert Bosal dit soort trekhaken wel. Quote
2011-sportage Geplaatst 14 Juni, 2011 Topic Starter Geplaatst 14 Juni, 2011 Da's hetzelfde type als de mijne Opa, en er werd idd. ook een stuk uitgezaagd. Combinatie met skidplate lijkt volgens mij ook niet te gaan lukken met dit type. Zo ziet het eruit in combi met skidplate Foto's even snel met telefoon gemaakt Zie : http://digi-company.nl/KiaSportage/IMG00025-20110614-1950.jpg http://digi-company.nl/KiaSportage/Naamloos.png http://digi-company.nl/KiaSportage/IMG00026-20110614-1950.jpg http://digi-company.nl/KiaSportage/IMG00028-20110614-1950.jpg Quote
rollyturbo Geplaatst 14 Juni, 2011 Geplaatst 14 Juni, 2011 @smetjesmee Vraagsken ; als ik het goed heb ; ( ik heb een originele besteld ) , maar volgens gegevens hierboven in mn andere post vermeld met de nummers ; kan men zien op de Nederlandse site dat het dus een Thule betreft . Zal dit dan de zelfde uitvoering zijn als die van U ? Of had U er een andere besteld ?? Hopelijk is er ook zo geen uitsparing in mn bumper , want dat was de bedoeling : dat eens trekhaak eraf men niks meer kan zien hé ?? Als uw dealer met een oplossing komt ; graag de bestelnummers a.u.b. ? Dan kan er misschien nog iets gewijzigd worden , voor ie binnen komt en het te laat is ???? Greetz Rolly Quote
smetjesmee Geplaatst 14 Juni, 2011 Geplaatst 14 Juni, 2011 Zo ziet het eruit in combi met skidplate Foto's even snel met telefoon gemaakt volgens hetgeen ik zie 2011-sportage, is er toch ook een stukje uit de onderkant van jouw bumper gesneden...? Niet van de skidplate. Die is onaangeroerd. . @smetjesmee Vraagsken ; als ik het goed heb ; ( ik heb een originele besteld ) , maar volgens gegevens hierboven in mn andere post vermeld met de nummers ; kan men zien op de Nederlandse site dat het dus een Thule betreft . Zal dit dan de zelfde uitvoering zijn als die van U ? Of had U er een andere besteld ?? Hopelijk is er ook zo geen uitsparing in mn bumper , want dat was de bedoeling : dat eens trekhaak eraf men niks meer kan zien hé ?? Als uw dealer met een oplossing komt ; graag de bestelnummers a.u.b. ? Dan kan er misschien nog iets gewijzigd worden , voor ie binnen komt en het te laat is ???? Wel Rolly, ik vroeg me hierboven ook al eens af of Thule wel dat type kan leveren dat je zonder snijden kan monteren en helemaal niet ziet. Op hun website zie ik alleen het type wat ik nu zitten heb. Daar zegt men waarschijnlijk 'verticaal afneembaar' tegen. Dat is ook hetzelfde type dat jij bedoelt. Wat mijn dealer dan bedoelde met verticaal afneembaar zonder snijden weet ik nog niet. Misschien een ander merk...? Ik laat het weten als ik iets hoor. Grtz, Kurt Quote
smetjesmee Geplaatst 14 Juni, 2011 Geplaatst 14 Juni, 2011 Ben nog even verder gaan zoeken naar het type dat ik heb: Thule BMA Hier zie je een detail van hoe de trekhaak gekoppeld wordt. Aan de bumper is inderdaad niet gesneden, maar dan zie je er wel een stuk van de houder uit komen piepen... PS. Om dat stuk een beetje weg te moffelen is er een zwart plastic plaatje bijgeleverd dat daarin kan geschoven worden. Op een zwarte bumper valt dat niet zo erg op, en zeker niet als de uitsnijding beperkt is. Quote
rollyturbo Geplaatst 14 Juni, 2011 Geplaatst 14 Juni, 2011 volgens hetgeen ik zie 2011-sportage, is er toch ook een stukje uit de onderkant van jouw bumper gesneden...? Niet van de skidplate. Die is onaangeroerd. Wat mijn dealer dan bedoelde met verticaal afneembaar zonder snijden weet ik nog niet. Misschien een ander merk...? Ik laat het weten als ik iets hoor. Grtz, Kurt Bedankt alvast voor snelle reactie ... mocht de levering ook zo snel zijn zeg ... Rolly Quote
smetjesmee Geplaatst 14 Juni, 2011 Geplaatst 14 Juni, 2011 Bedankt alvast voor snelle reactie ... mocht de levering ook zo snel zijn zeg ... Rolly Graag gedaan. En trouwens, we hebben net samen gepost Heb nog een foto toegevoegd boven jouw tekst van daarnet. Quote
bowie97 Geplaatst 15 Juni, 2011 Geplaatst 15 Juni, 2011 Plaatjes zijn van een Horizontaal afneembare trekhaak, heb ik ook. Zoek maar eens op google op "anhängerkupplung" dan vind je bij onze oosterburen voorbeelden van de verticaal afneembare. Maar ook daar moet soms gesneden worden in de bumper.. Hier wat You tube filmpjes van de twee verschillende systemen. Horizontaal Verticaal met wegklaphaar stekker verbinding Quote
rollyturbo Geplaatst 15 Juni, 2011 Geplaatst 15 Juni, 2011 @smetjesmee Destijds , ttz enkele weken terug , nog voor ik de trekhaak bij de dealer besteld had ; had ik contact opgenomen met Thule Center en ik kreeg er volgend antwoord : De trekhaak voor u wagen is van het merk bosal. Deze zou de 029-443 moeten zijn en deze kost 345€ + BTW en dit is voor een afneembare trekhaak AK6. Dit is een vertikeel afneembare ( foto in bijlage ) ; of er in de bumper geknipt moet worden weet ik niet ?? De elektrische set 13 polig kost 99€ + BTW. De plaatsing kost 100€ + BTW. En kan geplaatst worden binnen de week na reservatie bij de plaatser. Bij plaatsing van de trekhaak is het de wagen ’s morgens binnenbrengen en wij geven u een seintje als uw auto klaar is. Met vriendelijke groeten , Ken Janssens AUTOVAK N.V. De Villermontstraat 32 2550 Kontich Tel. 03 450 93 77 Fax 03 450 93 92 e-mail info@thulecenter.be Greetz Rolly @Bowie97 : Bedankt voor de info ; is er bij jou in de bumper geknipt ??? Had ook de vraag gesteld in Thule center naar de wegklapbare , maar is voor de Sportage niet verkrijgbaar en is pas leverbaar voor Opel Astra en Ford C-Max Tnx Rolly Quote
bowie97 Geplaatst 16 Juni, 2011 Geplaatst 16 Juni, 2011 Ja, klein stukje zit nu het kapje dat het gat afdekt. Quote
smetjesmee Geplaatst 16 Juni, 2011 Geplaatst 16 Juni, 2011 Destijds , ttz enkele weken terug , nog voor ik de trekhaak bij de dealer besteld had ; had ik contact opgenomen met Thule Center en ik kreeg er volgend antwoord : De trekhaak voor u wagen is van het merk bosal. Vreemd dat Thule verwijst naar een ander merk (Bosal) Het moet dus zijn dat Thule geen 100% verticaal afneembare trekhaak in zijn gamma heeft dat past op de SP3. Ik vraag mij dat al een tijdje af... Quote
rollyturbo Geplaatst 16 Juni, 2011 Geplaatst 16 Juni, 2011 Smetjesmee & Bowie97 beiden bedankt voor de info ; Ik had mij al gek gezocht , reeds al vooraleer ik de trekhaak effektief bestelde ; naar merken gekeken : Bosal ; GDW ; Thule - Westfalia de ene lijkt al goed op de andere - de wegklapbare die " Oris-matic " noemt bij de één , heeft dan weer een andere benaming bij de andere . Daar ik dacht het minst problemen te hebben , indien ik bij Kia zelf zou bestellen ; en toen dealer zei dat hij die zelf moest monteren nadat wagen binnengekomen was en dat het een Kia trekhaak was ; heb ik toen de knoop doorgehakt en besteld . Wat ik toen nog niet wist is dat het die Thule trekhaak was , daar het er toen nog niet biojstond op de Nederlandse Kia site bij de accessoires , dat is pas achteraf gewijzigd . Thanks anyway en @ Smetjesmee hou me op de hoogte van het vervolg van de trekhaakhistorie a.u.b. Greetz Rolly Quote
cycloon60 Geplaatst 24 Juni, 2011 Geplaatst 24 Juni, 2011 Bijgaand de foto van mijn Thule afneembare trekhaak. Mijn dealer rekende er € 869 voor (uitschakelbare parkeerhulp). Ik heb geen idee of men in de bumper heeft moeten zagen ? Maar het ziet er goed uit en functioneert ook prima. Wellicht kan de combinatie met skidplate niet omdat de koppeling dan te weinig ruimte heeft ??? Ik heb dezelfde trekhaak maar bij mij is er niks uit de bumper gehaald. Ik zal binnenkort een foto proberen te plaatsen. Quote
2011-sportage Geplaatst 25 Juni, 2011 Topic Starter Geplaatst 25 Juni, 2011 Ja, klein stukje zit nu het kapje dat het gat afdekt. Heb je een foto van het afdekkapje? Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.