Jump to content

schokbreker achter versleten

Recommended Posts

Posted

Bijna 120.000 op de teller. De auto (Rio van eind 2000) is net naar de garage geweest voor een terugroep actie. Er is naast het vervangende onderdeel ook even snel gekeken naar de rest van de auto (aardig!). Maar waar ik minder vrolijk van wordt is dat de achterschokdempers zo goed als versleten zijn. Vreemd! gezien de levensduur van een schokdemper toch langer moet zijn dan 120000. Heeft er iemand toevallig hetzelfde meegemaakt?

Thanks,

Posted

Een schokdemper heeft ook niet het eeuwige leven.

Als je veel over verkeersdrempels rijdt, of over hele slechte wegen, of je belaadt de auto maximaal, of een combinatie van mogelijkheden, dan slijt het harder als normaal.

Ik vind 120.000 km met dempers niet verkeerd.

Als je altijd alleen in de auto zit en altijd over glad asfalt rijdt zouden ze misschien nog veel langer meekunnen, maar dat is de meest ideale omstandigheid.

Philip

• 9 months later...
Posted

de mijne moeten voor de tweede keer vervangen worden. Februari 2006 was de eerste keer. Nu (km stand ong 70.000) weer kapot

gr. Anna

• 9 months later...
Posted

Sinds kort rechtsachter ook een rammelende achterschokbreker. :cry:

Kilometerstand 70000.

Eerst viel het geluid me alleen op als ik door een kuiltje reed of over een hobbel. Even laten was het constant onder het rijden. Verschrikkelijk irritant. Voorlopig probleem opgelost door bij het bovenste montage oog 2 tywraps te monteren.

Probleem voorlopig opgelost. :wink:

Maar eens op zoek naar redelijk geprijste vervangingsschokbrekers.

Monteren moet ik zelf wel kunnen.

Posted

Gewoon aftermarkets monteren. De zooi die Kia erin zet is van inferieure kwaliteit.

Posted

Van mijn Rio zijn ze ook al vroeg eens vervangen.

Sowieso verbaasde het mij dat ze vervangen moesten worden, werd overigens ook onder garantie gedaan, dus heb er geen cent voor betaald, maar ik had de auto netaan een jaar. Tellerstand zal ommenabij de 27.000 zijn geweest, dat de schokbrekers dus vervangen werden.

De rubbers in de bevestigingen aan de carosserie lieten los. Waardoor, hoe of wat weet ik niet.

Sindsdien houd ik dat soort dingen zelf ook enigszins in de gaten. Als ik dingen zie, ga ik weer bellen enzo...

Groeten,

Peter

Posted

bekend probleem die van mij zijn ook aan de beurt

en dan heb ik ook nog de verlagings set

dat is even E 300,- voor 2 versleten rubbers

groeten Roy

Posted

Eerst maar binnenkort de distributieriem laten vervangen van de Rio.

Dat is even belangrijker.

Dan begin volgend jaar nieuwe achter schokbrekers.

Weet iemand of er nu een verschil zit tussen de achterschokbrekers van een Rio I en een Rio II??

Posted

Ze slijten net zo hard, dus ga er niet vanuit dat de II schoks beter zijn als de I schoks..

Posted
Ze slijten net zo hard, dus ga er niet vanuit dat de II schoks beter zijn als de I schoks..

Nee, daar ging het niet om.

Maar de ene keer zie je schokbrekers in een prijslijst staan voor de Rio I en de andere keer voor de Rio II

Was alleen benieuwd of ze hetzelfde zijn.

Ik heb al ergens Monroe's gezien.

Denk dat ik die binnenkort aanschaf.

• 1 month later...
Posted

De oplossing met tywraps werkte maar tijdelijk.

Het rammelen van de rechter achterschokbreker is terug en hoe.

Ik heb 2 Monroe shocks besteld.

Die hoop ik 1 dezer dagen te ontvangen.

Dan hopenlijk volgende week een poging doen om ze er zelf onder te zetten.

Tevens een afspraak maken voor een nieuwe distributieriem.

Auto is nu 5,5 jaar oud en er staan 73500 km op de teller.

Toch wel een belangrijke onderhoudsbeurt aangezien die riem nog wel eens wil breken.

Ik laat weer wat horen als de Monroe's eronder zitten.

• 10 months later...
Posted
Bijna 120.000 op de teller. De auto (Rio van eind 2000) is net naar de garage geweest voor een terugroep actie. Er is naast het vervangende onderdeel ook even snel gekeken naar de rest van de auto (aardig!). Maar waar ik minder vrolijk van wordt is dat de achterschokdempers zo goed als versleten zijn. Vreemd! gezien de levensduur van een schokdemper toch langer moet zijn dan 120000. Heeft er iemand toevallig hetzelfde meegemaakt?

Thanks,

mijn vorige kia rio heb ik al 2 maal de schokbrekers moeten laten vervangen. 1x in garantie bij 40.000km kosten 0 euro, 1x na garantie wederom nu bij 80.000km.

Ik heb nu een nieuwe kia rio II met 44000 km op de teller en wederom slechte schokdempers? Voor de duidelijkheid is het NIET de schokdemper zelf maar het silentblock waar ruimte opkomt en herrie gaat maken. Silentblocks zijn NIET los leverbaar?

Dus is duideluik een zwakke bevestiging waar KIA niets mee doet. Daar ik al eerder heeft over heb gereclameerd bij kia nederland( deze is dus falliet gegaan) en dan valt er gewoon niets meer te halen. kost dus gewoon weer 200,00 euro?

Posted (edited)

Ik heb ze bij de Brezan besteld €168,- (merk:Kyb). Je kunt ze makkelijk zelf vervangen stelt weinig voor.

Kia Rio hatchback 50.000km

Edited by bouw82
  • 1 month later...
Posted

Bij mijn Rio (51.000km) rammelt de rechterachterschokbreker ook als een gek.

Heeft iemand een foto of tekening wat er precies kapot is, want ik ben ene leek maar wil wel graag weten waardoor dit geluid wordt veroorzaakt.

Posted

Als je de achterschokbreker aan de bovenkant beetpakt en heen en weer duwt en hij rammelt dan weet je hoe laat het is.....

Ik heb 2 monroe's besteld op Ebay via een Duitse aanbieder.

Was iets van €130,00 kwijt.

Zelf gemonteerd. Is zelf goed te doen gewoon thuis voor de deur.

Je kent de auto niet meer terug.

Rammelen weg en erg goede demping.

Beter dan origineel!

Erg tevreden en veel geld bespaard t.o.v. van reparatie bij de dealer, waar je waarschijnlijk weer Kia meuk eronder krijgt.

• 1 month later...
Posted
de mijne moeten voor de tweede keer vervangen worden. Februari 2006 was de eerste keer. Nu (km stand ong 70.000) weer kapot

gr. Anna

Kheb kia al aangeschreven 2 jaar geleden. Ze moeten gewoon ruilschokbrekers gaan verhandelen beter voor het millieu. De rubbers kunnen hun goed vervangen want de schokbrekers zijn nog wel goed. Kheb kia nederland nu weer gemaild??? maar daar werkt waarschijnlijk niemand. Probleem is bekend aldaar, maar doen er dus niets mee.

• 9 years later...