ozzy79 Posted July 2, 2011 Share Posted July 2, 2011 Heb net voor de 1e keer mijn nieuwe Picanto getankt. Anders dan bij mijn vorige auto, duurt het heel lang voor de wijzer van de benzinemeter weer aangeeft dat de tank vol is. Ik ben gewend dat dit binnen een paar seconden gebeurd, maar bij de Picanto stijgt de wijzer amper en staat ie na een half uur slechts net onder de helft. Is dit normaal? Is dat bij jullie ook? En zo niet, wat zou er aan de hand kunnen zijn? Alvast bedankt, Anita Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
paedtain Posted July 2, 2011 Share Posted July 2, 2011 Heb net voor de 1e keer mijn nieuwe Picanto getankt. Anders dan bij mijn vorige auto, duurt het heel lang voor de wijzer van de benzinemeter weer aangeeft dat de tank vol is. Ik ben gewend dat dit binnen een paar seconden gebeurd, maar bij de Picanto stijgt de wijzer amper en staat ie na een half uur slechts net onder de helft. Is dit normaal? Is dat bij jullie ook? En zo niet, wat zou er aan de hand kunnen zijn? Alvast bedankt, Anita nee dat is niet normaal bij mijn staat ie meteen weer op vol Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Picanto2011 Posted July 2, 2011 Share Posted July 2, 2011 Ook bij mij staat de benzinemeter na het tanken vrijwel direkt op vol. Volgens mij een reden om even bij de dealer langs te gaan. Ben Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigmac Posted July 2, 2011 Share Posted July 2, 2011 Weet je wel zeker dat de tank vol zit? Ik merk bij mijn pikanto dat het lang duurt voor de tank echt vol zit; het tankpistool slaat erg vaak af. De meter staat dan wel weer helemaal bovenaan. Pas na zo'n 200 km is de meter bij het tweede streepje. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ozzy79 Posted July 3, 2011 Author Share Posted July 3, 2011 Weet je wel zeker dat de tank vol zit? Ik merk bij mijn pikanto dat het lang duurt voor de tank echt vol zit; het tankpistool slaat erg vaak af. De meter staat dan wel weer helemaal bovenaan. Pas na zo'n 200 km is de meter bij het tweede streepje. De tank zat echt helemaal vol. Er ging bijna 32 liter in. Pas na anderhalf uur rijden stond de wijzer weer op vol (minus de kilometers die we al weer gemaakt hadden). Van de week dus maar eens informeren bij de dealer. Iedereen bedankt voor de snelle reacties! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ozzy79 Posted July 8, 2011 Author Share Posted July 8, 2011 We hebben nu een tweede keer getankt en het probleem heeft zich nu (gelukkig) niet meer voorgedaan. De wijzer van de benzinemeter stond nu wel direct na het contactmaken op vol. We vermoeden dat de vorige keer de vlotter in de bezinetank na het tanken even is blijven hangen, waardoor na het contactmaken en starten van de auto de boardcomputer niet het minimale niveauverschil van 10% (gevonden na wat googlen) heeft gemeten wat er normaal voor zou moeten zorgen dat de bezinemeter, actieradius en verbruik worden gereset. Hopelijk dus een eenmalig probleem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts