masimo Geplaatst 10 Juli, 2011 Geplaatst 10 Juli, 2011 Heeft iemand ervaring met remschijven van het merk NK (SBS)? Mijn auto was toe aan nieuwe remschijven / blokken romdom. Ik had onderdelen besteld en toen bleek dat de foute schijven voor achter geleverd waren. De schijven waren 87.5 mm hoog, terwijl op de auto schijven van 79 mm hoog zitten. De rest van de maten en posities van gaten etc. klopten wel allemaal. Wat blijkt: In alle systemen van autoonderdelenhandelaren en webshops komen iedere keer de foute schijven voor mijn auto naar boven. Ook bij zoeken op kenteken. Mijn leverancier kon me ook geen 79 mm schijven bezorgen, want volgens hem zijn er geen 79 mm hoge schijven voor de Sorento in de aftermarket. Mocht iemand wel een leverancier kennen, graag met spoed info. Ik heb er al een paar gebeld maar zonder succes. Toen maar de dealer gebeld. Hij heeft wel de juiste schijven. Echter kosten ze 150 euro per stuk. Ik heb mijn ervaring gedeeld in het Duitse Sorento-forum. Daar waren ook enkele mensen die de foute schijven gekregen hadden. Zij hebben uiteindelijk wel de goede schijven kunnen krijgen. Ik moest zoeken op Sorento 2.5 CRDi, 170 PK, 12/2006- . Dit type en de 3,3V6 hebben blijkbaar afwijkende schijven t.o.v. de andere Sorento types. De schijven die ik uiteindelijk gevonden heb (in diverse Duitse webshops) zijn er van het merk NK (of SBS Automotive) en kosten ongeveer 38 euro. Uiteindelijk heb ik waarschijnlijk ook de juiste schijven gevonden in een Nederlandse shop (Autopartsstore.nl). Met de gegevens van de diesel. Maar daar kosten ze ook nog 103 euro excl. verzending. Ik moet ze nog even bellen. In Duitsland zijn de prijzen voor Sorento-onderdelen trouwens stukken lager. Een Nipparts schijf (J3300315), die ik nu voor heb, kost in Nederland 120 euro. Ik heb ze gelukkig goedkoper met de korting van mijn monteur. In Duitsland kost dezelfde schijf ongeveer 35 euro (zonder verzending). EEN BELACHELIJK PRIJSVERSCHIL. Met alle respect, iedereen wil wat verdienen, maar zo'n verschil kan ik niet goedpraten. Quote
patten Geplaatst 10 Juli, 2011 Geplaatst 10 Juli, 2011 Ik heb geen ervaring met de gevraagde remschijven. Wel met het winkelen in DL. Bijna alle winkels sturen voor een paar euro de boel gewoon op naar NL. Lekker bestellen in DL zou ik zeggen. Quote
masimo Geplaatst 11 Juli, 2011 Topic Starter Geplaatst 11 Juli, 2011 Juiste schijven (NK 203530) besteld in Duitsland voor de totale som van 91 euro per twee, inclusief verzendkosten naar Nederland. Quote
bigwade Geplaatst 11 Juli, 2011 Geplaatst 11 Juli, 2011 Juiste schijven (NK 203530) besteld in Duitsland voor de totale som van 91 euro per twee, inclusief verzendkosten naar Nederland. Dit is een goede tip en kan wel op de handige adressen lijst denk ik. Volgens mij beheert Smart dat ±. Stuur em anders een PB met alle gegevens.. Dank ! Quote
masimo Geplaatst 13 Juli, 2011 Topic Starter Geplaatst 13 Juli, 2011 Dit is een goede tip en kan wel op de handige adressen lijst denk ik. Volgens mij beheert Smart dat ±. Stuur em anders een PB met alle gegevens.. Dank ! De meeste mensen kunnen zelf prima zoeken denk ik m.b.v. Google.de Ik heb ze uiteindelijk gevonden via www.daparto.de. Voorste schijven hebben Kia nummer 51712-3E000 (alle Sorento modellen 2002-2009) De meest toegepaste achterschijf heeft Kia nummer 58411-3E300 (87.5 mm hoog) Bovengenoemde schijven zijn van verschillende merken te krijgen. De achterschijf die op mijn 3.3V6 moest (en op sommige 2.5 Diesels (2006-2009)) heeft Kia nummer 58411-3E500 (79 mm hoog). Deze schijf is in de aftermarket alleen van het merk NK te krijgen. Let wel op: bij sommige webshops komt met zoeken op 58411-3E500 toch een 87,5 mm achterschijf te voorschijn. Ik heb ook een Nederlandse shop gevonden: http://www.autopartsstore.nl/ (webshop Aziatische auto's). Met zoeken op remschijven voor de diesel kwam daar ook de juiste schijf naar boven (I033-01; 58411-3E500 a 96€ excl verzenden). Tip: Als je iets voor je Kia besteld altijd even bellen om te bevestigen dat je de juiste onderdelen krijgt. Kia onderdelen zijn vaak onjuist vermeld in onderdelensystemen. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.