Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Nog nooit zoveel ongefundeerde, niet op kennis geschoeide onzin gezien en gehoord,als in deze topic.

Verder geen commentaar.

Wel makkelijk om zoiets te ventileren en dan verder niet inhoudelijk nader toe te lichten. Op deze manier kan je overal wel op reageren. Derhalve nog nooit zo'n nietszeggende, denigrerende reactie gezien in een topic als deze.

Van Bemmelen, als je niks te zeggen heb...zeg dan niks.

Gast Timo0103
Geplaatst

Nog nooit zoveel ongefundeerde, niet op kennis geschoeide onzin gezien en gehoord,als in deze topic.

Verder geen commentaar.

Geen commentaar hebben we niet zo veel aan.

Zeg gewoon wat je er van vindt, zo hebben we er wel wat aan.

Ook al is het inhoudelijk onzin volgens sommigen. :D :D

Geplaatst

Verder geen commentaar.

Precies :-) als JIJ iedereen hier nou is gaat uitleggen hoe dit nou daadwerkelijk zit, dan ga ik lekker in me hoekje verder liggen slapen tot je uitgetypt bent.

Laat ons genieten van al jouw gefundeerde, totaal op kennis geschoeide opmerkingen lezen.

Geplaatst

Ik denk dat je niet prettig in je auto zit als er waarschuwingslampjes branden, ze heten niet voor niets waarschuwingslampjes en zijn niet voor niets rood.

Zeker als het iets met het remsysteem te maken heeft zou ik er niet mee weggaan of het nou naar de bakker is of naar Italie.

Ik ben zelf net terug uit Italie, op de Brennerpas kreeg ik de melding check start stop systeem ik neem een melding serieus dus doe dat op de eerst volgende parkeerplaats langs de autostrada, nou de Kia was niet meer aan de praat te krijgen en moest worden weggesleept.

Het lijkt een onschulgige melding maar als ik ermee was doorgereden en de auto was stilgevallen in een steile afdaling of op hoge snelheid op de meest linkse rijstrook ? er had van alles kunnen gebeuren,maar ik was gewaarschuwd dat er iets aan de hand was.

Ik wil daarmee zeggen neem geen enkel risico als het gaat om veiligheid.

De voorzieningen zijn er nu eenmaal , je mag verwachten dat ze werken, wanneer je ze een keer nodig hebt weet je niet maar dat kan sneller zijn dan je denkt

Gr Cobus

Geplaatst

Denk eens aan de verzekering, als je bij een ongeval betrokken raak , al dan niet jou eigen schuld, dan kan je goed de klos zijn,

ze zullen altijd gaan zoeken of het gebrek aan je auto het ongeval minder erg had kunnen zijn, zo ja dan kan je mogelijk zelf een

deel zelf gaan betalen, al dan niet aan de tegen partij.

En geloof me, zelf heb ik jaren geleden zelf bij een ongeval betrokken geweest, het was niet mijn schuld, maar de tegenpartij

blijf graag graven tot ze wat tegen je hebben gevonden, om er maar een percentage af te mogen halen. Dus voorkomen is beter dan genezen.

Gewoon naar een dealer gaan en vraag om dezelfde auto om mee op vakantie te kunnen, willen ze niet meewerken neem dan contact op

met Kia Nederland. Raadpleeg voor alle zekerheid je verzekering als je met een bruikleen / vervangende auto mee op vakantie gaat, hoe

en wat met je verzekering.

Succes cool.gif

Geplaatst

Hallo allemaal,

Afgelopen zaterdag bleven er ineens 3 controlelampjes branden, van de ABS, een autootje met slip eronder en een auto op een helling (ROod).

Net bij de Kia dealer geweest, denkt dat de abs computer stuk is.

Nieuwe computer moet uit Korea komen, gaat weken duren, maar volgens dealer kan ik er gewoon zonder problemen mee op vakantie.

Auto is 4 weken oud(nieuw).

Eigenlijk ben ik een beetje huiverig om ermee op vakantie te gaan, is dat niet gevaarlijk? Heeft toch met het remsysteem te maken?

Wie heeft advies?

Of moet ik gewoon een andere nieuwe vergelijkbare auto voor vakantie eisen?

Geplaatst

Ik denk dat je niet prettig in je auto zit als er waarschuwingslampjes branden, ze heten niet voor niets waarschuwingslampjes en zijn niet voor niets rood.

Zeker als het iets met het remsysteem te maken heeft zou ik er niet mee weggaan of het nou naar de bakker is of naar Italie.

Ik ben zelf net terug uit Italie, op de Brennerpas kreeg ik de melding check start stop systeem ik neem een melding serieus dus doe dat op de eerst volgende parkeerplaats langs de autostrada, nou de Kia was niet meer aan de praat te krijgen en moest worden weggesleept.

Het lijkt een onschulgige melding maar als ik ermee was doorgereden en de auto was stilgevallen in een steile afdaling of op hoge snelheid op de meest linkse rijstrook ? er had van alles kunnen gebeuren,maar ik was gewaarschuwd dat er iets aan de hand was.

Ik wil daarmee zeggen neem geen enkel risico als het gaat om veiligheid.

De voorzieningen zijn er nu eenmaal , je mag verwachten dat ze werken, wanneer je ze een keer nodig hebt weet je niet maar dat kan sneller zijn dan je denkt

Gr Cobus

Geplaatst

Wel makkelijk om zoiets te ventileren en dan verder niet inhoudelijk nader toe te lichten. Op deze manier kan je overal wel op reageren. Derhalve nog nooit zo'n nietszeggende, denigrerende reactie gezien in een topic als deze.

Van Bemmelen, als je niks te zeggen heb...zeg dan niks.

Niks :unsure: :unsure:

Geplaatst

Ik ben benieuwd naar de uitkomst van dit ABS probleem. Het "ge-hakke-tak" van een klein aantal zogenaamde slimme mannetjes vind ik minder interessant. Dus wellicht is het mogelijk om hier allen on topic te houden. Bij voorbaat dank!

Geplaatst

Ik ben benieuwd naar de uitkomst van dit ABS probleem. Het "ge-hakke-tak" van een klein aantal zogenaamde slimme mannetjes vind ik minder interessant. Dus wellicht is het mogelijk om hier allen on topic te houden. Bij voorbaat dank!

Het komt er op neer dat het morele voorwaarde is, wil zeggen of dat jij bereid bent om zonder abs te rijden. De ene vind van wel de andere (ik ook :D ) vindt van niet. Je weet nooit wat er gebeurd. De beslissing ligt volledig bij jezelf?

Geplaatst

Hallo allemaal,

Nou, de Kia is een dag bij de dealer geweest om na te kijken of het zeker de ABS computer was zoals ze zeiden. Ze wilden in ieder geval uitsluiten dat het niets anders zou zijn.

Ik had toch nog even naar onze verkoper gebeld dat het me niet helemaal lekker zat om zo op vakantie te moeten en hij begreep dat volledig! Daar was ik al heel blij mee. HIj vertelde mij dat ik de auto gewoon moest brengen zoals afgesproken en dat er anders een oplossing zou komen. Dat stelde mij helemaal gerust. De auto dus gebracht en in de middag werd ik gebeld dat hij klaar was! Bleek het toch om alleen een sensor te gaan, die hebben ze uit een demo auto gehaald en klaar!

Wel vreemd dat ze dat niet eerder ontdekt hebben en deze " paniek" veroorzaakt hebben, maar kan me eigenlijk niets meer schelen. De auto is weer toppie en ik kan zonder gehakketak lekker op vakantie.

Ik wil iedereen bedanken voor het meedenken en vond dit toch een heel nuttig " gesprek". Ik heb aan een aantal reacties toch veel gehad in mijn onzekerheid of ik ermee op vakantie zou moeten gaan als de ABS computer toch stuk was.

Mijn eigen gevoel zei dat ik dat niet moest doen en een aantal reacties bevestigden toch mijn vermoeden.

Voor diegenen die ook nog een vakantie tegoed hebben: prettige vakantie.

Geplaatst

Het is overigens maar zelden de computer maar vaak meer sensortje, bedrading, connectortje e.d.

Het "ge-hakke-tak" van een klein aantal zogenaamde slimme mannetjes vind ik minder interessant.

De auto dus gebracht en in de middag werd ik gebeld dat hij klaar was! Bleek het toch om alleen een sensor te gaan, die hebben ze uit een demo auto gehaald en klaar!

Zo'n 'zogenaamd' slim mannetje had het anders al bij de 3 reactie in dit topic bij het rechte eind. Ik wil het maar even gezegd hebben. Ondanks werelds loon, blijkt maar weer.

Geplaatst

Ik stel je bijdragen wel op prijs hoor, Elmerblues. Meer dan "ik zeg maar niks" reacties, die helpen niemand.

Geplaatst

Zo'n 'zogenaamd' slim mannetje had het anders al bij de 3 reactie in dit topic bij het rechte eind. Ik wil het maar even gezegd hebben. Ondanks werelds loon, blijkt maar weer.

Het ging mij om de inhoudelijke discussie en niet om het gehakketak dat later volgde. Lees de topic nog maar eens een keer. De Nederlandse gezegdes moet je nog even aan werken alvorens deze te gebruiken. Desalniettemin wens ik je een prettig weekend.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...