Jump to content

Recommended Posts

Posted

Dag heren (en dames)

Vanaf vandaag heb ik een 'prototype' kabel in mijn auto zitten wat het probleem met ISG en Pioneer moet oplossen. (Wellicht ook andere systemen)

Het is zo dat als je een andere radio/navigatie systeem in je ISG auto hebt dan het standaard Kia systeem, je bij in werking treden van het ISG het hele systeem uitslaat. Vandaag moest ik mij melden bij de Kia dealer waar op verzoek van de directie van Kia Nederland, Pioneer aanwezig was. Pioneer heeft de afgelopen weken een kabel weten te ontwikkelen wat het probleem (stroom verlies bij starten) oplost. Een soort kabel wat de stroom nog een aantal seconden vast moet houden.

We hebben uitvoerig getest en het resultaat mag er zijn. Het systeem werkt, slaat tot nu toe nog niet uit.

Pioneer blij, Kia blij. Ik moet de komende tijd Kia en Pioneer op de hoogte houden van het resultaat.

Goed nieuws denk ik dat we kunnen zeggen dat het lijkt te werken, de account manager van Pioneer vertelde dat zij (als het blijkt dat dit de oplossing is) deze kabel voortaan bij de Kia auto's inbouwen/dealers adviseren de nieuwe kabels te gebruiken.

Ik zou zeggen, heb je dit probleem ook; spreek je dealer even aan.

Ik wil de Kia after sales directeur en Pioneer (in het speciaal Robert) bedanken voor alle hulp/onderzoek en geboden oplossing.

Groeten, Remko

Posted

Hoi Remko,

Ik heb zoals je maby nog weet ook een pioneer systeem in mijn Cee'd laten zetten in aug vorig jaar. Ik heb af en toe last dat hij uit gaat als de isg aanslaat. Het gebeurt overigens alleen als ik via de stuurbediening een volgend nummer wil kiezen. Weet jij zo of er standaard een andere, of dezelfde, kabel in de Cee'd zit als in de venga? Hoe bevalt je pioneer systeem overigens?

Gr Anne

Posted

Dag heren (en dames)

Vanaf vandaag heb ik een 'prototype' kabel in mijn auto zitten wat het probleem met ISG en Pioneer moet oplossen. (Wellicht ook andere systemen)

Het is zo dat als je een andere radio/navigatie systeem in je ISG auto hebt dan het standaard Kia systeem, je bij in werking treden van het ISG het hele systeem uitslaat. Vandaag moest ik mij melden bij de Kia dealer waar op verzoek van de directie van Kia Nederland, Pioneer aanwezig was. Pioneer heeft de afgelopen weken een kabel weten te ontwikkelen wat het probleem (stroom verlies bij starten) oplost. Een soort kabel wat de stroom nog een aantal seconden vast moet houden.

We hebben uitvoerig getest en het resultaat mag er zijn. Het systeem werkt, slaat tot nu toe nog niet uit.

Pioneer blij, Kia blij. Ik moet de komende tijd Kia en Pioneer op de hoogte houden van het resultaat.

Goed nieuws denk ik dat we kunnen zeggen dat het lijkt te werken, de account manager van Pioneer vertelde dat zij (als het blijkt dat dit de oplossing is) deze kabel voortaan bij de Kia auto's inbouwen/dealers adviseren de nieuwe kabels te gebruiken.

Ik zou zeggen, heb je dit probleem ook; spreek je dealer even aan.

Ik wil de Kia after sales directeur en Pioneer (in het speciaal Robert) bedanken voor alle hulp/onderzoek en geboden oplossing.

Groeten, Remko

Ik heb sinds juli 2009 een Cee'd 1.4 ISG met een Kenwood radio.

Ik heb het eerste half jaar wel problemen gehad dat het ISG niet werkte maar dat kwam vooral door de verkeerde accu(s).

Bij de derde accu-wissel is een Varta geplaatst en sinds die tijd werkt het ISG-systeem weer.

Ik heb nog niet gehad dat de Kenwood opnieuw moet opstarten als het ISG de motor herstart.

Er zit geen 'speciale' kabel tussen en stuurbediening werkt prima.

• 2 weeks later...
Posted

Ik heb het probleem voorgelegd aan de dealer (van der Molen Groningen). Zij gaan nu contact opnemen met Pioneer. Waarschijnlijk zit er een probleem in de interface ofzo?! Maar ff afwachten. 10 augustus moet onze cee'd weer heen voor lopende zaken, ik hoop dat er dan meer bekend is.

Posted

zoiets noemen ze een condensator en heb ik al een hele tijd er in zitten.. Bij mij lag het probleem van het afslaan van de radio echter niet aan het ISG systeem maar aan de parrot carkit..

Posted

ik heb een SP3 en een Pioneer, maar tot nu toe geen problemen ondervonden. Vandaag was de 1e keer dat de auto automatisch starte (waarschijnlijk door de airco) zonder de koppeling in te drukken en ook toen geen problemen.

Posted

Voor de cee'd komt de kabel in september uit, volgens de dealer. Nog ff afwachten dus.... Hopen dat het probleem dan over is.

• 1 month later...
Posted

Nou ik zit dus met een gelijkend probleem.

Ik heb dus ook een pioneer in de Venga en moet dus voor de veiligheid de wagen op contact zetten, dus geen lopende wagen voor het inbrengen van een adres.

Dus wagen op contact

Nu is de adresknop blauw dus ik voer her het adres in.

Nu kies ik GA HIER NAARTOE

Route wordt berekend.

Start de wagen en ja, nu begint gelijk weer het navigatie ook opnieuw op te starten.

Sta soms 10 minuten eer ik fatsoenlijk kan vertrekken.

Vandaag is de wagen met dit probleem in de garage geweest, maar het probleem zit er nog altijd in.

Morgen ga ik eens met de monteur hierover spreken, want dit verveeld enorm.

OOk zie ik dat de luidsprkers achte niet in te stellen zijn(wazige knoppen op het scher, dus niet aankiesbaar.

Wie heeft er ook last van?

En, ja ISG heeft het een tijd geleden 1 dag gedaan en ligt al een jaar op zijn kont.

Ben benieuwd wat de monteur daar morgen over te vertellen heeft

GR DE Mier

Posted

Maandag dus met de wagen terug geweest.

Hebben tot tevredenheid de zijwanden in koffer vervangen.

Kraak rechtsachter is nu niet meer hoorbaar (gelukkig)

ISG ligt eraan dat ik meer op de motor moet afremmen,maar ik vraag mij af hoe ik dit dan nog meer moet doen, denk dat ik maar een rem op de moter moet zetten, aangezien ik altijd op de motor af rem.

Verder het Navigatie, daar heeft men contact gehad met Pioneer en volgende week zou daar een upgrade of zoiets uitgevoerd worden.

Dindsdag gaat hij terug naar de garage hiervoor

Ik hou jullie wel op de hoogte hierover.

Gr De Mier

Posted

Dindsdag dus de wagen gebracht voor de update van de pioneer.

Maar jammer genoeg, dit heeft niet geholpen.

Ze hebben contact met pioneer en kia gehad om het euvel te verhelpen,maar nog altijd duurde het te lang eer hij aan het lopen was.

Ze hebben het nav. naar pioneer opgestuurd, zodat zij konden zien wat er mis mee is.

Ik mis ongeveer mijn nav. maar mooi dat de garage mij een autoradio heeft ingebouwd voor die tijd.

Dus binnen 2 weken volgt er meer info.

Gr DE Mier