Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Super bedankt voor het oplossen van deze ergernis en de fantastische uitleg met bijbehorende foto's wanneer de buitentemperatuur iets aangenamer is ga ik direct aan de slag.

Geplaatst

In ieder geval. Zuchterdezucht Ik heb er nog steeds last van. Bij snelheden van 130-140 km/u, en dan een beetje afhankelijk van de hoeveelheid tegenwind. Bij een forse bries tegen eerder, wind mee ietsje minder snel. Maar herrie rond het midden van de dak is er. Als je het dak in het midden met de hand naar beneden trekt is het weg. Stapelgek word ik er van. Even een kort overzicht:

- mei 2011 aflevering. Na de inrijperiode wat harder gaan rijden en bleek het dak boven de 120 herrie te gaan vertonen

- Dealer dacht dakdragers maar bleek het niet te zijn

- contact gezocht met Kia Nederland (Marcel Sluis), die zeggen niks te kunnen doen want 'panoramadak maakt altijd herrie'. Knap dat hij kon constateren door de telefoon en zonder proefrit.

- tijdens een vakantie bleek de herrie niet meer te harden. Dak afgesteld, leek opgelost

- In 2012 wegens terugkerend herrie met het schuifdak weer opnieuw naar de dealer (Tinholt Velserbroek) gegaan. Daar is een modificatie uitgevoerd. Dit is niks anders dan het aanbrengen van bruin isolatietape van de bouwmarkt onder het afdichtingsprofiel. Dealer controleert kennelijk niet of het opgelost is, ik krijg wederom een suizende auto mee.

- 2013: Wellicht een doorbraak. Hier lees ik dat het ook aan het schuifdak zelf kan liggen. Iets wat ik zelf ook al de hele tijd vermoed, de bolling van het schuifdak is een tikje te groot waardoor deze in het midden vooraan niet goed afdicht. Ik ben het spuugzat bij Tinholt (ook om de manier zoals ik behandeld word daar, er is wel meer gebeurd) en ga naar een andere dealer. Waarbij ik het hele voorgaande verhaal aangeef en het verhaal van 'sportagephoenixsilver' bijvoeg.

Dat gaat a.s. dinsdag gebeuren. Ik hou jullie op de hoogte.

Geplaatst

Windgeruis..... kan me voorstellen dat je goed zat begint te worden, het is een afbreuk aan het comfort van een auto. Heb zelf al weer vele jaren geleden ook een auto gehad(voor alle duidelijkheid, geen Kia en ook geen Hyundai, maar een auto van het VAG concern- Seat Toledo) die last had van windgeruis, bij die auto kwam het bij het portier vandaan, ben er ook diverse keren voor naar de dealer geweest(was overigens ook een vreselijke prutser), hebben ze nooit opgelost, heb met die auto een haat/liefde verhouding gehad..... was de auto en die prutsdealer op een gegeven moment meer dan zat en heb hem toen ingeruild.(voor een Hyundai) :-) 

Heb nu zelf ook een panoramadak, en dan wel eentje zonder problemen, dus het kan wel stil en zonder geruis zoals je ook al van anderen hebt vernomen. De mijne haalt dan wel geen 190Km/pu(blijft hangen op 188Km/pu :wink: ) maar is op zijn top ook zonder windgeruis :-)

Hoop dat ze je probleem nu eindelijk oplossen, want het is een fijne auto maar dan moet het wel zonder akelig geruis.

Geplaatst

Het doet vooral afbreuk aan het plezier in de auto. En ik heb die ellende nou al bijna 2 jaar.

Weet je...als de dealer het nou serieus oppakt en alles er aan doet wat in zijn vermogen ligt dan is het nog weer een ander verhaal. Maar ze proberen zich er op alle mogelijke manieren uit te kletsen. Ik heb de volgende smoezen al gehoord:

- een auto met panorama dak heeft altijd meer lawaai

- we kunnen niet garanderen dat het dak bij 160 km/u goed blijft afsluiten door de luchtdruk (gillende onzin natuurlijk, dan kan je dat van de portieren ook wel gaan beweren)

- er is niets aan te doen

Al deze beweringen zijn pertinent onwaar. Ik heb met een demo met panoramadak gereden die bij 190 km/u nog goed dicht bleef zitten. En ik heb zolang in de autobusiness gezeten dat ik echt wel weet waar ik over praat. Maar elke keer weer die discussies...

Nou ja, a.s. dinsdag naar een andere dealer, eens kijken of daar meer expertise in huis is. Als ze het serieus oppakken word ik daar klant voor onderhoud e.d

• 2 weken later...
Geplaatst

Het doet vooral afbreuk aan het plezier in de auto. En ik heb die ellende nou al bijna 2 jaar.

Weet je...als de dealer het nou serieus oppakt en alles er aan doet wat in zijn vermogen ligt dan is het nog weer een ander verhaal. Maar ze proberen zich er op alle mogelijke manieren uit te kletsen. Ik heb de volgende smoezen al gehoord:

- een auto met panorama dak heeft altijd meer lawaai

- we kunnen niet garanderen dat het dak bij 160 km/u goed blijft afsluiten door de luchtdruk (gillende onzin natuurlijk, dan kan je dat van de portieren ook wel gaan beweren)

- er is niets aan te doen

Al deze beweringen zijn pertinent onwaar. Ik heb met een demo met panoramadak gereden die bij 190 km/u nog goed dicht bleef zitten. En ik heb zolang in de autobusiness gezeten dat ik echt wel weet waar ik over praat. Maar elke keer weer die discussies...

Nou ja, a.s. dinsdag naar een andere dealer, eens kijken of daar meer expertise in huis is. Als ze het serieus oppakken word ik daar klant voor onderhoud e.d

Ik heb exact hetzelfde probleem, ook al 1,5 jaar. Rij nu maar altijd met het schuifkapje onder het panoramadak dicht dan heb erger ik me er iets minder aan....

Geplaatst

Ik  heb hem inmiddels terug van een andere dealer (Autoplaza Alkmaar). Ik moest er 2 keer voor terug, maar nu is toch uiteindelijk het panoramadak vervangen i.o.m. Kia Nederland en is er ook een extra strip onder de afdichtlip geplaatst. Gelukkig was met die jongens van Autoplaza wat beter te praten. 2e keer gratis leenauto mee terwijl ik er niet om vroeg. Auto komt niet bij hun vandaan. Evengoed prima service daar en erg goed behandeld. Zo kan het dus ook. Krijg de indruk dat ze er alles aan gedaan hebben wat in hun macht lag.

Het is nu beter, hij is stiller dan hij ooit geweest is, maar rond de 150-160 met forse tegenwind begin ik het toch weer een beetje te horen. Wellicht ben ik er nu te gefixeerd op, dus ik zie het nog even aan. Vooralsnog voorzichtig optimistisch.

• 2 maanden later...
Geplaatst

Ik heb vandaag mijn panorama dak bijgesteld en ik ben van het geruis af!

Hartelijk dank voor de prima uitleg met foto's zonder dit was ik nooit op het idee gekomen.

Ik heb het alleen gedaan zonder dat het zilverkleurige kapje eraf hoefde ik heb een torx-20 in een bithouder gestoken en in de bithouder een passende inbussleutel zodoende kon ik onder een hoek werken.

post-8574-0-01075300-1369925944_thumb.jpg

post-8574-0-79089100-1369925958_thumb.jpg

post-8574-0-89692000-1369926462_thumb.jpg

• Like 1
Geplaatst

Ik heb vandaag mijn panorama dak bijgesteld en ik ben van het geruis af!

Hartelijk dank voor de prima uitleg compleet met foto's zonder dit was ik nooit op het idee gekomen.

Ik heb het alleen gedaan zonder dat het zilverkleurige kapje eraf hoefde ik heb namelijk een torx-20 in een bithouder gestoken en in de bithouder een passende inbussleutel zodoende kon ik onder een hoek werken.

post-8574-0-01075300-1369925944_thumb.jpg

post-8574-0-79089100-1369925958_thumb.jpg

post-8574-0-89692000-1369926462_thumb.jpg

• Like 1
Geplaatst

@Leon-S,

Goed dat je van het wind geruis af bent. Ook dank voor de goede tip die je geeft,

om zonder demontage van het kapje, en met behulp van eenvoudig materiaal de

afstelling kunt doen  Hier kunnen mede forummers wat mee !!

Grtz.

Specialmade

Geplaatst

Thx Leon, heb jouw tool-tip gisteren gebruikt om het dak nog wat beter af te stellen en het geruis is nu zo goed als helemaal verdwenen !

• Like 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...