Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

En hier Bowies uitbreiding van de achterlichten. Jammer genoeg worden de afbeeldingen niet meer getoond :( .

Geplaatst

@ Sjölp

Bedankt , wou net hetzelfde posten , maar ik heb nog nooit de geposte afbeeldingen kunnen openen .

Staat enekel een rood kruisje mer ernaast geposte afbeelding en dat kan ik niet openen ; dacht dat het aan mijn ontoerikende kennis van PC's lag , maar blijkbaar niet dus .

Thanks Rolly

Geplaatst

En hier Bowies uitbreiding van de achterlichten. Jammer genoeg worden de afbeeldingen niet meer getoond :( .

Bedankt , wou net hetzelfde posten , maar ik heb nog nooit de geposte afbeeldingen kunnen openen .

Staat enekel een rood kruisje mer ernaast geposte afbeelding en dat kan ik niet openen ; dacht dat het aan mijn ontoerikende kennis van PC's lag , maar blijkbaar niet dus .

Thanks Rolly

:offtopic: Ik zal ze opzoeken en op het forum zetten.

Geplaatst

Die xenon handleiding en deze van het dak moeten even opgeslagen worden als PDF en dan kunnen ze in de forumbieb. (die er nog niet is)

Als iedereen terug is van vakantie wordt daar wel naar gekeken.

Heb er ook al eerder over aan de bel gehangen.

Folders, werkplaats handboeken, tips etc, het moet toegankelijker.

Serverruimte zou een probleem geweest zijn, maar nu met het garagedeel erbij lijkt me dat niet meer

van toepassing.

Wordt vervolgd dus..

Geplaatst

Super uitleg Elmer Blues!

Kan iemand mij misschien vertellen hoe ver het dak open zou moeten kunnen in de kantel stand?

Bij mij is dat namelijk maar zo 'n 2 a 3 cm en dat leek nogal weinig....

Thanks,

WIA

Geplaatst

Super uitleg Elmer Blues!

Kan iemand mij misschien vertellen hoe ver het dak open zou moeten kunnen in de kantel stand?

Bij mij is dat namelijk maar zo 'n 2 a 3 cm en dat leek nogal weinig....

Thanks,

WIA

Ja,bij mij ook maar zo'n 2 cm, vindt ik ook maar weinig, maar daeler zegt dat het normaal is,maar heb er ook mijn twijfels over.

Is dat bij allemaal met open dak zo?

Groetjes Christiaan.

• Like 1
Geplaatst

Bij mij is ook bij hogere snelheden erg veel windgeruis te horen. Onder andere daarvoor ben ik vandaag naar de dealer geweest. Het blijkt dat de raamrubber aan de rechterzijde scheef zit. Dit veroorzaakt waarschijnlijk het windegeruis en heeft dus waarschijnlijk niets met het dak te maken. De dealer heeft hier foto's van gemaakt en zal dit opnemen met KIA Nederland. Waarschijnlijk moet de hele voorruit eruit worden gehaald en nieuwe rubbers geplaatst. Misschien dat anderen die dezelfde klacht hebben ook eens kunnen kijken naar de raamrubber van de voorruit. Aan de bovenzijde zit deze scheef.

Geplaatst

[quote name='Borns002'

is misschien een fototje van jouw raamrubber mogelijk hier te laten zien.

Heb ook veel windgeruis maar zo'n panoramadak niet, kan ik eens kijken hoe dat eruit ziet en durf ik het aan om er mee naar

mijn dealert te gaan.

grtz.

Geplaatst

@kialoog

Ik zal zodra ik zonder duikbril en zwemvliezen naar buiten kan een foto maken en trachten deze te plaatsen. Overigens kan het windgeruis ook van de dakrail afkomstig zijn. De KIA dealer heeft hier een modificatie voor. De klacht schijnt veel voortekomen en is dus niet onbekend bij de dealer.

Geplaatst

@Borns002

Oke, ja graag, maar geen halsbrekende toeren uithalen hoor (hooguit een duikersuitrusting dan)als het niet gaat dan gaat het niet.

Van de mogelijkheid dat het de dakrails is had ik ook ergens gelezen hou ik even in gedachten,ik moet het bij mijn dealer een beetje gedoseerd brengen is mijn ondervinding intussen.

Ik wacht het even af en alvast dank voor de goede wil.

Groet.

Geplaatst

Wat tips om dingen te kunnen uitsluiten:

- Om de dakdragers uit te sluiten moet je de naden van voorste stukken van de dakdragers(die ik op de foto verwijder) afplakken tussen de afdekkap en de carosserie. Bijv. met ducttape. Is het windgeruis dan weg dan zijn het de dakdragers.

- Om zeker te weten dat het panoramadakafstelling is trek je het panoramadak aan de voorste zwarte rand tijdens het rijden naar beneden met je vingertoppen. Is het geluid dan weg dan ligt het aan de afstellling.

Geplaatst

[quote name='elmerblues' Wat tips om dingen te kunnen uitsluiten:

- Om de dakdragers uit te sluiten :

ja, was al bezig met de foto te bekijken (nr 1 van uw serie)

mag het ook met isolatietape (want wat is ducttape :oops: )

Het gekke is heb een probeersel gedaan , stuk gereden, radio uit in 6e versnelling (minste geluid) bij plus minus 110 km per uur dan

komt het geruis opzetten (maakt niet uit wat de windkracht is) en dan lijkt het geruis ongeveer ter hoogte van de ruitenwissers in ruste te komen als je goed luistert.

Dus kan ook zijn dat mijn onderste raamrubbers niet helemaal zijn wat ze moeten zijn, bij een snelle blik kon ik echter niets vreemds ontdekken,

later deze week nog maar eens een ernstige blik werpen hierop, had nu geen tijd ervoor.

Dank voor de tip.

grtz

Geplaatst

mag het ook met isolatietape (want wat is ducttape :oops: )

Isolatietape mag ook. Ducttape is breed tape versterkt met draadjes en is een eerste levensbehoefte voor de doehetzelfert :lol:

Het gekke is heb een probeersel gedaan , stuk gereden, radio uit in 6e versnelling (minste geluid) bij plus minus 110 km per uur dan

komt het geruis opzetten (maakt niet uit wat de windkracht is) en dan lijkt het geruis ongeveer ter hoogte van de ruitenwissers in ruste te komen als je goed luistert.

Dus kan ook zijn dat mijn onderste raamrubbers niet helemaal zijn wat ze moeten zijn, bij een snelle blik kon ik echter niets vreemds ontdekken,

Hieronder even een afbeelding waar de tape allemaal geplakt moet worden. Dus rondom het voorste stuk van de dakdrager, waar deze aansluit op de carosserie.

post-3632-0-99892300-1311832086_thumb.jpg

Geplaatst

Je zal toch wat moeten als je dealer zegt 'daar is niets aan te doen', 'een panoramadak geeft altijd bijgeluid', 'dat hoort zo, is een producteigenschap', 'dat hebben al die auto's' etcetcetc

Ik heb zo'n 10 dealers gebeld. Alle tien kenden ze het probleem van het windgeruis niet. Maar 2 van de dealers gaf aan dat dit nader onderzocht moest worden, de rest toonde nou niet gelijk enthousiasme en interesse om dit probleem eens te gaan tackelen.

Ik was blij dat uiteindelijk zegge en schrijve 1 (!!!) dealer van een forumlid eens wat verder gezocht had zodat ik contact met deze kon opnemen. Als hij niet had gereageerd hadden we het nog niet geweten.

Geplaatst

'elmerblues' zei:

Isolatietape mag ook. Ducttape is breed tape versterkt met draadjes en is een eerste levensbehoefte voor de doehetzelfert :lol:

Jow, ja had het idd zo geplakt als jij aangeeft.

Enne, in mijn tape zitten die draadjes ook en het is breed dus toch gewoon ducttape, jaja de echte doehetzelvert haal je er zo tussenuit :-)

+

Elmerblues en Jantje2

Je zal toch wat moeten als je dealer zegt 'daar is niets aan te doen',

tja, dat heeft ie nu al een paar keer gezegd bij verschillende aandachtspuntjes zal ik maar zeggen, daar koop ik er vast nog eens 1.

Dank en groet.

• 4 weken later...
Geplaatst

Tja, ook ik ben de "gelukkige" bezitter van een SPORTAGE met Panoramadak.

Toen ik de eerste kilometers met dit geweldige voertuig mocht maken, viel direct het extreme windgeruis op welk bij 115km/u door het dakraam klonk.

De dealer ge-contact en hem o.a. de geweldige uitleg laten zien van het verlagen van het dak zoals op het forum terug te vinden is.

Helaas.... De wind blijft door het dak komen, maar nu was het 'pas' bij 120km/u. Wederom met de dealer contact gezocht en ja hoor er was een modificatie: Een verhoging van het rubber waar het dak bij sluiten tegen aanloopt door het aanbrengen van dubbelzijdig tape.

En ja hoor het werkt, tot 130km/u daarna wederom wind!

Via de KIA site een vraag gesteld en dit was de reactie:

Uw dealer heeft ons laten weten dat uw Kia Sportage na het uitvoeren van de modificatie niet meer afwijkt van een vergelijkbare Kia Sportage voorzien van een panoramadak. Derhalve kunnen wij uw klacht over windgeruis bij een snelheid van 135km/u niet verhelpen.

Wij vertrouwen erop u hiermee naar behoren te hebben geinfomeerd en betreuren het dat wij u niet anders kunnen berichten.

Vandaag weer contact gezocht met de dealer en afgesproken dat deze een afspraak regelt met een van de Zonemanagers After Sales. Ik wacht maar even af.

Geplaatst

Vanmiddag ook zelf even het dak wat lager gesteld i.v.m met windgeruis (lekken van rijwind) op hogere snelheid ( vanaf +/-140 km )

@ Elmerblues bedankt voor de duidelijke uitleg met plaatjes ..

maar ik hoefte de dakrail niet te demonteren dak iets openzetten en met een specialtooltje kon ik de boutjes zo los draaien...

Geplaatst

name='Borns002' zei:

"veel windgeruis te horen. Onder andere daarvoor op 26-07-2011 naar de dealer geweest. Het blijkt dat de raamrubber aan de rechterzijde scheef zit".

Hoe zit het daarmee, heeft die expert van Kia er al naar gekeken en wat vond die ervan?????? :unsure:

Geplaatst

name='Borns002' zei:

"veel windgeruis te horen. Onder andere daarvoor op 26-07-2011 naar de dealer geweest. Het blijkt dat de raamrubber aan de rechterzijde scheef zit".

Hoe zit het daarmee, heeft die expert van Kia er al naar gekeken en wat vond die ervan?????? :unsure:

Excuus voor de vertraagde reactie. Ja de man van Kia heeft er naar gekeken. De voorruit moet opnieuw worden geplaatst. Moet echter wel de tijd hebben voor een afspraak. Voorlopig zit dat er niet in aangezien ik in Azie zit tot half september. Daarna ben ik twee weken in Nederland. Ik hoop dat ze dan tijd hebben. Overigens ben ik erachter gekomen dat het windgeruis dramatisch is wanneer het dak in de zg kantelstand staat. Dit is gedeeltelijk op te lossen wanner het dak ca een halve centimeter naar achteren wordt geschoven. Zou het niet mogelijk zijn om de kantelstand aan te passen cq te veranderen?

• Like 1
Geplaatst

<Excuus voor de vertraagde reactie>

Tja, wat zal ik ervan zeggen. nou ja dit dan toch maar:

Je spuit een probleem het forum op en je hebt de oplossing/uitslag al meer als een maand in huis en je plaatst het dan niet?

(was ook nog eens om gevraagd i.v.m. ...)

b.d.w. "VENGA" je leest waarschijnlijk niet meer mee want je hebt opgezegd, maar begrijp je nu heeelemaal.

Geplaatst

<Excuus voor de vertraagde reactie>

Tja, wat zal ik ervan zeggen. nou ja dit dan toch maar:

Je spuit een probleem het forum op en je hebt de oplossing/uitslag al meer als een maand in huis en je plaatst het dan niet?

(was ook nog eens om gevraagd i.v.m. ...)

b.d.w. "VENGA" je leest waarschijnlijk niet meer mee want je hebt opgezegd, maar begrijp je nu heeelemaal.

@kialoog: de oplossing/uitslag heb ik nog niet laat staan een maand of meer dan een maand. Helaas ben ik door mijn verblijf in het buitenland niet altijd in de gelegenheid om dit forum te bezoeken.

Op 26/7 heb ik gemeld dat er iemand van KIA NEDERLAND naar de auto zou komen kijken. Dat is twee weken geleden gebeurd. De uitslag is dat de voorruit opnieuw geplaatst zal worden. Of dit ook tot een oplossing leidt is nu nog niet bekend. Ik hoop dat hier medio september ( wanneer ik de auto heb kunnen wegbrengen en de dealer tijd heeft ) meer over te kunnen zeggen.

Dan heb ik nog steeds de vraag of er iemand is die weet of de stand van het kantelen van het dak af te stellen is. Zoals gemeld is er enorm veel windgeruis wanneer ik het dak alleen maar gekanteld heb staan. Wanneer ik het dan ca een halve cm naar achteren laat schuiven sluit de bovenzijde van het dak perfect aan op de rubberen rand en is het windgeruis vele malen minder. Weet iemand hier een antwoord op?

Geplaatst

Dan heb ik nog steeds de vraag of er iemand is die weet of de stand van het kantelen van het dak af te stellen is.

Zoals gemeld is er enorm veel windgeruis wanneer ik het dak alleen maar gekanteld heb staan. Wanneer ik het

dan ca een halve cm naar achteren laat schuiven sluit de bovenzijde van het dak perfect aan op de rubberen rand

en is het windgeruis vele malen minder. Weet iemand hier een antwoord op?

Ik zou zeggen gelijk meenemen met het plaatsen van de nieuwe vooruit bij de dealer. Laat het hun maar oplossen.

• 3 weken later...
Geplaatst

Tja, ook ik ben de "gelukkige" bezitter van een SPORTAGE met Panoramadak.

Toen ik de eerste kilometers met dit geweldige voertuig mocht maken, viel direct het extreme windgeruis op welk bij 115km/u door het dakraam klonk.

De dealer ge-contact en hem o.a. de geweldige uitleg laten zien van het verlagen van het dak zoals op het forum terug te vinden is.

Helaas.... De wind blijft door het dak komen, maar nu was het 'pas' bij 120km/u. Wederom met de dealer contact gezocht en ja hoor er was een modificatie: Een verhoging van het rubber waar het dak bij sluiten tegen aanloopt door het aanbrengen van dubbelzijdig tape.

En ja hoor het werkt, tot 130km/u daarna wederom wind!

Via de KIA site een vraag gesteld en dit was de reactie:

Uw dealer heeft ons laten weten dat uw Kia Sportage na het uitvoeren van de modificatie niet meer afwijkt van een vergelijkbare Kia Sportage voorzien van een panoramadak. Derhalve kunnen wij uw klacht over windgeruis bij een snelheid van 135km/u niet verhelpen.

Wij vertrouwen erop u hiermee naar behoren te hebben geinfomeerd en betreuren het dat wij u niet anders kunnen berichten.

Vandaag weer contact gezocht met de dealer en afgesproken dat deze een afspraak regelt met een van de Zonemanagers After Sales. Ik wacht maar even af.

UPDATE

De Zonemanager aftersales heeft de dealer geadviseerd om het dak nog strakker af te stellen. Afgelopen vrijdag, 16/9/2011, heb ik mijn auto dan ook wederom bij de dealer achtergelaten met een behoorlijk sceptisch gevoel.

Omstreeks 13u werd ik gebeld en werd aangegeven dat het probleem was opgelost. Niet door het vaster stellen maar door het vervangen van mijn dakraam door een exemplaar van een Sportage uit de showroom. Mijn dak vertoonde nl een bolling die ervoor zorgde dat wind door kon dringen tot het interieur.

Het vervangende exemplaar is duidelijk vlak gemonteerd op het dak. Natuurlijk de auto zo snel als mogelijk opgehaald en getest. FANTASTISCH!! tot aan de 170 km/u (op de teller) en geen enkel bijgeluid door het raam.

Erik en de andere mannen: BEDANKT!

• 3 weken later...
Geplaatst

heb alle opties zowat geprobeerd,

* dak is door de dealer los gemaakt aan lager vastgezet.

* dun rubber stripje onder rubberrand waar panoramadak tegenaan komt bij het sluiten.

* rubber draadje 5mm onder rubber waar panoramadak tegenaan komt bij het sluiten.

maar windgeruis blijft.

volgende optie is dat ik een tochtstripje onder de rubber rand ga doen.

ik wordt er gek van.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...