Mies_22 Posted July 27, 2011 Posted July 27, 2011 Kan iemand mij helpen met de volgende vragen? Binnenkort wordt 'ie geleverd, mijn nieuwe Picanto en ik ben een dringend zoekende naar info... Passen er in de hoedenplak ronde speakers van 16,5 cm doorsnee? En heeft iemand al ervaring met het zelf inbouwen van een versterker? Is er een opening te vinden in het schutbord waar ik de kabels doorheen kan trekken? En zijn de dorpels makkelijk te verwijderen om de kabels weg te werken? Alvast enorm bedankt! Mies Quote
r.vanrookhuizen Posted July 27, 2011 Posted July 27, 2011 Speakers passen Dorpels klik je zo weg en terug Versterker is niet veel plek voor Ronald Quote
Alex VB Posted July 27, 2011 Posted July 27, 2011 Alleerst van Harte welkom Mies.. Voordat je verder gaat met posten wil ik je meegeven dat het op ons forum gebruikelijk is dat je jezelf voorstelt in een apart topic. Voor velen is dit forum hun 2e "thuis" en ze willen graag weten wie zomaar komt binnenstormen zonder zich voor te stellen. Het is een kwestie van fatsoen zeg maar. Of doe je dat in de "echte" wereld niet? Je eerste antwoord heb je al gehad en ik ga ervan uit dat er nog enkele zullen volgen. Quote
bigwade Posted July 27, 2011 Posted July 27, 2011 Hoi Mies, welkom..... Spiekers in de plank is wel een beetje 70's Cool.. Quote
r.vanrookhuizen Posted July 27, 2011 Posted July 27, 2011 Zeg mies, Er zit ook ruimte in de achter portieren. Betere plek als zagen in de "hoedenplank'. Ronald Quote
Mies_22 Posted July 27, 2011 Author Posted July 27, 2011 Hoi Mies, welkom..... Spiekers in de plank is wel een beetje 70's Cool.. Ik ben GEK op de '70's! Maar wat kan ik anders? Mijn KIA heeft alleen 2 speakertje voorin en ik ben echt van de goede geluidskwaliteit in de auto. Quote
bigwade Posted July 27, 2011 Posted July 27, 2011 Ik ben GEK op de '70's! Maar wat kan ik anders? Mijn KIA heeft alleen 2 speakertje voorin en ik ben echt van de goede geluidskwaliteit in de auto. Kan zomaar eens beter gaan werken dan die van in de achterdeuren. Ben je zelf een beetje handig ? Quote
Tazteam Posted July 27, 2011 Posted July 27, 2011 Beste upgrade is de speakers uit je deur te halen, vervangen voor betere, is de allerbeste oplossing, en dan kunnen 13 cm speakers best een heel goed geluid geven Hoedenplank verzagen is geen optie, het is al zo'n flut dingetje, en ga je er gaten inzagen, hou je niks over. Versterker past altijd in de auto, tis alleen hoeveel ruimte je wilt inleveren. Quote
Mies_22 Posted July 28, 2011 Author Posted July 28, 2011 Dank voor alle reacties! Ik ben helemaal niet handig, maar gaten maken in de 'hoedenplank' dat kan ik nog wel hoor Weet je wat ik doe? Ik wacht tot de auto er is en ga het dan nader beoordelen. Het is wellicht niet handig nu al dingen aan te schaffen die mogelijk niet gaan passen. Maar, 1 ding staat vast: een versterker + sub zijn wat mij betreft onmisbaar in een auto. Ben dan ook bereid er ruimte voor in te leveren. Mijn motto: "Als er nog maar een kratje pils bij kan." Quote
bigwade Posted July 28, 2011 Posted July 28, 2011 Mies mag blijven.....welkom! Gek hè, dat dacht ik nou ook.... Dat kratje was niet eens het punt.. wel leuk Quote
Mies_22 Posted August 3, 2011 Author Posted August 3, 2011 Heb mooie JLB 408GTi speakers op het oog... Buitendiameter 111 mm, hoogte 54 mm. Is dit een mooie vervanger van de speakertjes voorin of past dat niet? Hoe zit het eigenlijk met achterin? Mijn standaard + airco Picanto wordt geleverd met 2 speakers voorin, maar zijn er wel ruimten achterin (in de deuren ofzo) om zelf extra speakers in te bouwen? Als er wél een "voorbereiding" zit...welke maat speakers passen daar dan in? Dank weer! Mies Quote
bertil1970 Posted August 3, 2011 Posted August 3, 2011 Kan iemand mij helpen met de volgende vragen? Binnenkort wordt 'ie geleverd, mijn nieuwe Picanto en ik ben een dringend zoekende naar info... Passen er in de hoedenplak ronde speakers van 16,5 cm doorsnee? En heeft iemand al ervaring met het zelf inbouwen van een versterker? Is er een opening te vinden in het schutbord waar ik de kabels doorheen kan trekken? En zijn de dorpels makkelijk te verwijderen om de kabels weg te werken? Alvast enorm bedankt! Mies ik kan je helpen door je achterdeur speaker aan te passen zonder in de hoedenplank te boren je kabels kun je perfect in de kabel goot kwijt mvg bertil Quote
bertil1970 Posted August 3, 2011 Posted August 3, 2011 Heb mooie JLB 408GTi speakers op het oog... Buitendiameter 111 mm, hoogte 54 mm. Is dit een mooie vervanger van de speakertjes voorin of past dat niet? Hoe zit het eigenlijk met achterin? Mijn standaard + airco Picanto wordt geleverd met 2 speakers voorin, maar zijn er wel ruimten achterin (in de deuren ofzo) om zelf extra speakers in te bouwen? Als er wél een "voorbereiding" zit...welke maat speakers passen daar dan in? Dank weer! Mies om een mooi geluid te krijgen is een goede composet het beste tweeter in dashbord woofer achter in deur Quote
Mies_22 Posted August 24, 2011 Author Posted August 24, 2011 Ik heb speakerjes op het oog ter vervanging van de originele voorin. De diameter is 111 mm, de hoogte 54 mm. Weet iemand of dit gaat passen? Ik lees namelijk veelal dat jullie 100 mm gebruiken en dan ruimte overhouden. Quote
Recommended Posts