rveldhuizen Posted July 31, 2011 Posted July 31, 2011 Hi allemaal, Aangezien ik nieuw ben op dit forum, zal ik me eerst even voorstellen . Rik, bijna 40 (tja..), en sinds 1 dag de bezitter van een Sportage uit 2007 (2.0 ltr). Althans, hij moet nog worden afgeleverd, maar goed, het contract is getekend. Overgestapt van een Jeep Grand Cherokee 4.7 V8 (waarvan de motor problemen ging geven, dus werd het tijd om over te stappen)... Ik heb al eea gelezen op dit forum (en op andere), en zou toch graag jullie advies willen vragen: in de Sportage zit nu een enkel din radio systeem, die ik graag wil vervangen door een dubbel din radio/cd/dvd/nav/etc systeem; zie plaatje: Mijn vraag: is het dashboard eenvoudig te verwijderen bij deze Sportage? Heeft iemand wellicht ervaring hiermee? Ik ben wat huiverig om de klemmetjes te 'testen', want ze willen nog wel eens afbreken bij mij Verder denk ik dat het zich redelijk zal wijzen, als het dashboard (middenconsole dan) er uit is, vwb wiring. Maar als iemand hier ervaring mee heeft, hoor ik het absoluut graag. Alvast dank! Groet, Rik Quote
Crum Posted August 1, 2011 Posted August 1, 2011 middenconsole zit volledig geklikt bij een sportage, vanaf de onderkant beginnen met losmaken, daar zitten ook 2 inklepingen waar je kan beginnen.. Quote
rveldhuizen Posted August 1, 2011 Author Posted August 1, 2011 Dank voor de snelle reactie..! Is dit middenconsole erg gevoelig voor los 'wikken' of valt dat reuze mee? En verwacht je verrassing vwb de wiring aan de achterkant? Het dubbel din systeem wat ik er in ga bouwen, zou specifiek voor Kia Sportage zijn, maar ik heb nog geen idee wat ik er achter zal aantreffen Quote
Crum Posted August 1, 2011 Posted August 1, 2011 het valt wel mee, enkel waar het middenconsole rond de radio zit (die dunne randjes) is het wat gevoeliger, maar ik heb nog nooit een middenconsole gebroken gezien.. en als er niet al teveel geknipt is in de bedrading kom je gewoon een orginele stekker tegen en maby een verloop naar iso stekker Quote
bigwade Posted August 1, 2011 Posted August 1, 2011 Da's nogal een stap terug..... van V8 naar een Sp2.. Ook al heb ik me zelf voorgenomen never meer een product af te nemen van de Chrysler familie, moet dit toch zeer doen.. Veel plezier met je nieuwe auto Quote
rveldhuizen Posted August 1, 2011 Author Posted August 1, 2011 Het is inderdaad een stap terug vwb de motor, trekkracht en het heerlijke motorgeluid vd V8... Maar ik ben ook een beetje klaar met de problemen die auto's met een automatische versnellingsbak mij telkens geven. Zowel de Jeep als mijn huidige (de Kia is de familie auto waar mijn vrouw in rijdt) Audi A4 cabrio hebben beide een revisie ondergaan op de automatische bakken. Gek werd ik ervan... En ik ga ervan uit dat deze Kia wat zuiniger zal rijden dan de Jeep, wat ook niet verkeerd is met de huidige benzine prijzen Quote
bigwade Posted August 1, 2011 Posted August 1, 2011 Dus de Kia wordt de dames/familie auto en jij doet de Audi cabrio of ?? Waar zat dan de v8, twijfels...... Quote
rveldhuizen Posted August 1, 2011 Author Posted August 1, 2011 yep, ik doe de cabrio, heerlijk met dak open bij elk weer zonder neerslag . De V8 zat dus ook bij mijn vrouw. Passen maar lastig in de cabrio met het hele gezin (nog 2 kids) op lange afstanden... Quote
bigwade Posted August 1, 2011 Posted August 1, 2011 yep, ik doe de cabrio, heerlijk met dak open bij elk weer zonder neerslag . De V8 zat dus ook bij mijn vrouw. Passen maar lastig in de cabrio met het hele gezin (nog 2 kids) op lange afstanden... Moet ze gaan schakelen, da's tobben.. Quote
rveldhuizen Posted August 1, 2011 Author Posted August 1, 2011 zal wel lukken... Hoewel, ze heeft haar rijbewijs ook in amerika gehaald Quote
bigwade Posted August 1, 2011 Posted August 1, 2011 http://www.kiaclub.nl/topic/1591-sportage-binnen-yes/page__view__findpost__p__26442 http://www.kiaclub.nl/topic/1591-sportage-binnen-yes/page__view__findpost__p__50923 Quote
rveldhuizen Posted August 1, 2011 Author Posted August 1, 2011 ah, snap wat je bedoelt nu... Hopelijk zal het bij ons wat minder tobben worden. Tijd zal het leren... Laat het nog wel weten We zullen er nog ruim een week op moeten wachten, ben ik bang... Quote
Recommended Posts