riotje Posted August 2, 2011 Share Posted August 2, 2011 Goede dag al mijn mede Kia rijders, Sinds april 2011 hebben ik en mijn vriendin een Kia rio RS 1.3 Hatchback uit 2002. Sinds dat wij deze gekocht hebben hebben wij hier een ongeluk gehad, deze hebben wij laten repareren en sinds dien is het alleen maar achteruit gegaan. Stuurbekrachtigingspomp lekt, achterschokdempers zijn nodig aan vervanging toe, startproblemen. Nu wil ik aan jullie vragen of dit allemaal veel voorkomende dingen zijn bij de kia rio, of dat ik spreekwoordelijk een pech auto gekocht heb. Nu hebben we er inmiddels al zoveel geld ingestoken, is het nog waard om dit te laten repareren of is dit zeg maar het begin van het eind. Alvast hartelijk dank voor jullie reacties. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jantje.2 Posted August 2, 2011 Share Posted August 2, 2011 Of dit het begin van het eind is ligt aan de staat van de algehele auto.. De auto is inmiddels 9 jaar oud en dan kan je dingen verwachten.. een stuurbekrachtigingspomp en achterschokdempers zijn dingen die kunnen gebeuren.. Wat voor start problemen heb je? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Crum Posted August 3, 2011 Share Posted August 3, 2011 achterschokdempers is typisch rio kwaaltje..lekkende stuurbekrachtigingspomp heb ik nog niet eerder bij een rio gezien, maar dat kan bij elke auto gebeuren... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jantje.2 Posted August 3, 2011 Share Posted August 3, 2011 Crum: Dus beter geen originele schokdempers terugplaatsen bij de rio? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
riotje Posted August 3, 2011 Author Share Posted August 3, 2011 Bedankt voor de reactie, De verdere staat van de auto is goed. Al moet ik zeggen dat we nu wel veel dingen tegelijkertijd aan die auto krijgen. De startproblemen zijn, dat ie gewoon niet wil starten. Uiteindelijk na meerdere keren de sleutel omdraaien start ie dan uiteindelijk. Dit probleem word echter wel steeds erger, gistere kreeg ik hem bijna niet meer aan de praat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Crum Posted August 3, 2011 Share Posted August 3, 2011 beter idd monroe nemen, probleem is dat de vulcanisatie aan de bovenkant loslaat, bij monroe gebeurt dit minder snel.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jantje.2 Posted August 3, 2011 Share Posted August 3, 2011 Het starten is dan of je contactslot of je startmotor.. Alles bij elkaar is het natuurlijk wel veel in 1x, maar als de auto verder goed is... Voor het geld van deze reparatie heb je ook geen goede andere auto. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
El-Rio-Grande Posted August 6, 2011 Share Posted August 6, 2011 Wat betreft de schokbrekers achter: zoals al eerder genoemd is dat inderdaad een bekende kwaal aan de Rio. Monroe schokbrekers zijn dan een beter alternatief, o.a. verkrijgbaar bij Euromaster. Wat betreft de startproblemen: KAN dit niet ook met de accu te maken hebben? Nu lijkt mij inderdaad dat een startmotor niet de kosten hoeven zijn en een stuurbekrachtigingspomp ook niet. Gr, Peter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
El-Rio-Grande Posted April 27, 2012 Share Posted April 27, 2012 @riotje: Hoe is het nu afgelopen met de problemen aan jouw Rio? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.