denniss Posted April 9, 2007 Posted April 9, 2007 heeft er iemand ervaring emt het chippen van een 3.3 V6? Quote
AJ Mol Posted April 9, 2007 Posted April 9, 2007 Heeft absoluut geen zin heb ik gehoord. De meeste bedrijven beginnen er niet aan. Ik heb het zelf gevraagd voor de 3.5 V6. Ik zou 400 euro moeten betalen voor 9 pk extra. De 3.3 V6 heeft al 248 pk en een hoog koppel. Dus niets meer aan doen lijkt me, maar ik hoor graag hoe anderen er over denken. Quote
denniss Posted April 9, 2007 Author Posted April 9, 2007 Heeft absoluut geen zin heb ik gehoord. De meeste bedrijven beginnen er niet aan. Ik heb het zelf gevraagd voor de 3.5 V6. Ik zou 400 euro moeten betalen voor 9 pk extra. De 3.3 V6 heeft al 248 pk en een hoog koppel. Dus niets meer aan doen lijkt me, maar ik hoor graag hoe anderen er over denken. ik idd ook, en idd hij heeft al best veel vermogen maar het gaat meer om het koppel, dat ligt std vrij hoog Quote
LeFouduVolant. Posted April 9, 2007 Posted April 9, 2007 Per definitie heeft chippen van atmosferische benzinemotoren geen zin ... Keep it on the island ... Quote
denniss Posted April 9, 2007 Author Posted April 9, 2007 Per definitie heeft chippen van atmosferische benzinemotoren geen zin ... Keep it on the island ... ok, dus als ik het goed begrijp moet ik me pa zover krijgen dat hij een turbo/supercharger monteert en dan chipt Quote
Rio-man Posted April 9, 2007 Posted April 9, 2007 Dat zal dan wel meteen moeten gebeuren na het monteren van de (bij mijn weten nog uit te vinden) turbocharger voor de 3.3 V6. Zonder aanpassing aan je motormanagement loopt je motor ?f bagger, ?f gewoon helemaal niet. En houd er rekening mee dat een losse turbo al gauw ?3.000 of meer kost! Quote
LeFouduVolant. Posted April 9, 2007 Posted April 9, 2007 Per definitie heeft chippen van atmosferische benzinemotoren geen zin ... Keep it on the island ... ok, dus als ik het goed begrijp moet ik me pa zover krijgen dat hij een turbo/supercharger monteert en dan chipt Beter dad meteen laten omschakelen op MERC ML AMG 6.3 ... het aanpassen van turbo of volumex op een (zware) atmo is qua montage en know how onbetaalbaar ... Keep it up ... Quote
denniss Posted April 9, 2007 Author Posted April 9, 2007 Per definitie heeft chippen van atmosferische benzinemotoren geen zin ... Keep it on the island ... ok, dus als ik het goed begrijp moet ik me pa zover krijgen dat hij een turbo/supercharger monteert en dan chipt Beter dad meteen laten omschakelen op MERC ML AMG 6.3 ... het aanpassen van turbo of volumex op een (zware) atmo is qua montage en know how onbetaalbaar ... Keep it up ... haha, mss iets voor op de lupo van me ma. Nee als het alleen zo kan hoeft hij denk ik niet meer gechipt te worden Quote
Rio-man Posted April 9, 2007 Posted April 9, 2007 Er zijn nog zat andere opties om 'm ietwat harder te laten trekken hoor. Ander luchtfilter, snellere ontsteking, speciaal ontwikkelde uitlaat voor snelle afvoer afvalstoffen, snelle inlaat, turbo, N2O. Maar dan kom je op het gebied van de professionele motortuner/underground tuner, die het maximum uit hun wagens willen halen. Deze wagens worden veelvuldig gebruikt in de drag/street en drift races. Het lijkt me dus niet echt iets voor de Sorento. Quote
denniss Posted April 9, 2007 Author Posted April 9, 2007 Er zijn nog zat andere opties om 'm ietwat harder te laten trekken hoor. Ander luchtfilter, snellere ontsteking, speciaal ontwikkelde uitlaat voor snelle afvoer afvalstoffen, snelle inlaat, turbo, N2O.Maar dan kom je op het gebied van de professionele motortuner/underground tuner, die het maximum uit hun wagens willen halen. Deze wagens worden veelvuldig gebruikt in de drag/street en drift races. Het lijkt me dus niet echt iets voor de Sorento. idd Quote
Guest schoenmakertje Posted April 9, 2007 Posted April 9, 2007 misschien kan je via kia nederland een voor de us markt aangeboden 3,8 v6 262pk aanschaffen? Quote
denniss Posted April 10, 2007 Author Posted April 10, 2007 misschien kan je via kia nederland een voor de us markt aangeboden 3,8 v6 262pk aanschaffen? nee, me pa wil perse degene die nu op de rai staat (of eentje met dezelfde kleuren die te leveren is voor we op vakantie gaan). Hij is verliefd geworden op de kleuren Quote
superMan01 Posted April 25, 2007 Posted April 25, 2007 heeft er iemand ervaring emt het chippen van een 3.3 V6? Hallo allemaal, ik ben hier redelijk nieuw, maar vwb het chippen heeft het geen nut. Wij hebben een opel vectra GTS 3.2 v6 en ik ben daar ook voor bezig geweest, maar dit levert zo weinig op dat dit niet tegenover de kosten staat. Daarentegen hebben we ook een Seat Leon Topsport, en die zijn wel makkelijk te chippen omdat deze een turbo heeft. Deze gaat van 180 PK naar ongeveer 220 PK en dat merk je. Maar zonder turbo kun je dat beter niet doen. Mijn ervaring. Quote
Recommended Posts