wimme Posted August 25, 2011 Posted August 25, 2011 Hier het relaas van een probleem van water op de bestuurdersdrempel na een regenbui en de afwikkeling onder garantie, ik verwijs ook naar topic "water op de drempel". Ik ben naar de dealer geweest en deze heeft het probleem mede vastgesteld, immers had ik opweg door een regenbui gereden. Na het verwijderen van deurpaneel bleek dat de plastic afwateringsplaat, die ervoor zorgt dat water dat tussen het raam sijpelt afvoert naar de de afwateringopeningen onderaan de deur, gekreukt zat en zo het water afvoerde naar de verkeerde kant, en dat was naar de binnenkant van de deur waardoor er water vanonder de deurpaneel sijpelde op de deurdrempel en de binnendeurrubbers. Blij dat het geen ingebeeld probleem was. Maar helaas moet ik nog eens terug voor het vervangen van een rubber ter hoogte van de spiegel die is van bij de levering niet goed gehecht en heeft een tijdje dichtgeklapt bij het sluiten van de deur. De garagehouder wou dit niet vasthechten met lijm, maar omdat het garantie is wou deze dit liever vervangen om later geen problemen te krijgen. Ik vind dit een mooie service, alleen jammer dat ik hiervoor nog eens naar de garage moet. Het is wel een bewijs dat Kia en de dealer de garantie serieus nemen en hebben me vriendelijk ontvangen en geholpen. Tevens hebben ze de navigatieupdate uitgevoerd en tot nu heb ik geen probleem vastgesteld, alles werkt prima maar ik zie niet veel veranderingen, maar dat is een andere topic. Dus beste sportage-collega's; water op de deurdrempel is niet normaal, werd bij mij erkent als een fabricatiefout en valt onder de KIA-garantie. Ik ben benieuwd naar jullie reacties op mijn verhaal, dus reageer!! Quote
kialoog Posted August 25, 2011 Posted August 25, 2011 name= wimme - fabricatiefout Ik citeer mijn dealer = is standaard op de SP3 hebben allemaal zo'n afwatering. Quote
Banneman Posted August 25, 2011 Posted August 25, 2011 Ik ben blij met je bericht. Moet nog naar de dealer voor een andere zaken (wacht al enige weken op een sierstrip voor de achterklep, overschakelen, nieuwe hoogteverstellingshandle voor bestuurderstoel) en wil alles in 1 afspraak regelen. Water op de drempel heb ik ook daarbij gemeld en jouw bericht kan de dealer als hij het nog niet weet mooi helpen. Quote
cobus Posted August 26, 2011 Posted August 26, 2011 Bij vakantie ervaringen ,heb ik al is mijn verhaal over materschade geplaatst Mijn ervaring tot nu toe met de Kia garantie in het buitenland is bedroevend. Als je Kia in het buitenland kapot gaat is de kans groot dat je een probleem hebt, als hij door een door Kia erkend bedrijf wordt gerepareerd (en dat is verplicht )en je bent het niet eens met de diagnose , of je kan aantonen dat de diagnose flauwekul is , dan stelt Kia Motors Nederland wij zijn geen partij, dus zoek het zelf maar uit met de betreffende dealer in het buitenland. Ik ben tot de conclusie gekomen dat Kia Motors Nederland ook zelf weinig vertrouwen heeft in de kwaliteit , betrouwbaarheid en service van het europese dealer netwerk anders zou je graag partij zijn om problemen op te lossen. Wat marters tegen Kia s hebben geen idee, mischien worden ze wel speciaal gefokt/ opgeleid om voor een extra vaste bron van inkomsten te zorgen Gr Cobus Quote
Guest Timo0103 Posted August 26, 2011 Posted August 26, 2011 Bij vakantie ervaringen ,heb ik al is mijn verhaal over materschade geplaatst Mijn ervaring tot nu toe met de Kia garantie in het buitenland is bedroevend. Als je Kia in het buitenland kapot gaat is de kans groot dat je een probleem hebt, als hij door een door Kia erkend bedrijf wordt gerepareerd (en dat is verplicht )en je bent het niet eens met de diagnose , of je kan aantonen dat de diagnose flauwekul is , dan stelt Kia Motors Nederland wij zijn geen partij, dus zoek het zelf maar uit met de betreffende dealer in het buitenland. Ik ben tot de conclusie gekomen dat Kia Motors Nederland ook zelf weinig vertrouwen heeft in de kwaliteit , betrouwbaarheid en service van het europese dealer netwerk anders zou je graag partij zijn om problemen op te lossen. Wat marters tegen Kia s hebben geen idee, mischien worden ze wel speciaal gefokt/ opgeleid om voor een extra vaste bron van inkomsten te zorgen Gr Cobus Met elke auto heb je kans op een bezoek van die klote beestjes. Je hebt gewoon pech. Quote
wimme Posted August 26, 2011 Author Posted August 26, 2011 Beste Banneman; betreft je blijheid over mijn verhaal betreft waterlek, ik ben tevreden dat je mijn verhaal meeneemt bij uwe dealer, daar dient dit forum voor om elkaars ervaringen te delen en elkander te helpen, ik wens je veel succes met de herstelling(en). Quote
Jantje.2 Posted August 26, 2011 Posted August 26, 2011 Wimme, misschien volgende keer iets handigere (beter doordachte) topic naam verzinnen. Uit je verhaal blijkt dat je tevreden bent maar het topic doet vermoeden dat je een slechte ervaring op hebt gelopen! Quote
Rick Posted August 26, 2011 Posted August 26, 2011 Wimme, misschien volgende keer iets handigere (beter doordachte) topic naam verzinnen. Uit je verhaal blijkt dat je tevreden bent maar het topic doet vermoeden dat je een slechte ervaring op hebt gelopen! Dat heeft die gedaan zodat er meer mensen op klikken en het bekijken/lezen lijkt mij.. Quote
Jantje.2 Posted August 26, 2011 Posted August 26, 2011 Wimme, misschien volgende keer iets handigere (beter doordachte) topic naam verzinnen. Uit je verhaal blijkt dat je tevreden bent maar het topic doet vermoeden dat je een slechte ervaring op hebt gelopen! Dat heeft die gedaan zodat er meer mensen op klikken en het bekijken/lezen lijkt mij.. Dan kan je er beter iets als: Dealer oplossing voor waterlekkage... van maken. Kan iedereen zien waar het overgaat en dat er een oplossing voor is. Als er nu nieuwe mensen op het forum komen zien ze bijna altijd een negatieve topic naam over kia en garantie dingen... Quote
wimme Posted August 27, 2011 Author Posted August 27, 2011 Mijn bedoeling was om zowel positieve als negatieve garantieverhalen te verzamelen onder één topic, je spreekt immers alleen de garantie aan als je een probleem hebt gehad met uwe wagen. En inderdaad met zo'n titel ben je niewsgieriger dan een minder alomvattende benaming. Ik ben nu gestart met een positief garantieverhaal, hopelijk volgen er ook andere ervaringen en het hoeft niet altijd over het stuur en de leveringsproblemen te gaan, iets technisch ontbreekt soms een beetje op dit forum. Zodus deel jullie ervaringen maar, daar dient een goed autoforum ook voor vind ik. Quote
Recommended Posts