Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

verbruik sorento

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo mede Sorento vrienden,

Over benzine verbruik, ik kan jullie meedelen dat mijn Sorento 3.5 V6 2004, 59.6 liter heeft verbruikt op 401 km. Persoonlijk ben ik hier van geschrokken want het komt neer op 1 op 6.7. dit was een rit gereden op de grote weg en stads verkeer. ik heb niet een hele zware rechter voet dus ik dacht dat 7.5 a 8 wel te halen moet zijn. de auto heeft 165000 gereden. misschien iemand een suggestie?

Groet Koos.

Geplaatst

Als je zuiniger wilt: Op de oprit laten staan :innocent:

Grapje hoor!

Verbruik dat je noemt is normaal. Zeker als je veel stadsverkeer hebt.

Zowel de 3.5 als de 3.3, maar ook de 2.5 diesel trouwens, lusten wel een slokje.

Als ik zelf rijdt (mix stad en autobaan) haal ik net de 1 op 8. Vrouwlief heeft een zwaardere voet.

Lange ritten (vakantie bijvoorbeeld) heb ik wel eens 1 op 9 gehaald. Auto was toen wel volgeladen met bagage, 3 volwassenen, 2 kinderen en een dakkoffer. Veel met cruisecontrol gereden.

De Sorento staat nu eenmaal bekend niet om zijn zuinigheid.

Geplaatst

Mijn Sorento 2.5 diesel (2003) rijdt 1 op 11, dit zijn vaak kilometers op B wegen.

groetjes Marcel

Geplaatst

Als je zuiniger wilt: Op de oprit laten staan :innocent:

Grapje hoor!

Verbruik dat je noemt is normaal. Zeker als je veel stadsverkeer hebt.

Zowel de 3.5 als de 3.3, maar ook de 2.5 diesel trouwens, lusten wel een slokje.

Als ik zelf rijdt (mix stad en autobaan) haal ik net de 1 op 8. Vrouwlief heeft een zwaardere voet.

Lange ritten (vakantie bijvoorbeeld) heb ik wel eens 1 op 9 gehaald. Auto was toen wel volgeladen met bagage, 3 volwassenen, 2 kinderen en een dakkoffer. Veel met cruisecontrol gereden.

De Sorento staat nu eenmaal bekend niet om zijn zuinigheid.

dank voor je antwoord, het was toch ff schrikken maar heb me er bij neer gelegd. want ik vind het een heerlijke auto en ja , hobby's kosten eenmaal geld, wel denk ik wel eens om gas in te laten bouwen maar als ik lees 1 op 5.5 en met een relatief kleine tank ??.......................

ik zie wel! groet Koos

• 2 weken later...
Geplaatst

Geachte Kia rijders,

Mijn Kia Sorento 3,5 V6 uit 2004 verbruikt ongeveer 1 op 4,5, terwijl ik ongeveer 100km per uur ermee rijd.

Ik heb de bougies, luchtfilter, luchtmassameter, lambdasonde en alle oliën vervangen, maar nog geen verbetering. Heeft iemand nog raad?

Voor de lambdasonde, uitlezen en stuurbekrachtiging olie vervangen heb ik bij de garage 500 euro moeten betalen denk dat dit niet helemaal klopt toch (Kerres in Kerkrade)?

Mvg,

Henk

Geplaatst

Tsja, originele lambdasondes zijn erg duur. En bij de V6'en zijn het er in totaal 4.

Is er maar 1 vervangen, trouwens. Misschien dat ie op 3 oude en 1 nieuwe sonde wat vreemd gaat regelen.

Bij de vorige tankbeurt zat ik op 1 op 6,7. Maar alleen vrouwlief heeft gereden en die trapt graag op het gas.

Overigens, volgende keer naar Ten Oever in Nuth. Daar zijn ze vaak goedkoper, maar heel belangrijk: veeeeeel deskundiger.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...