Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

deur sloten

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo,

Sinds een paar maanden hebben wij naar volle tevredenheid een ceed diesel sw gekocht.

Het enige nare punt vind ik dar de deuren op slot slaan als je rijdt en als je stilstaat kun je niet de achterdeuren van buiten opendoen. Dat knopje op dashboard om slot eraf te halen werkt dan wel maar goed als je een aanrijding of zo hebt. Ik vind dat een heel eng idee. Weten jullie hoe je dat eraf kunt halen?

Karin

Geplaatst

Volgens mij is dat zo gemaakt (tenminste is dat bij onze Mercedes het geval), dat als die auto een bepaalde optater krijgt, de deuren vanzelf weer open gaan.

Neemt niet weg dat ik het persoonlijk ook een overbodige functie vindt en ik 'm zelf ook het liefst zou uitschakelen. :)

Geplaatst

Dit is een functie die alle deuren gelijktijdig vergrendelt na het wegrijden, zodra je sneller rijdt dan 20km/u. Zo kunnen er geen ongewenste personen instappen bij het stoplicht, of je deur opentrekken en je laptop van de achterbank gritsen.

De deuren gaan weer van het slot af:

- de deuropener aan de binnenkant bedienen,

- wanneer de sleutel uit het contactslot wordt gehaald,

- wanneer door een crash het stuurapparaat in de airbag wordt geactiveerd.

Bij een crash zal door het stuurapparaat van de airbag:

- de sloten worden ontgrendeld

- de binnenverlichting worden ingeschakeld

- de brandstoftoevoer worden afgesloten.

• 8 maanden later...
Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik lees dit forum al enige tijd regelmatig. Nu heb ik zelf echter ook een vraag.

Ook met mijn KIA Ceed SW (2010) is iets vreemds met de sloten aan de hand.

Er zijn 2 scenario's:

1. Na het rijden (waarbij de deuren automatisch afgesloten zijn) en het uitschakelen van de auto en het verwijderen van de sleutels uit het contactslot blijft het lampje van de slotblokkering op het dashboard branden. Als ik uitstap en van de buitenzijde de overige portieren (bijrijder en de achter) check zijn deze nog op slot.

2. Na het rijden (waarbij de deuen automatisch afgesloten zijn) en het uitschakelen van de auto en het verwijderen van de sleutels uit het contactslot gaat het lampje van de slotblokkering op het dashboard uit. Als ik uitstap en van de buitenzijde de overige portieren (bijrijder en de achter) check zijn deze geopend.

Vraag: Welke van bovengenoemde is nou 'normaal'?

Ik weet inmiddels al dat het niet aan mezelf en/of de sleutel ligt.

Bedankt voor jullie reacties.

Groeten,

cca

ps. ik zal nog 'even voorstellen'-bericht posten

Geplaatst

Hallo cca. Scenario 2 is de juiste.. Meestal blijven de deuren dicht doordat je te snel de sleutel uit het contactslot haalt.

Geplaatst

Hmmm ik ben nu enigzins gerustgesteld.

95% van de tijd ontgrendelen ze ook, maar 5% blijven ze op slot.

Met een kleintje op de achterbank geeft me dit toch een ietwat ongemakkelijk gevoel.

Vandaar dat ik hiervoor ook terug naar de dealer geweest ben.

Deze vertelde mij echter dat scenario 1 het juiste was (?).

Denken jullie hierbij ook aan een probleem met het contactslot?

Alvast bedankt.
Geplaatst

Er is geen probleem met het contactslot.. Ook ik heb af en toe dat de deuren op slot blijven nadat ik de sleutel uit het contactslot heb gehaald. Dit komt echt door de snelheid van het verwijderen van de sleutel.

Daarbij mag je tegen je dealer zeggen dat hij of zij eens de handleiding van de cee'd moet nalezen. Daar staat volgens mij in dat de deuren van het slot gaan als je de sleutel uit het contact verwijderd. Is ook niet meer dan logisch.

Geplaatst

Ik heb deze problemen ook gehad, ondanks de snelheid waarmee de sleutel uit het slot gehaald werd. Ik heb de functie uit laten schakelen. Werd er knettergek van. Stap je uit, wil je je jas van de achterbank pakken, zit de deur op slot. Ik kon er geen regelmaat in ontdekken.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...