Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Verbruik sp3 diesel versie.

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

motorinhoud: 2.0

Getuned: Nee

brandstof: Diesel

Versnellingsbak: hand/AWD

Stand kilometerteller:2991

aantal kilometers gereden: 1612

aantal liters getankt: 109,41

aantal liters\100 kilometer:6,79 ( 1 op 14,73)

Totaal verbruik

Stand kilometerteller: 2991

aantal kilometers gereden: 2987

aantal liters getankt: 210,78

aantal liters\100 kilometer: 7,06 ( 1 op 14,17)

groet,

Vanelli

• Reacties 72
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hoi ik heb 1.7 diesel nu 350 km en in stad 7.8l

en autostrade 6.9/7.2 nu kan er ng nie veel op zeggen heel leuke wagen met al de snufjes prachtig maar de verbruik vind ik minder

Geplaatst

BELANGRIJKE OPMERKING!!!!

Misschien is het zéér interessant om naast de verbruikswaarden ook er eens bij te vermelden of er 16, 17 of 18 duimsvelgen onder jullie Sportage zitten...

Via een Kia dealer met ruime ervaring heb ik vernomen dat er bij bvb. een 1.7 CRDI met originele 17 duimers en ene met 18 duimers een verbruiksverschil zou zitten van 0,5 liter op 100 km, dit zou voor een groot deel de verbruiks-verschillen die we hier tegenkomen in dit topic kunnen verklaren als we daar een logica in terugvinden.

Bij normale rijstijl (woon-werk & secundaire wegen) zit mijn BC op een verbruik van 5,8 l/100km (reeel gemeten is dit ongeveer 6,25 l/100 km, onlangs eens een volle tank goed doorgereden, redelijk wat autostrade en eens tot aan de topsnelheid enz. en toen zat de BC op 6,3 en reeel op 6,7-6,8 l/100 km...

Bij mij zitten de originele 17 duimsvelgen er onder met de Hankooks 225-60-17...

Geplaatst

Ik rij met een 1.7 crdi en heb 17 inch (fusion) velgen en gewoon woon-werk en secundaire wegen en zoals hierboven vermeld een verbruik van 5,8 liter per 100 km.

Geplaatst

2.0 Crd met 18" velgen Verbruik na 17.000 Km : 1/15.5 of 6.9/100 . 50/50 autosnelweg, kleine wegen

Geplaatst

Diesel, 2.0 AWD automaat, 19" 255/45/19"

Totaal 1200 km gereden combi stad en snelweg.

Gebruik volgens BC nog steeds 10.5 L/100 km

Wordt hier nog niet echt vrolijk van .........

Geplaatst

2.0 Crd met 18" velgen Verbruik na 17.000 Km : 1/15.5 of 6.9/100 . 50/50 autosnelweg, kleine wegen

1 liter op 15.5 km is 6.45 liter per 100 km, dus bijna een halve liter gunstiger dan je uitrekent.

Prima verbruik voor de geschetste omstandigheden. Duidelijk geen last van een zware voet !

:lol::lol::lol:

Geplaatst

Mijn meest recente verbruikscijfer van 2 ritten, gisteren en vandaag:

Versnellingsbak: hand AWD

Stand kilometerteller: 17882

aantal kilometers gereden: 609

aantal liters getankt: 35.0

aantal liters\100 kilometer: 5.7

aantal kilometers\liter: 17.4

Geen stadsritten, rustig gereden.

De Boordcomputer gaf eveneens 5.7/100km aan !

Deze keer exact juist dus.

• 2 weken later...
Geplaatst

Diesel, 2.0 AWD automaat, 19" 255/45/19"

Totaal 1200 km gereden combi stad en snelweg.

Gebruik volgens BC nog steeds 10.5 L/100 km

Wordt hier nog niet echt vrolijk van .........

Zelfde wagen maar met de originele 18" velgen.

5000 km. Op de snelweg en zeer eco kan ik tussen de 7.0 en 7.8L/100km.

Woon werk en stadsverkeer gaat ie naar 8.0 en 8.7L/100km en als ik zeer "vloeiend" rijd :rolleyes:dan gaat ie naar 9,5 en 10L/100km.

Zuinig is iets anders

Geplaatst

Stand kilometerteller:4420

aantal kilometers gereden: 1429

aantal liters getankt: 105,65

aantal liters\100 kilometer:7,39 ( 1 op 13,52)

Totaal verbruik

Stand kilometerteller: 4420

aantal kilometers gereden: 4416

aantal liters getankt: 316,43

aantal liters\100 kilometer: 7,16 ( 1 op 13,95)

groet,

Vanelli

Geplaatst

Dat zijn mooie cijfers. Ik heb dezelfde maar is tussen de 8 à 8,6 liter. Deze middag ga ik op de snelweg 400 km rijden, zal dan mijn verbruik eens vergelijken op lange afstand.

Geplaatst

Dat zijn mooie cijfers. Ik heb dezelfde maar is tussen de 8 à 8,6 liter. Deze middag ga ik op de snelweg 400 km rijden, zal dan mijn verbruik eens vergelijken op lange afstand.

Ik moet er wel bij zeggen dat er bijna geen korte stukjes meegereden worden.

Dus 90% autosnelweg en 10% rond de kerk.

grt,

Vanelli

Geplaatst

De mijne verbruikt ook rond de 8,5 liter met enkel korte ritjes.

Bij een snelwegrit zie je het verbruik zó zakken...

• 2 weken later...
Geplaatst

Stand kilometerteller:6029

aantal kilometers gereden: 1609

aantal liters getankt: 110.74

aantal liters\100 kilometer:6,88 ( 1 op 14,53)

Totaal verbruik

Stand kilometerteller: 6029

aantal kilometers gereden: 6025

aantal liters getankt: 427.17

aantal liters\100 kilometer: 7,09 ( 1 op 14,1)

groet,

Vanelli

Geplaatst

Vanavond na 1030 kilometer te hebben gereden met dezelfde tank!?! 64,5 literkes (dure) mazout getankt en restkilometerkes stonden nog op 55 kilometer maar gezien de naald al onder 0 lag durfde ik niet meer verder rijden...

Boordcomputer stond op een gemiddeld verbruik (geresset begin vorige tankbeurt) van 5,7 liter en uitgerekend kom ik (traditiegetrouw) een halve liter meer uit zijnde 6,25 liter op 100 kilometer!!! Ben hiermee nog altijd meer dan tevreden gezien de omvang en hoogte van de Sportage en het feit dat we in de winter zitten en een diesel normaal gezien wat meer verbruikt (langere opwarmfase van de motor)...

Greetz Azzaro ;)

Geplaatst

Boordcomputer stond op een gemiddeld verbruik (geresset begin vorige tankbeurt) van 5,7 liter en uitgerekend kom ik (traditiegetrouw) een halve liter meer uit zijnde 6,25 liter op 100 kilometer

Hey azarro

Dat zullen dan wel hoofdzakelijk snelwegkilometers zijn... hoop ik voor mijzelf, want onze BC duidt momenteel 10 liter aan (korte ritten woon-werkverkeer) en we rijden nochtans heel voorzichtig! sad.gif

grtz, Kurt

Geplaatst

Hey azarro

Dat zullen dan wel hoofdzakelijk snelwegkilometers zijn... hoop ik voor mijzelf, want onze BC duidt momenteel 10 liter aan (korte ritten woon-werkverkeer) en we rijden nochtans heel voorzichtig! sad.gif

grtz, Kurt

Toch niet, is maar in het weekend dat ik af en toe een stukje autostrade meepik (verbruik autostrade à 125km/u iets hoger BC op ~6,5), zijn hoofdzakelijk woon-werk kilometers, 80 kilometer dagelijks secundaire wegen wel met zoveel mogelijk gebruik van de cruise control op vaste snelheden ingesteld naargelang de omstandigheden. Ook probeer ik zo vlot mogelijk op te trekken tot in te stellen snelheid waarbij ik de schakelindicator min of meer opvolg (enkel de 6 de leg ik iets later in)...

Er is hier in ieder geval toch een duidelijk verbruiksverschil vast te stellen tussen de 1.7 en de 2.0 CRDI maar ja de power is dan ook iets meer hé, hoewel ik persoonlijk vind dat ik meer dan vlot door het verkeer kom met een 1.7 en de mensen die tot nu toe zijn meegereden waren ook onder de indruk van het koppel en de souplesse, heb indertijd een proefrit gemaakt met een Nissan quashqai die op papier 136 din heeft en iets meer dan 300 Nm koppel maar dat was een ware teleurstelling in vergelijk met de Sportage!!!

Groeten Dominick.

Geplaatst

Stand kilometerteller:7431

aantal kilometers gereden: 1398

aantal liters getankt: 106.3

aantal liters\100 kilometer:7.6 ( 1 op 13.14)

Totaal verbruik

Stand kilometerteller: 7431

aantal kilometers gereden: 7429

aantal liters getankt: 533.47

aantal liters\100 kilometer: 7,15 ( 1 op 13,98)

Groet,

Vanelli

• 3 weken later...
Geplaatst

Stand kilometerteller:9110

aantal kilometers gereden: 1679

aantal liters getankt: 124.24

aantal liters\100 kilometer:7.4 ( 1 op 13.51)

Totaal verbruik

Stand kilometerteller: 9110

aantal kilometers gereden: 9107

aantal liters getankt: 657.71

aantal liters\100 kilometer: 7,22 ( 1 op 13,85)

Groet,

Vanelli

• 3 weken later...
Geplaatst

Stand kilometerteller:10775

aantal kilometers gereden: 1665

aantal liters getankt: 116.03

aantal liters\100 kilometer: 6.97 ( 1 op 14.35)

Totaal verbruik

Stand kilometerteller: 10775

aantal kilometers gereden: 10772

aantal liters getankt: 773.74

aantal liters\100 kilometer: 7,18 ( 1 op 13,92)

groet,

Vanelli

Geplaatst

Ik vraag me af hoe jullie dat doen. Heb zelf ook de 2.0 AWD maar mijn verbruik schommelt steeds tussen 7,8 en 8,4 l/100 km. Tank hem telkens vol tot aan de rand, dus steeds dezelfde berekening. En nee, ik heb geen zware voet en wil niet steeds als eerste weg zijn aan de lichten. Met mijn vorige Sportage, ook 2.0 maar 2WD, zat ik trouwens ook steeds tussen 8 en 8,5.

Geplaatst

Idem bij mij. Ze zullen heel veel de snelweg oprijden en broze eieren leggen onder hun voeten:).

Inderdaad veel snelweg met max snelheid 120km.

groet,

Vanelli

Geplaatst

Ik vraag me af hoe jullie dat doen. Heb zelf ook de 2.0 AWD maar mijn verbruik schommelt steeds tussen 7,8 en 8,4 l/100 km. Tank hem telkens vol tot aan de rand, dus steeds dezelfde berekening. En nee, ik heb geen zware voet en wil niet steeds als eerste weg zijn aan de lichten. Met mijn vorige Sportage, ook 2.0 maar 2WD, zat ik trouwens ook steeds tussen 8 en 8,5.

Net zoals bij de jouwe en die van Ysie draait onze 2.0D ook rond de 8,5 liter op 100 Km. Er worden dan ook dagelijks korte ritjes mee gereden.

We kregen de raad op het autosalon van Brussel waar we met KCGBE waren om in dat geval regelmatig een grotere rit op autosnelweg te programmeren.

Of dat een snelle rit moest zijn hebben ze er niet bij verteld... :rolleyes:

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...