Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
:shock::shock: prachtig

??? :?:

grtz

De gril kostte bijna 50 euro.

Tel daarbij de brandstof om 450 km te overbruggen.

De kosten van 1 liter "thinner"

En 5 uren zware arbeid van man en vrouw om de gril vrij te krijgen van de zwarte lak.

Want...........de gril is door de Koreanen eerst VOLLEDIG chroomgespoten en daarna zijn er zwarte accenten aangebracht.

Dus om weer een chromen gril te krijgen moet de zwarte lak er weer van af.

Philip

Geplaatst

Hoi Philip,

Wat een waanzinnige mooie grill zeg en die zal wel vreselijk mooi staan! Leuk om zoiets unieks te hebben.

Toppie hoor.

Plaats je een foto na de montage? Ben namelijk reuze benieuwd.

Groeten,

Barry

Geplaatst

Wauw dat ziet er super uit !!! Wat een mooie grill deze is denk ik alleen voor de pica? Zijn deze er ook voor een rio? En waar ben je helemaal heen gereden joh? 450 km dat is nogal wat. Ben heel erg benieuwde hoe het gaat staan.

Geplaatst

Hallo Hellen.

Die 450 km heb je nodig om vanuit Breda in Duitsland te komen. ( En terug :lol::lol: )

De gril was toen alleen maar verkrijgbaar in Duitsland, maar momenteel ook in Belgie.

In Nederland (voorlopig) nog niet.

Of er ook een chromen gril voor de nieuwe Rio is, wil ik wel even informeren voor je in Duitsland.

Ik kan bijna niet wachten tot het zaterdag is............dan wordt de gril op de Pica gemonteerd :D:D:D:D:D

Philip

Geplaatst

Leuke hobby....als ik dat zo zie is de Pica in waarde verdrievoudigd?

Geplaatst

Yes, yes, vandaag was het dus zover, de gril kon geplaatst worden.

Maar omdat de gehele voorkant toch van de auto af moest, gelijk maar een aantal dingen ook maar veranderd :oops: .

Zo zijn ook de oranje knipperlichtjes verdwenen en zijn er silverline bolletjes ingegaan, blijft de koplampunit toch een beetje een geheel.

Ook de zwarte strip onder de bumper maar blauw gespoten, gelijk een optische verlaging :wink:

Ook is het verlagingssetje weer gemonteerd, dus de Pica is weer 3 cm door de knie-tjes gegaan :P

Dus al met al een grote metamorfose.

En het resultaat................voila.

pica14ke.jpg

pica29jq.jpg

En een detail van de bling bling gril :cool::cool::cool:

detailgrill4bb.jpg

Ook maar gelijk wat nieuwe plannen gemaakt voor wat andere onderdelen, maar daarover later meer. :D:D:D

Groeten

Philip

Geplaatst

Hoi Philip,

Mag ik de eerste zijn die jou/jullie feliciteert met deze waanzinnige metamorfose.

Wat ziet dat er allemaal verschrikkelijk mooi en exclusief uit. Heel hoog bling-bling gehalte, maar kan die Pica van jou/jullie wel hebben.

Ook mooi trouwens die meegespoten onderstrip en koplampunits!!

Petje af hoor en mijn complimenten voor het uiteindelijke resultaat. Je hebt je werk er wel aan gehad, maar het resultaat liegt er ook niet om en was de geleverde inspanning m.i. dubbel en dwars waard.

Prificiat en veel plezier ermee. Wat is het volgende project???

Groeten

Barry

Geplaatst
Wat is het volgende project???

Groeten

Barry

Volgend projekt..............................

Eerst even wat onderdelen gaan bestellen in Singapore en Duitsland.

En dat zijn:

Verlichte instaplijsten

picantologoverlicht3.jpg

Verchroomde lijst op achterklep

k_picanto_boot_trim-t.jpg

Knipperlichten voor de spiegels

a-22381.jpg

Mocht je ook eventueel interesse hebben in een van de artikelen die hierboven staan, laat dit even weten, want samen iets over laten komen uit Duitsland of Singapore is goedkoper dan alleen iets in laten vliegen uit dat soort landen.

En uiteraard het audiogebeuren moet weer in de Pica.

Maar ook daar gaan de nodige dingen wijzigen, zoals oa het gebeuren rond het tft scherm aan het plafond, maar hier ben ik nog volop aan het ontwerpen.

Dus nog genoeg te doen, lijkt mij :oops::oops:

Philip

Geplaatst

Hoi Philip,

strak hoor!! Heel mooi! Onderstrip netjes meegespoten, super! Zo zie je maar het zit hem ook in de details. Helemaal af! :cool:

Enne bling bling past wel bij je, toch??! :wink:

Wordt vervolgd...

Geplaatst

Tsja ook de 2nd generation krijgt altijd wel wat mee van de first generation he :wink:

Ik dacht trouwens dat je die instaplijsten al had ? Of zijn die gesneuveld in de crash ?

Wat betreft de knipperlichtjes op de spiegels, deze mogen geloof ik alleen als vervanging van andere zijknipperlichten (dus maar 1 knipperlicht aan de zijkant) maar ik kan me vergissen hoor :cool:

Dave

Geplaatst
Tsja ook de 2nd generation krijgt altijd wel wat mee van de first generation he :wink:

Ik dacht trouwens dat je die instaplijsten al had ? Of zijn die gesneuveld in de crash ?

Wat betreft de knipperlichtjes op de spiegels, deze mogen geloof ik alleen als vervanging van andere zijknipperlichten (dus maar 1 knipperlicht aan de zijkant) maar ik kan me vergissen hoor :cool:

Dave

De instaplijsten zijn inderdaad gesneuveld bij de crash, maar daarom maar gelijk instapstrips met verlichting, weer iets anders dan de gemiddelde instapstrips van Kia Nederland :wink:

Over die knipperlichtjes voor op de spiegel: Of ze nu wel of niet mogen>>ze komen er gewoon op, ook al geven ze een blauwe gloed :oops:

En deze spiegelkappen vind ik nu ook niet echt prachtig:

k_picanto_led_side_mirror_covers-t.jpg

Maar als dit verboden is....................ook de folie is niet volgens de wet, dus als we aangehouden worden, zal oom agent best wel een stapeltje bonnen uit willen schrijven, maar het blijft toch een spelletje spelen dit soort van tunen, steeds de grens opzoeken en zonodig verleggen. :twisted::twisted:

Maar de tekst achterop de auto zegt eigenlijk genoeg: X-TREME en dat gaat de Pica zeker worden.

Philip

Geplaatst

We zijn weer een avond creatief bezig geweest, dit keer met 2 personen en dat voor bijna 1.5 uur lang, maar wel met een verbluffend resultaat.

De blauwe strip tussen de achterlichten stond eigenlijk op de nominatie om voorzien te worden van een rvs strip met origineel Koreaans Kia logo.

Maar de vrouw vond het logo toch niet echt bij de auto passen, daarom het roer omgegooid en zelf iets moeten verzinnen om het logo wat standaard op de auto zit te behouden.

En het resultaat:

kiastripoudennieuw6iv.jpg

Best aardig geworden, alleen hier en daar een klein schoonheidsfoutje :oops:

Foto's na montage op de auto volgen snel.

Nog een onderdeel wat een bling bling update zal ondergaan, maar daarover later meer, hoop ik.

Philip en Agnes

Geplaatst

Zoooo Philip, ook dat ziet er weer uit om je vingers bij af te likken. Mooi en strak hoor. Mijn complimenten en wat die schoonheidsfoutjes betreffen, die zie ik niet hoor.

Jeetje, wat ben jij een crea bea zeg. Om jaloers op te zijn.

Ben benieuwd naar de foto na montage.

Is het nog gelukt met je buitenspiegelkappen???

Groeten,

Barry

Geplaatst

Hey Barry,

over de spiegelkappen kan ik kort zijn, daar ben ik volop aan het zoeken naar de onderdelen welke daarop/aan gemonteerd moeten gaan worden.

Ik heb al diverse dingen gezien, en je raadt het al>>>>>>>>>>>heel ver weg, dus weer een pak aan verzendkosten, dus proberen iets dichter bij huis wat te vinden.

De auto gaat eindelijk wat vorm terugkrijgen van de first generation, dus de audio is bijna ingebouwd.

Alleen het voorste TFT scherm zal een apart projekt gaan worden, omdat de vorige uitvoering toch niet helemaal naar wens was :oops:

Morgen gaat het laatste blingbling projekt van start.

De laatste hand aan de kofferbak.

De A stijlen worden gemonteerd.

Dan nog de speakers in de voorportieren vervangen door echte speakers :twisted:

Nog her en der wat neon door de auto aansluiten.

En dan het allerbelangrijkste: het moet nog gaan klinken :shock:

En dit alles probeer ik/wij voor de rit in Nijmegen voor elkaar te krijgen :roll::roll::roll::roll:

Dus je ziet het: nog volop te doen.

Philip

Geplaatst

Hoi Philip,

Succes vandaag h?, met al je inbouw- en montageactiviteiten en werkzaamheden.

Ben wel benieuwd naar hoe alles klinkt en eruit ziet hoor.

Heb je binnenkort al weer een soundwedstrijd waar je aan deelneemt?

Wordt de montage van het tft-scherm aan het plafond toch iets geheel anders dan dat je in de first edition had?

Nou heel veel succes joh!

Groetjes,

Barry

Geplaatst

Hier de beloofde foto's van de strip op de achterzijde:

detailstripachter9nt.jpg

achterzijdeinclstrip5ab.jpg

En het laatste blingbling projekt :cool::cool:

Dit stripje moest chroom worden om de voorkant toch "af" te krijgen.

Meer chroom gaat er niet meer opkomen, tis genoeg zo.

detailstripvoor7te.jpg

En het volledig overzicht van het nieuwe gezicht van onze Pica.

updatevoorkantinclstrip5rx.jpg

Philip en Agnes

Geplaatst

Hi Philip & Agnes,

M'n mond blijft open vallen van de verbazingen hoor!

Het ziet er allemaal weer zeer gelikt en strak uit.

Mooi al dat bling-bling bij de blauwe kleur van jullie Pica en zowel de strip aan de voorzijde als de strip op de achterklep met het eigen fabrikaat logo zien er weer picabello uit!

Jullie weten de auto wel op een originele en knappe manier te verfraaien hoor. Wederom mijn complimenten!!

Groetjes,

Barry

Geplaatst

Ons projekt gaat nu echt weer vormen aannemen.

De a-stijlen zijn weer op de plaats en het resultaat mag gezien worden.

pict05753nn.jpg

pict05742ir.jpg

Het klinkt vrij aardig, maar er moet ook nog heel veel gedaan worden met de instellingen, want we gaan immers van 2 weg naar 3 weg systeem, is net even moeilijker inregelen.

We zijn ook aan de deuren begonnen, de gaten zitten er al in (aan de binnenkant :wink: ), en daar gaan de slagwoofers inkomen, gaat spektakel worden.

Omdat het projekt al aardig loopt vonden we het leuk om ook gelijk maar een nieuwe signatuur te maken met wat animated gifs.

We kijken niet meer om naar de oude Pica, de nieuwe Pica heeft en krijgt van ons de volle aandacht, daar is het geen PART II meer, maar gewoon TazTeam the Next Generation

Dus de komende weken nog voldoende te doen om alles af te krijgen.

Philip

Geplaatst

Hoi Philip,

Dat ziet er weer verdraaid mooi uit joh! Mijn complimenten. Al je uren werk worden wel beloond hoor.

Trouwens een hele terechte keuze, die naamsverandering. Anders blijf je zo in het oude hangen en zoals ik er naar kijk gaat deze Pica z'n voorganger ruimschoots voorbij streven. Dus kan er geen sprake zijn van versie I of II. Zeg maar zo, je hebt op de eerste goed kunne oefenen en leren en dat alles breng je nu in de praktijk in de huidige!

Mooi hoor, dat zal ook wel als een tierelier klinken denk ik.

Succes verder en groeten,

Barry

Geplaatst

Vandaag de onderdelen besteld voor de spiegelkappen, ja ik weet het, weer in het buitenland :oops::oops: , zijn helaas niet in Nederland te verkrijgen.

Nu is het wachten op de onderdelen en we hopen ze binnen 14 dagen binnen te hebben, kunnen we weer aan de gang.

Ook de install gaat weer vorm krijgen, alleen hier en daar nog wat problemen, dus dat wordt weer (heel veel) zoeken.

Morgen de auto in orde maken voor een meeting in Duitsland, gaan we "even" een bakkie doen bij de oosterburen, de opkomst ligt op ongeveer op 15 auto's dus dat kan leuk worden.

Alleen de afstanden...................250 km heen, maar dan ook terug, dus even 500 km rijden.

Philip

Geplaatst

Ben benieuwd naar wat je nu weer besteld hebt. Hopelijk zie ik de foto's spoedig op het forum.

Ja aan het opnieuw installeren van de installatie heb je ook best je handen vol h? Philip? Maar jou een beetje kennende, zal het resultaat er ook wel naar zijn.

Veel succes bij het wachten op de levering en je werkzaamheden aan de installatie.

Veel plezier en goede reis naar Duitsland en laat even weten hoe het was.

Groeten,

Barry

Geplaatst

JA, vandaag weer wat aan de Pica gedaan.

Mijn piepje (fluittoon van de alternator) is weg, ook het hinderlijke gekraak tussen de tracks door is ook weg, blijkt dus een schakelaar ONDER mijn equaliser te zijn, hiervoor moest de complete install eruit om een schakelaar om te zetten, maar ja, je moet wat op je vrije zaterdag. :oops::oops::oops::oops:

Mijn neons zitten weer onder het dashboard en in de versnellingspook, dus we hebben weer wat licht.

Maar het ergste van alles: een van middentoners (in mijn A-stijlen) is overleden :cry::cry::cry::cry::cry: .

Nu wachten tot ik de importeur te pakken krijg voor een nieuwe speaker, want nu zit er zo'n hinderlijk kraakgeluid bij waar ik niet echt vrolijk van wordt.

Nu een beetje de route van morgen doornemen naar Duitsland en lekker languit op de bank.

Maar de foto's van deze kleine meeting zal je spoedig hier op het Kia forum terugvinden.

Groeten en tot een volgende keer :D:D:D

Philip

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...