Tazteam Geplaatst 1 Juli, 2006 Topic Starter Geplaatst 1 Juli, 2006 Een beetje aan het knutselen geweest. De kokers zitten op hun plaats en de eerste laag kunststofprimer zit er op. Nu is het schuren en plamuren tot alles strak is. Dan gaan we de mallen maken om de uiteindelijke achterlichten te maken, maar zover is het nog niet. To zover de update. Philip Quote
Rio-man Geplaatst 2 Juli, 2006 Geplaatst 2 Juli, 2006 Die achterlichten. Stoer man! Wat heb je precies in gedachte? Lexus-achtig, meegespoten verlichting of wat?? Quote
Tazteam Geplaatst 2 Juli, 2006 Topic Starter Geplaatst 2 Juli, 2006 Hey bedankt voor je belangstelling. De achterlichten worden straks in dezelfde blauwe kleur gespoten als de auto. De verlichting zal bestaan uit spiegelplaat, met daarin de leds. In de onderste grote ring komen de rem en achterlichten. De bovenste wordt voorzien voor de knipperlichten. De 2 kleintjes zijn voor de mistachterlichten en de achteruitrijlampen. De mistlampen gaan waarschijnlijk ipv een spiegelplaat een rode reflector krijgen, want dat is immers verplicht in Nederland Het enige minpintje want alles wordt toch weer blauw en zilver en het rode vlakje zal straks afbreuk gaan doen op het geheel, maar misschien dat er ergens onderaan de auto 2 rode reflectoren geplakt gaan worden, maar daar ga ik morgen even voor op pad. Maar kon het toch niet laten om ze even te monteren en jullie ervan mee te laten genieten, voila het voorlopig resultaat Groeten Philip Quote
BaBaCC Geplaatst 3 Juli, 2006 Geplaatst 3 Juli, 2006 Hoi Philip, Dat ziet er wel fraai en stoer uit hoor! Ben benieuwd als je gespoten en definitief afgemonteerd zijn. Maak je foto's in het donker als ze helemaal klaar zijn en zet je ze dan ook op het forum?! Ben namelijk heel benieuwd naar dat leds-gebeuren. Groeten & succes verder, Barry Quote
Rio-man Geplaatst 3 Juli, 2006 Geplaatst 3 Juli, 2006 Dat LED systeem ben ik nu al helemaal weg van, en dan heb ik het nog nieteens gezien Quote
4ice Geplaatst 3 Juli, 2006 Geplaatst 3 Juli, 2006 Dit is weer een erg knap staaltje tuning, ik vind het er nu al mooi uitzien! Ben (net als de rest) zeer benieuwd naar de volgende update en/of het eindresultaat! Succes! Quote
Tazteam Geplaatst 5 Juli, 2006 Topic Starter Geplaatst 5 Juli, 2006 Je wilt het geloven of niet...............ik doe dit keer de afwerking van de achterlichten NIET zelf, ik breng ze naar de spuiter Maar de rest blijf ik wel zelf doen hoor............................. De ledjes, spiegelplaat en de pyramideplaat zijn in huis en dan kan ondertussen dat alles bij de spuiter ligt verder afgewerkt worden. Ik denk dat ik 2 volle dagen nodig heb om alles te solderen, maar daar heb ik dus ook vrij voor genomen. Het worden 224 ledjes, met elk 3 soldeer punten (ook voor de weerstand) dus dat zijn 672 soldeerpuntjes, en dan maar hopen dat het allemaal werkt. Verder gaat alles voorspoedig, en dit gaat dus vervolgd worden. Philip Quote
Tazteam Geplaatst 6 Juli, 2006 Topic Starter Geplaatst 6 Juli, 2006 Nieuwe update: de achterlichten zijn alweer terug van de spuiter, en ze zijn erg netjes geworden. Omtrent de leds: hier de achterkant van een kleine lamp met maar 12 leds, en hoeveel dingen te moet doen om het te laten branden. Hier het resultaat van 12 leds in het donker, deze gaan straks functioneren als achteruitrijlamp. En voor diegene die niet wil geloven hoeveel leds erin een achterlicht gaan, begin alvast de gaatjes te tellen Alles gaat voorspoedig.............................wordt vervolgd. Philip Quote
BaBaCC Geplaatst 6 Juli, 2006 Geplaatst 6 Juli, 2006 Hey Philip, Wat een klus is dit joh! Al die leds en al dat gesoldeer. Ik word al moe en wanhopig als ik er alleen maar naar kijk, dus laat staan om het allemaal te ficksen! Ik heb respect voor je geduld en noeste arbeid. Veel succes en ben erg benieuwd naar het eindresultaat. Overigens die achterlichten zijn mooi gespoten zeg en zullen de achterzijde van je Pica een behoorlijk apart uiterlijk geven. Nogmaals succes & groeten, Barry Quote
pippo Geplaatst 7 Juli, 2006 Geplaatst 7 Juli, 2006 het Taz, na een ruime tijd niet echt meer online geweest te zijn geweest heb ik je topic nog een keertje helemaal doorgelezen en je pics bewonderd kortom PRACHTIG wat je aan jullie picanto doen!!! doe vooral verder op deze manier , het is en zal de machtigste picanto blijven. grtzz from belgium Quote
Tazteam Geplaatst 8 Juli, 2006 Topic Starter Geplaatst 8 Juli, 2006 Even een klein maar duur projektje tussendoor. We hebben speciale striping op de auto laten plaatsen. Als het wat donker weer is zie je alleen maar de zilveren pijl, bij zonlicht wordt ook nog eens een kobalt blauwe pijl zichtbaar. Overzicht van de zijkant. Detail>>>let op de glitters in de striping. Philip Quote
4ice Geplaatst 8 Juli, 2006 Geplaatst 8 Juli, 2006 Hoi Philip, dat ziet er goed uit zeg! Ik was niet zo heel enthousiast over het oorspronkelijke ontwerp, maar het eindresultaat is erg mooi. Ben wel benieuwd hoe het er in het donker uit ziet. Groeten Sjors Quote
Rio-man Geplaatst 12 Juli, 2006 Geplaatst 12 Juli, 2006 Ik ben nooit kapot geweest van striping en stickers, sorry. Quote
Tazteam Geplaatst 15 Juli, 2006 Topic Starter Geplaatst 15 Juli, 2006 Laatste update achterlichten Zoals de Pica uit de fabriek komt, en bij ons bekend is. Nieuwe achterzijde. Vanuit een andere hoek. Het normale achterlicht. En met knipperlicht. En met mistachterlicht en achteruitrijlamp En het belangrijkste licht: Remlicht. Groeten Philip Quote
4ice Geplaatst 15 Juli, 2006 Geplaatst 15 Juli, 2006 WOW, dat is goed gelukt zeg!! De auto was al uniek, maar dit slaat alles. De kleur ziet er trouwens echt exact hetzelfde uit/ Gefeliciteerd met je eindresultaat!! Quote
BaBaCC Geplaatst 15 Juli, 2006 Geplaatst 15 Juli, 2006 Hoi Philip, Hier is maar ??n woord voor "WAANZINNIG"!!!!! Heel erg mooi geworden zeg! Wat apart en gaaf. Al dat werk, zoals solderen, zal je wel bloed, zweet en tranen gekoste hebben, maar over het eindresultaat mag en kan je dan ook trots zijn. Toppie! Groeten, Barry Quote
Tazteam Geplaatst 15 Juli, 2006 Topic Starter Geplaatst 15 Juli, 2006 Inderdaad na zoveel werk, ca 70 uur, moest het er wel netjes uitzien. Binnenkort plaats ik wat foto's van de achterzijde van de ledjes, kan je zien wat een monnikenwerk het is geweest. Maar morgen gaan we naar de eerste meeting met de nieuwe achterlichten, en we zijn best benieuwd naar de reacties. Volgend projekt.....................................................start spoedig, hoop ik. Philip Quote
Gast Herman Geplaatst 16 Juli, 2006 Geplaatst 16 Juli, 2006 Inderdaad erg mooi geworden Gelukkig is het voor het solderen niet te warm geweest voor je Heb je ook geinformeerd of je tegen die tijd APK technisch ermee wegkomt? Of bewaar je daarvoor de "oude" units? Quote
Tazteam Geplaatst 16 Juli, 2006 Topic Starter Geplaatst 16 Juli, 2006 Over dat APK maak ik mijzelf niet erg druk. De lichten voldoen aan APK normen, werkend achterlicht, remlicht, knipperlicht, achteruitrijlamp en mistlicht. Alleen ontbreken nu nog de rode reflectoren, maar deze komen het einde van deze week binnen, kunnen we ze gelijk monteren. Ook hierover niet echt veel duidelijkheid voor de afmeting van deze dingen, dan monteren we ze maar zo klein mogelijk. Alleen als oom agent gaat zoeken, merkt deze dat er geen goedgekeurde achterlichten in zitten. Dit kan bij een ongeval waarbij de achterlichten een zwakke schakel zouden kunnen zijn, zelfs tot niet uitbetalen van verzekering oid. Daarom hebben we zo sterk mogelijke leds gemonteerd, zodat deze zelfs opvallen bij direkt invallend zonlicht. Vandaag goed kunnen vergelijken: mijn achterlichten in de felle zon, en normale achterlichten in de felle zon: die van ons vielen wel op We gaan nu lekker genieten van de lampen, helaas moeten er nog wat kleine dingen gewijzigd worden om ze nog beter te laten functioneren, maar het is en blijft toch een hobby. Philip Quote
Tazteam Geplaatst 17 Juli, 2006 Topic Starter Geplaatst 17 Juli, 2006 Hartelijk dank iedereen voor de leuke en positieve reacties!!!!!!!! Maar het leukste bericht vandaag gehad: De achterlichten zijn APK geschikt. Volgens de hoofdkeurmeester, en deze heeft het nog nagevraagd bij het RDW, zijn de achterlichten goedgekeurd. Alleen...............nog 2 reflectoren op de achterzijde, ergens in de buurt van het achterlicht, en dan kan zelfs oom agent GEEN commentaar geven. Al met al een hele geslaagde dag, nu nog de lichten waterdicht maken en dan blijven ze gewoon lekker altijd gemonteerd zitten, zonder dat ik mezelf zorgen hoef te maken. Philip Quote
Tazteam Geplaatst 18 Juli, 2006 Topic Starter Geplaatst 18 Juli, 2006 Hier de beloofde foto's van de achterzijde van de verlichting, nu is duidelijk zichtbaar waar de meeste tijd van solderen in is gaan zitten. Philip Quote
Tazteam Geplaatst 19 Juli, 2006 Topic Starter Geplaatst 19 Juli, 2006 Speciale aankondiging Onze Pica heet vanaf nu officieel geen KIA meer, maar TAZ. Groeten Philip Hier de foto's: Quote
4ice Geplaatst 19 Juli, 2006 Geplaatst 19 Juli, 2006 Hoi Philip, wat een grappig idee zeg! Het logo is overigens erg mooi om te zien (mooier als het origineel). Heb je het logo aan de voorkant ook gewijzigd? Quote
Tazteam Geplaatst 20 Juli, 2006 Topic Starter Geplaatst 20 Juli, 2006 Hoi Philip,wat een grappig idee zeg! Het logo is overigens erg mooi om te zien (mooier als het origineel). Heb je het logo aan de voorkant ook gewijzigd? Het logo aan de voorzijde is (nog) niet gedaan, is een veel groter logo dan de achterzijde, en dan komen de letters niet tot hun recht, maar ik denk dat we daar wel een oplossing voor gaan vinden . Philip Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.