Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

je bent een rijdend demonstratiemodel! :wink:

dat valt toch echt niet te ontkennen!

wat jij allemaal niet vermag, daar zou Kia Nederland wel eens naar kunnen/moeten verwijzen anders Kia Korea wel!

Zo'n blitse Picanto zie je echt niet alle dagen! :roll:

Geplaatst

Dank voor de mooie woorden :oops::oops::oops::oops:

Dan ga ik vrijdag as het eens maar proberen bij Kia-Duitsland tijdens het Vatertagstreffen.

Misschien dat zij wel iets kunnen betekenen :roll:

Wordt vervolgd???????????

Philip

Geplaatst

Hi Philip,

Ik kan bijna niet wachten tot vrijdag op het VTT evenement in Duitsland. Eindelijk kan ik jullie Picanto eens in het echt zien. Ik ben erg benieuwd ! Ik denk zeker dat jullie Picanto de volle aandacht zal krijgen op deze dag.

Tot vrijdag !

Geplaatst

Ik heb weer de nodige uren kunnen knutselen, door domweg vrij te nemen van mijn werk :lol:

Dus tijd voldoende om te hobbyen.

Ik wilde al een geruime tijd mijn voorste scherm van een andere ophangbeugel voorzien, alleen nooit een echt duidelijk plan gehad, maar dankzij de vele vrije uren: een helder moment en aan de slag.

Alles is van plexiglas gemaakt, zelfstandig gebogen, bewerkt en in de vorm geholpen.

Alleen de schroeven worden nog vervangen, eerst eens op zoek naar de juiste modellen hiervoor.

Maar hier het resultaat.

pict0002bk2.jpg

Hij wordt geheel tegen het plafond opgeborgen zodat er geen hinder tijdens het rijden kan onstaan.

Alleen de binnenverlichting heeft moeten wijken, maar hiervoor komen CCL lampjes (koud Cathode Lampen) soort Tl's.

Hier vanaf de achterbank gezien.

pict0003ky7.jpg

Ook de borging is zelf geknutseld, veel schuren en polijsten, maar wel het gewenste resultaat, ook hier wordt de schroef nog vervangen.

pict0005dm7.jpg

En hier zoals hij naar beneden hangt om het scherm te bekijken.

Storend is wel de zwarte kabel, maar ook hiervoor wordt ook nog een oplossing gezocht, en gevonden (hoop ik)

pict0013im9.jpg

Weer een stukkie af, maar net niet helemaal, maar ook dat gaat wel goedkomen :lol:

Philip

• 4 weken later...
Geplaatst

Kleine update:

Ondanks dat de Picanto als "colorfull" door het leven moet gaan, zit er nog heel veel saai muisgrijs in verwerkt.

Daarom een een kleine update:

Zo ziet een standaard deurpaneel eruit, let vooral op de deurhandel om te openen.

PICT0663.jpg

Hier het verschil, muisgrijs en met aluminium gespoten.

PICT0661.jpg

Een detailfoto:

PICT0662.jpg

En het uiteindelijke resultaat, is gewoon iets beter dan het muisgrijs :wink::wink:

PICT0664.jpg

Philip

Geplaatst

Hoi Philip,

Het zijn de kleine dingen (details) die 't 'm doen. Mooi in style zo.

Groeten,

Barry

• 3 weken later...
Geplaatst

Kleine update:

De binnenverlichting is verwijderd, en daar is een plexi-afdichting met aluminiumlak in geplaatst.

PICT0669.jpg

Ook een oplossing gevonden voor mijn kabel van het scherm.

Eerst de kabel zilver spuiten, dan valt hij al minder op.

En het scherm ondersteboven gehangen en dmv een instelling kunnen we toch normaal naar het scherm kijken.

Ook het scherm is de aluminiumlak gespoten, het resultaat:

PICT0671.jpg

Ook aan het sportieve wordt gewerkt: er gaat een heuse RVS sportdemper onder de Pica komen, maar de afspraak staat pas voor 12 juli....................dat wordt wachten, en zeker vervolgd.

Philip

• 2 weken later...
Geplaatst

Nu de originele binnenverlichting is weggevallen door mijn beeldscherm, moest er toch iets nieuws komen.

En wie mij al een beetje kent................zelf maken dus :oops:

Lange tijd aan het bedenken, en dan ook nog de juiste materialen weten te vinden............helaas niet gemakkelijk, dan maar zelf maken, zucht.

Hier de volledige cast van onderdelen die het gaan doen.

PICT0046.jpg

Weer een aantal onderdelen in plexiglas, een aantal in RVS, en dit keer GEEN leds, maar kleine tl's.

De kleuren: 1x wit, 1 x blauw.

Na een tijdje solderen en knutselen het eerste resultaat.

PICT0063.jpg

En wat een draadjes, en dat voor 2 lampjes

PICT0065.jpg

Een stuk van 10 x 10 cm uit de hemel gezaagd voor de converters (blauwe doosjes), maar daar zien we niets meer van.

PICT0068-1.jpg

Nu maar wachten tot het donker wordt :wink:

Tevens een klein projekt maar meegenomen in dit projekt, de hemel moest toch los, een 2 tal digitale voltmeters geinstalleerd.

1 stuks voor de accu voor, 1 stuks voor de accu achter.

PICT0074-1.jpg

Voorlopig het laatste projekt wat ik doe, alleen donderdag as nog een andere demper eronder :oops: , maar daar doe ik zelf niets aan.

Ik probeer nog wel aan mijn led projekt onder de auto door te gaan, maar of de tijd het voorlopig toelaat............. :?:

Voorlopig voldoende.

Philip

Geplaatst

Nou Philip, voor de zoveelste keer wederom petje af hoor!

Dat heb je weer allemaal mooi bedacht, uitgevogeld, gemaakt en gemonteerd hoor.

Bij mij valt als a-techneut de mond open van verbazing en bewondering en sta ik iedere keer weer versteld van alles wat en hoe je het telkens weer voor elkaar krijgt om iets unieks te bedenken en te fabriceren.

Hel fraai hoor Philip!!

Groeten,

Barry

Geplaatst

Omdat we ook lid geworden zijn van een Tuning Club, Tuning Unleashed genaamd, http://www.tuningunleashed.nl/ moesten we een lijstje maken van wat er aan de auto gebeurd was, en wat er nog gaat komen.

We hebben de lijst dus ook gemaakt, en we zijn er echt van geschrokken, zoveel gedaan in zo'n korte tijd.

Philip Dekkers

Breda

Dit is mijn Kia Picanto 1.0 Ex X-treme

Bouwjaar: begin 2006

Kleur: Kobalt blauw

Motor: 1.0 12 valve

Origineel vermogen: 61 pk

Topsnelheid: ? 165 km/h

Het volgende heb ik al gedaan:

Ice

? Clarion Headunit DXZ828R

? Tweeters Morel MT-22

? Midrange Morel CDM-54

? Slagwoofers Morel HCW 6.5

? Versterker Audison LRX 1.400

? Versterker Audison LRX 4.300

? Digitale Processor Alto Mobile UCS Pro

? Subwoofer Boss RIP-120 12?

? Distributie fuseblock Boss

? Dvd speler Marquant

? Tft schermen Zanon (2x)

? Optima accu (yellow top)

? Kabels van Dietz, Caliber en Monitor

? Complete install in spiegel en plexi gemonteerd

? 5 blauwe neons

Exterior styling

? Aangepaste gril

? Speciale strip in gril (rvs)

? Speciale verlichting in bumper

? Pacecarstrobo in mistlampen

? Velgen Dotz Imola 14?

? Speciale striping aan zijkant

? Aangepaste side-skirts

? Vooraan ruim 5 cm verlaagd (andere veren)

? Achter ruim 6 cm verlaagd door install

? Zonneband voor

? Ramen getint met twotone folie blauw-zilver

? Leds in spiegels

? Chroomranden rond spiegels

? Chroom accenten op handgrepen

? Homemade achterlichten volledig met leds

? Achterspoiler op klep

? Rvs strip op achterklep

? Chroomstrip onderaan klep

? Kia logo achterzijde gewijzigd in TAZ

? Trekhaak afneembaar gemaakt

? Antenne vervangen

Interior styling

? A-stijlen voorzien van tweeters en midrange speakers (homemade)

? Diverse rvs-look accenten aangebracht op deuren en dashbord

? Armsteun chroom

? Binnenverlichting geplaatst in plexiglas (homemade)

? Voorste tft-scherm in plexiglas beugel opgehangen (homemade)

? Deurhandels binnenzijde in aluminiumlak gespoten

? Achterste tft-scherm op 3e hoofdsteun achter geplaatst

? Blauwe neons onder dashbord

? Blauwe neon in pookknop

Under the hood

? Originele luchtfilter verwijderd

? Sportluchtfilter gemonteerd

? Diverse rvs accenten aangebracht

? Spiegels tegen motorkap

? 2 strobo?s (blauw en wit)

? Zekeringkast in aluminiumlak

? Speciale plexiplaat op accu

Exhaust

? Einddemper vervangen door sportdemper (made by Klippel)

Toekomstplannen

? Koplampmaskers uit Korea importeren

? Diverse delen in interieur spuiten

? Achterlichten opnieuw spuiten

? Andere velgen (15 of 16?)

? Spoiler aan voorzijde (in proces)

? Homemade ledbalken onder de auto (in proces)

? Motor iets opvoeren dmv chip

? Nieuwe inbouw van install in kofferbak (seizoen 2008)

Geplaatst

Allemachtig Philip, wat een werk verzet....! En kruiwagens met kwartjes hebt uitgegeven....! :shock:

Je mag wel een extra verzekering afsluiten op alle meerwaarde! Soort inboedelverzekering.....Je bolide staat toch wel binnen?! :wink:

Heb je al contact gezocht met Kia Nederland? De Picanto is echt een rijdend, professioneel, demonstratiemodel!

Heel veel succes met al je plannen! Kijk met spanning uit naar de foto's wat voor interessante en spannende zaken jij weer straks zal toevoegen! :D

Geplaatst

Die motortuning is volgensmij wel handig. Vanochtend heb ik in een Picanto gezeten, en ik moet zeggen dat 'ie wel ?rg veel toeren moet maken om z'n kracht te leveren.

Het is trouwens inderdaad een lange waslijst ja, maar de achterlichten, waarom moeten deze opnieuw gespoten worden?

Geplaatst

Ah ok? vandaar.

Persoonlijk ben ik meer een liefhebber van strakke, meer hoekig gevormde velgen, in plaats van van die hele ronden, maar dat is een kwestie van smaak.

Persoonlijk vind ik deze velgjes mooier:

15" Dotz Daytona - ?575,00

991.jpg

4 * Nieuwe 6.5x15" Dotz Daytona lichtmetalen velgen. Uitgerust met nieuwe Kumho 195/50/15 banden. Beschikbare maten: 4x100 et38, 4x108 et25, 4x108 et42. Prijs is inclusief bouten en logo's.

15" Suzuka Silver - ?499,00

817.jpg

4 * Nieuwe 6.5x15" Wolfrace Asia Tec Suzuka lichtmetalen velgen in Silver. Uitgerust met nieuwe Kumho 195/50/15 banden. Prijs is inclusief moeren of bouten. Beschikbare maten: 4x100 et40, 4x108 et25. Inclusief rode caps[/img]

Geplaatst

De nieuwe demper zit eronder!!!

Een lekker zwaar diep geluid, zeker laag op toeren, net echt :lol:

Hier de originele demper

PICT0076-1.jpg

Hier beide dempers, maar de nieuwe is nog niet klaar voor montage, eerst nog wat verloopjes en een bocht eraan, en 2 steunen voor de echte montage.

Hier een foto met het verschil

PICT0079.jpg

Hier de nieuwe demper op zijn plaats, wel veel ruimte over gehouden onder de auto.

Tevens ziet de nieuwe demper er wel erg bling bling uit, compleet in stijl met de rest :lol:

PICT0081-1.jpg

Nu hoort iedereen ons al aankomen, en dat zonder de muziek aan :twisted::twisted::twisted:

Philip

Geplaatst
De nieuwe demper zit eronder!!!

Een lekker zwaar diep geluid, zeker laag op toeren, net echt :lol:

Hier de originele demper

PICT0076-1.jpg

Hier beide dempers, maar de nieuwe is nog niet klaar voor montage, eerst nog wat verloopjes en een bocht eraan, en 2 steunen voor de echte montage.

Hier een foto met het verschil

PICT0079.jpg

Hier de nieuwe demper op zijn plaats, wel veel ruimte over gehouden onder de auto.

Tevens ziet de nieuwe demper er wel erg bling bling uit, compleet in stijl met de rest :lol:

PICT0081-1.jpg

Nu hoort iedereen ons al aankomen, en dat zonder de muziek aan :twisted::twisted::twisted:

Philip

... wat heb je deze betaald ... is overigens toch geen originele vervangingsdemper voor de PIC ?? ... :x

Keep things up ... :wink:

Geplaatst

Prijs incl montage en het vebouwen van de demper ? 150.

Het is geen originele KIA uitlaat, maar een aangepaste SEBRING :lol:

De originele "sportdempers" zijn zichtbaar aan de achterzijde en klinken "bijna" origineel.

De gemonteerde demper is NIET zichtbaar aan de auto, en klinkt zeker niet origineel, vandaar deze keuze.

Philip

Geplaatst
Komt er nog wel een sierstuk op ?

Ik denk het niet, of ik moet de wederhelft kunnen overtuigen. :lol:

Hier wat filmpjes en vooral geluid van onze nieuwe demper

http://video.google.nl/videoplay?docid=-1669081050991041361&hl=nl

http://video.google.nl/videoplay?docid=3075092002154565160&hl=nl

http://video.google.nl/videoplay?docid=8508804892669271320&hl=nl

Sorry van de slechte beeld en geluidskwaliteit, alles gemaakt met mijn mobieltje :oops:

Philip

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...