Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik heb weer wat nieuwe foto's van mijn updates.

Zo ziet een standaard tankdopdeksel eruit:

PICT0234.jpg

Maar wie Philip een beetje kent, moet ook dit een metamorfose ondergaan, en voila:

PICT0237.jpg

Een tankdopdeksel met een ruit erin, afgewerkt met RVS, totaal iets anders.

Nu kun je dus de tankdop zien zitten :lol:

Maar ook op de kist heb iets leuks aangebracht:

PICT0242.jpg

Een sticker met Kia Picanto logo, nu weet iedereen immers wat de basis was voor mijn creatie.

Snel weer aan de gang met andere dingen.

Update soon :wink:

Philip

Geplaatst

Hoi Philip,

Ik heb het al vele malen eerder gezegd en ik val dus van de ene herhaling in de andere, maar opnieuw mijn complimenten en ik val van de ene verbazing in de andere van al jouw creativiteit, "geknutsel" en je drang naar verbetering en perfectie.

Helemaal top!

Geniet van je installatie. Het ziet er zeer indrukwekkend uit hoor!

Groeten,

Barry

Geplaatst

Philip,

Mijn complimenten met een zeer geslaagde verbouwing van een picanto. Ik hoop dat de mijne er ook zo netjes uit ziet als ik ermee klaar ben.

Geplaatst

Een nieuwe update....................filmpjes in de auto bekijken komt steeds dichterbij :wink:

Hier de voorlopige opstelling voor mijn dvd-speler.

PICT0245.jpg

PICT0244.jpg

PICT0246.jpg

PICT0247.jpg

De rare vorm heeft te maken met de plaatsing van de dvd speler, nl onder de stoel.

Er zit zo'n verdomde steunbalk onder de stoel en daar moet dit boven komen.

De ronde gaten zijn voor de koeling, de achterzijde gaat ook nog dicht, maar pas als alles is aangesloten :wink:

More updates soon.

Philip

Geplaatst

Dat heeft opzich wel wat weg van het tafeltje dat ik heb voor in de Rio, alleen is dat meer een tafel en dit is echt een kastje. Leuk!

Geplaatst

Hij komt nog wel vooruit, maar steeds moeilijker, tenminste als ik het brandstofverbruik zie :cry:

Over het dikke hout: 12 mm Mdf lijkt mij niet echt dik................toch :?:

Kabels worden er nog veel getrokken, eerst in de auto, later onder de auto.

Voor mijn leds onder de auto, ca ...............................1200 meter kabel, van 0,02 mm2 :lol: , lekker dun, anders komt de Pica helemaal niet meer vooruit.

Philip

• 2 weken later...
Geplaatst

Vandaag de eerste reparatie aan de Pica gehad, viel nog buiten de garantie ook.

Mijn v-snaar piept namelijk heel hard tijdens de koude start.

Maar na enkele seconden (lijken wel minuten) stopt dat hinderlijke gepiep.

Kon toch maar effe dik 120 euri afrekenen, jammer dat dit niet door de garantiebepalingen gedekt wordt, immers 3 jaar of 100.000 km.

De auto is 25 maanden en net geen 40.000km, maar dit valt onder "normale" slijtage.

Hopelijk is het geluid de wereld uit, is veel belangrijker, maar had het toch graag onder de garantie gezien.

Philip

Geplaatst
Vandaag de eerste reparatie aan de Pica gehad, viel nog buiten de garantie ook.

Mijn v-snaar piept namelijk heel hard tijdens de koude start.

Maar na enkele seconden (lijken wel minuten) stopt dat hinderlijke gepiep.

Kon toch maar effe dik 120 euri afrekenen, jammer dat dit niet door de garantiebepalingen gedekt wordt, immers 3 jaar of 100.000 km.

De auto is 25 maanden en net geen 40.000km, maar dit valt onder "normale" slijtage.

Hopelijk is het geluid de wereld uit, is veel belangrijker, maar had het toch graag onder de garantie gezien.

Philip

... zijn m'n ogen nu plots bijzonder slecht ,of heb je Philip een nul teveel ingetypt ... 120 .- voor vervanging van een v-riem met de bemerking dat dit voor 110 % op die kilometerstand ONNODIG is ... gewoon aanspannen en klaar is Kees ... het gepiep komt namelijk door een combinatie van vochtigheid en riemontspanning waardoor slip = geluid optreedt ... :shock:

Als ik jou was zou ik de "garagist" vragen of hij de definitie van "genaaid" even voor je kan duidelijk maken ... een V-riem op 40 mille k's vervangen ... dat is de eerste keer dat ik dit in mijn bestaan meemaak Zo Su Zagen ... :?

Kun je hem meteen vragen of de betreffende V-riem met bladgoud was belegd ... :idea::roll:

Where will it all end ... :wink:

Geplaatst

Even wat toelichting.

De riem kon NIET strakker gezet worden, dan had er aan het blok/lagers schade KUNNEN ontstaan, en worden de kosten nog vele malen hoger.

De riem is NIET van bladgoud, maar van mooi zwart, met witte opdruk :wink:

De riem kost in principe maar 17 euri, wat kleine dingen erbij aan montage ca 15 euri, daarbij de rest als "montage.

Moet ik wel blij zijn dat er "maar"" 1 uur montage is berekend, waren er oorspronkelijk 2,5 uur, maar dat kwam omdat de monteurs zoveel tijd nodig hadden om de auto op de brug te krijgen :shock::shock::shock:

Ook om de riem te benaderen onder de kap, moet er flink gesleuteld worden om bij de riem te komen, oa een motorsteun moet verwijderd worden, en iets van de airco zit in de weg, ook deze moet eerst gedeeltelijk gedemonteerd worden.

Maar dan rijst de vraag nog altijd: moet ik, of een andere Picarijder voor deze EXTRA kosten/handelingen gaan betalen omdat de constructie van de auto zo moeilijk is??

Volgens Kia Nederland valt een v-snaar NIET onder garantie, is immers aan slijtage onderhevig.

Ik ben bang dat er straks nog meer dingen "niet" in de garantie gaan vallen, we wachten af.

Voorlopig piept de v snaar niet meer, morgenvroeg afwachten maar :wink:

Philip

Geplaatst
Even wat toelichting.

De riem kon NIET strakker gezet worden, dan had er aan het blok/lagers schade KUNNEN ontstaan, en worden de kosten nog vele malen hoger.

De riem is NIET van bladgoud, maar van mooi zwart, met witte opdruk :wink:

De riem kost in principe maar 17 euri, wat kleine dingen erbij aan montage ca 15 euri, daarbij de rest als "montage.

Moet ik wel blij zijn dat er "maar"" 1 uur montage is berekend, waren er oorspronkelijk 2,5 uur, maar dat kwam omdat de monteurs zoveel tijd nodig hadden om de auto op de brug te krijgen :shock::shock::shock:

Ook om de riem te benaderen onder de kap, moet er flink gesleuteld worden om bij de riem te komen, oa een motorsteun moet verwijderd worden, en iets van de airco zit in de weg, ook deze moet eerst gedeeltelijk gedemonteerd worden.

Maar dan rijst de vraag nog altijd: moet ik, of een andere Picarijder voor deze EXTRA kosten/handelingen gaan betalen omdat de constructie van de auto zo moeilijk is??

Volgens Kia Nederland valt een v-snaar NIET onder garantie, is immers aan slijtage onderhevig.

Ik ben bang dat er straks nog meer dingen "niet" in de garantie gaan vallen, we wachten af.

Voorlopig piept de v snaar niet meer, morgenvroeg afwachten maar :wink:

Philip

... de eerste keer dat een v-riem ,aandrijving alternator ,op mijn MADA 121 werd vervangen = ... 245.OOO k's ... op mijn MAZDA 626 V6 ... 170.OOO k's en steeds met het origineel ... :cool:

Je begrijpt ,Philip ,dat ik mooi het verhaal van de garage niet slik ,de enige reden dat een riem "versleten" kan zijn ( en dat komt niet voor ... ) ,is dat de kwaliteit bedroevend laag is ... :?

Bijgevolg fabrieksgarantie ... :shock:

ik blijf erbij ,dat ook al dient er aan een moderne wagen ??n en ander gedemonteerd ... 12O voor een nieuwe V snaar is buitensporig v??l geld ... :cry:

ik mag er niet aan denken als de witte letters dan toch een streepje bladgoud hadden gehad ... :idea:

Keep it on the island ... :wink:

• 1 maand later...
Geplaatst

Vorige week mijn zomerbandjes en velgen op de Pica gelegd.

Maar voordat ik ging monteren zag ik hinderlijke plekken onder mijn lak van de velgen zitten.

Gebeld met de leverancier van de velgen, de situatie uitgelegd.

Vervolgens wat foto's gemaakt en opgestuurd.

De leverancier gaf al direkt aan alles onder garantie te laten vallen, en wat blijkt: volgende week zijn mijn nieuwe velgen binnen, en mag ik ze komen omruilen.

Weliswaar gaan ze er iets anders uitzien, ik krijg het vernieuwde model :wink:

Ook de fabrikant, Wolfrace, was er van overtuigd dat dit niet mag gebeuren en daarom direkt tot aktie overging, en icm de leverancier een snelle oplossing.

Er wordt vaak negatief gesproken over internetbedrijven, maar er zijn dus ook hele goede bedrijven bij.

Het gaat over online velgen: http://www.online-velgen.nl/index.html

Het weer helpt ook niet echt mee om aan de auto te werken, en daarom ligt alles momenteel stil.

Maar we houden moed, de updates gaan spoedig volgen.

Philip

• 3 weken later...
Geplaatst

Even een kleine terugblik omtrent mijn velgen.

Bij de leverancier de velgen kunnen omwisselen, wat een service!!

Het zijn de nieuwste modellen van Wolfrace geworden.

PICT0022.jpg

Dit zijn de "oude" uitvoering, welke dus aangetast waren.

PICT0021.jpg

Dit zijn de vernieuwde modellen.

Hier beide modellen, enige verschil: bij nieuw model een zwart centre-cap. En de velgen lopen iets minder diep door naar het midden, ofwel de naaf is iets naar buiten gebracht.

Daardoor wel weer andere wielmoeren moeten gebruiken, maar werden gratis verzorgd door de velgenhandelaar.

Hier beide modellen naast elkaar.

PICT0020.jpg

Nu heb ik een keer niets aan de auto gedaan, maar ook mijn vrouw kan goed knutselen.

Zelf heeft ze een paar hoofdsteunhoezen gemaakt..................uiteraard met onze beide Taz-jes.

PICT0042.jpg

PICT0041.jpg

En om het plaatje compleet te maken, Kia Picanto logo aan de achterzijde laten stikken.

PICT0038.jpg

PICT0039.jpg

Weer een stukkie af van onze auto.

Meer.......................binnenkort

Philip en Agnes

• 4 weken later...
Geplaatst

Eindelijk weer een update:

Vandaag een beetje de hobbybob uitgehangen.

Na dat bekend is dat er een andere versterker onderweg is voor de kofferklep, eindelijk door kunnen gaan met dit projekt.

Met een beetje hete lijm en wat schroeven de speakers uitgemeten en een beetje op zijn plaats gezet.

PICT0003-2.jpg

een voorlopig overzicht, de versterker komt er tussen te staan.

PICT0004-1.jpg

Detail van de speakerplaatsing

PICT0005-1.jpg

En hoe kan het ook anders: Morel speakers erin :wink:

Zijn de kleinste van Morel, 10 cm mid met een 28 mm softdome tweeter erin.

En...........allebei apart aan te sturen.

Gaat straks wel verschrikkelijk hard klinken, 2 x 110 wrms uit de Lanzar, en de speakers kunnen 60wrms aan.

Hoe en wat verder, eerst de versterker binnen krijgen

Hier een voorproefje zoals hij eruit ziet;

lanzarvibe.jpg

more updates...........................soon.

Philip

• 1 maand later...
Geplaatst

Eindelijk weer een uodate.

Ik heb de leds in mijn achterlichthouders gemonteerd.

Hoe en wat:

Hier de spiegels met de aftekening van de gaten.

PICT0006-2.jpg

Hier de pvc lijmmoffen waarin de leds gemonteerd worden.

PICT0019.jpg

Een kleine detailfoto.

PICT0011-3.jpg

En het eerste resultaat,

PICT0021-1.jpg

Links zijn de oude achterlichten, rechts de nieuwe.

Heel belangrijk verschil: veel minder leds, en alle leds zijn nu 10 mm ipv 5 mm.

Hopelijk zaterdag de achterlicht kappen in mijn bezit, kunnen we ze afwerken, en zijn ze zondag op een show weer te zien, ditmaal in Geel.

Het eindresultaat zal spoedig hier te zien zijn.

Philip

• 2 weken later...
Geplaatst

Hier het resultaat van een paar weken knutselen.

De nieuwe, en de goede kleur zit erop.

De leds zijn aangesloten, en het werkt.

Ik ben er zeer tevreden mee, morgen de eerste wedstrijd met de nieuwe opdate.

100_0009.jpg

Geplaatst

Zo ff door dit item gespit... Lekker interessant en ook leerzaam allemaal..

Zo zie je maar weer dat men een Pica tot een mooiere zwaan kan omtoveren met veel toeters en bellen..

Maar wat ik me afvraag.. Natuurlijk doe je deze Taz zelf met de hand poetsen. Toch?

Welke middelen gebruik JIJ daarvoor?

Het kan natuurlijk zijn dat je dat al eens vermeld hebt en dan excuseer ik me bij voorbaat voor mijn blindheid..

Groet,

Alex VB

Geplaatst

Hallo Alex

Ik ben idd erg bezig de auto om te toveren tot iets............aparts.

Zaterdag as staan we in Meeuwen (B) en dan gaan we onze eerste echte avondmeeting doen, lekker de lampjes uittesten enz.

Maar eerst de sterrenhemel erin en dan is het feest compleet.

Over het poetsen:

De auto poets ik idd altijd zelf, gemiddeld 2-3 keer per maand.

Hij wordt dan in de was gezet met materiaal van Motip, is goedkoop, en bevat nauwelijks krijt, wat weinig tot geen strepen achterlaat.

De hardnekkige krassen poets ik weg met Mequiars, en altijd met een hele zachte doek.

Wassen altijd met de hand en een hogedrukreiniger, veel schuim, en heel ruim water.

Watertemperatuur ca 30-40 gr.

Kortom: onze Taz wordt wekelijks vertroeteld, en dat zie je ook aan de lak,hij blijft heel goed glanzen.

Alleen mijn grootste vijand: vogelpoep, zelfs na een uur blijven er hinderlijke plekken , alleen professioneel te verwijderen :evil:

Daarom krijgt hij binnenkort een poetsbeurt bij de prof.

Maar nu lekker verder knutselen, en bouwen.

Tot de volgende update :wink:

Philip

Geplaatst

Hoi Philip,

Je bent er erg fanatiek mee bezig zeg!

Het werkt inspirerend en aanmoedigend, ik krijg er zin in om ook mijn eigen kia onder handen te nemen.

Misschien weet je al, dat ik zelf een Rio Sedan uit 2004 rij? Ik heb er zelf al lichtmetalen wielen onder gezet en ben zelf bezig de achterruiten te tinten (alles na B stijl) Voorruiten blijf ik voorlopig helemaal vanaf, behalve wellicht de zonneband op de voorruit. Die is toch wel wat kort.

Vind het leuk om te zien hoe jij zo die dingen doet, ik zou zelf niet weten w??r ik zou moeten beginnen met een hoop dingen.

Een thuis bioscoopje installeren (in huis) is bijvoorbeeld geen probleem, maar een subwoofer en verbeterde audio in de auto plaatsen, met alle benodigde bekabeling schrikt mij best een beetje af, al zou ik het best willen.

Ik zal binnenkort eens zelf een dagboekje openen. Daar kan ik dan e.e.a. nader toelichten.

Groetjes,

Peter

Geplaatst

Gisteren de sterrenhemel afwerkt en geinstalleerd.

Hier het filmpje op YouTube:

60 leds gebruikt, en een lichtgenerator, ruim 40 meter kabel over het plafond :oops: , maar een mooi resultaat.

Vanmiddag verder met andere projekten :wink:

Philip

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...