Tazteam Geplaatst 3 November, 2007 Topic Starter Geplaatst 3 November, 2007 Een uitgebreid reisverslag met foto's is hier te bekijken Philip http://www.kiaclub.nl/forum/viewtopic.php?t=1100 Quote
Tazteam Geplaatst 12 November, 2007 Topic Starter Geplaatst 12 November, 2007 Afgelopen zaterdag hebben we bij onze dealer een beetje de boel staan opleuken in de werkplaats tijdens de Kia dag. Alles is naar wens verlopen, alleen op het allerlaatste moment.............begeeft de radio het, hij wil de cd niet meer uitwerpen Toch geprobeerd om het te verhelpen, niets hielp. Wel de cd eruit kunnen halen, maar de radio is overleden. Omdat we 2 dec as nog de Belgische finals hebben moeten we toch weer een andere radio hebben. Dit keer iets totaal anders, geen bekend merk, maar juist zeer onbekend. Wel heeft de radio de specs van een supermerk................we wachten af. Onze wensen moesten immers wel door dit toestel worden voldaan, de lat ligt bij ons aardig hoog, en nu blijkt dat maar enkele merken/modellen dit kunnen, maar vele malen meer kosten. Hopelijk is de radio woensdag of uiterlijk donderdag in ons bezit. En het is geworden: de Eclipse CD8445E en zo ziet hij eruit: Onze bevindingen laten we wel weten. Philip Quote
xurf4xs Geplaatst 13 November, 2007 Geplaatst 13 November, 2007 Eclipse is toch niet zo'n onbekend merk. Hier een aantal foto's van een Sorento waarin Eclipse apparatuur is ingebouwd. Quote
Tazteam Geplaatst 13 November, 2007 Topic Starter Geplaatst 13 November, 2007 Deze auto met install ken ik wel Maar het merk als zodanig is bijna niet bekend in Nederland. In Duitsland zijn ze iets beter bekend met dit merk. Uit diverse testen komt dit toestel verbluffend goed naar voren, vandaar dat we hem hebben aangeschaft. En............Fujitsu Ten is de grote kracht achter het merk. Maar reken maar dat ik op dit onderwerp nog wel een keer zal terugkomen. Philip Quote
Tazteam Geplaatst 1 December, 2007 Topic Starter Geplaatst 1 December, 2007 De nieuwe radio zit op zijn plaats. Wat een instelmogelijkheden...........wauw Icm de processor is dit apparaat een gigantische vooruitgang tov mijn oude Clarion. Morgen (2 dec) hebben we de Belgische Finals in Hasselt, hopelijk vindt de jury het ook een goede investering. Wordt zeker vervolgd. Philip Quote
Tazteam Geplaatst 3 December, 2007 Topic Starter Geplaatst 3 December, 2007 Gisteren de laatste finals gehad...........en Belgisch Kampioen geworden in onze klasse. De radio (Head-Unit) heeft zich heel goed gehouden. De HU heeft volgens de jury een nog betere dynamiek dan de Clarion. Daarom wordt alles weer grondig onderhanden genomen voor het volgende seizoen. En voor diegene die hem nog willen zien: Zo ziet hij er nu NOG uit. Deze week is de kofferbak weer leeg. En hoe de volgende kofferinbouw gaat worden.....................blijf maar regelmatig mijn dagboek inkijken Philip Quote
willem1 Geplaatst 4 December, 2007 Geplaatst 4 December, 2007 Dat ziet er weer allemaal fraai uit, gefeliciteerd Philip! We kijken uit naar de volgende prestatie! En foto's natuurlijk! Quote
BaBaCC Geplaatst 4 December, 2007 Geplaatst 4 December, 2007 Van harte gefeliciteerd Philip met je behaalde plaats en veel succes met de ombouw! Groeten Barry Quote
Tazteam Geplaatst 9 December, 2007 Topic Starter Geplaatst 9 December, 2007 Hartelijk dank voor de felicitaties!! Maar de plexiglas install is er uit! Gelijk maar wat materiaal aangeschaft en aan de gang gegaan. De eerste resultaten na 1 dag werken: http://www.mijnalbum.nl/Album=X44NRUZU Hier gaan tzt meer foto's bijkomen, maar als het zover is laat ik het wel weten. Philip Quote
Tazteam Geplaatst 16 December, 2007 Topic Starter Geplaatst 16 December, 2007 Kleine update: De install gaat aardig opschieten, het resultaat tot nu toe. De lege plaats links, daar komt de subwoofer. Hopelijk deze week de tijd voor het kunstleer (skai) te bestellen. De leds en houders zijn ook al besteld. Nu alleen nog op zoek naar de juiste kleuren kabels Wordt vervolgd. Philip Quote
Tazteam Geplaatst 17 December, 2007 Topic Starter Geplaatst 17 December, 2007 Vandaag mijn skaibekleding binnengekregen. Ook al van een 2tal bedrijven vernomen dat mijn leds en houders onderweg zijn. Ook al iemand weten te regelen om wat plaat te zetten voor mijn processor. Diverse delen van mijn inbouw hebben de juiste vorm. Al met al.....................druk bezig geweest,.....................en nog veel te gaan. Tussen Kerst en Oud en Nieuw gaan we zeker opschieten, hebben we lekker veel tijd. Wordt vervolgd. Philip Quote
Tazteam Geplaatst 22 December, 2007 Topic Starter Geplaatst 22 December, 2007 Weer een stukkie klaar van de install. De woofer heeft zijn behuizing gekregen, en staat op zijn plaats. Sorry, maar ik kon het toch niet laten: Plexieglas. Ik moest er toch mee gaan knutselen, en zie hier het resultaat. Een voorbeeld van mijn skai voor de afwerking. Morgen weer een paar dingen gaan bouwen, en de resultaten zijn binnenkort weer te bezichtigen. Philip Quote
Tazteam Geplaatst 28 December, 2007 Topic Starter Geplaatst 28 December, 2007 Vandaag mijn nieuwe dvd speler binnengekregen. Het is de Vieta cdv40d geworden. Dit is tenminste iets gemakkelijker in te bouwen dan de voorganger, de Marquant. Wel een lekker apparaat, vreet werkelijk alles, maar was te groot voor de inbouw. Voor wie hem wil hebben: vriendenprijsje. Nu nog op zoek naar een ander scherm voor achter, maar zie door de vele keuzes in schermen het juiste scherm niet meer, misschien iemand hier een tip??? Quote
Rio-man Geplaatst 28 December, 2007 Geplaatst 28 December, 2007 Kijk, dat begint er alweer op te lijken! Quote
Tazteam Geplaatst 1 Januari, 2008 Topic Starter Geplaatst 1 Januari, 2008 Vandaag mijn wooferbehuizing gestoffeerd. Duidelijk is nu ook de juiste kleur en structuur te zien van de skai. De zilverondergrond is de andere kleur wat gebruikt gaat worden. Het is zeer lastig te fotograferen, daarom ziet het er in werkelijkheid een stuk beter uit. Nu rustig aan alle delen even nalopen op kleine oneffenheden, gaatjes boren voor de kabels, hier en daar een kleine aanpassing....................en dan afwerken. Wordt vervolgd. Philip Quote
Tazteam Geplaatst 6 Januari, 2008 Topic Starter Geplaatst 6 Januari, 2008 De install tot nu toe: Vandaag flink aan de slag geweest, en de kist is bekleed, de ring gemonteerd OP de kist, en de woofer met bouten in de ring gemonteerd. Het resultaat: Oh ja, voor ik het vergeet, hier een paar foto's van mijn nieuwe werkplaats: de huiskamer De kist voor de woofer is de totale bak incl de ring. Hij is ca 34 liter groot, trek daar de woofer en wat kleine hoekjes eraf, blijft er een kist over van effectief 30 liter. De woofer kan spelen in een gesloten kist vanaf 25 liter tot max 40 liter. Dan is 30 liter een mooie inhoud. En de huiskamer.......................is nu een puinhoop, weer aan het knutselen. Maar ook al een stuk skai vern##kt Wat een tering werk om de lijmresten te verwijderen, maar wel gelukt................na 1,5 uur , de skai scheurde op de hoek Maar opnieuw begonnen en het eerste stuk is alweer geplakt. Spoedig een update met foto's. Philip Quote
scorpioshuma Geplaatst 6 Januari, 2008 Geplaatst 6 Januari, 2008 Blijft moeilijk om je een compliment te geven en niet AL te jaloers te klinken Wauw wat een vakmanschap Is weer heel erg mooi hoor Philip, hoop dat ik ook nog eens zoiets moois kan maken voor mijn auto of die van Wendy. Dave Quote
scorpioshuma Geplaatst 10 Januari, 2008 Geplaatst 10 Januari, 2008 Het logo aan de voorzijde is (nog) niet gedaan, is een veel groter logo dan de achterzijde, en dan komen de letters niet tot hun recht, maar ik denk dat we daar wel een oplossing voor gaan vinden . Philip Hey Philip, al iets gevonden ? Zoek zelf ook nog een logo dat puntjes aan de achterkant heeft, zodat ik een logo kan vervangen (nee niet van mijn KIA). Dave Quote
Tazteam Geplaatst 10 Januari, 2008 Topic Starter Geplaatst 10 Januari, 2008 Het logo aan de voorzijde is (nog) niet gedaan, is een veel groter logo dan de achterzijde, en dan komen de letters niet tot hun recht, maar ik denk dat we daar wel een oplossing voor gaan vinden . Philip Hey Philip, al iets gevonden ? Zoek zelf ook nog een logo dat puntjes aan de achterkant heeft, zodat ik een logo kan vervangen (nee niet van mijn KIA). Dave Ik heb nog niets gevonden, maar heb wel een idee hoe ik het moet gaan maken. Geef over jouw projekt even een bericht via Pb, alvast bedankt. Verder met mijn projekt. Bijna alle delen zijn gestoffeerd, alle leds zijn binnen, een aantal rca kabels zijn binnen, alleen nog wachten op wat bevestigingsmateriaal, hopelijk komt dat net na het weekend binnen Hier een aantal foto's van de install tot nu toe. Hier een detail van een ledhouder voor 10 mm led, zo zitten er "maar" 14 in Ik kon het toch niet laten even de boel samen te voegen, en voila, het voorlopige resultaat. Alleen de achterwand ontbreekt nog. Duidelijk zijn ook de ledhouders te zien. Dit weekend weinig te bouwen, veel leuke dingen doen met het gezin, ook heel belangrijk Philip Quote
Tazteam Geplaatst 26 Januari, 2008 Topic Starter Geplaatst 26 Januari, 2008 Een nieuwe update: De steun voor het zekeringenblok is gewijzigd, pas na 3 ontwerpen was ik tevreden, maar tis gelukt Vandaag ook een beetje de kabels gelegd voor stroom enz enz. Maar het belangrijkste...........en meest zichtbare, de neons hangen erin. Morgen verder met de leds. Wordt vervolgd. Philip Quote
BaBaCC Geplaatst 27 Januari, 2008 Geplaatst 27 Januari, 2008 Ziet er prachtig en spectaculair uit hoor Philip. Veel succes straks met de leds. Groeten, Barry Quote
willem1 Geplaatst 1 Februari, 2008 Geplaatst 1 Februari, 2008 Ziet er allemaal weer professioneel uit Philip! Zoals te doen gebruikelijk......; wanneer operationeel? Succes! Quote
Tazteam Geplaatst 2 Februari, 2008 Topic Starter Geplaatst 2 Februari, 2008 Dank voor de complimenten, en voila: weer een update Vandaag de install in de auto geplaatst. Het was wel een priegelwerk, ik had maar 1 mm ruimte, en dat met een kist van ruim...................60 kg. Maar tis gelukt. Het lege gat wordt hopelijk morgen opgevuld door de processor. Ook dit heeft een verbouwing mogen ondergaan Links de originele zwarte kap, rechts de nieuwe kap, in de kleur van de versterkers. Het "cirkeltje" is afkomstig van een oud Kia logo , de letters zijn afkomstig van de grootste Kia, de Sorento exClUSief. Je moet een beetje creatief blijven De kist heeft een aparte vormgeving meegekregen, daardoor moet alles zeker heel stevig gebouwd worden. Alles moet immers onder een hoek van 90 gr gekanteld kunnen worden. Hoe dat eruit ziet: Genoeg tot nu toe, binnekort lekker verder. Maandag ook een ander scherm ophalen, via marktplaats gekocht. Hopelijk krijg ik ook nog de mogelijkheid voor nog een model, als mijn bod goed is Philip Quote
Tazteam Geplaatst 3 Februari, 2008 Topic Starter Geplaatst 3 Februari, 2008 Eindelijk werkt mijn geluidsinstall weer, nu alleen nog maar de dvd speler en schermen aansluiten alle neons voor, alle neons achter, nog wat andere kleine dingen, maar dat is voor later. Maar voordat het speelde.......................k#t met peren, een hele dag bezig voor geluid uit de trukkendoos. Blijkt een signaalkabel gebroken te zijn , gerepareerd, maar toch geen geluid op rechts. Na heel veel zoeken.............blijkt mijn processor alles op links te staan, dus laptop erop en omschakelen, wat een drama. Maar nu werkt alles weer, en beter dan gedacht. De kist is iets groter dan de vorige en staat iets scheef, waardoor de sub nog lekkerder aanvoelt. Eerst stond alles op +3, op de schaal van -6 tot +6, maar nu staat hij lekker neutraal. Even gemeten wat het vermogen is wat hij krijgt: 7,2 volt op de sub uitgang, is gelijk met de stand op de versterker, ca 65 wrms De 4 kanaals is ook gemeten op 7,2 volt per kanaal, wat resulteert in 2 x 55 wrms op de A-stylen, en 2 x 80 wrms op de kickbassen. Lekker stevig dus. Een paar foto's zoals hij er nu bijstaat; Hier met normaal daglicht. Hier met de blauwe leds. Een foto met de witte leds is mislukt, die krijg je nog tegoed Een klein detail aan de onderzijde van de kist: Even wat getallen: Ca 40-50 meter kabel aan de kist Ca 120 kleefvoetjes voor de kabels vast te zetten Ca 250 ty-raps gebruikt. Vele meters krimpkous, vele meters snakeskin. Voorlopig lekker genieten van mijn muziek, de rest is voor later Philip Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.