Ga naar inhoud

TAZTEAM The Next Generation


Tazteam

Aanbevolen Berichten

Net contact gehad met diegene die ons logo achter op de ruit heeft gemaakt:

Hij gaat bij de nieuwe Picanto ook weer het TAZTEAM logo achterop de ruit plakken.

De maker van het logo kon het al bijna raden waarom ik hem belde, uitleg was eigenlijk niet nodig.

Morgen ook even contact leggen met de folieboer voor de ruiten, en dan maar afwachten tot de auto binnenkomt.

Wordt vervolgd.

Philip en Agnes

Link naar reactie
Delen op andere sites


kun je de ruiten oude niet omruilen met de nieuwe?

Helaas niet toegestaan.

Bij de zijruiten had dit wel een optie KUNNEN zijn, maar de achterruit is geplakt, en deze er heel uit halen is heel moeilijk en risicovol :cry::cry::cry:

We laten gewoon nieuw plakken, dan zijn we ook gelijk de kleine kras op de zijruit kwijt :D

Philip

Link naar reactie
Delen op andere sites


Vandaag de leenauto opgehaald bij de dealer.

Het is een zilvergrijze Picanto LX geworden, blijven we tijdens de feestdagen toch mobiel.

Vanaf dinsdag as. gaan we bij het schadebedrijf de auto leeghalen en terugbrengen naar de originele staat (buiten de schade).

We hopen het in een week te kunnen doen, al wat er dan nog aan zit van accesoires moet dan maar blijven zitten.

Het is niets anders, er zit tenslotte ook zoveel op en aan :oops::oops:

Wel besloten om de nieuwe auto VOOR alles ingebouwd gaat worden, eerst even op een weegbrug te zetten en kijken wat het gewicht afwijkt tov het kenteken.

Dit om het drankgebruik van de Picanto in de gaten te gaan houden.

Vandaag ook contact gehad met de raamfolieboer, en hier ook een geluk bij een ongeluk: hij heeft nog voldoende voor 1 auto, maar nieuwe folie in onze kleuren zal NIET meer geimporteerd gaan worden.

De reden is vrij simpel: het kost vele malen meer dan "gewone" folie.

Philip

Link naar reactie
Delen op andere sites


Onze nieuwe Picanto staat bij de Kia dealer.

Maar de nieuwe versie ziet er toch net even anders uit dan onze "oude" versie.

Zo zijn er metallook tinten aangebracht in de klokkenwinkel, ziet er ineens meer sportiever uit.

ook zo is de passagiersairbag uit te schakelen, is niet echt een pr?, maar toch leuk om erbij te hebben.

De velgen zijn al gemonteerd, de spoiler ligt voorlopig nog bij de spuiter.

Als het allemaal een beetje mee wil gaan zitten, hebben wij onze Picanto op zaterdag 7 januari 2006 in ons bezit.

Nu maar hopen dat de verzekering snel wil betalen.

En nu maar wachten.....................................................

Link naar reactie
Delen op andere sites


Is nog meer veranderd.......

1 Nieuwe Corporate Identity: nieuw logo std

2 Elektrisch verstelbare buitenspiegels nu ook elektrisch verwarmd std vanaf EX

3 Verlichting in dashboardkastje std

4 Metal grain pakket uitgebreid (audio panel / cluster) std vanaf EX

5 Time lag function op elektrisch bedienbare ramen std vanaf EX

6 Haakje aan achterzijde passagiersstoel std

7 Aan/uit functie passagier airbag std vanaf LXE

8 Waarschuwingstoon voor veiligheidsgordel std vanaf EX

9 Gewijzigd ontwerp wieldoppen std

10 UV-werende voorruit std vanaf LXE

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hartelijk dank voor de info.

De dealer wist wel een aantal dingen die verandert zijn, maar als hij ziet/hoort dat er zoveel gewijzigd is zal hij ook erg verbaasd zijn. :shock:

Nu kunnen we helemaal niet meer wachten. :wink:

Philip

Iedere dealer heeft lijst met wijzigingen gehad..... dus ook jou dealer moet ervan af weten.

In ieder geval veel succes met je nieuwe Picanto!!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Yes, onze nieuwe Pica staat voor de deur !!!

Het is een totaal andere uitvoering zoals we gewend waren, veel moderner en dat al na iets meer dan een jaar.

Dus al met al, een geluk bij een ongeluk.

De auto ziet er een stuk "volwassen" uit.

Vandaag gaan we gelijk aan de slag.

Dus:

Part 2 is begonnen !!!

De foto's van de wijzingingen komen binnenkort online :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites


We zijn al volop aan de gang met het nieuwe project, en het gaat al een beetje vorm aan nemen.

Leuke wijziging van Kia: nieuwe uitstraling van de cockpit, beetje "metallook" toegepast.

Nieuwecockpit.jpg

Omdat onze Pica net even anders is dan een andere Pica, de tekst "x-treme" aangebracht, is toepasselijk van nog gaat komen.

x-treme.jpg

Ook gaat er op muziekgebied wat veranderen, de tweeters en mids gaan in de A-stijlen, (de stijl tussen voorruit en voorportier) en zie hier het eerste resultaat.

Links het eerste ontwerp.

Midden de basis voor de tweeters en mids in MDF.

Rechts een klein overzicht van de diverse onderdelen.

basisvoormidsentweets.jpg

Kabels voor de install zijn ook al besteld, de ruitenfolie is misschien een probleem, omdat deze kleur niet meer gevoerd gaat worden in Europa, maar de folieboer is veel aan het regelen.

Dus: wordt vervolgd.

Philip

Link naar reactie
Delen op andere sites


Kleine up-date.

ik ben mijn eerste poly-project begonnen, en dat zijn de a-stijlen geworden.

Het oorspronkelijke ontwerp is van de baan, paste helaas toch niet op de plaats waar ik had voorzien :cry:

Hier de plaats voor de tweeter en midrange speakers.

Maar hier de eerste ruwe vormen.

astyle17rh.jpg

astyle27xz.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


Na enige tijd wat geknutseld te hebben, een beetje de vorm en het resultaat wat ik voor ogen heb.

Hier staat de A-stijl in de kunststof-primer, en er moet nog nodig geschuurd en geplamuurd gaan worden :(:(

Maar voor een eerste poly-projekt valt het nog niet tegen.

astyle37on.jpg

Hier de 2 stijlen bij elkaar, nu wordt het geheel voor menigeen een stukje duidelijker.

Deze stijlen gaan de kleuren krijgen zoals in de Kia gebruikt zijn.

De roosters worden donkergrijs, de stijlen lichtgrijs.

Maar voor het zover is, nog heel wat uren schuren, schuren, schuren................................................. :D

Wordt vervolgd :wink:

Philip

astylebasislak14ye.jpg

astylebasislak22oa.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


Omdat onze Pica net even anders is dan een andere Pica, de tekst "x-treme" aangebracht, is toepasselijk van nog gaat komen.

x-treme.jpg

Philip

Hoi Philip, ik was even benieuwd naar waar je deze tekst vandaan hebt? Ik ben bekent met de zo geheten pidplates en vroeg me af of je dat bordje extreme zelf hebt laten maken of dat je hem zo kant en klaar hebt gekocht? Mijn rio is namelijk een extreme en daar zit geen bordje op ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites


@Hellen:

Misschien even een telefoontje naar een andere Kia dealer, hopelijk is die beter bereid om iets meer voor zijn klanten te betekenen.

We hebben vandaag de auto laten wegen op een weegbrug.

Hij is gewogen met trekhaak, driekwart gevulde brandstof tank.

Volgens het kenteken moet de auto een rijklaar gewicht hebben van 936 kg.

Vandaag op de weegbrug kwamen we uit op 960 kg.

En onze oude Pica woog een paar maanden geleden nog 1020 kg incl alle audio apparatuur.

Eindelijk weten we nu dat de audio zo'n 60 kg bij elkaar weegt, wat ik ook altijd heb genoemd.

Hopelijk kan ik straks als het brandstofverbruik hoog blijft met deze gegevens aan de gang met Kia.

Ook begint het polyprojekt echt vorm aan te nemen.

Het allerlaatste schuurwerk is achter de rug, en nu na bijna 2 weken zwoegen wordt morgen de laatste grondlaag aangebracht.

Zaterdag hopelijk de kleurlagen en blanke lak lagen erop en dan maar goed laten drogen.

Zodra ze klaar zijn worden de foto's geplaatst.

Philip

Link naar reactie
Delen op andere sites


Na een weekend geknutseld te hebben, is eindelijk mijn polyprojekt klaar.

De kleur die erop is gekomen is bijna gelijk (99%) aan het originele kunststof.

Nu alleen nog de speakers in donker grijs spuiten en monteren in de A-stijl en dan is alles klaar.

Maar voordat deze stijlen geplaatst gaan worden, worden eerst alle kabels en alle andere items gemonteerd, zodat de a-stijlen echt niet meer van de plaats hoeven, want anders ben ik toch bang op beschadigingen.

Alles ligt klaar om gespoten te worden, bijna 60 uur werk ligt hier.

astylebasislak33po.jpg

De stijlen in de grondlak

astylebasislak44ry.jpg

En alles in de originele lak.

astylebasislak56fr.jpg

Best trots op het eindresultaat

astylebasislak68dd.jpg

Nu gaat er de komende tijd heel veel, en snel achter elkaar een aantal wijzingen door gevoerd worden, Taz zal snel weer de oude zijn :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 2 weken later...

Vandaag "even" onze gril gehaald voor de Pica.

Maar 450 km gereden, maar dan heb je ook wat.

Het was origineel Kia, maar wie mij een beetje kent, een eigen draai eraan gegeven.

De gril is de enige in zijn soort: VOLLEDIG CHROOM, lekker blingbling :wink:

Ik kan niet wachten om de gril te monteren.

Philip

chromegrill2ck.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...