Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
JA, vandaag weer wat aan de Pica gedaan.

Mijn piepje (fluittoon van de alternator) is weg, ook het hinderlijke gekraak tussen de tracks door is ook weg, blijkt dus een schakelaar ONDER mijn equaliser te zijn, hiervoor moest de complete install eruit om een schakelaar om te zetten, maar ja, je moet wat op je vrije zaterdag. :oops::oops::oops::oops:

Mijn neons zitten weer onder het dashboard en in de versnellingspook, dus we hebben weer wat licht.

Maar het ergste van alles: een van middentoners (in mijn A-stijlen) is overleden :cry::cry::cry::cry::cry: .

Nu wachten tot ik de importeur te pakken krijg voor een nieuwe speaker, want nu zit er zo'n hinderlijk kraakgeluid bij waar ik niet echt vrolijk van wordt.

Nu een beetje de route van morgen doornemen naar Duitsland en lekker languit op de bank.

Maar de foto's van deze kleine meeting zal je spoedig hier op het Kia forum terugvinden.

Groeten en tot een volgende keer :D:D:D

Philip

Hallo,

Meesterlijk zoals jullie alles installeerd hebben!! mijn complimenten hiervoor..

Ik heb zelf nu de picanto 1,5 jaar met 31000km en mijn geluidsinstallatie verkocht (kicker subwoofer 400rms 2ohm, rockford fosgate 300rms 2ohm) met een kistje van circa 30 liter.

Nu heb ik alleen nog een versterker 4x 70 rms (2 speakers in de voordeuren en 2 in de hoedenplank) De reden dat ik die subwoofer verkocht heb is omdat ik het niet zuiver vond. Hebben jullie misschien een oplossing dat ik bestwel extreem kan gaan met mijn kofferbak, miss. zelfs dat ik laag blijf en een beetje kofferbak overhoud. rond de 1000/1200rms zou ik graag willen hebben aan subwoofer(s), versterkers voor een leuke prijs.

Ik zit alleen al vanaf het begin met een irritante zoom in mijn installatie, heb wel een ruisonderdrukker ertussen zitten maar die filtert maar voor 80% denk ik.

Graag een reactie,

Ga zo door met jullie Next Generation X-treme!!

Laurenzz

Geplaatst

Hier ben ik weer, eindelijk de onderdelen binnen.

Vandaag een beetje aan het knutselen geweest, en ja hoor, heb ik weer, 1 onderdeel defekt :?

Dus wel een eerste indruk van hoe het eruit gaat zien, en branden.....................................hopelijk volgende week, als dat onderdeel weer binnen gaat komen, hoop ik :roll::roll::roll:

pict05964lf.jpg

De onderdelen: supergrote 10 mm knalgele LED's, en nogwel 4 stuks in 1 zo'n bolletje, toch goed voor 6500 mcd per stuk. :shock::shock:

Ik kon het toch niet laten jullie alvast een voorproefje te geven :P

Dus nu weet ik ook hoe zo'n spiegel uit-en inelkaar kan :lol::lol:

Philip

Geplaatst
hallo philip,

moet je toch nog een week lang je hand uitsteken :lol:

groeten herman sr.

Bijna goed, ik heb een zeer luxe uitvoering, standaard met richtingaanwijzers :wink::wink:

Philip

Geplaatst

Vandaag een beetje aan het spelen geweest met de Ledjes, ze branden werkelijk superfel, en knalgeel :cool:

Jammer dat de foto's toch niet zo geworden zijn zoals gewenst, maar morgen komen ze zeker hier te staan.

Deze week wordt het laatste onderdeel vanuit Duitsland geleverd en kan dus ook de linkerkant aangesloten worden.

In het weekend mag de zekeringkast uitelkaar, om de kabels aan te sluiten, dus nog genoeg werk.

Wordt vervolgd :wink:

Philip

Geplaatst

Voor diegene die willen welk model led.

a-540.jpg

technische info:

Farbe (Emitting Color) Gelb (yellow)

Wellenl?nge (Wavelength) 580-590nm

Linsentyp (Lenstype) wasser-klar (water clear)

Ma?e (Size) 10 mm

Abstrahlwinkel (Viewing angle) 180?

Leuchtst?rke (Intensity) 6 500 mcd

Spannung (Forward Voltage) 1,8-2,2V bei 100mA

Besonderheit (Exception) 4-Chip-Technik

Ze zijn in diverse kleuren leverbaar.

Philip

Geplaatst

Zo dat ziet er gaaf uit Philip! Zeker bij schemer e/o donker zal het wel een heel apart gezicht zijn en te meer daar dit uniek is bij een Pica.

Dat zal ook wel een aardig klusje geweest zijn om eerst de boel te moeten slopen, het boren van de gaten, het trekken van de bedrading en het aansluiten op de richtingaanwijzers?

Toppie hoor "ouwe techneut". (Goed bedoeld hoor!!) Jij kan het wel!

Groeten,

Barry

Geplaatst

En dat aansluiten op de knipperlichten zeker ''gewoon'' gesoldeerd aan de bedrading vd originele knipperlichten?

Heb zelf in de mistlampen zeer felle stroboscopen die ik op de centrale deurvergrendeling zou willen zetten, nog geen id hoe alleen..

Geplaatst
Zo dat ziet er gaaf uit Philip! Zeker bij schemer e/o donker zal het wel een heel apart gezicht zijn en te meer daar dit uniek is bij een Pica.

Dat zal ook wel een aardig klusje geweest zijn om eerst de boel te moeten slopen, het boren van de gaten, het trekken van de bedrading en het aansluiten op de richtingaanwijzers?

Toppie hoor "ouwe techneut". (Goed bedoeld hoor!!) Jij kan het wel!

Groeten,

Barry

Hallo Barry,

Slopen viel mee, veel info gevraagd via diverse fora in het buitenland.

Het boren van de gaten was best eng, er is immers geen weg terug.

De bedrading was voor mij de minste zorg, en als je op de foto kijkt zie je zilveren draden welke voor het geheel langs de originele kabels lopen.

In die gele massa zitten de ledjes en weerstanden opgesloten, zijn ze afgesloten van vocht en vuil.

Nu alleen alles nog op de zekeringenkast aansluiten, en daar liggen een partij draden, en daar moet je maar in gaan zoeken, hopelijk brengt het internet nog wat soulaas.

PICT0603.jpg

Nu krijg ik via de fora altijd diverse vragen van hoe en wat, daarom maak ik altijd al dit soort foto's vooraf.

En over dat "ouwe", zo oud ben ik nog niet, ben wel opa, maar voel me, en gedraag me nog als een puber :lol::lol:

Philip

Geplaatst

Hoi Philip,

Nou al met al petje af hoor! Ik vind het mooi en gedurft. Zeker bij dat boren kan ik me je angst goed voorstellen, want er is dan geen weg terug meer.

Ziet er ?cht fraai uit.

Wat dat opa betreft, kunnen welkaar een hand geven, want dat ben ik namelijk ook en ik vind het GEWELDIG om opa te zijn!

Groetjes en succes bij de verdere inbouw en aansluitingen.

Barry

Geplaatst

Yes, yes, de ledjes zijn aangeslotensmily979.gif

Voordat ik daadwerkelijk aan de gang kon, her en der wat betrouwbare info opgevraagd.

Daar stond duidelijk in: aansluiten op oranje/witte en grijze kabel in 21 polige ZWARTE stekker.

In heel de zekeringkast geen ZWARTE 21 polige stekker te vinden met deze kleur kabels, maar wel een 22 polige WITTE stekker met deze kleur kabels.

En meten is weten, dus gelukkig moest ik deze hebben, volgens mijn andere bron gebruiken automerken regelmatig andere kleur stekkers om de updates in een bepaalde kabelstreng aan te geven dus ook bij die van ons :roll:

Voor diegene die willen weten hoe het er uit ziet in de buurt van de zekeringenkast, hier een overzicht met pijlen welke draden die je dus nodig hebt:

pijlopzekeringkast3iw.jpg

Maar het belangrijkste:

een foto met het gewenste resultaat.

pict06332pz.jpg

Weer een stukje af van onze Pica, het volgende is alweer gestart, althans de voorbereidingen ervoor, spiegels onder de motorkap :oops::oops: .

Ik weet al dat ik commentaar zal krijgen, wat voor funktie deze hebben.............................gewoon, just voor de fun :twisted::twisted:

Geplaatst

Ze hebben natuurlijk WEL een functie!!

Hoef je niet te bukken om de motor te bekijken :lol:

Geplaatst

Om eerlijk te zijn: het is een eerste begin naar een heel langdurend projekt, nl:

Het "tunen" onder de motorkap.

Waarschijnlijk gaan hier 4 strobo's onderkomen, 2 witte en 2 blauwe, en dan het effekt met de spiegels moet dan enorm worden, hoop ik :oops:

Ook gaat het luchtfilter een gedaantewisseling ondervinden, eerst gaan we chroomspuiten, later wordt dit vervangen door een open luchtinlaat, ben er nog niet aan uit wat voor type en model, en helaas moet dit ook weer van heel ver komen, Maleisie of Singapore.

Tal van kabels worden ook in de kleur van het totale projekt opgenomen, blauw en inox (rvs).

Dus weer een aantal avond snuffelen op het internet voor de onderdelen, maar ja, je moet wat in je schaarse vrije tijd :wink::wink:

Philip

Geplaatst

Vandaag begonnen met het projekt: onder de motorkap.

De spiegels in de vorm gemaakt en onder de kap bevestigd.

En het resultaat is best aardig te noemen.

Nee, het zijn geen echte spiegels van glas, maar 3 mm dikke plexiglas spiegels, een stuk handiger te bewerken en iets minder zwaar.

Ze zijn bevestigd met dubbelzijdig plakband van let wel 42 eurocent per rol :shock:

Ik had wat proefstukjes geplakt met diverse tapes, 1 spiegel met hele dure tape van bijna 150 euro per rol, en 1 spiegel met tape van 42 eurocent per rolletje.

En wat blijkt: is die spotgoedkope tape vele malen sterker dan die hele dure.

Dus vandaag maar de winkel leeggekocht, er lagen nog 5 rolletjes, dus was ik klaar voor 2,10 euro :wink::twisted:

En het resultaat, voila:

spiegelsinmotorkap.jpg

Groeten vanuit een blingbling Picanto

Philip

Geplaatst
wow vet zeg hoe kom je dr op, haha

Het is een begin van wat er onder de motorkap daadwerkelijk gaat gebeuren.

De auto zal nu ook op diverse tuningmeetings te bewonderen zijn, en dan moet hij wel iets uitstralen, vandaar de spiegels.

Philip

Geplaatst

Hoi Philip,

Zo dat ziet er waanzinnig uit zeg, zowel je led-knipperlichten als je motorkap. Echt waanzinnig. Hoe kom je erop joh? Heb je dat ergens gezien of ben je zelf ?cht zo'n cre-bea die zelf alles verzint en uitdoktert?

Heel fraai hoor! Ben benieuwd naar alle ontwikkelingen.

Groeten,

Barry

Geplaatst

Ik ben zelf erg creatief, en ben juist op zoek naar iets wat een ander nog niet heeft.

En deze covers waren als enige te koop voor de Pica

k_picanto_led_side_mirror_covers-t.jpg

En vond deze dus echt niet mooi.

Dan moet je zelf iets verzinnen, en lang leven het internet, er is echt heel veel te koop, maar je moet creatief en handig zijn.

Daarom kwam ik uit op die Ledjes in de covers van de spiegels.

Via een gigantische omweg aan wat aanwijzingen gekomen, en hiermee aan de slag gegaan, en het resultaat: voila.

Over die spiegels onder de motorkap, daar is heel veel voor te krijgen (lees te koop) en aangezien dat ik een echte Nederlander ben mag het allemaal niet te veel kosten.

En dan komt het creatieve en handigheid weer om de hoek.

En ..............................de faciliteiten bij je baas natuurlijk, goed gereedschap is het halve werk, en dat klopt :wink:

Momenteel spit ik het nieuwe boek van Autostyle kompleet uit, al is het maar om idee?n op te doen.

En bijna alles bij mij...........wat mijn ogen zien maken mijn handen.

Dus veel nieuwe idee?n en nu nog de tijd vinden om ze te maken.

Ook op andere fora in de wereld kijken ze nauwlettend naar mijn verrichtingen, en hiervoor zit ik vele uren achter de compu de mensen aan de andere kant van de wereld uit te leggen wat de voor en tegens zijn van sommige projekten.

Daarbij komt ook nog eens dat niet overal alles te koop is, maar daar is ook weer een oplossing voor in de vorm van DHL, TNT , Federal enz enz.

Dus , als je iets wil wat een ander nog niet heeft of wat te duur is, moet je creatief zijn.

Philip.

Ps.

Ik heb nog de mallen liggen van de spiegels, dus wie ze hebben wil....... :twisted:

Geplaatst

Nou Philip, ik kan niet anders zeggen dan dat ik bewondering heb voor je creativiteit en je handigheid.

Je kan dan nog zo links en rechts wel idee?n opdoen en zelf een soort Willie Wortel zijn, maar dan komt het aspect van fabriceren er toch ook nog bij om de hoek kijken. En moet je dan ook maar kunnen. Zoals je zelf al aangaf, is het juiste gereedschap het halve werk.

Prettige bijkomstigheid dus, dat je dat vanuit je werkgever allemaal kan gebruiken.

Ik vind het geweldig en fraai wat je allemaal met je Pica doet en ik kijk er dan ook steeds naar uit om nieuwe foto's van je ontwerpen te zien.

Zo geniet ik met je mee.

Succes en groeten,

Barry

Geplaatst

Vandaag de onderdelen besteld voor de nieuwe luchtinlaat.

Zoals gewoonlijk moet er weer het nodige aan versleuteld worden om het in de auto te krijgen, maar dat waren we ondertussen wel gewend :oops:

Hieronder het filter, wij gebruiken de blauwe uitvoering, en de buis om alles aan te sluiten.

Zelf nog een onderdeel laten draaien en dan kunnen we hopelijk snel aan de gang.

DK%20BN01B.gifDK%20UN003.gif

Ook maar weer wat anders gedaan op een regenachtige zaterdag.

Ik ben begonnen aan een soort van extra lip onder de voorbumper.

Ik kon niet aan iets komen wat hiervoor door kon gaan, of als er al iets is, heeft bijna iedereen het, en dat is niet wat wij willen, dus weer zelf iets gaan maken.

Hij wordt niet lager dan de originele rubber strip aan de onderzijde van de bumper, maar komt hier gelijk mee.

Nu blijf ik toch nog een bodemvrijheid houden van 11 cm, lijkt mij genoeg.

Hier alvast een eerste indruk, maar ook hieraan nog de nodige knutseluurtjes.

PICT0655a.jpg

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...