AJ Mol Posted May 23, 2007 Posted May 23, 2007 Onthuld: de nieuwe Kia Picanto! 23-05-2007 Kia zal op de volgende maand te houden autotentoonstelling van Barcelona de vernieuwde Picanto presenteren, welke in november bij de dealers arriveert. Autointernationaal.nl kan als eerste de foto's laten zien. Het gaat niet om een totaal nieuw model, maar om een ingrijpende facelift. Meer is ook niet nodig, want het huidige model verkoopt sinds zijn introductie in 2003 in Europa uitstekend. Er gingen afgerond 250.000 exemplaren over de toonbank. Dit aantal wil Kia nog even vasthouden, sterker nog: met de facelift denkt men meer klanten te trekken: jaarlijks 90.000 kopers, zo is de doelstelling. Prijzen zijn nog niet bekend, maar Autointernationaal.nl gaat uit van een startprijs net onder de 8 mille. Dit is 500 euro meer dan het huidige instapmodel moet opbrengen. Het vernieuwde model oogt een stuk meer volwassen en heeft dankzij retouches duidelijk aan aantrekkelijkheid gewonnen. De wielbasis blijft met 2,37 meter ongewijzigd, maar de spoorbreedte neemt v??r met 3 centimeter toe en achter met 1 centimeter. De carrosserielengte groeit van 3,50 meter tot 3,54 meter. De nieuwe Picanto oogt ronder en werd zowel voor als achter voorzien van nieuwe lichtunits. De hoekige koplampen maken plaats voor druppelvormige exemplaren, de grille is minder vierkant en de bumper kent een bollere vorm. Aan de achterzijde treffen we ook een nieuwe bumper en achterlichtclusters aan, hier met ronde vlakken. De buitenspiegels zijn bij de luxere uitvoeringen voortaan voorzien van richtingaanwijzers. Tegen meerprijs zijn 15-inch grote velgen leverbaar, welke van de Picanto ?cht een pittig autootje maken. Nieuwe frisse carrosseriekleuren en hertekende lichtmetalen velgen maken het vernieuwde model ?f. Het interieur werd door Kia opgewaardeerd met andere knoppen en schakelaars, een nieuw stuur en een gewijzigde middenconsole. Alle Picanto?s beschikken voortaan over de, reeds uit de CRDi versie bekende, elektrische stuurbekrachtiging. Daarnaast kent de Picanto voortaan een MP3 afspeelmogelijkheid voor de geluidsinstallatie en een in hoogte verstelbare bestuurdersstoel. Technisch zijn er, afgezien van bovengenoemde stuurbekrachtiging, amper wijzigingen. Net als ten tijde van de introductie van de originele Picanto, bijt bij de benzinemodellen een 1,1 liter versie de spits af, welke later stilletjes zal worden vervangen door een 1,0 liter model, althans bij de handgeschakelde uitvoering. De 1.1 CRDi blijft ongewijzigd. Quote
AJ Mol Posted May 23, 2007 Author Posted May 23, 2007 Facelift voor Kia Picanto SEOEL - Kia is nog lang niet van plan om de Picanto door een geheel nieuw model af te lossen, maar om het populaire hatchbackje ongewijzigd zijn hele bestaan te laten doorlopen, dat wil de Koreaanse fabrikant ook weer niet. Vandaar dat de vier jaar oude benjamin een facelift ondergaat. De aanpassingen zijn hoofdzakelijk cosmetisch. * Een rij-impressie van de vernieuwde Kia Picanto staat zaterdag in De Telegraaf * De Koreanen zijn uitermate tevreden over de Picanto. In 3,5 jaar tijd zijn in Europa 250.000 stuks weggezet. Dat is met zijn voorganger Pride nooit gelukt. Een facelift moet ervoor zorgen dat het succes van het model verder wordt uitgebreid. Jaarlijks 90.000 stuks, dat is de doelstelling. De kleinste Kia is aan voor- en achterzijde aangepakt. De hoekige koplampen maken plaats voor druppelvormige exemplaren, de grille is minder vierkant en de bumper kent een bollere vorm. Aan de achterzijde zie je ook een nieuwe bumper en achterlichtclusters met ronde vlakken. De luxere types kennen clignoteurlampjes in de buitenspiegels. Motorkap, deuren en achterklep zijn identiek aan het huidige type. De gewijzigde vorm van de nieuwe elementen maakt de Picanto 4 cm langer. In het interieur past Kia andere knoppen en schakelaars die kwalitatief hoogwaardiger ogen. Bovendien monteert de autobouwer een gerestyled stuurwiel en andere middentunnel. Alle Picanto?s beschikken voortaan over de elektrisch ondersteunende stuurbekrachtiging van de dieselversie. Daarnaast zijn zaken als MP3-afspeelmogelijkheid, in hoogte verstelbare bestuurdersstoel, frisse carrosseriekleuren en gerestylede lichtmetalen wielen nieuw voor het model. Onderstel en motoren neemt de hatchback van de bestaande Picanto over. Bij de introductie bestaat het programma uit twee 1.1-motoren, een benzine en een diesel. Vanwege een beperkte productiecapaciteit komt later een 1.0 in het programma die de handgeschakelde 1.1-uitvoering aflost, zodat het benzineprogramma net als nu bestaat uit een handgeschakelde 1.0 en 1.1 met automaat. Prijzen zijn nog niet bekend. Begrijpelijk, anders zou de importeur een koperstaking kunnen veroorzaken. De huidige Picanto, die ongeveer 7.500 euro kost, moet voorlopig nog worden verkocht. Pas in november arriveert de opgefriste uitgave in de vaderlandse showrooms. Dat is overigens twee maanden later dan gepland. Quote
Rio-man Posted May 24, 2007 Posted May 24, 2007 Wat een walgelijke voorkant zeg! Het stoere dat de huidige Picanto had, gaat nu totaal verloren. Quote
LeFouduVolant. Posted May 24, 2007 Posted May 24, 2007 Onthuld: de nieuwe Kia Picanto! 23-05-2007 Kia zal op de volgende maand te houden autotentoonstelling van Barcelona de vernieuwde Picanto presenteren, welke in november bij de dealers arriveert. Autointernationaal.nl kan als eerste de foto's laten zien. Het gaat niet om een totaal nieuw model, maar om een ingrijpende facelift. Meer is ook niet nodig, want het huidige model verkoopt sinds zijn introductie in 2003 in Europa uitstekend. Er gingen afgerond 250.000 exemplaren over de toonbank. Dit aantal wil Kia nog even vasthouden, sterker nog: met de facelift denkt men meer klanten te trekken: jaarlijks 90.000 kopers, zo is de doelstelling. Prijzen zijn nog niet bekend, maar Autointernationaal.nl gaat uit van een startprijs net onder de 8 mille. Dit is 500 euro meer dan het huidige instapmodel moet opbrengen. Het vernieuwde model oogt een stuk meer volwassen en heeft dankzij retouches duidelijk aan aantrekkelijkheid gewonnen. De wielbasis blijft met 2,37 meter ongewijzigd, maar de spoorbreedte neemt v??r met 3 centimeter toe en achter met 1 centimeter. De carrosserielengte groeit van 3,50 meter tot 3,54 meter. De nieuwe Picanto oogt ronder en werd zowel voor als achter voorzien van nieuwe lichtunits. De hoekige koplampen maken plaats voor druppelvormige exemplaren, de grille is minder vierkant en de bumper kent een bollere vorm. Aan de achterzijde treffen we ook een nieuwe bumper en achterlichtclusters aan, hier met ronde vlakken. De buitenspiegels zijn bij de luxere uitvoeringen voortaan voorzien van richtingaanwijzers. Tegen meerprijs zijn 15-inch grote velgen leverbaar, welke van de Picanto ?cht een pittig autootje maken. Nieuwe frisse carrosseriekleuren en hertekende lichtmetalen velgen maken het vernieuwde model ?f. Het interieur werd door Kia opgewaardeerd met andere knoppen en schakelaars, een nieuw stuur en een gewijzigde middenconsole. Alle Picanto?s beschikken voortaan over de, reeds uit de CRDi versie bekende, elektrische stuurbekrachtiging. Daarnaast kent de Picanto voortaan een MP3 afspeelmogelijkheid voor de geluidsinstallatie en een in hoogte verstelbare bestuurdersstoel. Technisch zijn er, afgezien van bovengenoemde stuurbekrachtiging, amper wijzigingen. Net als ten tijde van de introductie van de originele Picanto, bijt bij de benzinemodellen een 1,1 liter versie de spits af, welke later stilletjes zal worden vervangen door een 1,0 liter model, althans bij de handgeschakelde uitvoering. De 1.1 CRDi blijft ongewijzigd. ... CRDI electrische powersteering ... ik dacht in tegenstelling tot de PIC benzines ... hydraulisch ... please checq things out ... Toots ... Quote
Tazteam Posted May 24, 2007 Posted May 24, 2007 Hij ziet er wel netjes uit. Zelfs het dashbord is in style van de grote modellen. De voorkant is wat ronder geworden, en ziet er daardoor een stuk moderner uit. Alleen jammer dat ze WEER het 1.0 motortje gaan gebruiken, een 1.2 of 1.3 had netter geweest. Het zal nog wel een tijd duren voordat dit model bij ons voor de deur zal staan, maar is een serieuze kandidaat. Lekker nog een geruime tijd geniten van het oude model. Philip Quote
Rio-man Posted May 28, 2007 Posted May 28, 2007 Zoals ik op Concept-car.nl al schreef: In het zilvergrijs is't net een hamster. Ook vind ik dat de nieuwe Picanto zijn slogan, "Lekker Fel", niet meer waar maakt. Het aaibaarheidsgehalte is te hoog. Dat vond ik juist zo leuk aan de vorige Picanto, hij was lekker stoer door zijn hoekigheid. Quote
AJ Mol Posted May 28, 2007 Author Posted May 28, 2007 Voor jouw dan een ander kleurtje. Lekker fel rood. Quote
Rio-man Posted May 28, 2007 Posted May 28, 2007 Zo is 'ie al beter, maar het gaat mij vooral om de voorkant die zijn felheid is kwijtgeraakt. Quote
AJ Mol Posted June 13, 2007 Author Posted June 13, 2007 Nog even een foto van de nieuwe voorkant. Nu is goed te zien welke wijzigingen er zijn en hoe de koplampen anders overkomen. Quote
BaBaCC Posted June 13, 2007 Posted June 13, 2007 Helemaal niets mis mee en weer geheel bij de tijd. Het is alleen te hopen dat er prijstechnisch minder wordt aangepast dan aan het model zelf. Pas dan kan het ook de nieuwe versie weer een "hit" worden, anders wordt de concurrentiestrijd te hoog. Zeker in het 1.0-segment. Vol verwachting klopt ons hart! Barry Quote
Aubrey Posted November 12, 2007 Posted November 12, 2007 Bij Kia UK staat em al op de site. Zie hier Quote
Kia Fan Posted November 12, 2007 Posted November 12, 2007 Auto staat hier in NL ook vanaf donderdag of vrijdag in de showroom.... De prijs voor de X-ecutive uitvoering zal zo rond de 10.000,-- euro zijn inclusief climate control..... Quote
BaBaCC Posted November 13, 2007 Posted November 13, 2007 Dat is knap scherp geprijsd! Ik vind 'm er fraaier op geworden en volwassener. Mijn dealer rijdt er al in eentje als demo. Groeten, Barry Quote
Rio-man Posted November 14, 2007 Posted November 14, 2007 Helaas voor Philip: Geen blauwe meer. Ook geen appelgroene meer, helaas. Echter wel een nieuwe kleur: Titanium Silver. Blue Diamond was al leverbaar toch? Zo niet, dan is die ook nieuw. Quote
Tazteam Posted November 14, 2007 Posted November 14, 2007 Wat is dit nu?????????????????????? Jammer dat het allemaal van die snoepjeskleuren zijn. Titanium Silver is mooi, maar niet voor mij. De nieuwe Pica is leuk, maar mooi....................nee, ik hou het liever bij de oude. Het is een leuk modern karretje geworden, alleen jammer dat het eigenwijze model van Kia een beetje te braaf is geworden. En......ze leren het echt niet, die 1.0 is te licht voor een sportief autootje, of ze willen de jongeren van autorijdend Nederlan niet bereiken. Ik had liever een 1.2 of 1.3 motor voorin gehad, net even iets beter dan wat er nu in ligt. Maar voor diegene die hem willen aanschaffen...........laat weten, en vooral met foto's wat je ervan vindt. Philip Quote
anoc Posted December 9, 2007 Posted December 9, 2007 Afgelopen week gekocht, en vrijwel gelijk gekregen... Een 1.1 Executive First Edition. 1.1, benzine, handgeschakeld Dat First Edition houdt alleen maar in dat je er ca ? 150,- minder voor betaalt, maar daarvoor zit er dan ook geen climate control (maar wel de airco), geen in hoogte verstelbare stoel en geen USB/AUX aansluiting en geen richtingaanwijzers in de spiegels in... Maar goed, die had ik in mijn vorige ook niet, en als wij dat wel wilden hebben, dan moesten wij wachten op de levering vanuit Korea, iets wat maanden in beslag kon nemen, en de onze stond al binnen een week klaar voor ons....... Eerste indukken zijn goed, hij rijdt lekker, en alle extra's, zoals verwarmde spiegels, electrisch verstelbaar uiteraard, net als electrisch verstelbare ramen voor en achter, de mooie uitvoering van het interieur, een echte verbetering ten opzichte van de vorige uitvoering. Daar zijn wij heel tevreden over. Minder is wel dat je voor de ? 12500 die je betaald, met daarin ca ? 650,- aan servicekosten, een auto afgeleverd krijgt met een net voor de helft gevulde benzinetank, en, nog vervelender, slechts EEN sleutel waarmee de deuren en het alarm op afstand bediend kunnen worden. Een tweede sleutel moet je er bij bestellen voor ca ? 120,- Ja, er zit nog een tweede sleutel bij aflevering, maar daarmee kun je het alarm niet uitzetten. Op het moment dat je "hoofd"sleutel, om wat voor reden dienst zou weigeren, of niet te vinden is, dan kun je de auto open maken met die tweede sleutel, waarna het alarm uiteraard spontaan afgaat. Dat moet je dan maar uitzitten volgens mijn dealer. Vanaf het moment dat je die reservesleutel in het contact steekt, blijft het alarm nog minstens een halve minuut doortoeteren. (leuk als je vroeg in de ochtend daarmee geconfronteerd wordt.) De enige oplossing is dus om maar een tweede sleutel erbij te bestellen. De radio die meegeleverd wordt is uitgerust met een MP3 cd speler, en hij ziet er aardig uit. Vervelend is allen dat er geen gebruiksaanwijzing wordt meegeleverd, die zijn ze blijkbaar vergeten te vertalen, en wat Kia mij via de telefoon vertelde, kan die vertaling wel eens een paar maanden op zich laten wachten. Voorlopig dus door trial and error proberen achter alle mogelijkheden te komen... Wisselende ervaringen dus. De Pica zelf bevalt prima! Onze eerste heeft in twee jaar een gemiddeld verbruik van ca 1:15,8 gehad, nu maar afwachten wat deze gaat doen. Wordt vervolgd..... Quote
BaBaCC Posted December 9, 2007 Posted December 9, 2007 Van harte gefeliciteerd met je nieuwe Picanto. Vele veilige en fijne kilometers ermee! Fijn dat je 'm meteen "mee kon nemen". Ja die afleveringskosten e.d. die weten wat. Je ziet maar weinig dat je hiervoor ook een volle tank mee krijgt. En dat heeft niets met het merk van de auto of de afleveringskosten te maken. Voor het idee kunnen de importeurs deze kosten beter iets hoger inzetten en dan toch een volle tank bij aflevering. Maakt in feite niets uit, want de consument betaalt het toch uiteindelijk zelf. Het gaat meer om het idee! Wel bloemen en flesje wijn bij aflevering gekregen??? Nogmaals veel plezier van je auto. Groeten, Barry Quote
Tazteam Posted December 9, 2007 Posted December 9, 2007 Allereerst: Heel veel plezier met je nieuwe Pica. Veel rijgenot, en vooral veel veilige kilometers. Over de nieuwe Pica. Dat hij duurder is geworden tov de oude, is normaal, wat wordt immers niet duurder Dat er leveringsproblemen zijn was al vrij snel duidelijk, de introductie is volgens mij al met 2 maanden uitgesteld. En bij onze dealer staat hier 1 nieuwe Pica in een verdomhoekje , en niets op het terrein van nieuwe auto's, heel vreemd. Ook foldermateriaal is minimaal, je moet het doen met de oude folders. Proefrijden is hetzelfde verhaal, je moet het doen met het oude model Maar dat de nieuwe geleverd wordt met 1 normale sleutel, en 1 uitgekleed model, heel jammer. En dat er een gebruiksaanwijzing zit bij de radio, heel vreemd. Ik heb het idee dat de nieuwe Pica een verhaal is van: ik wil wel maar kan niet. Alles is geforceerd erdoorheen geperst. Ze hadden beter de introductie iets langer uit kunnen stellen, was alles voorradig geweest, en iemand had de gebruiksaanwijzing kunnen laten vertalen. Dit zijn dingen die anno 2007/2008 niet meer voor mogen/kunnen komen. We wachten gewoon af wat het nieuwe model gaat doen, zijn zusje van Hyundai komt er binnenkort aan, kijken wat de verschillen zijn, zowel in prijs als uitvoering. Philip Quote
anoc Posted December 9, 2007 Posted December 9, 2007 Flesje wijn??? Niet echt nee wel een bloemstukje. En duurder, dat viel eigenlijk nog best wel mee, als je naar het uitrustingniveau van deze pica kijkt dan staat die gelijk met de oude EX, en misschien zelfs nog iets luxer. Daar zul je mij zeker niet over horen klagen. Die 'geforceerde' introductie van de nieuwe Pica zou liggen aan de problemen met de berekenin van de BPM, daar is nog steeds niet helemaal duidelijkheid over, althans, dat is wat de dealer mij vertelde. Het probleem zit hem ook niet zozeer bij mijn dealer als wel bij Kia Nederland, die bijvoorbeeld vergeten zijn te checken of de gebruiksaanwijzing van het nieuwe audiosysteem, waar ze tijdens de reclames toch best veel aandacht aan besteden, wel bijgeleverd wordt. Sterker nog, ze komen er pas na klachten van kopers achter dat dat niet zo is En die sleutel, dat vind ik persoonlijk wel belachelijk, ik hoef echt geen twee sleutels waarin een afstandbediening zit om de auto te openen en te sluiten. Maar het alarm kunnen bedienen met beide sleutels lijk mij toch niet zoveel gevraagd. Ik heb toch maar een extra sleutel bij besteld, en die word binnen een paar dagen geleverd en ingesteld op het alarm. Beter safe than sorry nietwaar... Quote
Recommended Posts