Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Kia Rio CP Super Pack

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ja, dat doet tie goed. Dat moet ik hem nageven, hij heeft veel bijgeleerd in het afgelopen jaar.

Toen de Venga helemaal van binnen en buiten toppie was gepoetst, verscheen onze Peterrrrr.....;)

Geplaatst

:)

Ik vind het gelige licht van de Rio tegenover de super mooie LED verlichting niet echt heel mooi dus binnenkort is kijken naar XENON verlichting. Maar hoe zit dit nu precies, is dit wel of niet toegestaan? Wat zijn de gevolgen?

Geplaatst

@Remko: dit onderwerp is toch al heel vaak besproken op het forum.

Even googlen en je weet het (zoek Pilotxenon).

Geplaatst

Beste Remco,

Ik laat morgen xenon inbouwen(pilot)bij een garage van een kennis van me, ben erg benieuwd!

Ik was ook niet erg enthousiast over het gele licht van de koplamp tegen het witte led van de dag rij verlichting. zal wat foto's plaatsen en eventueel de inbouwervaring vermelden(ik zal zelf meehelpen met inbouwen)

en

Merci, heb contact met de xenon dealer opgenomen in mijn woonplaats, ben benieuwd. Ik denk rond de 200 euro, we wachten even af. :)

Geplaatst
Dealer hier ziet het niet zitten.. grr..

Er was eens een jongen die besloot een aantal Kia rijders met belangstelling voor xexonverlichting

uit te nodigen voor een Xenon Meet&Greet inbouwdag. Dit werd zo enthousiast ontvangen door een

behoorlijk aantal belangstellenden, dat ras een locatie en hal werd gecharterd om de xenon-inbouw

een succes te laten worden.....

Dit therapeutische licht heeft deze mensen door de donkere wintermaanden geholpen......en daardoor

leefde ze nog heel lang en gelukkig.:lol:

Geplaatst

Ook ik heb de nieuwe Kia Rio 1.4 motor met superpack gekocht in de kleur Electric Blue. Eind februari begin maart kunnen wij de auto pas verwachten, omdat deze kleur nog niet gemaakt is.

Ik heb ergens gelezen dat er ook stoelverwarming inzit, maar volgens de brochure zit het er niet in. Weet iemand of het er nu in zit of dat het een extra optie was?

Geplaatst

Hallo Suus,

Dat is een extra en is als ik het goed zeg alleen i.c.m. leer te bestellen.

Geplaatst

Ook ik heb de nieuwe Kia Rio 1.4 motor met superpack gekocht in de kleur Electric Blue. Eind februari begin maart kunnen wij de auto pas verwachten, omdat deze kleur nog niet gemaakt is.

Ik heb ergens gelezen dat er ook stoelverwarming inzit, maar volgens de brochure zit het er niet in. Weet iemand of het er nu in zit of dat het een extra optie was?

Hallo Suus,

Ik weet niet waar je vandaan komt, maar er zijn volgens mij genoeg dealers die deze kleur op voorraad hebben. In Doetinchem staan er ook 3 rio's in electric blue (ook een 1.4 met Superpack). Hele mooie kleur vind ik het, nog even wachten dus ;)

Geplaatst

Hallo Suus,

Ik weet niet waar je vandaan komt, maar er zijn volgens mij genoeg dealers die deze kleur op voorraad hebben. In Doetinchem staan er ook 3 rio's in electric blue (ook een 1.4 met Superpack). Hele mooie kleur vind ik het, nog even wachten dus ;)

Kom uit Woerden, vlakbij Utrecht. Hier in de regio waren ze nog niet op voorraad. Nu maar wachten....

Geplaatst

ik wacht van 2sept op m,n electric blue ,maar misschien op het bootje van 19nov-21nov 0f 25 nov.

misschien word het wel een 2012 modelletje.

Die van ons word sowieso een 2012 modelletje. Hebben 'm 3 a 4 weken geleden pas besteld.

Geplaatst

Over je Waxoyl; je hebt daarvoor gekozen en hoeft nu dus komende half jaar geen wax meer erop te doen. Vraag over een half jaar even aan mij wat je het beste kunt doen om te waxen, ik kan je daarbij wel helpen.

Remko, vorige week is mijn auto bij een schadebedrijf gerepareerd (bumperschade) en daarbij hebben ze de auto door de wasstraat gedaan. Mijn auto ziet er de laatste dagen NIET uit dus besloot ik ook even de auto door de wasstraat te doen.

Nou heb ik een paar krasjes ontdekt (te verwachten natuurlijk), maar had geen zin om de auto met de hand te wassen.....

Moet ik die met gewone blanke wax wegpoetsen/polijsten? Ik denk ik vraag jou maar even omdat jij (naar mijn weten) aardig wat van dit soort zaken weet.

Groetjes,

Tom

Geplaatst

Als ik jou was zou ik mij deze winter niet te druk maken om die krassen. De komende maanden heeft de auto het zwaar, al het zand op de weg beland op je auto en dat veroorzaakt krassen. Zelfs met de hand wassen kan krassen veroorzaken. Alleen te zien in de volle zon, en dan nog moet je goed kijken.

Als het straks weer mooi weer is, kan ik je wel adviseren hoe je deze kunt verwijderen. Voor een witte auto bestaat er een glaze wat de swirls (zo heet dat) wegneemt en opvult zodat je ze niet ziet. Als je daarna de wax erop knalt heb je een mooie bescherming op je glaze en houdt dit erg lang.

Als je ze permanent wilt verwijderen moeten we inderdaad polijsten, maar dit moet je echt niet doen zonder ervaring..... ik kan je er tegen die tijd wel mee helpen.

Je hebt trouwens best kans dat de krasjes niet in je blanke lak zitten, maar in je waxlaag, (kan ook in de waxlaag van de wasstraat zitten; dit is echt troep). Maak je er niet te druk om, de lak van mijn Rio is echt super dik, heb het gemeten en dus kunnen we nog flink krassen wegpoetsen. =)

Geplaatst

Dank voor je advies, je merkt al wel...ben een leek in dit soort zaken. Dit komt met behulp van dit forum echter helemaal goed.

Ik heb voor volgend jaar al een lijstje samengesteld op carclean.nl.....daarbij horen shampoo, wax, glaze, washandschoen, wheelwax etc., dus wat dat betreft komt het goed.

Ik maak mij ook geen zorgen om de swirls, het zijn twee "diepere" krassen, die ik morgen even met blanke wax ga opvullen ;)

Geplaatst

Hoe bedoel je diepere krassen? En wat bedoel je met blanke wax?

Wax haalt de diepere kras niet weg.

Voordat je gaat knoeien, plaats even foto's dan kan ik je beter adviseren.

Geplaatst

Hoe bedoel je diepere krassen? En wat bedoel je met blanke wax?

Wax haalt de diepere kras niet weg.

Voordat je gaat knoeien, plaats even foto's dan kan ik je beter adviseren.

IMG_2106.jpg

IMG_2107.jpg

Misschien niet heel duidelijk maar hopelijk kun je het zien :)

Geplaatst

Ik zie het.

Niet echt duidelijk, misschien morgen nog even een foto maken met licht.

Als je er met je nagel overheen gaat..... blijft je nagel dan hangen of voelt hij echt oppervlakkig?

En op welke oppervlakte zit hij... ? ik kan dat niet zo goed opmaken uit de foto :P

Als ik dat weet kan ik wel wat advies geven... en kun je morgen even spulletjes halen. (Ik denk dat hallfords wel de juiste producten op voorraad heeft)

Geplaatst

Ik zie het.

Niet echt duidelijk, misschien morgen nog even een foto maken met licht.

Als je er met je nagel overheen gaat..... blijft je nagel dan hangen of voelt hij echt oppervlakkig?

En op welke oppervlakte zit hij... ? ik kan dat niet zo goed opmaken uit de foto :P

Als ik dat weet kan ik wel wat advies geven... en kun je morgen even spulletjes halen. (Ik denk dat hallfords wel de juiste producten op voorraad heeft)

Het is rechtsachter, boven het rechter achterportier. Mijn nagel blijft niet hangen, hij voelt wel oppervlakkig.

Geplaatst

Gelukkig, dan krijgen we hem weg!

Je moet wat producten hebben.

Je kunt het gewoon met de hand doen, plak wel even je rubbers af, voordat je deze beschadigt.

Je hebt twee producten, Ultimate compound en ScratchX 2.0.

Ik gebruik altijd Ultimate Compound en daar haal ik alle krassen mee weg, de ScratchX is iets sterker, volgens mij beide bij Halfords te krijgen.

http://www.carclean....216_101271.aspx

http://www.carclean....307_101262.aspx

Ook altijd handig voor de toekomst.

Je moet een polijstpad en een microvezeldoek hebben.

De pad: http://www.carclean....4OR_100980.aspx

Microvezeldoek kun je zelf kiezen.

De Compound breng je op je (hand)polijstpad aan en je maakt bewegingen met de kras mee.... herhaal dit tot de kras volledig verdwenen is. Je kunt het herhalen en steeds weer afvegen. Het is vrij veilig maar je moet natuurlijk geen 4 uur op de kras poetsen.

Neem de plek altijd met een microvezeldoek af. Als je klaar bent en je bent tevreden met het resultaat, moet je nog wel even wax aanbrengen.

Ik ben bang dat Halfords geen Polijstpad heeft.... maar wel de producten van Maguairs.

Ik wijs echt de andere COMPOUND (Schuur) producten af... deze zijn gevaarlijk en kunnen je krassen erger maken. Met Ultimate Compound zit je altijd goed, deze zorgt voor een mooie finish.

Hier met een machine, maar je kunt het prima met de hand doen:

Geplaatst

Bedankt Remco, ik zal al je berichten bewaren ;) vandaag maar niet aan begonnen aangezien de auto alweer hartstikke smerig is (en ik droog weer had verwacht)...

Ga de auto nu alleen nog maar zo nu en dan afspuiten, mooi wordt hij van het voorjaar dan wel weer!

Als we nou in het voorjaar allemaal een gezellig dagje gaan poetsen :lol:

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...