Jump to content

Recommended Posts

Posted

Deze week werd ik geconfronteerd met een kapotte ruitenwisser(achter)dus op naar de garage.

Bij de garage konden zij mij vertellen dat dit bekend was bij hun. De Importeur heeft de garage een brief gestuurd en medegedeeld dat het een terugroepaktie is. De schakelaar zal worden vernieuwd op kosten van KIA neem ik aan ze hebben een nieuwe schakelaar besteld omdat deze niet voorradig was in het magazijn.

Ik heb mijn garage wel gezegd dat ik teleurgesteld ben dat deze terugroepaktie niet via de persoonlijkemail tussen mij en de garage is medegedeeld. Hierop zij men dat deze terugroepaktie niet behoord tot de verkeersveiligheid je zal maar in slechte weersomstandigheden hem nodig hebben. Wanneer er leden zijn die te maken krijgen met dit defect ga terug naar je garage het slechte weer komt er aan.

M.vr.gr. Henk.H.

Posted

je zal maar in slechte weersomstandigheden hem nodig hebben.

Klopt dat is namelijk niet cruciaal.. :) de meeste "sedan" auto's hebben ook geen ruitenwisser achter (en dan met name de wat oudere modellen) dus ik begrijp Kia wel, als het de voorruit betreft, dan wordt het gevaarlijker :wink:

bij mijn Picanto trouwens (nog) geen last van.

Posted

Het probleem in mijn ruitenwisserschakelaar is niet zo dramatisch; ik moet, als ik de achterwisser aan wil zetten, de schakelaar 2 mm verder draaien (dus richting sproeien) en daarna weer terug, dan doet de wisser het wel.

Gewoon even wachten tot de 15.000 km beurt, over 6 weken.