Sportage 1.7 Wit Posted October 10, 2011 Posted October 10, 2011 Hallo Allemaal, Vanochtend kwam ik bij mijn auto en wilde er wat inzetten en zag een aantal natte plekken op de achterbank. Dit leek mij niet goed en ben direct naar garage Bleeker, mijn lokale dealer gereden. Toen ik de deur dicht gooide knapte spontaan het gehele achter deel van het panorama dak er uit Nu denkt men bij de garage dat het onder spanning heeft gestaan, maar staan wel voor een raadsel. Wie heeft gelijke ervaring? Mijn auto is van 2 juni van dit jaar. (zie foto als bijlage0 Grt, Rene Loman / Hengelo 1 Quote
Ferry82 Posted October 10, 2011 Posted October 10, 2011 Jeetje.....geen woorden voor veel succes ermee! Quote
Effenix Posted October 10, 2011 Posted October 10, 2011 Zo te horen een typisch gevalletje garantie. Ben benieuwt of ze bij Kia dat ook vinden. Suc6 ermee en hou ons op de hoogte Quote
vand.m Posted October 10, 2011 Posted October 10, 2011 Nou dat is fff niet leuk zeg! Wat zul je geschrokken zijn! Zo jonge auto en dan zoiets! Ik hoop dat ze het snel en onder garantie picobello in orde gaan maken! Was het dak strakker gezet ivm met windgeruis? Iets wat ik regelmatig hier heb gelezen? Als dat het geval is dan is er toch echt iets niet helemaal goed met al die daken! Ik hoop het niet want ik krijg ook op korte termijn een SPIII met panoramadak! Veel sterkte en laat het ons weten! Groet, vand.m Quote
elmerblues Posted October 10, 2011 Posted October 10, 2011 Was het dak strakker gezet ivm met windgeruis? Iets wat ik regelmatig hier heb gelezen? Dat strakker zetten gaat over het voorste beweegbare gedeelte. Het vaste achterste gedeelte is hier stukgesprongen. Dat zijn 2 totaal gescheiden gedeeltes en heeft dus niets met elkaar te maken. Overigens de eerste keer dat ik dit hoor, is zeker niet gebruikelijk. Quote
Sportage 1.7 Wit Posted October 10, 2011 Author Posted October 10, 2011 Beste... Heb zojuist onderstaande mail ontvangen, incl. foto's van de garage. Uit het verhaal blijkt dat het waarschijnlijk geen Kia fout is geweest, maar dat iemand moedwillig iets op de auto heeft gegooit. Zie reactie garage: Beste meneer xxxx, Inmiddels heb ik wat meer info ivm het dak van uw kia sportage. Ik heb er iemand van de schadeafdeling er bij gehaald en die kon gelijk zien dat er wel duidelijk iets op is gekomen. Wat dat is geweest ís kan ik niet zien. Ik heb daarvan een foto in de bijlage waar je kunt zien dat er iets op is gekomen. Ik heb uw leasemaatschappij inmiddels ingelicht en ook enkele fotos gestuurd, Ook ben ik even met de stofzuiger door uw auto gegaan om wat stukjes glas op de zuigen en heb er plastic folie in gehangen om de rest van de auto te beschermen tegen vallend stukjes glas. Ik heb er verder nog niks aan gedaan omdat ik niet weet of ik de reparatie mag uitvoeren of dat de leasemaatschappij zegt dat het elders gedaan moet worden. Ik wacht nu op reactie van uw leasemaatschappij alvorens ik er mee verder ga en het onderdeel bestel. Als u vragen hebt kunt u altijd even contact met mij opnemen Met vriendelijke groet, xxxxxx Quote
Sportage 1.7 Wit Posted October 10, 2011 Author Posted October 10, 2011 Tja, als er bomen in de buurt hadden gestaan was het mogelijk geweest... ben er zelf ook steeds mee bezig. Wel vaag allemaal, want het is, of per ongeluk gebeurt, iemand die iets heeft weggegooit wat op de auto is terecht gekomen, of bewust, bijv. afgunst, of een poging tot inbraak, maar waarom dan via het dak? Ben er in ieder geval niet blij mee, vooral omdat er geen briefje bij zit van hoe en wat. 1 Quote
bigwade Posted October 10, 2011 Posted October 10, 2011 Wat het ook geweest is het is een gevalletje verzekering en dat ze het maar snel oplossen, toch ? Quote
elmerblues Posted October 10, 2011 Posted October 10, 2011 Het zit aan de zijkant en is iets met een scherpe punt geweest. Volgens mij heeft iemand met een life-hammer o.i.d moedwillig het raam stukgeslagen. Quote
Sportage 1.7 Wit Posted October 10, 2011 Author Posted October 10, 2011 Het zit aan de zijkant en is iets met een scherpe punt geweest. Volgens mij heeft iemand met een life-hammer o.i.d moedwillig het raam stukgeslagen. Hoi, Bedankt voor je reactie... Het lijkt er idd op, maar het kan van alles zijn. We hadden het er net nog weer over. Misschien is het helemaal niet op de parkeerplaats gebeurt, maar al eerder, misschien is er ergens iets van een dak gevallen, een stuk steen of zoiets dergelijks, maar dat het pas vanmorgen doorgescheurd is toen ik de deur van de auto dicht gooide. Je krijgt dan toch even een druk opbouw in de auto, ondanks dat deze wel ontluchtingsgaten heeft... het blijft speculeren, maar gelukkig is er aan de rest van de auto niets te zien... wat ik wel raar vond is dat er rondom het glazen dak stukken uit het glas waren geslagen of geknapt. Dat gaf ik vanmorgen bij de garage ook aan, net of iemand er rond omheen had gelopen (zie afbeelding) met bijv. zo'n hamertje... denk dat ik er nooit achter zal komen. Nogmaals dank voor je reactie. Rene Quote
sportagent1 Posted October 11, 2011 Posted October 11, 2011 Beste... Heb zojuist onderstaande mail ontvangen, incl. foto's van de garage. Uit het verhaal blijkt dat het waarschijnlijk geen Kia fout is geweest, maar dat iemand moedwillig iets op de auto heeft gegooit. Zie reactie garage: Beste meneer xxxx, Inmiddels heb ik wat meer info ivm het dak van uw kia sportage. Ik heb er iemand van de schadeafdeling er bij gehaald en die kon gelijk zien dat er wel duidelijk iets op is gekomen. Wat dat is geweest ís kan ik niet zien. Ik heb daarvan een foto in de bijlage waar je kunt zien dat er iets op is gekomen. Ik heb uw leasemaatschappij inmiddels ingelicht en ook enkele fotos gestuurd, Ook ben ik even met de stofzuiger door uw auto gegaan om wat stukjes glas op de zuigen en heb er plastic folie in gehangen om de rest van de auto te beschermen tegen vallend stukjes glas. Ik heb er verder nog niks aan gedaan omdat ik niet weet of ik de reparatie mag uitvoeren of dat de leasemaatschappij zegt dat het elders gedaan moet worden. Ik wacht nu op reactie van uw leasemaatschappij alvorens ik er mee verder ga en het onderdeel bestel. Als u vragen hebt kunt u altijd even contact met mij opnemen Met vriendelijke groet, xxxxxx Zijn die x-en kusjes uit de garage? Quote
Sportage 1.7 Wit Posted October 11, 2011 Author Posted October 11, 2011 Zijn die x-en kusjes uit de garage? Yep... goed gezien! Quote
Etiennep Posted October 17, 2011 Posted October 17, 2011 Misschien een afgevallen vliegtuigmotor? Heb je wel goed gekeken? Nee grapje . maar het kan wel een stuk ijs van een vliegtuig zijn. De dader is dan de volgende ochtend verdwenen. Ik had exact zo`n plek op de motorkap , puntvorm met een deuk eromheen. Wellicht mikken ze op SP3`s .... Quote
Sportage 1.7 Wit Posted October 17, 2011 Author Posted October 17, 2011 Nou, Hier in Hengelo gebeuren de laatste dagen wel meer gekke dingen, zoals dit weekend. Hebben vandalen stenen op auto's gegooid bij de Ford/Citroen dealer, en enkele weken daarvoor is een achterruit van een nieuwe BMW X1 aan diggelen gegaan...wie weet heb ik met dezelfde groep van doen gehad..., maar nogmaals.. we hebben nog steeds geen idee, en ik heb waarschijnlijk mijn auto nog lang niet terug. Dak moet uit Korea komen. En ik maar denken dat de onderdelen uit Roemenië zouden komen NOT! Misschien een afgevallen vliegtuigmotor? Heb je wel goed gekeken? Nee grapje . maar het kan wel een stuk ijs van een vliegtuig zijn. De dader is dan de volgende ochtend verdwenen. Ik had exact zo`n plek op de motorkap , puntvorm met een deuk eromheen. Wellicht mikken ze op SP3`s .... Quote
elmerblues Posted October 17, 2011 Posted October 17, 2011 Nou, Hier in Hengelo gebeuren de laatste dagen wel meer gekke dingen, zoals dit weekend. Hebben vandalen stenen op auto's gegooid bij de Ford/Citroen dealer, en enkele weken daarvoor is een achterruit van een nieuwe BMW X1 aan diggelen gegaan...wie weet heb ik met dezelfde groep van doen gehad..., maar nogmaals.. we hebben nog steeds geen idee, en ik heb waarschijnlijk mijn auto nog lang niet terug. Dak moet uit Korea komen. En ik maar denken dat de onderdelen uit Roemenië zouden komen NOT! Niet Roemenië. Slowakije is alleen assemblage. De toeleveranciers van de (meeste) onderdelen zitten in Korea. Quote
Guest Timo0103 Posted October 17, 2011 Posted October 17, 2011 Niet Roemenië. Slowakije is alleen assemblage. De toeleveranciers van de (meeste) onderdelen zitten in Korea. Dit klopt niet helemaal. De meeste en belangrijkste toeleveranciers zitten op hetzelfde terrein als waar de fabriek staat. Wel zo efficiënt. Quote
Treespotter (aka Birdy) Posted October 17, 2011 Posted October 17, 2011 Dit klopt niet helemaal. De meeste en belangrijkste toeleveranciers zitten op hetzelfde terrein als waar de fabriek staat. Wel zo efficiënt. Nou, dan klopt het toch wel... Jij zegt zelf al dat de meeste en belangrijkste toeleveranciers op hetzelfde terrein zitten. Ik kan mij niet voorstellen dat het glazen accessoire panoramadak in die categorie valt. Quote
Guest Timo0103 Posted October 17, 2011 Posted October 17, 2011 Zie topic: Nieuws Kia Motors Nederland! Even iets duidelijker met een linkje. Kan het niet vinden. Quote
Sportage 1.7 Wit Posted October 18, 2011 Author Posted October 18, 2011 Vers van de pers (9.54 uur - 18-10-2011), en ik ben niet heel erg blij.... lees, en hoop dat je dit probleem NOOIT krijgt. Beste Rene XXXXX, Ik heb inmiddels gesproken met KIA. Het dakpaneel wordt per vliegtuig uit Korea ingevlogen, de verwachte datum dat ik het juiste onderdeel hier heb is vrijdag 28 oktober. Als het allemaal mee zit en ik krijg de levering op tijd dan is deze misschien voor dat weekend klaar. Komt deze pas later op de dag dan zal het maandag 31 oktober worden dat u uw auto weer kunt ophalen. Eerder krijg ik het helaas niet voor elkaar Als er nog vragen zijn dan hoor ik ze graag Met vriendelijke groet, XXXXXXXXXX Quote
Guest Timo0103 Posted October 18, 2011 Posted October 18, 2011 Kijk hier eens! Bedankt voor je reactie maar ik snap niet wat dat met dit topic te maken heeft. Of zie ik iets over het hoofd? Quote
Recommended Posts