Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Kia in Dordrecht

Ik heb nog wel wat kleine / dunne glasstukjes gezien ja , zeker bij de moeren vd stoelen zeg maar want die halen ze er dus niet uit.

schade aan het middenconsole , een kras op het interieur linksvoor bij het raam , lakschade.

auto moet dus nog terug maar eerst op de verzekering wachten , softwareupdate moet ik ook nog krijgen

voor mijn telefoon geluid maar dat duurde 2.5 uur en waren ze vergeten en ik had geen zin om daarop

te wachten.

Geplaatst

Oeps, weer eens te vroeg met de kreet "hulde voor ...". als ik het zo lees.

Maar weer afwachten wat het brengt, wordt, doet

Geplaatst

nu kom ik net thuis en wil ik het zonne gedeelte van mijn dak (weet ff niet hoe het heet) dicht doen en dat is opeens anders

want ik zou zweren dat het hardtop is en nu is het grootste gedeelte net zoiets wat je voor je zijruiten hebt voor tegen de zon

Geplaatst

nu kom ik net thuis en wil ik het zonne gedeelte van mijn dak (weet ff niet hoe het heet) dicht doen en dat is opeens anders

want ik zou zweren dat het hardtop is en nu is het grootste gedeelte net zoiets wat je voor je zijruiten hebt voor tegen de zon

Vertaal die laatste zin nog even voor de West-Vlamingen onder ons... ;):D

Geplaatst

Dat het binnen een paar dagen gerepareerd moet kunnen worden vind ik niet meer dan normaal, we leven toch

niet in de middeleeuwen en van een zeer gewild model zoals de SP3 moeten dit soort onderdelen toch gewoon

op voorraad zijn lijkt mij.

Ben ik niet met je eens. Waarom dacht je dat de levertijd van een Sportage 3 met zo'n geavanceerd panoramadak

zo lang duurt? Dit komt echt doordat de productie van die daken veel meer tijd kost. Het plaatsen kost nog eens

extra veel tijd. Daarnaast ook nog eens panoramadaken op voorraad hebben in elk thuisland vergt gewoonweg

teveel van de schaarse extra productiecapaciteit.

Geplaatst

Je kunt je ook afvragen van hoeveel van die daken kapot gaan.

Als je er per land een 3 of 4 op voorraad hebt is het leed geleden, toch ?

(had dat al eens eerder getokt, dacht ik)

Geplaatst

Ik heb net even voor je gekeken maar het zonnescherm binnen in de auto onder het glazen dak ter voorkoming van een te heet zonnetje op je bolletje is geen hardtop. Maar het zit er zo mooi strak in dat het lijkt als of het een hard scherm is. Het is niet doorzichtig (duhh) maar is een soort geplasitificeerd of rubberachtig tentdoek. Ik weet niet zo goed hoe het anders is uit te leggen.

Ik hoop dat je er wat aan heb.

Groet,

vand.m

Geplaatst

hardtop is misschien niet het goede woord maar ik weet niet hoe het heet vandaar de raare uitleg.

ook volgens mijn vrouw was het scherm wat je dichttrekt hard en nu dus inderdaad een soort geplasitificeerd of rubberachtig tentdoek,

ik zal anders een foto maken vanmiddag.

Dealer zegt dat hij alleen mijn ruit heeft vervangen... dus of ik begin gek te worden ( nou heb ik dat luik ook niet vaak beet gehad ) of

ze houden mij voor de gek.

Geplaatst

hardtop is misschien niet het goede woord maar ik weet niet hoe het heet vandaar de raare uitleg.

ook volgens mijn vrouw was het scherm wat je dichttrekt hard en nu dus inderdaad een soort geplasitificeerd of rubberachtig tentdoek,

Dealer zegt dat hij alleen mijn ruit heeft vervangen... dus of ik begin gek te worden ( nou heb ik dat luik ook niet vaak beet gehad ) of

Zitten er niet twee Greepjes dus ook twee zonneweering

Een waar je nog net door heen kan kijken en een wat hardere die helemaal dicht is

Is bij sommige merken wel zo

Geplaatst

Ik heb voor de zekerheid nog een keer gekeken maar ik weet zeker dat je je vergist! Het is zeker geen hard scherm !

Het is wel een dicht materiaal wat uiteraard geen zon doorlaat.Mooi woord is daar voor zonwering!

Er is ook geen tweede scherm zoals xtra40 zegt en wat ik idd. ook wel eens gezien heb in andere niet Kia`s.

Ik heb het af fabriek panoramadak dus mag je er wel van uit gaan dat het ook bij jou wel het zelfde zal zijn.

Groet,

vand.m

Geplaatst

Ik heb voor de zekerheid nog een keer gekeken maar ik weet zeker dat je je vergist! Het is zeker geen hard scherm !

Het is wel een dicht materiaal wat uiteraard geen zon doorlaat.Mooi woord is daar voor zonwering!

Er is ook geen tweede scherm zoals xtra40 zegt en wat ik idd. ook wel eens gezien heb in andere niet Kia`s.

Ik heb het af fabriek panoramadak dus mag je er wel van uit gaan dat het ook bij jou wel het zelfde zal zijn.

Groet,

vand.m

Er zitten 2 rolgordijnen in het dak, 1 aan de voorzijde en 1 aan de achterzijde, heb ze met dit trieste weer beiden open, geeft tenminste nog een beetje licht in deze donkere dagen.

Natuurlijk zijn het geen harde zonneweringen, zou je immers de voorste open schuiven, dan blind hij de achterste af en zou je de achterste openschuiven...... ja...... met een beetje fantasie kun je dat zelf ook wel bedenken dat dat ook geen harde afzetting is.

Heb het net als vand.m af fabriek, dus je kunt ons geloven, het zijn gewoon rolgordijnen.

Geplaatst

Zitten er niet twee Greepjes dus ook twee zonneweering

Een waar je nog net door heen kan kijken en een wat hardere die helemaal dicht is

Is bij sommige merken wel zo

Als je ook een Sportage zou hebben met panoramadak...... dan zou je het zeker weten :P

Dat wat je bedoeld wordt wel gebruikt bij een enkel opendakje dat alleen aan de voorzijde zit, dan is er ruimte voor een rolgordijn en voor een harde zonnewering.

Geplaatst

Ok ik zal wel gek worden dan want ik dacht echt dat het hard was en als je hem dicht had dat je binnenkant van het dak als 1 geheel eruit zag

en mijn vrouw wist ook zeker dat het er nu anders uit zag.

Geplaatst

Ben ik niet met je eens. Waarom dacht je dat de levertijd van een Sportage 3 met zo'n geavanceerd panoramadak

zo lang duurt? Dit komt echt doordat de productie van die daken veel meer tijd kost. Het plaatsen kost nog eens

extra veel tijd. Daarnaast ook nog eens panoramadaken op voorraad hebben in elk thuisland vergt gewoonweg

teveel van de schaarse extra productiecapaciteit.

Je hoeft het niet met mij eens te zijn, maar ik vind je verhaal/uitleg pure onzin, ik snap ook helemaal niet dat je het van de kant van Kia bekijkt en niet van de kant van de klant :?

Als klant boeit het mij helemaal niet dat het af fabriek iets meer tijd kost om een panoramadak in de sportage te hangen en af te stellen. Het panoramadak kost mij als klant extra, Kia heeft het niet aan mij gegeven, ik heb er voor betaald!

Je gaat mij toch niet wijsmaken dat Kia het dak verkoopt met verlies?, dat zou betekenen dat je dan als fabrikant niet goed bezig bent, ik ga er dan ook vanzelfsprekend vanuit dat de fabriek eraan verdiend.

Dan nog...... al zou Kia er niet aan verdienen, dan is dat ook mijn zorg niet, ik ben klant en wens natuurlijk niet met slappe verontschuldigingen het riet ingestuurd te worden, ik wil mijn auto ingeval van een defect zo snel mogelijk gerepareerd hebben, of zodanig hersteld dat ik er in ieder geval zo spoedig mogelijk(binnen enkele werkdagen) weer mee op pad kan. Dat geld in weze voor alle onderdelen, het kan en mag niet zo zijn dat een klant 3 weken zou moeten wachten omdat een onderdeel er niet is, zeker niet bij een massa produkt dat achter elkaar van de lopende band rolt, ik heb toch niet 1 of ander achtelijk zeldzaam model gekocht.

Ik zal er iets minder moeite mee hebben, als ik op kosten van de dealer/Kia een (knappe)leenauto ter beschikking krijg. In het geval dat een verzekering deze kosten zou moeten dragen(al naargelang de omstandigheden) dan zou ook deze wel eens lastig kunnen gaan worden, 3 a 4 weken wachten op een glasplaat van een glazendak zullen ook zij in deze moderne tijd niet accepteren, ook dealers zullen echt niet blij zijn als zij de klant voor zo'n lullig glasplaatje 3 - 4 weken voor niets een leenauto moeten geven.

Met andere woorden, ik kan als klant absoluut geen begrip opbrengen voor het niet op voorraad hebben van een paar glasplaatjes voor een panoramadak, geloof me....... er is niet 1 weldenkend mens die dat wel heeft met een auto die massaal geproduceerd wordt. (zeldzame modellen zijn vanzelfsprekend een heel ander verhaal)

Geplaatst

Ze kunnen simpelweg bij de importeur qua onderdelen niet hele sportages in onderdelen in het magazijn op voorraad houden, dat gaat gewoon niet. Zeker met alle verschillende types en dan nog eens alle modellen die kia voert. Bij geen enkele importeur kan dat, het is gewoon niet realistisch om dat te denken. In de praktijk worden alleen de onderdelen die vaker voorkomen op voorraad gehouden.

Ook kan je je nergens op beroepen. Nergens staat dat Kia verplicht is om je auto binnen een week gerepareerd te hebben, of de onderdelen zo snel zou moeten leveren. Dus je kan het wel verwachten en hoog van de toren gaan blazen, maar je kunt niemand er op aanspreken.

Ik vind 3 weken voor zo'n zeldzaam voorkomend onderdeel helemaal niet gek. Bij Saab krijg je vaak helemaal niks, en bij de franse modellen kan het wel eens maanden duren. Alleen de duitsers (MB, BMW) hebben het beter voor elkaar.

Geplaatst

Als je ook een Sportage zou hebben met panoramadak...... dan zou je het zeker weten :P

Dat wat je bedoeld wordt wel gebruikt bij een enkel opendakje dat alleen aan de voorzijde zit, dan is er ruimte voor een rolgordijn en voor een harde zonnewering.

helaas ik was al blij dat ik een kia rio kan betaalen bij het merk waar ik werk is dat toevalig wel zo dus ik dacht dat dit mischien hier ook zo was

helaas niet geschoten toch mis

soms ga je na een reparatie pas op dingen letten die voorheen niet of nauwelijks werden bekeken en dan denk je he was dat al

komt bij mij in de garage ook voor en probeer het dan maar eens uit te leggen meestal moeten we een andere auto aanrukken om het te laten zien

dat het zo hoord

Geplaatst

Ze kunnen simpelweg bij de importeur qua onderdelen niet hele sportages in onderdelen in het magazijn op voorraad houden, dat gaat gewoon niet. Zeker met alle verschillende types en dan nog eens alle modellen die kia voert. Bij geen enkele importeur kan dat, het is gewoon niet realistisch om dat te denken. In de praktijk worden alleen de onderdelen die vaker voorkomen op voorraad gehouden.

Ook kan je je nergens op beroepen. Nergens staat dat Kia verplicht is om je auto binnen een week gerepareerd te hebben, of de onderdelen zo snel zou moeten leveren. Dus je kan het wel verwachten en hoog van de toren gaan blazen, maar je kunt niemand er op aanspreken.

Ik vind 3 weken voor zo'n zeldzaam voorkomend onderdeel helemaal niet gek. Bij Saab krijg je vaak helemaal niks, en bij de franse modellen kan het wel eens maanden duren. Alleen de duitsers (MB, BMW) hebben het beter voor elkaar.

klopt ik werk bij MB bij ons is het voor 10 uur besteld dan heb je je onderdeel om 15:00 binnen

maar dat kost ook wel een beetje anders is het de volgende morgen binnen

onderdeelen die schaars zijn duuren meestal 48 tot 36 uur maar dat is schaars

Geplaatst

Even OT, maar moet je die Rio nou om de hoek parkeren, of moet er een hoes overheen ?

nee hoor die zet ik lekker breed uit voor de deur staat er ook een fatsoenlijke auto voor de deur en dan lekker zo dat iedereen hem kan zien

ook mijn moto is liever een ster in me raam dan een op me grill :hammer:

• Like 2
Geplaatst

Het glas van een dak komt dus wel vaker voor hebben we nu op het forum gelezen...... vandalisme en spontaan geknapt.

Wat je maar zeldzaam vind, er rijden ondertussen bergen Kia sportage's met panoramadak rond, en samen met de Hyundai IX35 maakt dat nog wat meer daken, waar je dat zeldzaam op baseert is mij dan ook een compleet raadsel :?

BTW, ik heb helemaal niets te maken met Saab en het vergelijk daarmee slaat natuurlijk helemaal nergens op, Saab is natuurlijk al zeldzaam, is dan ook niet voor niets naar de ratsmodee gegaan...... en als het waar is wat je zegt, ja dan kan ik begrijpen dat je als merk wel kan inpakken, geen onderdelen of slechte levering van onderdelen betekent dat de klanten je al heel snel zullen laten vallen.

Wacht maar eens totdat het jezelf overkomt en je kan je auto tot een maand niet gebruiken, wil wel eens zien wat je er dan van vind. :twisted:

Geplaatst

helaas ik was al blij dat ik een kia rio kan betaalen bij het merk waar ik werk is dat toevalig wel zo dus ik dacht dat dit mischien hier ook zo was

helaas niet geschoten toch mis

soms ga je na een reparatie pas op dingen letten die voorheen niet of nauwelijks werden bekeken en dan denk je he was dat al

komt bij mij in de garage ook voor en probeer het dan maar eens uit te leggen meestal moeten we een andere auto aanrukken om het te laten zien

dat het zo hoord

Helemaal niets mis met de Rio, reed er kortgeleden achter 1 en vond hem heel mooi, gaaf model, dacht eerst dat het een Sportage was....

Heb zo'n dikke 15 jaar geleden nog een auto gehad met zo'n dak, hard en zacht deel erin, had het bijna nooit open, veel herrie onder het rijden en verkoeling of zo geeft het ook niet. :no:

Zat bij deze ook niet te wachten op zo'n ... panoramadak, maar hij zat er nu eenmaal in, was gewoon een kwestie van een wachttijd van hier tot Tokyo of 1 met zo'n ... dak, heb ik het dak er maar bij genomen, vind het achteraf wel mooi, maar als je het mij vraagt, heel echt had het nu ook weer niet gehoeven en zeker niet als men het hier al heel normaal vind als je er een maand op kan wachten als er iets stuk aan gaat :001_9898:

Veel plezier met je Rio, heel verstandige aanschaf en ik vind ze echt mooi, blijft denk ik wel een waardevaste aanschaf :-D

• Like 1
Geplaatst

Je hoeft het niet met mij eens te zijn, maar ik vind je verhaal/uitleg pure onzin, ik snap ook helemaal niet dat je het van de kant van Kia bekijkt en niet van de kant van de klant :?...

Gaat het wel goed met je? Misschien even beter lezen?

Een aantal door jou aangehaalde argumenten heb ik helemaal niet benoemd. Daarnaast heb ik zeker niet in het voordeel van Kia gesproken.

Waar je nu die wijsheid vandaan haalt?

Geplaatst

Gaat het wel goed met je? Misschien even beter lezen?

Een aantal door jou aangehaalde argumenten heb ik helemaal niet benoemd. Daarnaast heb ik zeker niet in het voordeel van Kia gesproken.

Waar je nu die wijsheid vandaan haalt?

Prima :-) en lees nog steeds zonder bril :mellow:

Tussen de regels doorgelezen, je schrijft:

Daarnaast ook nog eens panoramadaken op voorraad hebben in elk thuisland vergt gewoonweg

teveel van de schaarse extra productiecapaciteit

Het gaat enkel om de glasplaat, een heel dak wordt er niet voor vervangen en ik denk niet dat een dak de "schaarse productiecapaciteit" beinvloed van een hele Sportage of bedoel je dat de daken opzich heel moeilijk verkrijgbaar zijn?

Waarom dacht je dat de levertijd van een Sportage 3 met zo'n geavanceerd panoramadak

extra veel tijd.

Toch geen reden om een glasplaat niet op voorraad te hoeven hebben? Omdat je anders niet genoeg nieuwe auto's kunt verkopen is toch geen reden om reeds bestaande klanten uit hun auto te laten regenen als hun dakruit om wat voor reden dan ook knapt/stuk gaat :online2long:

Het al normaal vinden dat je 3 weken op een glasplaat moet wachten vind ik er al op wijzen dat je de kant van de fabrikant kiest, dat hoef je dan niet als zodanig op te schrijven.

In het geval van Schil is het gewoon netjes gegaan, niet meer en niet minder, hij heeft een paar werkdagen zonder auto gezeten, kan nog net.

BTW, die daken werden niet lang geleden nog op de Hyundai IX35 met korting aangeboden.....

Geplaatst

Het glas van een dak komt dus wel vaker voor hebben we nu op het forum gelezen...... vandalisme en spontaan geknapt.

2 ramen op duizenden verkochte sportages. Zo vaak is dat dus niet.

Wat je maar zeldzaam vind, er rijden ondertussen bergen Kia sportage's met panoramadak rond, en samen met de Hyundai IX35 maakt dat nog wat meer daken, waar je dat zeldzaam op baseert is mij dan ook een compleet raadsel :?

Jij snapt het verschil niet tussen een onderdeel en een compleet dak. Ook logistiek gezien is dat compleet anders. Bij de fabriek komen complete dakraam assemblages binnen van de fabrikant. Dat staat compleet los van een te leveren onderdeel van het dak via de fabrikant van die daken.

BTW, ik heb helemaal niets te maken met Saab en het vergelijk daarmee slaat natuurlijk helemaal nergens op, Saab is natuurlijk al zeldzaam, is dan ook niet voor niets naar de ratsmodee gegaan...... en als het waar is wat je zegt, ja dan kan ik begrijpen dat je als merk wel kan inpakken, geen onderdelen of slechte levering van onderdelen betekent dat de klanten je al heel snel zullen laten vallen.

Ik maak die vergelijking omdat je Kia er nogal op aanspreekt als merk. Ik wil dus duidelijk wil maken dat het bij andere merken veel slechter kan zijn en dat je bij Kia nog niet zo slecht af bent. Ook zijn er merken die beter zijn, en dat zeg ik ook.

Wacht maar eens totdat het jezelf overkomt en je kan je auto tot een maand niet gebruiken, wil wel eens zien wat je er dan van vind. :twisted:

Als het gaat om zo'n zeldzaam voorkomend onderdeel kan IK het begrip wel opbrengen. Zelfs ik snap dat vaste panoramadaken niet wekelijks worden bestelt, in tegenstelling tot bijv. voorruiten. Maar jij lijkt het wel niet te willen snappen, ondanks alle aangevoerde argumenten en desondanks alles toch aan je eigen foutieve inzichten krampachtig tracht vast te houden.

• Like 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...