Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Annulatie sportage

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Klopt volledig wat toon schrijft. Het bewijst ook nog maar eens dat er bij Kia Belgium iets scheelt met de organisatie. De dealers zijn meestal wel van goede wil (de mijne toch) maar zijn ook maar overgeleverd aan de grillen en soms idiote beslissingen van de invoerder. Ik heb in ieder geval al heel veel spijt dat ik geen SP uit stock genomen.

Geplaatst

Tuurlijk heeft niet elke verkoper de juiste instelling op dit vlak, maar feit is en blijft dat een dealer een auto besteld en daarna ook afhankelijk is.. Of moeten ze hun eigen monteurs naar de fabriek gaan sturen om daar de door hun bestelde auto's te gaan bouwen? :rolleyes:

uit eigen ervaring weet ik wel dat er véél verschil is tussen dealers, mechaniekers & verkopers, en tot zover ik weet is mijn baas tevreden over mijn geleverd werk, ik werk nl op een customer service, dus ik weet genoeg over klantenbinding en tevredenheid van klanten, maar wat ik & vele andere hier meemaken slaat wel alles, ik las hier op het Forum dat er van KIA een regeling zou zijn naar de daelers om vervangwagens te voorzien aan 200€ per maand voor de mensen die door te laat leveren zonder wagen zijn komen te zitten, maar als je de dealer daar over aanspreekt ontkennen ze dit niet, maar antwoorden gewoon dat ze er niet aan meedoen, en een dealer die zelf voorsteld om je bestelde auto na 6 maand te annuleren die is niet met klantentevredenheid bezig volgens mij.

grts

Geplaatst

Ja dat heb ik meegemaakt maar dat was een alleenstaand geval. Niet alle dealers zijn zo, is ook niets met Kia te maken met andere merken kan je dat ook tegenkomen hoor.

Geplaatst

Kia vrienden, slachtoffers, vijanden etc.

Zelf heb ik op 18 november 2010 een KIA 2.0 diesel besteld in de X-clusive uitvoering met de kleur Sandtrack en werd geleverd op let wel 18 september dit jaar, bijna 10 maanden na dato.

Tijdens de bestelling gaf KIA op de computer 3 tot 5 maanden levertijd aan en met panoramadak zou het 5 maanden worden. Mijn dealer zei toen al dat het langer ging duren, gezien de enorme vraag en de produktie capaciteit in de fabriek.

Hou maar minimaal 6 maanden aan.

Na 6 maanden toch maar voorzichtig geinformeerd hoe de stand van zaken was en de dealer vertelde me dat het wel een paar maanden langer ging duren en dat ook zei in het ongewisse werden gelaten door de importer in Nedereland. Ook na contact met de importeur via e-mail en de dealer bleek dat ook zij overgeleverd waren aan de produktie strategie in Slowakije en alleen konden vertellen dat er optimaal gewerkt werd door zoveel mogelijk gelijksoortige auto's te produceren, met consequentie dat dit voor de 2.0 diesel waarschijnlijk nog langer zou gaan duren.

Na 8 maanden gewacht te hebben toch maar weer eens actie genomen richting dealer en importeur, die ons toen garandeerde "onder voorbehoud" dat de auto in augustus geproduceerd zou worden en in hem dan begin september zou kunnen krijgen. Aldus geschiede op 12 september j.l. en ben nu een uiterst tevreden KIA Sportage rijder.

Moet toch wel even bekennen dat ik door de vele topics en de soms negatieve opmerkingen en ervaringen enigszins twijvelde of ik wel de juiste keuze had gemaakt.

Door de lange wachttijd heeft mijn auto wel alle updates gekregen die voorhanden waren voor sturen, navigatie, etc. Ook het panoramadak geeft geen storende bijgeluiden tot 170km (harder heb ik nog niet gereden).

Eigenlijk ben ik super tevreden en is mij het lange wachten meer dan de moeite waard geweest.

Mijn dealer zal ik dan ook niets kwalijk nemen en heeft mij altijd ondersteund waar nodig was en heb maanden lang met diverse KIA's rondgereden als compensatie, voor Euro 150 per maand.

Bij deze neem ik afscheid van het forum en wil iedereen bedanken en motiveren om toch maar zo positief mogelijk te blijven.

Het succes van de KIA Sportage heeft ook zijn negatieve kant en dat zijn helaas de levertijden.

Maar de Sportage verdient het om gewaardeerd en bereden te worden.

Vriendelijke groet,

JanM

Geplaatst

Hoezo neem je afscheid dan JanM? Ook nu dat je rijdt kan je hier gewoon vrolijk blijven komen en positieve ervaringen plaatsen. Denk dat op het sportage 3 afdeling echt nog een gebrek is aan positieve dingen, gezien alle topics over levertijd en geluidjes en kraakjes.

• Like 1
Geplaatst

Hoezo neem je afscheid dan JanM? Ook nu dat je rijdt kan je hier gewoon vrolijk blijven komen en positieve ervaringen plaatsen. Denk dat op het sportage 3 afdeling echt nog een gebrek is aan positieve dingen, gezien alle topics over levertijd en geluidjes en kraakjes.

Ik ben het met Jantje.2 eens. Blijf maar - en als het kan héél lang -op het forum janm!

Je bent een volhouder, da's duidelijk biggrin.gif, dus waarom nu afhaken, net nu je ons eindelijk je bevindingen kunt meedelen.

Het zou spijtig zijn...sad.gif

Geplaatst

Kia vrienden, slachtoffers, vijanden etc.

Zelf heb ik op 18 november 2010 een KIA 2.0 diesel besteld in de X-clusive uitvoering met de kleur Sandtrack en werd geleverd op let wel 18 september dit jaar, bijna 10 maanden na dato.

Tijdens de bestelling gaf KIA op de computer 3 tot 5 maanden levertijd aan en met panoramadak zou het 5 maanden worden. Mijn dealer zei toen al dat het langer ging duren, gezien de enorme vraag en de produktie capaciteit in de fabriek.

Hou maar minimaal 6 maanden aan.

Na 6 maanden toch maar voorzichtig geinformeerd hoe de stand van zaken was en de dealer vertelde me dat het wel een paar maanden langer ging duren en dat ook zei in het ongewisse werden gelaten door de importer in Nedereland. Ook na contact met de importeur via e-mail en de dealer bleek dat ook zij overgeleverd waren aan de produktie strategie in Slowakije en alleen konden vertellen dat er optimaal gewerkt werd door zoveel mogelijk gelijksoortige auto's te produceren, met consequentie dat dit voor de 2.0 diesel waarschijnlijk nog langer zou gaan duren.

Na 8 maanden gewacht te hebben toch maar weer eens actie genomen richting dealer en importeur, die ons toen garandeerde "onder voorbehoud" dat de auto in augustus geproduceerd zou worden en in hem dan begin september zou kunnen krijgen. Aldus geschiede op 12 september j.l. en ben nu een uiterst tevreden KIA Sportage rijder.

Moet toch wel even bekennen dat ik door de vele topics en de soms negatieve opmerkingen en ervaringen enigszins twijvelde of ik wel de juiste keuze had gemaakt.

Door de lange wachttijd heeft mijn auto wel alle updates gekregen die voorhanden waren voor sturen, navigatie, etc. Ook het panoramadak geeft geen storende bijgeluiden tot 170km (harder heb ik nog niet gereden).

Eigenlijk ben ik super tevreden en is mij het lange wachten meer dan de moeite waard geweest.

Mijn dealer zal ik dan ook niets kwalijk nemen en heeft mij altijd ondersteund waar nodig was en heb maanden lang met diverse KIA's rondgereden als compensatie, voor Euro 150 per maand.

Bij deze neem ik afscheid van het forum en wil iedereen bedanken en motiveren om toch maar zo positief mogelijk te blijven.

Het succes van de KIA Sportage heeft ook zijn negatieve kant en dat zijn helaas de levertijden.

Maar de Sportage verdient het om gewaardeerd en bereden te worden.

Vriendelijke groet,

JanM

100 procent met je eens Jan, ikzelve ben ook héél tevreden met mijn Sportage maar ik zou zeggen blijf gerust nog even zitten in de gemakkelijke zetel van dit forum, waarom zou je afscheid nemen net nu je tevreden bent, positieve zaken mogen ook eens gepost worden!!! Greetz Azzaro ;)

Geplaatst

Beste KIA forum leden Jantje.2, Smetjesmee en Azzaro,

Oke, ik zal blijven en mijn bevindingen regelmatig posten.

Nog niet veel km gereden door vakantie onderbreking zonder auto.

Tot nu toe 2.100 km gereden. Veel stadsverkeer (ook ivm. inrijden) en paar lange autoritten.

Verbruik exact 1 ltr op 13,5 km. Zal wel iets gunstiger worden rond 1 ltr op 14 @ 14,5 km.

Zal nog wat fotos bijvoegen de volgende keer.

Groeten en tot horens van,

JanM

PS: Heb in forum wel eens gelezen dat navigatie met spraaksturing vast loopt op commando "lijst".

Natuurlijk heb ik dit ook uitgeprobeerd en inderdaad loopt het vast. Echter bij knop voor instellingen bij systeem gewoon weer taal "nederlands" ingedrukt en alles werkt weer. Geen resetten met gele zekering eruit halen dus nodig.

Geplaatst

@ janm

Daarom juist is het goed dat U op het forum blijft , want met meldingen zoals uw PS hieronder zijn sommigen al weer geholpen , en daar is dit forum ook voor ...

Misschien onderstaande ook eens vermelden bij Navigatie ???

Greetz Rolly

Uw PS: Heb in forum wel eens gelezen dat navigatie met spraaksturing vast loopt op commando "lijst".

Natuurlijk heb ik dit ook uitgeprobeerd en inderdaad loopt het vast. Echter bij knop voor instellingen bij systeem gewoon weer taal "nederlands" ingedrukt en alles werkt weer. Geen resetten met gele zekering eruit halen dus nodig.

Geplaatst

Oke, ik zal blijven en mijn bevindingen regelmatig posten.

PS: Heb in forum wel eens gelezen dat navigatie met spraaksturing vast loopt op commando "lijst".

Tof van je dat je wil blijven janm! Bedankt! :P

De tip ivm het vastlopen van de navi werkt idd. :D

Zéker posten bij het betreffende topic zoals rollyturbo voorstelt...

Geplaatst

Tof van je dat je wil blijven janm! Bedankt! :P

De tip ivm het vastlopen van de navi werkt idd. :D

Zéker posten bij het betreffende topic zoals rollyturbo voorstelt...

Goed idee en heb dit inmiddels gemeld onder het topic "navigatie".

Hoop dat dit veel ergernis verhelpt, want deze oplossing werkt erg snel.

Groeten,

JanM.

PS: Een buurman 50m van mijn huis had ook een Sportage gekocht met panoramadak en had boven de 130 km een fluitend geluid bij het dak. Via dit forum onder het topic panoramadak kon hij de dealer instrueren hoe het dak wat te laten zakken (dealer kon hem in eerste instantie niet helpen) en het probleem is nu inderdaad opgelost. Zo zie je maar weer hoe je elkaar kunt helpen en ondersteunen, zeker als een dealer het laten afweten.

Geplaatst

Doorgeefluik is wel een goeie ja...

ik heb een Sportage A/T in bestelling staan voor een klant die februari besteld is.

Heb er een onmogelijke auto op ingeruild waar ik een redelijk handelsbod voor kreeg.

De Sportage zou echter in Augustus geleverd worden aldus KIA, nu 2 maanden verder geen Sportage en dag handelsbod op de onmogelijke auto. Handig, zo'n doorgeefluik !

Geplaatst

Ag Peterrrr maak je niet druk.. Dat het voor een dealer alles behalve leuk is hoe het gaat trekken ze zich hier geen reet van aan hoor:)

Geplaatst

Doorgeefluik is wel een goeie ja...

ik heb een Sportage A/T in bestelling staan voor een klant die februari besteld is.

Heb er een onmogelijke auto op ingeruild waar ik een redelijk handelsbod voor kreeg.

De Sportage zou echter in Augustus geleverd worden aldus KIA, nu 2 maanden verder geen Sportage en dag handelsbod op de onmogelijke auto. Handig, zo'n doorgeefluik !

Het was alleen maar even om aan te geven dat jullie er ook niets mee kunnen qua levertijden info.

Kon er even geen andere benaming aan geven.

Zelfs de importeur kan er weinig mee omdat de fabriek zelf er nauwelijks een systeem op na houdt.

Heb zelf ook erg lang moeten wachten maar het is het waard geweest, nog nooit zo'n fijne auto gehad.

Geplaatst

Ag Peterrrr maak je niet druk.. Dat het voor een dealer alles behalve leuk is hoe het gaat trekken ze zich hier geen reet van aan hoor:)

Dat is onzin Jantje en dat weet je....! Die enkele keren dat iemand wat roept over de dealer is gegrond en dan is de persoon in kwestie

niet geneigd naar positiviteit richting diezelfde dealer. Betrek daarbij niet het hele forum want dan betrek je ook jezelf daarbij....! Denk

daar maar eens over na! Wanneer je met één vinger wijst, dan wijzen er zeker drie vingers naar jezelf!

Sorry, maar negativiteit past niet altijd op het forum!

• Like 2

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...