Anouk Geplaatst 17 Oktober, 2011 Geplaatst 17 Oktober, 2011 Ik heb op zich voldoende aan een driedeurs versie. De ruimte voor lijkt dan groter, deur ook. Dat heeft voordelen (ruimte) en nadelen (grote deur, oppassen bij openen op parkeerplaats) en de gordel hangt verder naar achter. Een dealer zei dat deze dan extra trekt, je deze van ver naar achter moet pakken. Heb dat zelf nooit gemerkt vroeger bij een 3deurs versie. Hoe ervaren driedeurs rijders dit? De 5 deurs heeft een kleinere deur, misschien stoot je dan makkelijker tegen de rand??? Heb geen kinderen, wel een hondje. Die heeft een harnasje wat je met een verlengstuk in de gordel kan vastzetten. Nu vraag ik mij af: Kun je makkelijk vanuit de achterklep , als je de bank half neerklapt, bij dat ding waar je de gordel inklikt? Zit er achterin ergens een ring ofzo waar je een riem aan kunt maken zodat je een hondje vast kunt maken? Dan kan ie in een mandje achterin. Bij een vijfdeurs zou ik hem op een hondendeken vastzetten in de gordel,. Bij driedeurs moet ik vanaf achter hem erin zetten. De bank half of helemaal plat. Kun je bij een vijfdeurs uitvoering de stoel van de bijrijder neerklappen? Of is dat een vaste stoel? Graag reacties van drie en vijfdeurs picanto rijders! Het scheelt 500 euro en ik vind de driedeurs wel erg sportief, leuk ding om te zien. Maar wil me niet gaan ergeren straks....... Quote
Gast Jeroen66475 Geplaatst 17 Oktober, 2011 Geplaatst 17 Oktober, 2011 Ik denk dat je je echt gaat ergeren op termijn. Wij hebben naast de Picanto ook een 3-deurs Aygo en geloof mij daar hebben we behoorlijk veel spijt van. De grootste ergernis zijn de grote deuren (uitzwaai) waardoor krappe parkeerplaatsen een ramp zijn. Om bij de Picanto de achterbank neer te klappen moet je toch via de zijdeur omdat je dat niet kunt vanaf de achterklep. Probeer dat maar op een parkeerplaats zonder een andere auto te raken. Nee wat mij betreft is een 3 deurs alleen cosmetisch maar is erg onpraktisch. Quote
Smart Geplaatst 17 Oktober, 2011 Geplaatst 17 Oktober, 2011 Echt een praktijkgeval van Jeroen 66475 (getal goed?)! Wij hebben naast de Venga een Citroën C1 5-deurs. Onze overbuurvrouw klaagt steen en been over haar 3-deurs Citroën C1. Het constant verplaatsen van de bijrijdersstoel en het ongemak met het boodschappen doen. Daarnaast het vervoeren van personen (kinderen) wat haar erg tegenvalt. Resumé, koop nooit een 3-deurs als je kinderen hebt en vaak/veel boodschappen doet! Quote
Anouk Geplaatst 18 Oktober, 2011 Topic Starter Geplaatst 18 Oktober, 2011 Dank! Ik denk ook dat ik beter voor de 5deurs kan gaan. Op zich zou ik genoeg hebben aan driedeurs, bv bank neerklappen en daar mandje met hondje. Maar die bank zit er niet voor niks. Beter 500 erbijlappen en 5 deurs nemen dus. Ik ga me wel ergeren als ik moet wurmen en draaien in zo'n klein frutselautootje.... Die ruimte voorin ziet er wel prettig uit met de grote deuren maar inderdaad is niet handig op de parkeerplaats. Quote
MauS Geplaatst 18 Oktober, 2011 Geplaatst 18 Oktober, 2011 Ik denk dat je je echt gaat ergeren op termijn. Wij hebben naast de Picanto ook een 3-deurs Aygo en geloof mij daar hebben we behoorlijk veel spijt van. De grootste ergernis zijn de grote deuren (uitzwaai) waardoor krappe parkeerplaatsen een ramp zijn. Om bij de Picanto de achterbank neer te klappen moet je toch via de zijdeur omdat je dat niet kunt vanaf de achterklep. Probeer dat maar op een parkeerplaats zonder een andere auto te raken. Nee wat mij betreft is een 3 deurs alleen cosmetisch maar is erg onpraktisch. Ben het wel met je eens met de grote uitzwaai deuren, maar het 3 of 5 deurs geval hangt natuurlijk af van de eigenaar/eigenaresse voorbeeld: - huismoeder+kids neemt veelal 5 deurs - een jong stel zal eerder de 3 deurs nemen op het oog is hij wel sportiever (hoewel meningen en smaken verschillen) de Picanto in 3 deurs is gewoon echt anders in de zin van: - andere voorbumper - andere achter bumper - raamlijsten/omlijsting is zwart ipv in kleur mee gespoten - gril is groter - dubbele uitlaat(stuk) en er zijn mensen die daar gewoon bewust voor kiezen: waaronder ik liever sportiviteit dan een praktische auto. die koop ik wel als ik ooit kids heb Die ruimte voorin ziet er wel prettig uit met de grote deuren maar inderdaad is niet handig op de parkeerplaats. Heb geen problemen op de parkeerplaats hoor is ook een kwestie van je parkeer-kunsten gewoon normaal parkeren dan is er niets aan de hand ben het wel met Jeroen eens dat de uitzwaai groter is maar er zijn 1000den 3 deurs auto's die mensen rijden er veelal ook met plezier in hoor gewoon even goed afwegen wat je wil en wat je makkelijk vind: een 5 deurs is gewoon makkelijker dat is wel bekend dacht ik Quote
elmerblues Geplaatst 19 Oktober, 2011 Geplaatst 19 Oktober, 2011 Hier zowel 3drs als 5drs ervaringen door de jaren heen.... Altijd 5drs nemen. De achterbank wordt dan beter benut (even een jas neerleggen, een tas, paar kleine boodschappen). Da's gewoon extra (bagage) ruimte cadeau die je bij een 3drs vrijwel nooit benut en dat is zonde. De deuren zijn wat kleiner waardoor je niet met die immens openzwiepend portieren zit op krappe parkeerplaatsen. Als de achterbank is neergeklapt is het voorste gedeelte van de bagageruimte ook beter te bereiken bij een 5drs, ook de achterbank is dan weer makkelijker op te klappen. Ook als je geen kinderen hebt is het gewoon veel praktischer. En bij toekomstige inruil doet een 5drs het beter dan een 3drs, die extra investering haal je er echt dan wel uit. De markt voor een 3drs is nl. wat beperkter. Het enige voordeel wat spreekt voor een 3drs is dat het er wat sportiever uitziet maar dat weegt mijns inziens niet op tegen alle voordelen van een 5drs, al zal iedereen het voor zichzelf moeten uitmaken. 1 Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.