Jump to content

KIA assistentie

Recommended Posts

Guest Frosty
Posted

KIA fans ,

Is het nummer van de Assitentie nog actueel hij is niet bereikbaar ??

ook heb ik gehoord dat het nu via de ANWB gaat wie weet er meer van !

Posted

Het nummer zou nogsteeds het zelfde moeten zijn (lijkt me). Zelf geen ervaring mee, nog nooit hoeven te gebruiken.

Posted

Niets over gehoord. Als het veranderd is zouden we toch een berichtje moeten krijgen. Dus neem ik aan dat we het nummer nog steeds kunnen gebruiken.

Posted

Nog steeds te gebruiken is mij verzekerd-

Het zou wel eens kunnen dat in NL de Wegenwacht van de ANWB dan de nodige hand- en spandiensten verleent...... :wink:

Posted
KIA fans ,

Is het nummer van de Assitentie nog actueel hij is niet bereikbaar ??

ook heb ik gehoord dat het nu via de ANWB gaat wie weet er meer van !

We hebben een paar maanden geleden een klein probleem gehad onderweg, Kia gebeld, en werden netjes geholpen, dus gewoon bereikbaar.

Maar ik kreeg de storing zelf verholpen en dus de Kiahulpdienst was niet nodig.

Maar ik heb begrepen dat overdag een lokale Kiadealer wordt gebeld voor assistentie mocht het in de stad gebeuren, maar buiten de stad dat dan OF de ANWB of Route mobiel ingeschakeld worden.

DAt was de info die ik kreeg van Kia-assistentie.

Philip

Posted

Echter, van routemobiel zou ik niet veel vrolijker worden. Wat ik tot nu toe heb gehoort uit ervaringen is dat ze enkel doen aan afslepen.

• 7 months later...
Posted

Onlangs met een knipperend motormanagementwaarschuwingslampje langs de A2 gestaan met mijn Picanto.

KIA Assistance: 020 8512235 gebeld. Dhr Rietveld aan de lijn gekregen, die zei dat ik naar huis kon doorrijden, oranje lampje niet ernstig.

De dag erop nog maar eens gebeld wat ik nu verder doen moest: nu een dame aan de lijn: wel ernstig, ANWB langsgeweest: krukas gebroken.

Net na 3 jaar: KIA wil dat ik zo goed als de hele schade ad 2.300 euro zelf betaal! Altijd dealeronderhouden, modificatie aan de krukas na 1 jaar.

Ik begrijp trouwens dat er een ander nummer is voor KIA's die ouder zijn dan 3 jaar. Was daar na de 3e beurt niet op geattendeerd.

Heeft dat soms met het aflopen van de formele garantieperiode te maken? :?::oops:

Posted

Met een brandend motormanagementlampje mag je NOOIT doorrijden.Dat lampje gaat vaak echt niet vanzelf branden. Onze Rio is afgesleept toen het motormanagementlampje ging branden, wat achteraf een verhindering bleek te zijn doordat de motor pingelde.

Posted

Het nummer is nog steeds in de lucht :lol: . Afgelopen week tot twee keer toe op de zelfde dag tot mijn spijt er gebruik van moeten maken :? . Uiteindelijk moest de Sorento worden afgesleept.

Het verhaal van hoe of wat er gebeurd is komt nog op het forum te staan.........wordt vervolgd :evil:

Posted

dealer onderhouden stelt niets voor,deze trekt zich toch terug als het fout gaat door hun toedoen,en niet meer doorrijden met een storing maakte ook volgens de dealer het moterhuis niets uit,zelf kreeg ik de vraag of ik door kon rijden met een ernstige benzinelucht die door hun fout was ontstaan.