xtra40 Geplaatst 5 Februari, 2012 Geplaatst 5 Februari, 2012 ja idd... goed gevonden! over inbraak, wij hebben geen 'rood' knipperend lampje he? Geen iedee ik weet pas over een paar dagen of wij iets knipperends hebben in de auto (9 februari ) Maar zo een lampje steld niks voor en zet je er zo in en dan is het een zaak van een het zoeken van een constante plus en een geschakelde plus en hub je ledje der tussen en je hebt een ledje dat knippert als je contact uit is ( ben monteur dus dat truukje doe ik wel vaker ) Quote
Cehen Geplaatst 5 Februari, 2012 Geplaatst 5 Februari, 2012 Geen iedee ik weet pas over een paar dagen of wij iets knipperends hebben in de auto (9 februari ) Maar zo een lampje steld niks voor en zet je er zo in en dan is het een zaak van een het zoeken van een constante plus en een geschakelde plus en hub je ledje der tussen en je hebt een ledje dat knippert als je contact uit is ( ben monteur dus dat truukje doe ik wel vaker ) Ben van plan een knipperledje te monteren in het blindplaatje van de optionele stuurverwarmingstoets. Heeft iemand enig idee hoe je dit blindplaatje er uit kunt halen ? Quote
bdegraaf Geplaatst 15 Februari, 2012 Geplaatst 15 Februari, 2012 Niemand de fotohouder verwijderd uit het dashboard? Zo ja , hoe ? En foto's ? Quote
xtra40 Geplaatst 15 Februari, 2012 Geplaatst 15 Februari, 2012 Ben van plan een knipperledje te monteren in het blindplaatje van de optionele stuurverwarmingstoets. Heeft iemand enig idee hoe je dit blindplaatje er uit kunt halen ? ja das heel simpel je haald het klepje van de zekering kast er af en drukt met je hand via de achterkant het komplete blok met schakelaars uit het dachbord haald de centrale stekker los en je hebt de complete schakel unit in je hand en dat kan je het blind plaatje er zo uit trekken kijk wel even uit met je draad door voeren de achter kant van het huis is dicht en hier zit een printplaatje aan de achterzijde gewoon een klein gaatje aan de zijkant booren en daar de draadjes door naar achteren die zijn zo dun dat kan makenlijk kijk maar even naar de fotos dan is het wel duidenlijk Quote
Cehen Geplaatst 15 Februari, 2012 Geplaatst 15 Februari, 2012 ja das heel simpel je haald het klepje van de zekering kast er af en drukt met je hand via de achterkant het komplete blok met schakelaars uit het dachbord haald de centrale stekker los en je hebt de complete schakel unit in je hand en dat kan je het blind plaatje er zo uit trekken kijk wel even uit met je draad door voeren de achter kant van het huis is dicht en hier zit een printplaatje aan de achterzijde gewoon een klein gaatje aan de zijkant booren en daar de draadjes door naar achteren die zijn zo dun dat kan makenlijk kijk maar even naar de fotos dan is het wel duidenlijk Heel erg bedankt voor de duidelijke uitleg. Nu nog uitzoeken waar ik de vaste en geschakelde Plus vandaan moet halen en het knipperlampje kan er in. Quote
xtra40 Geplaatst 15 Februari, 2012 Geplaatst 15 Februari, 2012 Heel erg bedankt voor de duidelijke uitleg. Nu nog uitzoeken waar ik de vaste en geschakelde Plus vandaan moet halen en het knipperlampje kan er in. zo ver ben ik nog niet gegaan maar de zekering kast is erg dicht bij dus dat lijkt me geen probleem mocht je er niet uitkomen laat dan maar ff weten dan ga ik wel ff meten en kijken of ik het kan vinden Quote
jwhoutepen Geplaatst 15 Februari, 2012 Geplaatst 15 Februari, 2012 @Cehen, onderstaand de verschillende signalen voor de Rio va 2011Document1.pdf. Misschien heb je er wat aan. Quote
Cehen Geplaatst 16 Februari, 2012 Geplaatst 16 Februari, 2012 @Cehen, onderstaand de verschillende signalen voor de Rio va 2011Document1.pdf. Misschien heb je er wat aan. Geweldig bedankt voor de nuttige reakties. Ga het gewoon proberen en laat het weten of het is gelukt. Quote
Sander Dam Geplaatst 19 Februari, 2012 Geplaatst 19 Februari, 2012 Heeft iemand deze? Zou die goed werken op het fotolijstje? http://www.1dayfly.com/nl-nl/offer/show/2837/exogear-universele-autohouder#description Quote
Cehen Geplaatst 25 Februari, 2012 Geplaatst 25 Februari, 2012 Geweldig bedankt voor de nuttige reakties. Ga het gewoon proberen en laat het weten of het is gelukt. Het is gelukt. de rode draad (plus) gebruikt van de diagnose konnektor onder het dashboard en de rose draad (geschakelde plus) van de stekker achter op de schakelaars met het blindplaatje.Als het kontakt uit is . knippert het rode ledje wat in het blindkapje is geplaatst. Quote
jwhoutepen Geplaatst 25 Februari, 2012 Geplaatst 25 Februari, 2012 Helemaal top! Sent from my GT-I9100 using Tapatalk Quote
Gast Jesse Geplaatst 1 Maart, 2012 Geplaatst 1 Maart, 2012 Niemand de fotohouder verwijderd uit het dashboard? Zo ja , hoe ? En foto's ? Hier ben ik ook onwijs benieuwd naar. Ik heb afgelopen maandag de 3-deurs Kia Rio besteld met het superpack. Hierdoor wordt de auto dus geleverd met de fotohouder. Ik vind persoonlijk het vakje zoals in bv het pluspakket een stuk mooier. Nu wil ik vrij snel na de levering de standaard radio vervangen met het navigatiesysteem van Pioneer (F920BT). Hierdoor moet een deel van het dashboard worden vervangen. Weet iemand of het dan mogelijk is om direct het fotolijstje te vervangen met een open vakje? Quote
Gast Geplaatst 12 Maart, 2012 Geplaatst 12 Maart, 2012 Beste forum leden : na veel gehannes met mijn Tom Tom one ( de zuiger liet steeds los) ben ik tot de volgende oplossing gekomen.In de bovenzijde van het foto lijstje , in het gedeelte wat naar binnen valt bij het dichtklappen , heb ik 2 gaten van 6mm geboord. Hierin heb ik stekkerbusjes gelijmd. De zuignap van de Tom Tom houder werkte toch niet goed en heb ik van het houder armpje losgesneden. Het overgebleven steuntje heb ik m.b.v. een kort m4 boutje vast geschroefd aan een stukje aluminium hoekprofiel van 20x20x50mm. Aan de andere zijde van het stukje hoekprofiel heb ik 2 stekkerpennen vastgemaakt. Tom Tom nodig : lijstje openklappen en de houder met de pennen in de stekkerbusjes steken. Tom Tom niet meer nodig. Houder naar boven uit de busje lostrekken en het lijstje weer in klappen. Zie bijgevoegde foto's Hallo Cehen, Ik zie deze oplossing voor de tomtom ook wel zitten en wil het ook gaan proberen. Mijn vraag is nu alleen, heb je het lijstje eruit gehaald voor de gaten te boren, en zo ja hoe? En hoe diep moeten die gaten ongeveer zijn? Alvast bedankt, Pipke. Quote
Rio 41 Geplaatst 12 Maart, 2012 Geplaatst 12 Maart, 2012 Hoi Pipke, je kan het ook zonder boren. Ik heb zelf ook een tom tom one. Van Brodit een passieve houder gekocht. Deze met 2-zijdeige tape op het lijstje geplakt. Als ik de tom tom gebruik het lijstje uitklappen en klaar. Als de brodithouder er ooit af moet kun je het gewwon verwijderen zonder ergens gaten te hebben. Rio 41 Quote
dijk48 Geplaatst 12 Maart, 2012 Geplaatst 12 Maart, 2012 Ik kocht: Richter universele houder (klein) met ClipFix systeem met een Richter 1695 tilt-swivel en bevestigde deze combinatie met dubbelzijdig tape op het fotolijstje. Echter, het fotolijstje lopt een beetje bol en de tape hield dat niet. Ik pakte 4 kleine parkers, boorde 4 kleine gaatjes in het lijstje en klaar. Ik moet alleen nog even op zoek naar zwarte parkertjes. Nu zijn ze nog chroomkleurig, vind ik minder mooi. De universele houder is groot genoeg voor vrijwel elke smartphone. Maar mocht in de toekomst een grotere houder nodig zijn, van het merk Richter koop je die en past altijd op de swivel. Quote
Cehen Geplaatst 12 Maart, 2012 Geplaatst 12 Maart, 2012 Hallo Cehen, Ik zie deze oplossing voor de tomtom ook wel zitten en wil het ook gaan proberen. Mijn vraag is nu alleen, heb je het lijstje eruit gehaald voor de gaten te boren, en zo ja hoe? En hoe diep moeten die gaten ongeveer zijn? Alvast bedankt, Pipke. Quote
Cehen Geplaatst 12 Maart, 2012 Geplaatst 12 Maart, 2012 Hallo Pipke. De gaten van 6mm kun je eenvoudig boren als je het lijstje naar voren klapt. Eerst voorboren met een kleiner boortje. De diepte van de gaten is ongeveer 20mm. De stekkerbusjes zijn met 10 secondenlijm vast gezet.Door deze simpele oplossing blijft het fotolijstje gewoon intakt. Veel mensen vinden het niet mooi, maar als trotse opa heb ik er een foto van mijn kleinkind in gedaan. Quote
Hansi2124 Geplaatst 24 Maart, 2012 Geplaatst 24 Maart, 2012 Ik heb een Mio (waar ik op zich niet zo tevreden over ben, maar dat terzijde..) met redelijk kleine zuignap. Ik kan die zuignap precies kwijt op dat fotolijstje. Hoef dus geen toeren uit te halen. Het enige nadeel is dat je niet een goede draai kan maken om het scherm echt goed te kunnen zien. Het staat iets te ver naar beneden gericht. Maar beter dat dan het steeds op je voorruit te zien en er daar af te halen. Want daar zit het ook teveel in je gezichtsveld, vind ik. Zie foto's. Quote
xtra40 Geplaatst 25 Maart, 2012 Geplaatst 25 Maart, 2012 Ik heb een Mio (waar ik op zich niet zo tevreden over ben, maar dat terzijde..) met redelijk kleine zuignap. Ik kan die zuignap precies kwijt op dat fotolijstje. Hoef dus geen toeren uit te halen. Het enige nadeel is dat je niet een goede draai kan maken om het scherm echt goed te kunnen zien. Het staat iets te ver naar beneden gericht. Maar beter dat dan het steeds op je voorruit te zien en er daar af te halen. Want daar zit het ook teveel in je gezichtsveld, vind ik. Zie foto's. heb het presies zo opgelost maar ik heb me voetje doorgedraait met aleen kan de pasagier nu niet meekijken (jammerrrrrrrrr voor hun ) zie foto's Quote
Hansi2124 Geplaatst 27 Maart, 2012 Geplaatst 27 Maart, 2012 In plaats van doordraaien ga ik proberen of ik het kan verbeteren door een gedeelte weg te vijlen. Quote
theomonika Geplaatst 9 Mei, 2012 Geplaatst 9 Mei, 2012 Beste forum leden : na veel gehannes met mijn Tom Tom one ( de zuiger liet steeds los) ben ik tot de volgende oplossing gekomen.In de bovenzijde van het foto lijstje , in het gedeelte wat naar binnen valt bij het dichtklappen , heb ik 2 gaten van 6mm geboord. Hierin heb ik stekkerbusjes gelijmd. De zuignap van de Tom Tom houder werkte toch niet goed en heb ik van het houder armpje losgesneden. Het overgebleven steuntje heb ik m.b.v. een kort m4 boutje vast geschroefd aan een stukje aluminium hoekprofiel van 20x20x50mm. Aan de andere zijde van het stukje hoekprofiel heb ik 2 stekkerpennen vastgemaakt. Tom Tom nodig : lijstje openklappen en de houder met de pennen in de stekkerbusjes steken. Tom Tom niet meer nodig. Houder naar boven uit de busje lostrekken en het lijstje weer in klappen. Zie bijgevoegde foto's jullie kunnen ook even hier kijken http://www.carkitstunter.nl/contents/nl/d631_Montage-Producten-Kia-Rio.html dat heb ik er in zitten Quote
Sicco83 Geplaatst 9 Mei, 2012 Geplaatst 9 Mei, 2012 Het Brodit systeem bedoel je? Heb ik ook naar gekeken voor mijn TomTom maar het nadeel vind ik dat de houder waar de TomTom in komt niet zomaar los te halen is van de clip die bij je rooster zit. Dus die houder is altijd in het zicht, en dat vind ik niet zo fraai. Ik heb een alternatief bedacht, sterk geïnspireerd op het idee van Cehen, dat werkt voor mijn type TomTom. Nu alleen nog 'even' uitvoeren Quote
joost85 Geplaatst 29 Juni, 2012 Geplaatst 29 Juni, 2012 Iemand inmiddels het fotolijstje al verwijderd ? Vindt het fotolijstje namelijk maar niks, een opbergvakje lijkt me veel makkelijker Quote
MiNi0101 Geplaatst 29 Juni, 2012 Geplaatst 29 Juni, 2012 Ik plak er mijn garmin op, die zuignap past precies!! ik zou hem echt niet kwijt willen... Quote
xtra40 Geplaatst 5 Juli, 2012 Geplaatst 5 Juli, 2012 Iemand inmiddels het fotolijstje al verwijderd ? Vindt het fotolijstje namelijk maar niks, een opbergvakje lijkt me veel makkelijker heb het lijstje niet weg gehaald maar als je je radio console er af trekt zit hij met 4 schroefjes vast aan het console Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.